afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Orangetree schreef op 01 juni 2016 @ 08:01:

Vroeger trouwden mensen omdat het de enige manier was om zaken samen te kunnen regelen. In Nederland is dat vandaag de dag niet meer zo. Alles wat je kunt regelen met een huwelijk kun je ook zelf notarieel laten vastleggen. Trouwen is dus niet meer Noodzakelijk.

Ik was op vakantie in Jamaica en daar was op een avond een soort stellen quiz. De presentatrice begon bij elk stel met de vraag hoe lang ze samen waren, daarna de vraag hoe lang ze getrouwd waren. Op een stel na waren het allemaal amerikanen. Voorbeeld; we zijn 10 jaar samen waarvan 9 getrouwd, we zijn 5 jaar samen waarvan 4 getrouwd. En een; we zijn 9 maanden samen en we zijn hier gisteren getrouwd. Logisch, in veel delen van de US wordt er echt nog pas geneukt officieel als het boterbriefje binnen is.

Bij het laatste stel; wij zijn 30 jaar samen (dik applaus vanuit het publiek) en toen vroeg de dame; en hoe lang zijn jullie getrouwd? Antwoord; we aren't. De presentratrice was flabbergasted. "Why did you never pop the question" vroeg ze met grote ogen. Waarop het stel antwoorde; we zijn Nederlands, we hebben precies dezelfde rechten als getrouwde stellen in Nederland en kiezen dus al 30 jaar lang elke dag opnieuw voor elkaar. Bam.

Nodeloos om te zeggen dat ze de quiz (hoe goed ken je elkaar) met twee vingers in de neus wonnen ;)Geniaal
Hm, vriend en ik zijn sinds de middelbare school bij elkaar, dus als wij eens gaan trouwen zal dat ook na járen zijn. Maar we gaan het waarschijnlijk wel doen, om de dingen vast te leggen voordat we een huis gaan kopen en aan kinderen beginnen. En dat het regelwerk gecombineerd kan worden met een leuk feestje en een mooie jurk zie ik als voordeel
En om on topic te blijven: kennissen zijn 2,5 jaar geleden verloofd en praten (zij vooral) over niets anders meer dan hun bruiloft. Lopen al 2,5 jaar bruidsbeurzen en dergelijke af. Ze hebben ook een trouwsite waarop ze hun planningsvorderingen bijhouden en waar een lijstje "do's and don'ts op onze bruiloft" te vinden is. Natuurlijk wordt het geld alleen aan henzelf uitgegeven (ze hebben geloof ik al een verlovingsfotoshoot, save-the-date shoot en pre-weddingshoot gehad) dus alleen de daggasten ontvangen een trouwkaart en avondgasten zijn via een Facebook event uitgenodigd. We kennen het stel via mijn vriend, alleen hij is uitgenodigd terwijl ik ze toch zeker één à twee keer per maand zie. Maar vanwege al het bovenstaande vind ik het geloof ik niet zo erg dat ik niet mee mag
quote:KittyBelin schreef op 21 april 2016 @ 20:52:

Daags na de uitvaart van mijn vader kregen we een brief van de begrafenisondernemer. Daar stond in dat we, omdat we deze uitvaart zo keurig hadden geregeld de volgende keer korting zouden krijgen. Huh? Daaar is de uitvaartondernemer toch voor, om alles te regelen?
quote:PlofKipje84 schreef op 25 april 2016 @ 15:44:

Kan iemand mij uitleggen trouwens waarom mensen op een bruiloft eerder weggaan? Vind ik zo respectloos naar het bruidspaar... Zo van, ja we hebben nog dit of dat. Tis verdorie geen verjaardag...O, ik wist niet dat het een verplichting was om tot de eindtijd te blijven. 't Is verdorie geen werk.
quote:GrimbleGrumble schreef op 29 mei 2016 @ 22:18:

In mijn ervaring zijn bruiloften zónder ceremoniemeester daarentegen meestal de gezelligste. Dan hoeft er direct ook een stuk minder.Inderdaad!
quote:lux. schreef op 29 mei 2016 @ 23:14:

Maar goed ik vind een feest is pas een feest als iedereen lekker ontspannen is en lol heeft. En lol maken doe je niet volgens een boekje.

Als alle aanstaande bruiden dít nu in hun oren knopen komt het helemaal goed.
quote:daneli schreef op 01 juni 2016 @ 08:46:

En om on topic te blijven: kennissen zijn 2,5 jaar geleden verloofd en praten (zij vooral) over niets anders meer dan hun bruiloft. Lopen al 2,5 jaar bruidsbeurzen en dergelijke af. Ze hebben ook een trouwsite waarop ze hun planningsvorderingen bijhouden en waar een lijstje "do's and don'ts op onze bruiloft" te vinden is. Natuurlijk wordt het geld alleen aan henzelf uitgegeven (ze hebben geloof ik al een verlovingsfotoshoot, save-the-date shoot en pre-weddingshoot gehad) dus alleen de daggasten ontvangen een trouwkaart en avondgasten zijn via een Facebook event uitgenodigd. We kennen het stel via mijn vriend, alleen hij is uitgenodigd terwijl ik ze toch zeker één à twee keer per maand zie. Maar vanwege al het bovenstaande vind ik het geloof ik niet zo erg dat ik niet mee mag

Oh my...

Al t geld is al op dus vandaar de beperkte gastenlijst vermoed ik? Zo'n show neem je toch niet serieus...
quote:Coco87 schreef op 01 juni 2016 @ 07:56:

[...]

Snap ik hoor. Die overtuiging is er ook zeker. Ik bedoel meer omdat ik om me heen zie dat de meeste pas na jaaaaaren gaan trouwen en dat dat dus "zo hoort" (omdat ze nou eenmaal al zo lang samen zijn), om even terug te komen op huwelijk als bindmiddel. Ik wil trouwen om onze liefde te vieren, maar omdat onze relatie korter is dan de mensen in mijn omgeving die gaan trouwen denk ik al gauw dat het "raar" is o.i.d.Ik denk dat het wel de tendens is in Nederland om of heel snel te trouwen (want moet) of relatief lang te wachten. Ik zou het gewoon doen als je er zelf voor klaar bent. Dan wordt het geen moetje.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:dianaf schreef op 01 juni 2016 @ 10:00:

Ik denk dat het wel de tendens is in Nederland om of heel snel te trouwen (want moet) of relatief lang te wachten. Mijn man en ik zijn binnen een jaar getrouwd. We woonden al samen en neukten zelfs al voor we samenwoonden en ik was niet zwanger. Het was dus zeker geen moetje hoor.
quote:Coco87 schreef op 01 juni 2016 @ 07:56:

[...]

Snap ik hoor. Die overtuiging is er ook zeker. Ik bedoel meer omdat ik om me heen zie dat de meeste pas na jaaaaaren gaan trouwen en dat dat dus "zo hoort" (omdat ze nou eenmaal al zo lang samen zijn), om even terug te komen op huwelijk als bindmiddel. Ik wil trouwen om onze liefde te vieren, maar omdat onze relatie korter is dan de mensen in mijn omgeving die gaan trouwen denk ik al gauw dat het "raar" is o.i.d.

Wij zijn getrouwd toen we 3.5 jaar samen waren. En mensen vonden het héél raar. Vooral omdat ik niet zo'n trouwerig persoon was en nog heel jong trouwens, volgens mij. Maar ik wilde altijd wel een keer trouwen en belangrijker, ik wilde kinderen en die wilde mijn man niet ongetrouwd dus dan maar trouwen wat mij betreft was een samenlevingscontract of een GP ook prima geweest en als man nooit had willen trouwen had ik daar goed mee kunnen leven.

Inmiddels word ik in mijn familie belachelijk gemaakt omdat ik zijn naam ook gebruik, dat vinden ze zooooo jaren 50. Net zoals trouwen op je 24ste.

Maar eigenlijk ben ik heel blij dat ik ben getrouwd op een 'rare leeftijd' toen we nog niet zo lang samen waren, terwijl ik nog studeerde, helemaal niet 'zoals het heurt'. Ik ben getrouwd op my terms en wanneer ik het wilde, en niet omdat het op dat moment 'logisch' was ofzo, of verwacht werd. Ik zei: we gaan trouwen! En iedereen was van: waaaaatt?!?!?! Maak je een grapje?!?! Omg je maakt geen grapje. Waaat??? Ben je zwanger?!?! - Nope - Wow! Trouwen! Gefeliciteerd!!! was grappig. En soms een beetje pijnlijk (heb de vraag gehad of ik gedwongen werd ).

Maar hoe dan ook. 2 jaar verder ben ik super blij dat ik met mijn man getrouwd ben. Hoewel ik dacht dat het niets zou toevoegen aan onze relatie kom ik daar nu toch op terug. Tijdens onze geloften hebben we specifiek uitgesproken onze relatie vast te leggen met daarin de belofte er ook voor te gaan als het moeilijk wordt.

En nu het dan moeilijk is, voelt het fijn om dat zo bewust naar elkaar uitgesproken te hebben. Al waren we ook heus niet uit elkaar gegaan als we niet getrouwd waren.. Maar die belofte doet nu toch wel wat ofzo.

En ik krijg nog steeds vlinders in mijn buik als mijn man mij voorstelt met 'en dit is mijn vrouw'
quote:prik schreef op 01 juni 2016 @ 10:04:

[...]

Mijn man en ik zijn binnen een jaar getrouwd. We woonden al samen en neukten zelfs al voor we samenwoonden en ik was niet zwanger. Het was dus zeker geen moetje hoor. Iets over uitzonderingen en zo...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wij zijn na 3 jaar getrouwd. Jawoord in stadhuis, borrel en etentje bij het plaatselijke eetcafe en daarna met zijn allen te voet naar de kroeg. Briljante dag, er werd niet nog jaaaaaren over nagepraat, maar het was leuk en ongedwongen, precies zoals ik het graag zie.

Over het algemeen heb ik wel leuke bruiloften gehad. Sommige iets minder dan andere (ik houd niet van kasteeltjes en opgeprikte feesten oid), maar het was wel altijd gezellig.

De enige bruiloft waar ik met minder plezier op terugkijk, is degene waar ik ceremoniemeester was en waar de moeder van de bruid zich ontpopte tot motherzilla die me CONTINU achterna liep om te kijken of alles wel goed geregeld was.

En alles was gewoon geregeld. Zo ontzettend irritant.
Wow. I wish I could speak whale.
quote:lux. schreef op 01 juni 2016 @ 10:19:

En ik krijg nog steeds vlinders in mijn buik als mijn man mij voorstelt met 'en dit is mijn vrouw'
quote:Troeteltje schreef op 01 juni 2016 @ 07:46:

Coco, trouwen moet je doen uit overtuiging dat het iets toevoegt aan jullie relatie.

Het is een prijzige bedoening. Ik was nooit van het trouwen. En heb er nog steeds weinig mee. Wel of niet getrouwd zijn.........ongehuwd samenwonen.........vind het allemaal best.

We leven nu in een andere tijd en we zijn van een andere generatie. Vroeger was dat niet denkbaar. Nu ken ik veel mensen die ongehuwd samenwonen en ook ongehuwd kind(eren) hebben.

Nee hoor.

Wij zijn getrouwd omdat het een manier was om praktische zaken te regelen.

En omdat het tijd was voor een feestje

Maar het voegt verder niks toe hoor. Ik vond een kind krijgen belangrijker voor onze relatie.
quote:prik schreef op 01 juni 2016 @ 09:08:

[...]

Als alle aanstaande bruiden dít nu in hun oren knopen komt het helemaal goed.

En vooral ook dat je liefde voor je man, je gasten en de wereld niet minder zou moeten worden van als je bruidsboeket niet met je taart matcht

Ik had in een vuilniszak kunnen trouwen en het had me niets kunnen schelen. Ik was gewoon helemaal verliefd op alles en iedereen die dag en er gingen dus best een paar kleine dingetjes mis (met eentje plaagt m'n zwager me nog, want daar was hij bij ), maar niemand heeft daar last van gehad. Het enige wat ik het personeel heb gevraagd was: wil je zorgen dat mijn gasten geen honger of dorst hebben en het niet koud hebben? (Was buiten)

En wij hebben ons huwelijk gevierd bij ons toen favoriete tentje om de hoek, waar ze eigenlijk niet aan huwelijken deden omdat ze dat zo'n tuttige bedoening vonden altijd, tot ik ging uitleggen wat we wilden, toen mocht het omdat het zo onbruiloftachtig was. En de dag erna werd ik gebeld door de eigenaar dat iedereen het super leuk had gevonden en dat hij in het vervolg huwelijken ging doen voor relaxte bruiden en dat al het personeel zich al had aangemeld om bij de volgende bruiloft te mogen werken.

En ons burgerlijk huwelijk was in een kerkje dat eigenlijk van de trouwlocatielijst geschrapt zou worden omdat er alleen huwelijken van die kerkelijke gemeenten voltrokken werden, maar omdat wij er gingen trouwen is hij op de lijst gebleven. We zouden de volgende ochtend de schoonmaak regelen maar dat hadden ze zelf al gedaan omdat ze door ons op de lijst mochten blijven en we zo'n lief bruidspaartje waren Dat vond ik ook supertof
Overigens was onze Thaise bruiloft ook echt net zo fantastisch, alleen daar waren we maar met z'n vieren dus dat had niet zoveel omhanden. Maar ik vond het allebei even leuk en vond 2x trouwen het beste idee ooit, want de eerste keer heb ik het met mijn man gevierd en hem op een van de mooiste plekken ter wereld de hele avond diep in de ogen gekeken en de andere avond heb ik het met mijn allerbeste vrienden en liefste familie gevierd en heb mijn man die avond nauwelijks gesproken
Anyway: ik heb volgende week weer een bruiloft.

Gezien de regeldrift van de ceremoniemeesters verwacht ik met een paar sappige verhalen te kunnen komen daarna
Man en ik hadden een aantal weken geleden een bruiloft van een basisschool vriend van 'm, die hij eens in de zoveel tijd nog ziet. Gereformeerd opgevoed, maar dat viel nooit zo op. Leuke, aardige vent, die meedeed met alles wat man en zijn vrienden ook deden.

Toen de uitnodiging kwam, kreeg man nog wel te horen dat gasten best met aanhang mochten komen, maar alleen als ze zelf ook getrouwd waren.. Dat vonden we beiden heeeeel vreemd, maar goed. Man wilde gaan.

Uiteindelijk naar de trouwceremonie in de kerk geweest, waar vrij weinig over liefde of het kiezen voor elkaar werd gesproken, maar vooral over de rechten en plichten. Hel en verdoemenis werd nog net niet gepredikt.

Eten was prima geregeld ( een goede Twentse traditie laten we maar zeggen ), maar tijdens het avond 'feest' werd geen muziek gedraaid, niet gedanst en mensen zaten elkaar een beetje aan te kijken.. Om 22.30 werden de broodjes beenham binnengebracht, wat echt even fijn was.

Bruiloft was op een zaterdag en ik wist al dat de meeste gereformeerden uit deze plaats voor 00.00 thuis wilden zijn, ivm de zondag die dan in gaat. Dat was met uitgaan op zaterdagavond al zo.

Toen het ook echt gebeurde, was dat een vreemde gewaarwording. . Bruidspaar vertrok rond 23.30, zodat ook zij voor 00.00 thuis zouden zijn.

Dan viel onze bruiloft reuze mee . Lekker eten, drinken, relaxed, een top locatie die ons alles uit handen heeft genomen, een goede DJ, die de groep perfect aanvoelde, geen gehaast, wel een CM ( mijn zusje), maar die heeft eigenlijk voornamelijk gefeest, gedanst en gedronken. En het was goed zo Ik heb een geweldige dag gehad, vol met liefde, complimenten, mensen die het naar hun zin hadden, man en ik die het naar onze zin hadden. Geen gezeik over uitnodigingen, foute boeketten, taart, stukjes of CM's die van alles willen regelen etc. Het zal vast niet allemaal vlekkeloos zijn verlopen, maar het maakte me totaal niets uit ( en ik heb het totaal niet gemerkt, ik was alleen maar bezig met genieten) . Het was geweldig en ik had het niet anders willen doen. En het was het geld meer dan waard achteraf
quote:lux. schreef op 01 juni 2016 @ 10:33:

Overigens was onze Thaise bruiloft ook echt net zo fantastisch, alleen daar waren we maar met z'n vieren dus dat had niet zoveel omhanden. Maar ik vond het allebei even leuk en vond 2x trouwen het beste idee ooit, want de eerste keer heb ik het met mijn man gevierd en hem op een van de mooiste plekken ter wereld de hele avond diep in de ogen gekeken en de andere avond heb ik het met mijn allerbeste vrienden en liefste familie gevierd en heb mijn man die avond nauwelijks gesproken Ik vind jouw posts over jouw man en jullie relatie altijd zo lief
quote:DianaBerrigan schreef op 01 juni 2016 @ 10:59:

[...]

Ik vind jouw posts over jouw man en jullie relatie altijd zo lief

dankje! Ik vind hem ook zo lief dus wat moet ik anders

Edit: wel grappig dat je net de post quote waarin ik zeg dat we elkaar de 2de avond nauwelijks gesproken hebben
quote:lux. schreef op 01 juni 2016 @ 11:04:

[...]

dankje! Ik vind hem ook zo lief dus wat moet ik anders

Edit: wel grappig dat je net de post quote waarin ik zeg dat we elkaar de 2de avond nauwelijks gesproken hebben Dat vond ik zelf ook al maar die was lekker kort
quote:DianaBerrigan schreef op 01 juni 2016 @ 11:10:

[...]

Dat vond ik zelf ook al maar die was lekker kort Ja da's wel handig haha
quote:Hexx schreef op 01 juni 2016 @ 10:25:

[...]

Nee hoor.

Wij zijn getrouwd omdat het een manier was om praktische zaken te regelen.

En omdat het tijd was voor een feestje

Maar het voegt verder niks toe hoor. Ik vond een kind krijgen belangrijker voor onze relatie.

Die praktische zaken voegden wel iets toe aan jullie relatie. Dat was jullie motivatie om te trouwen. Ik zei niet dat het enkel om emotionele of sentimentele waarde mocht gaan.

Praktische waarde kan ook hoor. Dat vult eenieder voor zichzelf in.
quote:Troeteltje schreef op 01 juni 2016 @ 11:32:

[...]

Die praktische zaken voegden wel iets toe aan jullie relatie. Dat was jullie motivatie om te trouwen. Ik zei niet dat het enkel om emotionele of sentimentele waarde mocht gaan.

Praktische waarde kan ook hoor. Dat vult eenieder voor zichzelf in.

Oneens. Het feit dat er een paar dingen praktisch beter geregeld zijn (ratio) voegt niets toe aan onze relatie (emotie).

Maar goed, de reden waarom ik trouwde is niet belangrijk, dat is een ander topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven