Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Fitzgerald, je kunt dat zeker aan het personeel vragen.

Ik vind het altijd een sport om de mooiste foto's te maken (bijvoorbeeld van de zijkant langs het been als het hoofdje geboren is, dan zie je de vagina niet, maar wel het gezichtje. Of van het 1e moment dat de ouders de kleine zien)

Ik adviseer altijd om gewoon zoveel mogelijk foto's te (laten) maken, wissen kan altijd nog.

Het is wel zo dat als er acute situaties ontstaan de prioriteit om foto's te maken (natuurlijk) onderaan het lijstje staan.

Vervelend van jullie buren zeg! Tijdens mijn vorige zwangerschap kregen we rond dit termijn ook een nieuwe (vrijgezelle) buurman die zo goed als iedere avond vrienden over de vloer had, inclusief muziek en luide geluiden.

Erg vervelend! Zeker als ze er niets van aantrekken.

Inderdaad maar blijven melden.
Nou fitz, ik zat na die foto's precies hetzelfde te denken!! Hoe moet dat nou, hahah. Ik denk dat ik gewoon een camera klaar leg en dan zien we wel hoe het loopt...

Ohh ik heb ook het kraampakket binnen gehad van zorgverzekering,. Even snel gekeken en hup de schuur in, ik hanteer nog even de struisvogel-strategie en doe net of ik de luiers en wondspullen niet nodig heb :p
Slim bekeken, Suze. Hier issie ook snel naar zolder gegaan haha.
Hoi dames, zoals jullie hebben gemerkt ben ik meer een meelezer dan een schrijver. Maar misschien toch leuk even een update te lezen! Ik ben as dinsdag alweer 29 weken. Heb een enorme buik (voor mijn gevoel) en het wordt steeds echter! Voel de baby niet super goed omdat de placenta voor zit dus dat maakt het soms nog onwerkelijk. Voel me de laatste 2 maanden goed, behalve wat bekkenklachten. Nu merk ik dat ik ook weer minder goed begin te slapen dus dat belooft nog wat...

Kijk al enorm uit naar de bevalling en de tijd daarna. Dat zwanger zijn heb ik ook wel weer gezien, haha. Maar vind het ook weer super spannend wat ons allemaal te wachten staat. Aan de eerste bevalling + kraamtijd heb ik goede herinneringen. Ben alleen toch weer bang dat het nu vast heel erg tegen valt.

Die foto's van Marry Fermont zijn mooi! Wij hebben onze new born shoot daar gedaan. Geboortefotografie wilde ik toen niet. Mijn man maakt graag foto's en heeft wel mooie foto's van de bevalling gemaakt en achteraf ben ik daar super blij mee. Vooral de eerste weken heb ik ze vaak terug gekeken om alles een plekje te geven. Hij heeft oa ook zo'n foto gemaakt die eenhoorn beschrijft: langs het been terwijl het hoofdje al geboren is.

Ik zou nu best zo'n reportage willen maar is veel te duur :( zeker omdat we wel een new born sessie weer doen.

Verder ga ik ook weer in het ziekenhuis bevallen. Thuis lijkt me ook fijn maar ben te bang dat ik halverwege alsnog naar het ziekenhuis moet en daar heb ik geen zin in. Wij willen de eerste uren / dag ook graag samen door brengen. Eerst bijkomen en samen genieten van ons kleintje.

De naam zijn we nog niet helemaal over uit. We hebben allebei een favoriet maar willen ook niet toegeven, haha. Er komen steeds meer baby spulletjes en binnenkort gaan we aan de babykamer beginnen

Leuk om jullie verhalen af en toe te lezen dames! Veel succes en sterkte de komende (laatste) weken!
Ik werd vanochtend wakker met uit beide borsten een ieniemienie straaltje opgedroogd melk. Zo raar! Hebben jullie dat al meegemaakt?
Toevallig Bubje, ik had vanochtend bij het wakker worden ook een druppel melk uit 1 borst.

Dochter zag dit en zei: mama, een koe kun je melken, mag ik jou nou ook melken

Dus ja, herkenbaar. Bij de vorige zwangerschap had ik ook al vaak natte plekken in bed.
Dootje, leuk om van je te horen!! Alweer 29 weken.. Gaat hard he?

Volgens mij wordt iedereen nu ook erg nieuwsgierig naar de kleine, haha.

Bubje, oh echt wat gek! Ik heb het nog niet gehad. Kijk wel af en toe of ik al wat zie, haha... Maar nog niks! Wel een flinke cup gegroeid, mocht ook wel had bijna niks, haha.

Haha Eenhoorn, wat grappig van je dochter. Slimme meid ;)

Hier gaat het allemaal goed! Vandaag 28 weken. Nog een maand en dan begint de zomervakantie en worden mijn werkzaamheden flink minder. Kijk er erg naar uit, heb nu erg drukke weken op werk. Ook wel weer lekker, de tijd vliegt!

Ik voel me sinds een week of 2 heel goed, eigenlijk het best sinds het begin van de zwangerschap. Heb lichamelijk nauwelijks klachten. Voel me ook relaxed. Alleen sneller moe, maar dan ga ik gewoon lekker op tijd naar bed. Slaap nog prima. Niks te klagen dus!

Kan alleen echt niet wachten totdat de verbouwing hier eindelijk gaat beginnen! Nog een maandje!! Ik wil poetsen en inrichten, hahaha! Geduld....
Ook hier is de melkfabriek al in werking gesteld hoor.

Werd wakker en dacht... hmm wat een nattigheid naast me. Jup. Lekkende tiet.

Gisteren schaafde ik mijn tepel langs de deurpost op balkon, en ineens een natte plek.

Ik draag geen bh namelijk, met een flinke cup E is het niet te doen met dit weer.

Hier nu ook in de 29stw week.

Aanstaande donderdag weer naar het Lumc voor controle vanwege de verwijde aorta van de kleine. Laten we hopen dat het of is afgenomen of hetzelfde is gebleven.

Buik groeit iig goed, en mannetje is zeeeer actief van binnen. Dus positiviteit op nr.1.

Hoe gaat het met de groei van buik bij jullie?

Al enige striae gezien? Hier gelukkig nog niet. Elke avond trouw smeren zal vast niets uitmaken maar doe het wel voor de zekerheid. Niet geschoten is altijd mis.
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
Haha hier nog geen melk en ook nog geen slapeloze nachten (klopt af*).

Hoeveel zijn jullie inmiddels aangekomen? De baby was bij de laatste meting 1078gram en ik ben ongeveer 5000gram aangekomen haha. Het scheelt wel dat de baby nu duidelijk een aandeel heeft.

Striae heb ik helaas wel! Niet veel maar een laar streepjes.. Nogggg wel te doen.
Hier is de melkproductie ook volop in gang... Om gek van te worden soms. Heb nu standaard van die zoogkompressen in m'n bh. Had dit trouwens al heel vroeg, rond de 18 weken denk ik!

Ik ben al ongeveer 8-9 kilo aangekomen denk ik. Was bij mij dochter in totaal 15 kilo aangekomen maar denk dat ik er nu over heen ga! Heb ook echt een veel grotere buik nu dan bij de vorige zwangerschap.

Striae heb ik nog niet. Smeer elke ochtend en avond m'n buik en borsten in. Niet dat dat uitmaakt idd, maar blijf toch ook trouw smeren haha!

Ik zit trouwens ondertussen alweer 6 weken in de ziektewet. Heb extreme last van pijnlijke harde buiken die om de 10 min komen waardoor werken niet gaat. Heb daardoor volgende week een extra echo om te kijken of de harde buiken de groei van de baby niet belemmeren.

Ohh en een vraagje, zijn hier mensen met hooikoorts? Zoja, help!!!!!! Word er heeeeeelemaal gek van! Hebben jullie iets wat helpt en wat we wel gewoon mogen innemen? M'n eigen medicijnen mag ik niet en de apotheek zegt dat ik alleen VSM mag, maar die werken niet..
Nog niks qua melk.
Striae omg echt ik word geruineerd! Maar ja. Het is niet anders. Ben benieuwd wat de komende 10 weken nog gaan brengen. Ik smeer me het ongans maar niks helpt.
Cillr ik heb ook hooikoorts en de spullen die mogen helpen niks. Om gel van te worden. Heb ook astma en ook daar heb ik nu alleen zon puf voor. Als ik het echt heel benauwd heb gebruik ik die. Maar ik ben allergisch voor grassen vooral, echt drama nu. Kom maar op met die regen haha.

Straie op m'n buik had ik al en komt nu weer gekleurd weer terug. Trekt vanzelf wel weer weg denk ik na de bevalling. M'n carrière als model had ik paar jaar terug al opgegeven haha.
Dubbel
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
Ik kan echt wel janken van de striae. Ik heb het niet op mijn buik, maar verder zo ongeveer overal. Onderbenen, bovenbenen, billen, dijen, heupen... Ik vind het zo lelijk. :(
Ik heb het op de onderkant van mijn buik het hele stuk onder mijn navel en het is doorgeschoten als de ladder in een panty tot bijna op mijn rug aan weerszijden. Ziet er echt niet uit en had nooit verwacht dat het daar ook zou zijn. Ben bang dat ik er aardig gehavend uit ga komen maar het is de prijs die je er voor moet betalen kennelijk.
Ja... Blijkbaar is mijn huid (en die van jou dus ook) er gewoon heel gevoelig voor. Ik ben nog geen eens zoveel aangekomen (7 kilo nu geloof ik).
En hooikoorts in combi met astma check. De berichten over wat je kan slikken varieert. Maar als ik niks slik dan heb ik het zo benauwd dat ik echt geen lucht meer krijg ondanks mijn ventolin. Dus gooi ik er toch maar als het te gortig wordt een tabletje in. Anders kan ik wel 10x inhaleren op een dag terwijl max 4x is toegestaan. de onderhouds puffer voor mijn longen mag ik ook niet meer namelijk, kreeg een ander in de plaats ervan maar die helpt niet.
@crazycatlady, ik had het nog gelezen

Hier nog geen streep te zien. Heb mij wel laten vertellen dat dat zelfs tijdens de bevalling nog kan gebeuren dat je striae krijgt. Ben benieuwd.

Vervelend hooikoorts!

Ik heb vanaf morgen 1,5 week vakantie en ben daar zooo aan toe.. Tel ook echt af naar m'n verlof, nu al
Hier ook nog geen striae en gelukkig ook geen last van hooikoorts. Vervelend als je daar zo'n last van hebt!

Fitz wat lekker dat je morgen vakantie hebt. Hoe lang moet je daarna nog werken?

Ik heb laatst meivakantie gehad 2 weken (heb de schoolvakanties) en ik vond het daarna erg pittig om weer op te starten. Wat was die vakantie heeeerlijk zeg!

Nu moet ik nog een week of 6. Maar over 4 weken start de zomervakantie en wordt het al een stuk rustiger op mijn werk. Echt heerlijk, zo afbouwen!

Crazy, wanneer staat jouw afspraak bij het ziekenhuis? 1 dezer dagen toch?
WoW 4 weken tot de zomervakantie klinkt echt heel dicht bij, maar dan zitten we gewoon al in juli! Tijd gaat zo hard! Is het in het basisonderwijs nog zo dat je de vakantie bovenop je zwangerschapsverlof krijgt? Dan heb je ook heerlijk lang vrij!

Ik heb over exact 6 weken m'n eerste verlof dag! Heb deze week emotioneel gezien een beetje een off-week. De hormonen proberen de boel over te nemen of zo. Nou ja komt vast wel weer goed haha.

Ja hier ook astma/hooikoorts en het is een beetje pappen en nathouden. De echt goed werkende middelen mag ik niet. Maar ik geloof dat het vanaf zaterdag de hele week gaat regenen elke dag.
Hier ook een in het onderwijs. Na deze week nog twee weken les, dan twee weken aanrommelen en dan is het vakantie. Ik moet pas 9 januari weer werken.
Ja ik weet van een vriendin al een aantal jaar geleden dat zij de vakantie er extra bij kreeg zeg maar. Ik heb ook tot 2 jan verlof, maar dat kost me al mijn vakantiedagen, overuren en 2 weken ouderschapsverlof :D maar ik zou er vooral erg van genieten als ik jullie was!

Hoeveel uur gaan jullie na je verlof werken? Ik ga terug naar 30 uur in de week.
Ik ben ZZP'er dus voor mij gelden die regels helaas niet. Ik krijg 4 maanden vanuit het UWV en dat is het. De rest moeten wij zelf opvangen. En aangezien mijn man nog fulltime studeert en alleen een bijbaantje heeft zal het wel pittig worden. Maar goed, wij leven al tijden op 1 mager salaris en tot nu toe redden we het aardig.

Ik wil wel wat langer thuisblijven in de hoop dat mijn man dan wat meer uur bij zijn bijbaan kan werken. Ik wil ook na de kerstvakantie weer beginnen. Maar heel misschien ga ik in december alvast 1 dag in de week werken, dan kan die kleine alvast wennen (en ik ook). Mijn moeder komt dan alvast 1 dag in de week. Zij staat te springen om op te passen, dus het zou wel een goede oplossing zijn.

Verder ga ik voorlopig 4 dagen werken na mijn verlof, dit ivm met de studie van mijn man. Als hij straks (eindelijkkkk) een baan heeft, wil ik terug naar drie dagen.

We hebben nu bedacht dat hij 2 dagen thuis is, ik 1 dag, 1 dag kinderdagverblijf en 1 dag mijn moeder.
@suze, dan krijg jij dagloon en dan moet nog iemand je werk doen. Hoe je dat doet moet je zelf regelen toch? Dat is wel een stuk lastiger.

Zojuist ook kraampakket gekregen. Men wat een box! Wist niet dat het zo groot en veel was....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven