Verder na bedrog, hoe?

13-05-2016 07:48 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het "partner biecht op...' topic

Partner biecht op...

In dit topic hoop ik mensen te spreken die weten wat het is om verder te leven nadat je vertrouwen geschonden is in je relatie. Wat is de impact op je relatie, als je hoort dat je partner je bedrogen heeft?

Vreemdgaan, hoerenbezoek, een eenmalig slippertje, een langdurig dubbelleven.?

Waar ga je doorheen, en wat doet je beslissen om weg te gaan of toch te blijven?

In het vorige topic liepen de emoties vaak hoog op. Dat is logisch.

Toch werd er (meestal) vanuit respect gereageerd, en dat was helpend.

Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden.

Mijn achtergrond:

Ik hoorde 3 weken geleden dat mijn man al zeker 15 jaar van ons 20 jarige huwelijk af en toe naar de hoeren gaat. Ons huwelijk was verder goed. Twee (puber)zoons. Niemand weet dit nog, en dat valt me zwaar. Hij is totaal ongeveer 25x geweest. En dan nog 3 a 4x zoveel keer om te 'kijken' in die hoeren straat. Om de kick vd spanning.

Vroeger riep ik van: 'Als mijn vriend/man ooit vreemd zou gaan, dan schop ik hem er uit!

Geen twijfel mogelijk. 'Zoiets PIK je toch zeker niet?'

Maar nu, in de situatie, een situatie die ik nooit aan heb zien komen, voelt alles anders.

Niet meer duidelijk, maar vol twijfels en pijn. Hoe kan het dat ik dit nooit gemerkt heb? Waren er dan geen enkele signalen? Wat zegt dat over mij? Heb ik dan zo'n plank voor mijn kop? Of is hij zo'n briljant leugenaar? Was alles een leugen? Ook die mooie, liefdevolle intieme momenten? Ik kijk naar de scherven van mijn huwelijk en weet niet of ik dit nog kan lijmen. We kunnen 'door', maar kan ik hem ooit nog vertrouwen?

Ik word heen en weer geslingerd tussen woede, machteloosheid en verdriet. Alles waar ik in geloofde is onzeker geworden.

Ik hoop hier mensen te 'spreken ' die ook ooit bedrogen zijn. Ik ben benieuwd hoe die het hebben aangepakt. Ik wil nu -voorlopig- 'door'. Alles staat in de 'pauze-stand'. Hij woont hier in huis, slaapt apart. Als de emotionele rollercoaster wat vaart vermindert, het stof wat optrekt, dan hoop ik dat ik zie (voel? ) hoe de toekomst er uit ziet.

Hij gaat binnenkort hulp krijgen bij Rodersana, (ambulant, gesprekken,) om zijn seksverslaving aan te pakken. Ik heb nu 3x een gesprek gehad met mijn huisarts om even te kunnen ventileren.

Alle mensen die ik ken, staan of te ver weg van me, of te dichtbij, om dit tegen te kunnen vertellen.

De jongens mogen dit niet te weten komen; hoe erg ik dit ook vind, hij is een geweldige vader voor ze en dat beeld wil ik ze niet ontnemen.

Ben nu aan het zoeken naar een 'luisterend oor' in de hulpverlening.

Een gespreksgroep v lotgenoten ofzo. Partners van seksverslaafden. Partners van 'cheaters'. Zoiets. Maar ben nog niets tegengekomen. (Niet iets zonder een bepaalde religie.)

Want ik vraag me af hoe je omgaat met deze wisselende buien. Het ene moment zie ik geen enkele mogelijkheid meer, het volgende moment voel ik nog steeds die band, die liefde, (ookal haat ik hem tegelijkertijd).

Vraag me af of het mogelijk is om dat vertrouwen terug te krijgen.

En of jou dat dus gelukt is. Of niet. En hoe dat ging.
Thanx leleen en Aaaanne

Wist niet dat sommige mensen het zo persoonlijk op zouden pakken, heb haast het gevoel alsof IK nu vreemd ben gegaan ofzo

Mijn afscheids bericht hier was gewoon gemeend. En ik wil minder tijd bezig zijn met het forum, en die energie steken in thuis. Vandaar dat ik het hier op een (flink wat) lager pitje draai.

Nouja, precies zoals ik het al uitlegde.

Vind sommige reacties hier trouwens wel tekenend voor de sfeer.

En dat andere forum..?

Iemand attendeerde me hierop in een pb, dat het de moeite waard is om hier eens te kijken. Het zou een iets andere lezersgroep zijn, wat ouder, en ook rustiger qua hoeveelheid reacties. (Had al eerder uitgelegd dat het hier vaak nogal 'snel' gaat, dat als ik één bericht plaats om op iemand te reageren, ik intussen weer 4 nieuwe reacties kreeg. Ik vind dan weer dat iedereen een reactie verdient, kan het niet bijhouden, wat rusteloos maakt)

Dus toen ben ik daar eens gaan kijken.

Is geen geheim.

Vind ervan wat je wil.

Nu hou ik echt op met mezelf uit te leggen.

Lees alleen nog mee, voorlopig.
quote:Kwejeebo schreef op 31 mei 2016 @ 00:07:

[...]

Ik was er nog nooit eerder geweest, maar zo te zien is het Libelle forum redelijk dood. 18 reacties in twee dagen.

Das wel een stuk makkelijker bijlezen dat dan weer wel

In dat opzicht heeft To gelijk. Daar schrijven belast het gezinsleven een stuk minder.
quote:Deadpool schreef op 31 mei 2016 @ 00:18:

[...]

Das wel een stuk makkelijker bijlezen dat dan weer wel

In dat opzicht heeft To gelijk. Daar schrijven belast het gezinsleven een stuk minder.Waarom maak jij je daar zo druk over? Je maakt het wel heel persoonlijk. Of vind je het gewoon leuk om een beetje te zuigen?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Huh ik reageerde op iemand anders en zei daarna dat ik het qua tempo op Libelle wel snap ten opzichte van hier. Dus dat TO daar dan wel weer gelijk in heeft. Vervolgens bleek dit een crosspost met TO zelf.

Grappig dat je dan vervolgens mij er nu uit pikt als zijnde iemand die loopt te zuigen terwijl ik echt niet de enige ben die een beetje ging twijfelen aan dit topic.
Die ouwe taarten van de Libelle zijn niet zo snel

En uiteraard heeft Zeeland weer een prachtige verklaring
Lama...
Zeeland, is het niet gewoon een idee om even weg te gaan en even op adem te komen? Je bent hele dagen bezig om te doen alsof er niets aan de hand is. Op het werk, thuis...er is geen plek voor jezelf. Ga een week of twee uitwaaien op Ameland. Man kan wel op de kinderen letten neem ik aan.

Dan kun je er nog even goed bij stilstaan of dit jouw idee van toekomst is, namelijk dat jij die vrouw bent die het accepteert. Want laten we wel wezen...als hij het zo lekker vond dat hij ondanks alles toch steeds weer heen ging is de kans op herhaling eigenlijk wel groot. En zul je daar mee om kunnen gaan? Want wat is die ene erbij nog?

En natuurlijk ben je vooral bezig met jouzelf, de kinderen, je gezin. Maar het zou toch niet gek zijn denk ik om je even te verdiepen in wat hoerenlopen bij jou in de buurt inhoudt. En eens naar zo'n afgelegen pick up buurt te gaan. Confronteer jezelf even met de keiharde wetenschap van wat je man nu eigenlijk deed. In je hoofd romantiseer je het wellicht nog wat. Vraag niet telkens je kerel, want die geeft toch geen zinnig antwoord. Probeer het voor jezelf nu eens echt helder te krijgen.

Kun je je voorstellen dat er wellicht een man rondloopt die wel 100% voor je gaat?
quote:sofietje83 schreef op 31 mei 2016 @ 08:42:

Lama...

Die spugen, daar moet je echt voor oppassen.

.

Voor je het weet, heb je spuug in je gezicht, en dan ben je niet blij.

Sta je bij het hek, denk je, "leuke lama..."en dan opeens!.spuug.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:elle5460 schreef op 31 mei 2016 @ 10:36:

[...]

.

Sta je bij het hek, denk je, "leuke lama..."en dan opeens!.spuug.
Love bubbles....
Ik vind het niveau dalen, dames.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
[/table]quote:Sapsorrow schreef op 31 mei 2016 @ 10:39:

Ik vind het niveau dalen, dames. Dat "niveau" was al ver te zoeken hoor, maar goed..zal mijn best weer eens doen.
Oké, daar ga ik. Zeeland, je schrijft , in je andere topic , van dat andere blad,dat hij zich zo hevig diep schaamt.

.

Kan dat? Je nog schamen , na 20 jr?

.

Even in de herhaling, 20 jaar.

20 fucking jaren.

.

20 !.......wat een getal!!..om je dan nog te schamen.

No denk het niet.
quote:elle5460 schreef op 31 mei 2016 @ 10:36:

[...]

.

Sta je bij het hek, denk je, "leuke lama..."en dan opeens!.spuug. bedankt voor de waarschuwing!
quote:sofietje83 schreef op 31 mei 2016 @ 11:14:

[...]

bedankt voor de waarschuwing!

Ik dacht gewoon van , mocht je nog naar de dierentuin gaan, deze zomer, dan weet je dat gewoon he?

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Twee lama,s.

.

Nog erger.
Denk dat zeeland daar wat meer aansluiting heeft. Want iemand anders heeft ook zoiets ervaren. Haar man rookt Marlboro nog wel

Ja echt bijna hetzelfde...
Hahah ik las het net. Ook haar uitleg waarom ze hier niet meer post. Uiteraard nét even verdraaid. Mjah maar ik ben de zuigert in dit topic. Oh well.
Ja de waarheid was gewoon wat te hard voor r denk ik. gelukkig krijgt ze daar echt medeleven
Goh TO stopt ermee. Wie had dat ooit gedacht .

Ik zag het al van 10 kilometer aankomen dat ze bij hem zou blijven én dat ze hier weg zou gaan als de waarheid te confronterend en te lastig om te negeren zou worden.

Dat ze doodleuk weer ergens anders verder zou gaan vind ik een mooie plottwist
Het gaat daar nog sneller en verder off topic dan hier volgens mij. Vrouwen met veel levenswijsheid, dat zie je zo.
Met rokende mannen die naar het tuinhuis gebonjourd worden

Maar hey, ze krijgt wel medestand en dat wilde ze!
Hahaha ik zie ze staan hoor in dat tuinhuisje. Verdreven door moeder de vrouw
Wat ik me dan afvraag: in haar 1e topic hier en daarna ook dit topic hebben tientallen forummers hier gereageerd en op TO's verzoek hun mening gegeven, hun eigen ervaringen gedeeld en haar advies gegeven. De meningen/adviezen waren grotendeels eensluidend: denk aan jezelf, voel eens wat dit alles met jou doet, zet je man niet centraal maar zet jezelf centraal, neem (tijdelijk) wat afstand, doorleef eens echt wat er allemaal gebeurd is.

En dan start ze op een ander forum een nieuw topic met hetzelfde onderwerp: wat verwacht ze daar te vinden? Hoop je dan dat je daar wél meer medestanders treft die meegaan in haar huidige manier van hoe ze met de situatie omgaat? Wat wil je nu? Van hoeveel mensen meer wil je nog iets horen? Wát wil je horen?

Ze heeft het overduidelijk nodig om haar verhaal te delen. Het liefst met onbekenden, om vooral hem maar uit de wind te houden. Maar als je nu op dat andere forum kijkt, dan zijn ook daar een groot deel van de reacties gelijk als hier: onbegrip, waarschuwend naar de kinderen.. Ik vraag me oprecht af wat TO zoekt. Wat wil je nu in vredesnaam bereiken met nóg meer meningen van anderen?
Ik denk een succesverhaal kaasmadam. Iets om aan vast te kunnen klampen.
Uit alles blijkt wat mij betreft dat ze allang de keuze heeft gemaakt om bij hem te blijven. Wel jammer dat de succesverhalen daarvan nog steeds niet op gang willen komen. Die zijn er dus blijkbaar ook niet zoveel. Daar zou ik ook gefrustreerd van raken ;)
Ik zou niet weten wat er 'erg' aan is dat ze op een ander forum verder is gegaan.

Ja, veel mensen hebben lang en veel gereageerd maar hé, dat doe je vrijwillig, en het kan gebeuren dat iemand ineens niet meer terugkomt, of zoals nu, naar een ander forum gaat, so be it.

Ik denk alleen dat Zeeland zich helemaal verliest in haar geschrijf, gepraat, ge-analyseer, tot haar oer-zelf komen etc.

Ze lijkt daarmee alleen maar 'randproblemen' te willen zien en daarmee bezig te zijn.

Als je tot de kern komt en het 'simpel' houdt (wil ik niet mee zeggen dat het probleem simpel is natuurlijk), dan denk ik dat je nog eens tot conclusies of beslissingen komt. Op de manier waarop Zeeland het aanpakt kan het gezwets over allerlei dingetjes erom heen nog jaren doorgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven