Verder na bedrog, hoe?

13-05-2016 07:48 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het "partner biecht op...' topic

Partner biecht op...

In dit topic hoop ik mensen te spreken die weten wat het is om verder te leven nadat je vertrouwen geschonden is in je relatie. Wat is de impact op je relatie, als je hoort dat je partner je bedrogen heeft?

Vreemdgaan, hoerenbezoek, een eenmalig slippertje, een langdurig dubbelleven.?

Waar ga je doorheen, en wat doet je beslissen om weg te gaan of toch te blijven?

In het vorige topic liepen de emoties vaak hoog op. Dat is logisch.

Toch werd er (meestal) vanuit respect gereageerd, en dat was helpend.

Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden.

Mijn achtergrond:

Ik hoorde 3 weken geleden dat mijn man al zeker 15 jaar van ons 20 jarige huwelijk af en toe naar de hoeren gaat. Ons huwelijk was verder goed. Twee (puber)zoons. Niemand weet dit nog, en dat valt me zwaar. Hij is totaal ongeveer 25x geweest. En dan nog 3 a 4x zoveel keer om te 'kijken' in die hoeren straat. Om de kick vd spanning.

Vroeger riep ik van: 'Als mijn vriend/man ooit vreemd zou gaan, dan schop ik hem er uit!

Geen twijfel mogelijk. 'Zoiets PIK je toch zeker niet?'

Maar nu, in de situatie, een situatie die ik nooit aan heb zien komen, voelt alles anders.

Niet meer duidelijk, maar vol twijfels en pijn. Hoe kan het dat ik dit nooit gemerkt heb? Waren er dan geen enkele signalen? Wat zegt dat over mij? Heb ik dan zo'n plank voor mijn kop? Of is hij zo'n briljant leugenaar? Was alles een leugen? Ook die mooie, liefdevolle intieme momenten? Ik kijk naar de scherven van mijn huwelijk en weet niet of ik dit nog kan lijmen. We kunnen 'door', maar kan ik hem ooit nog vertrouwen?

Ik word heen en weer geslingerd tussen woede, machteloosheid en verdriet. Alles waar ik in geloofde is onzeker geworden.

Ik hoop hier mensen te 'spreken ' die ook ooit bedrogen zijn. Ik ben benieuwd hoe die het hebben aangepakt. Ik wil nu -voorlopig- 'door'. Alles staat in de 'pauze-stand'. Hij woont hier in huis, slaapt apart. Als de emotionele rollercoaster wat vaart vermindert, het stof wat optrekt, dan hoop ik dat ik zie (voel? ) hoe de toekomst er uit ziet.

Hij gaat binnenkort hulp krijgen bij Rodersana, (ambulant, gesprekken,) om zijn seksverslaving aan te pakken. Ik heb nu 3x een gesprek gehad met mijn huisarts om even te kunnen ventileren.

Alle mensen die ik ken, staan of te ver weg van me, of te dichtbij, om dit tegen te kunnen vertellen.

De jongens mogen dit niet te weten komen; hoe erg ik dit ook vind, hij is een geweldige vader voor ze en dat beeld wil ik ze niet ontnemen.

Ben nu aan het zoeken naar een 'luisterend oor' in de hulpverlening.

Een gespreksgroep v lotgenoten ofzo. Partners van seksverslaafden. Partners van 'cheaters'. Zoiets. Maar ben nog niets tegengekomen. (Niet iets zonder een bepaalde religie.)

Want ik vraag me af hoe je omgaat met deze wisselende buien. Het ene moment zie ik geen enkele mogelijkheid meer, het volgende moment voel ik nog steeds die band, die liefde, (ookal haat ik hem tegelijkertijd).

Vraag me af of het mogelijk is om dat vertrouwen terug te krijgen.

En of jou dat dus gelukt is. Of niet. En hoe dat ging.
quote:Nomos schreef op 30 mei 2016 @ 10:43:

Annie1964 schreef op 30 mei 2016 @ 07:54[/message]:[/b]

Succes met alles helder te gaan zien zeeland. Wel jammer voor zeelandman dat ie niet meer mee kan lezen in je wikken en wegen

Wel jammer dat telkens weer de gevoelens, reacties en motieven van Zeelandman lijken te prevaleren boven de gevoelens, reacties en motieven van Zeeland zelf. Deze vrouw vraagt aan dit forum om loodswerk richting rust en zekerheid in de woeste stroom van emoties waar zij in terecht gekomen is door toedoen van haar man. Wat zij krijgt, naast een aantal specifiek op haar beleving toegespitste reacties, zijn vooral interpretaties van de beleving van haar man, hoe het is om naar de hoeren te gaan, hoe vreselijk de illegale mensenhandel is en hoe smerig de hoerenlopers zijn, dat hij de relatie wil beëindigen, maar het niet durft te zeggen, dat hij het wel makkelijk vindt, dat hij weinig doet om de relatie te redden.@Nomos ik lees overduidelijk het sarcasme van de post van Annie afspatten. Jij zo te zien niet...
Jazeker wel, maar desondanks vind ik dit teveel aandacht voor de man. Ik vraag me af wat daarmee bereikt dient te worden.
Ik geloof namelijk niet dat Zeeland geholpen wordt met dit soort uitspraken.
Zeeland, alle respect dat je stopt. Maar vreemd om te lezen dat je op een ander forum opnieuw begint.
Huh? Oh ja waar dan?
Ow God, je hebt gelijk ID!!! Wilt deze vrouw dan alleen maar aandacht? 1 ding, indien Zuiden uhhhh Zeeland haar verhaal niet nep is, dan is echt niets aangekomen bij die vrouw
Waar lezen jullie dat dan? Zelfde verhaal op een ander forum?!
Ja ... Zelfde verhaal iets meer kleine details, maar zelfde strekking. De dames daar reageren wel heel erg netjes maar je ziet daar ook al dat ze tegenstribbelt met adviezen die ze niet wilt opvolgen (weg redeneren en zo).

Moet wel zeggen dat dit een beetje raar over komt, hier met lieve woorden gedag zeggen maar dan al ondertussen ergens anders gepost hebben. Onder het mom energie in het huwelijk.

Is haar goed recht natuurlijk, maar dit is wel heel erg nep ... Denk niet dat die vrouw met oplossen bezig is, helaas.

Wat een soap.
Het begint met LI en eindigt met BELLE
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
nou dat is idd duidelijk hetzelfde verhaal.

Goh wat was ze blij met alle reacties ook de 'negatieve'. Misschien hoort ze daar wel wat ze wil horen. Zou man daar ook meelezen!?
Nog wel een vraag, is het ook jullie ervaring dat de meeste mensen die de woorden zielsmaatje/verwant etc gebruiken, juist meestal crappy relaties hebben? Wat houdt het precies in, misschien heb ik er wel een verkeerd idee hij
quote:sofietje83 schreef op 30 mei 2016 @ 22:04:

nou dat is idd duidelijk hetzelfde verhaal.

Goh wat was ze blij met alle reacties ook de 'negatieve'. Misschien hoort ze daar wel wat ze wil horen. Zou man daar ook meelezen!?

Nu in ieder geval wel. Dankzij degenen die hier een gids achterlaten.

En dat is mooi kut voor je Zeeland, dat je ineens ook eigendom van dit forum blijkt. Ik had je een veiliger uitlaatklep gegund.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Soms is het lang zoeken, naar iets wat je zo graag wilt vinden.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Weet je wat kut is, dat er denk ik genoeg mensen met de juiste intenties hier schreven en dat Zeeland nu achteraf wat nep blijkt te zijn. Dat ze ergens anders wilt schrijven ala, maar dat berichtje van gisteren, is toch gewoon een rad voor ogen draaien dan?

Tja als je het op die manier afwikkelt, dan kan je dit soort consequenties krijgen. Altijd goed afwegen voor je iets openbaar plaatst ...
Er is al iets geschreven door "Holkie"; 2 topics op Viva niet genoeg?
quote:Kiki789 schreef op 30 mei 2016 @ 22:11:

Nog wel een vraag, is het ook jullie ervaring dat de meeste mensen die de woorden zielsmaatje/verwant etc gebruiken, juist meestal crappy relaties hebben? Wat houdt het precies in, misschien heb ik er wel een verkeerd idee hij Idd zum kotzen!
Misschien gunt haar man haar gewoon haar privacy en leest hij nergens meer mee. Dat mag ik toch eigenlijk wel hopen.
Of manlief heeft zelfs gepost in dit topic. Zou zomaar kunnen ;)
quote:Kiki789 schreef op 30 mei 2016 @ 22:17:

Weet je wat kut is, dat er denk ik genoeg mensen met de juiste intenties hier schreven en dat Zeeland nu achteraf wat nep blijkt te zijn. Dat ze ergens anders wilt schrijven ala, maar dat berichtje van gisteren, is toch gewoon een rad voor ogen draaien dan?

Tja als je het op die manier afwikkelt, dan kan je dit soort consequenties krijgen. Altijd goed afwegen voor je iets openbaar plaatst ...Néémt ze iets van dit forum serieus, namelijk 'doe niet zo naïef, je man leest direct of uiteindelijk elke letter mee', néémt ze netjes afstand en afscheid van hier op een manier die niet meteen zijn argwaan werkt: krijgt ze alsnog billenkoek van degenen die wensen dat ze hier, en alleen maar hier d'r hart uitstort.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ja wie zal het zeggen. Snap idd op zich wel dat ze ergens opnieuw schrijft alleen dat bericht van energie in huwelijk steken maar ik lees nog wel mee, nee, wees dan eerlijk
quote:feow schreef op 30 mei 2016 @ 22:25:

[...]

Néémt ze iets van dit forum serieus, namelijk 'doe niet zo naïef, je man leest direct of uiteindelijk elke letter mee', néémt ze netjes afstand en afscheid van hier op een manier die niet meteen zijn argwaan werkt: krijgt ze alsnog billenkoek van degenen die wensen dat ze hier, en alleen maar hier d'r hart uitstort.Man heeft zelf ook google
Nou ja anyway, toedeloe met zeeland!
Nou ja het wordt steeds leuker " Holkie" heeft haar bericht verwijderd. Ik ben niet op oorlogspad, maar vind het wel vreemd. Doe je je best, krijg je dit. Conspirancy met Libelle hahaha
Feow, jij gelooft echt dat dat de reden is? Dream on.

Van mij mag ze schrijven waar ze wilt, maar bericht van gisteren was gewoon BS.

Had haar veel tijd gescheeld al ze had getypt: Man leest nog steeds mee, ik hou op met schrijven hier.

Wat is dat toch met niet iets eerlijk durven zeggen? Argwaan m'n ...
BS?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven