Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
openvooralles- hey buurvrouw!!! of Buurman.. hier Ohio!!! hahahahaha... heb je kids? als je dicht bij woont we hebbenin cincinnati een dutch club en sinterklaas komt langs met pieten!!!!!!

SFO fijne reis gewenst..... hopelijk nu geen jankend kind......

Kodak...wow dat is snel zeker voor media mail.... zo als ik al zei ik heb weer een berg hahahaha

Bloem alles goed met jou?.... is het koud bij jullie of blijft het mooi het helejaar lang?

Hier is het 40...en dit weekend worden er flurries verwacht!!!!!
het is 1 uur en heb 3 uurtjes om te slapen. De trein gaat om 5uur en gaat nonstop richting schiphol. Ten minste als niemand zich zo vroeg voor de trein gooit.

Tot later
Oei oei oei.nou de pepernoten zijn zwart geblakerd.ze lijken meer op steenkool haha.Mijn eigen domme schuld Moet je maar niet kleppen door de telefoon dat veel langer duurt dan een paar pepernoten bakken in de oven. Ik zat heerlijk achterover in mijn kantoorstoel in mijn home office met iemand te kleppen tot ik werd opgeschrikt door het rook alarm. ik loop de kamer in en kom al een mist tegemoed .Ik meteen de oven uit en een rook in de keuken. De deuren open voor de rook en maar wapperen met een handoek onder het alarm zodat het uit ging.

wat een kolere herrie maken die dingen.maar goed ik weet dat mijn alarm in tact is haha.

van de pepernoten was niks over dan een keiharde zwarte stenen. Eerste poging mislukt dus .. maar kop op ik heb nog wat vrije dagen in de toekomst .haah dan toch maar liever in de keuken blijven staan en de telefoon aan de kant gooien.

SFO een heel fijne reis terug.

Hier was het vandaag mooi weer en was het ongeveer 75 dus lekker op temperatuur ,morgen en van het weekend kon het oplopen tot een 80 nou dat moeten we hebben.

In iedergeval ieder een fijne avond.
Nou Kodak, da's echt jammer, maar he, je moet een goeie smoes hebben om het brandalarm uit te testen?

Wens een ieder een fijn weekend met hopelijk lekkere pepernoten......
Hahaha, wil even de avonturen van SFO lezen, maar vind het pepernotenavontuur van Kodak ook leuk. Jammer dat het niet gelukt is! Ik heb het ook een keer geprobeerd en kreeg een soort gummie ballen. Daarna nooit meer gedaan.

SFO, goede terugreis toegewenst. Jammer dat er toch een minpuntje was. Hoop dat je toch genoten hebt, ook ondanks het herfstige, miezerige Hollandse weer.
mmmm vraag me af hoe die bos branden daar beginnen? met het bakken van pepernoten of zo hihihihi...

SFO zal wel hoog en droog zitten.....

Nou mijn officiele start is gemaakt...

http://pages.teamintraining.org/soh/flypig09/irisklonne

Nu is er tot 28 feb een weg terug,...mijn goal is voor die datum de helft voor de pledge binnen te halen.... want $1900 is wel heel erg veel en ik moet zeggen dat is eigenlijk ook iets wat me tegen houd om dit te doen... maar ja ik ben dus in het diepe gesprongen.....

Ik ga dutch apple pies bakken en hier op mijn werk verkopen voor $25 per stuk,.... een appel boer was zo aardig om 20 kilo appels te doneren...dat scheelt een hoop nu nog een paar goed taart vormen kopen. 4 per keer in een oven dat moet lukken. Ik maak er 20 voor thanks giving en 20 voor xmas (holidays) dan zit ik al op de helft van mijn pledge ...

Ik voel me er eigenlijk best stoer onder..hahaha.. en ik denk nog niet aan die 42 plus KM (whaaaaaa shit waar ben ik aan begonnen)
Aan appeltaarten bakken, Dutchie

Misschien ook pepernoten?
Nou meiden, de reis was een lange zet maar met een mooie snelle afloop. Kwam een uur later in Portland aan doordat NWA91 te laat was met wegkomen op Schiphol.

Echter ik kom op PDX aan, immigratie ging snel bagage droppen en vervolgens naar Alaska Airlines gelopen.

De dame daar heeft mij op een vlucht van 7uur vroeger gezet en daarnaast nog voor elkaar gekregen om de bagage van mij mee te krijgen. Een dikke pluim voor de maatschappij.

Sorrie Bloem, ook jouw pepernoten worden opgestuurd, heb dit al reeds overlegd met je hubby.

Nu zit ik op Oakland airport te wachten om mijn schat die mij met de auto op komt halen. Fijne dag / nacht allemaal.
Nah SFO, heb jij weer mazzel, zeg! Fijn dat d reis goed verlopen is, op de ene vertraging na dan!

Welkom thuis voor jou zou ik zeggen dan!
@Welcome home SFO.

Je komt mooi thuis met een fijne temperatuur At least hier is het rond de 80 voor het weekend en maandag wat minder 78 heerlijk.

@Haha Dutch ja zo beginnen ze dus .pepernoten bakken en gewoon zwart laten worden totdat...............

Ik heb je webpage opgeslagen en zal vanavond een kijkje nemen.Ik moet helaas het weekend werken.

@Bloesie zo do ik dat elk jaar even testen of het brand alarm nog werkt haha.OO ik ben me soms ook echt een oen.

@Bloem hoe is ie in portland.

@Openvooralles vertel wat over jezelf .Hoe ben jij hier terecht gekomen. (altijd leuk om te weten)

Jongens ik ga werken.Hou het kalm en doe rustig aan.

Fijn weekend allemaal.
Een goedenmorgen / middag.

Beide hebben we een heerlijke jetlag, vanmorgen rond half vijf waren we klaar wakker en om half zes zaten we al beide beneden aan de koffie.

Ben weer blij om thuis te zijn en tja dat het weer dan weer zo lekker meespeeld Kodak dat is dan ook wel lekker.

Volgens mijn buurman zijn weerstation wordt het hier vandaag zelfs 89. En mensen vinden dan gek dat ik California zo lekker vindt.

Zal vandaag maar direct beginnen met jullie envelope met pepernoten. Dat wordt lekker smullen.
ik heb een pakje van mijn broertje en zijn vriebndin gekregen zat ook 2 pakjes fred en ed pepernoten deeg in...dus ja ik ga ook aan het bakken .... SFO fijndat je weer thuis bent... 2 weken is wel snel gegaan!
Damn wat zijn die mensen bij de Post Office langzaam zeg, hopenlijk gaat de envelopen wat sneller.

Ben blij Dutchie dat jij al wat bak materiaal van de broertje heb gekregen, had namelijk alleen even rekening met de West Coast gehouden.

Dutchie wacht nog wel even op jouw email wat betreft de sponser loop.

De twee weken zijn inderdaad redelijk snel gedaan, heb mijzelf weer eens laten leven door toch zoveel mogelijk mensen te zien. En dat was mijn plan in het begin niet echt.

Ga er even vanuit dat ik volgend jaar weer eens ga maar dan wordt het echter niet langer dan 1 week. Daarnaast ben ik ook blij dat volgend jaar een ruim begrip is.
Nou SFO, dat wordt dus volgend jaar strootje trekken wie je gaat bezoeken... Hoop dan maar dat ik niet de kortste heb......

Nou, Dutchie, ben benieuwd hoe de ED en Fred pepernoten smaken! Wist niet dat Ed en Fred zòveel aan merchandising deden zeg.....( heb ik dat goed gespeld, kan wel ietsie over de grens lullen, maar het schrijven ervan, daar schort het soms nog wel eens aan )

Ah, Kodak, en jij denkt dat dat een ander niet oveerkomt he? Had het laast ook hoor, aangebrande aardappelen, en hoe!

De pan heb ik ternauwernood schoon gekregen, kostte me een half uur...

Zou zeggen, truste voor jullie, ik ga nog een bakkie doen en dan aan het werk.....
Hmmmmm SFO lig bij mijn mailbox te wachten.Hihi

Bloesie,ik ben blij dat ik niet de enige ben die dingen laat aanbranden. Ik hou van koken maar weet dat ik niet de telefoon op moet pakken of achter mijn computer moet kruipen. (wat ik nog teveel doe als ik thuis ben)

Het is alweer Zondag en ik mag dadelijk beginnen jippie leve het weekend. haha . Het enige fijne van werken op zondag is dat het niet zo druk is op de weg zo vroeg.

Ik kijk uit naar mijn vrije dagen met Thanksgiving.

See you all later
Nou het tijd verschil hakt er aardig in hier. Vannacht liep sfo-vrouw al het bed uit en ging verder met een schriftelijke cursus. Heb mijzelf voorgehouden om tot 8uur in bed te blijven liggen dus dat heb ik gedaan.

Wel nog een uurtje wat gelezen namelijk News Week Magazine. Deze uitgave van de verkiezingen lijkt wel een collectors item en had geluk dat ik er een kon scoren.

De stokjes vind ik niet helemaal een eerlijk systeem al maakt het mij wel wat makkelijker Bloesie.

Het is hier weer prachtig weer en inmiddels 10uur. Dus snel ontbijten en dan lekker naar buiten.
Mijn dag kan bijna beginnen, weer langzaam richting werk en in het ritme komen. Blijkbaar moet ik weer iemand gaan opleiden dus laat ik maar eens met een positief gevoel de dag beginnen.

Daarnaast word ik deze week maar eens actief wat betreft de voorbereiding van mijn definitieve verblijfsvergunning. Moet minimaal twee personen hebben die een brief willen schrijven over het bestaan van onze relatie.

Dat wordt een makkelijk inkoppertje denk ik dan maar, heb al twee personen gevonden maar wil graag een tsunami veroorzaken.

Fijne dag allemaal.
Zal ik helpen met een tsunami veroorzaken SFO?

Maar is toch goed nieuws he, dat je nu bijna die verblijfsvergunning in de pocket hebt?
Nou SFO...de post ging toch behoorlijk snel hoor..zojuist lag de envelop in de bus..smikkelen en smullen en heb nu net zo'n lekker zuur ding in de mond gestopt..

Hartstikke tof en hartstikke bedankt..ook namens de anderen..
Kom ik thuis heb ik een grote envelop in mijn mailbox. Ik natuurlijk meteen nieuwsgierig.En wat denken jullie..... Ja hoor de pepernoten met zuurtjes zijn geleverd. Ik heb meteen een zak open getrokken (na mijn mislukte aangebrande pepernotenavontuur) Dus heerlijk SFO....een dikke pakkerd van mij aan jullie. wat kan een mens toch soms blij zijn met een klein ding. SFO als ik ooit wat voor je kan betekenen gooi het er maar in. Ik ga in mei volgend jaar naar nederland,dus dan weten jullie dat vast maak de lijstjes maar vast klaar.Hihi

dat was nog eens een fine thuiskomst vandaag . Thanks black peet... Voor mij kan de Sinterklaas beginnen.
Ben toch blij dat ik mensen met iets lekker simpel blij kan maken. Het was mijn genoegen en je hebt meteen ook de eerste kerstkaart waarschijnlijk, lekker optijd niet waar.

Heb hier vandaag mijn draai weer kunnen vinden en het ritme zit er weer in. Zo nu even nog het eten koken en dan kunnen we zo aan tafel.
Goedenmorgen allemaal. Gisteren een nieuwe computer gekocht.Mijn oude was zo vol dat ik toch maar besloten heb om een nieuwe te halen.Het enige nadeel van een nieuwe computer is dat ik er alles wat ik nodig heb nog op moet zetten.De meeste zaken die ik er nog op moet zetten zijn mijn zo belandrijke photoshop en al mijn andere photo programma's

Dan mijn quickbooks en dan zal ik nog wel kijken wat ik er verder nog op "moet" hebben.

SFO het was mijn tweede kerstkaart.Ik kreeg er namelijk al eentje van Dutch die mij de magazines gestuurt had.En daar zat zo netjes meteen ook een kerstkaart bij.

Bloem hoe is het in Oregon.

En bij jou Dutch. Zitten jullie kinderen al helemaal klaar voor de sinterklaas? hebben ze online ook gekeken naar de intocht van de goedheiligman? Of gaat het langzaam bij jullie voorbij.

Openvooralles hoe is het bij jou.Ben je een beetje bijgelezen op het forum.Voel je geen vreemde hier hoor . We zijn altijd blij met nieuwe buurtjes.

Bloesie helemaal uitgepakt Of staan de verhuisdozen nog her en der?

Nou ik zal maar eens aanstalte gaan maken voor mijn ochtend jog. Het is nu heerlijk outside.

Take it easy today.
anoniem_54494 wijzigde dit bericht op 18-11-2008 14:24
Reden: veel te slaperig nog
% gewijzigd
Nah, jog ze kodak!

Ik heb na mijn verhuizing nog een aantal dozen staan met boeken. Moet ze pas uitpakken als ik een boekenkast heb. Stom genoeg heb ik daar mijn kookboeken en receptschriften ook bij in gedaan, omdat ze in het andere huis in de boekenkast stonden. Maar heb zo mijn prioriteiten wat aanschaffen van goederen betreft, zeker gezien het feit dat deze dame op de centje s moet passen waar ze die aan uit geeft. Heb een vaste parttime baan, en daarnaast was ik ambulant bij een eetcafe. En daar is mijn werkzaamheden helemaal afgelopen vanwege bezuinigingen. Jammer, maar het is niet anders. Ben vandaag al veelvuldig aan de sollicitatie gegaan, maar afwachten wat dat oplevert...

Een fijne dag voor jou en de anderen, ik ga zo mijn auto ophalen, die is gekeurd en goed erdoor gekomen, en daarna naar de betonen arena, eens kijken of er nog mooie mannen te spotten zijn!
Wahhhh! En of ik er mooie mannen heb gezien!

Mmmm, was er eentje bij die zich half ging strippen! * nou doen ze dat wel vaker, een schoon en droog shirt aantrekken, maar die zien er niet zo appetijtelijk uit! *

Een fijne avond voor jullie, ik ga zo mijn bedje opzoeken.....
effe snel heeft er iemand hier ervaring met het versturen van etenswaren (neee geen pepernoten) maar een client van hubbie wil graag appeltaarten bestellen.... ik denk da thet te duur is om te versturen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven