Napraattopic 60

10-05-2016 23:30 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:simbalabimba schreef op 01 juni 2016 @ 17:31:

[...]

Nou, duw me over 't randje dan.
Je bent zelf een theepot
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 01 juni 2016 @ 17:31:

Ik vond het heerlijk hier toen de puberale zelfbenoemde forumqueens even weg waren. Het werd weer gezellig enzo.

Helaas...Dit is zo'n bericht waarop ik graag zou reageren , maar ja, dat randje . . . als ik nou zeker wist dat de aarde rond was...
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:wizky schreef op 01 juni 2016 @ 17:30:

[...]

Laatste tip: het is de meest simpele versie van Monoalfabetische substitutie. Letwel: het getal 17 was al goed. Als jullie er nu niet uitkomen dan is het gewoon klaar.Euh...niet de biffid matrix of straddling checkerboard?
“Ga terug naar school en leer leestekens te gebruiken, sukkel”, reageert een anonieme gebruiker onder een artikel op Scientias.nl op het commentaar van een andere bezoeker. Hij heeft gelijk, want de persoon in kwestie gebruikt amper leestekens, maar is deze taalagent ook niet een beetje een lomperik? Misschien wel, bewijst recent onderzoek.

Nieuw onderzoek van de universiteit van Michigan wijst uit dat mensen die gevoelig zijn voor typefouten en spellingsfouten in het dagelijks leven minder aangename personen zijn. 83 proefpersonen lazen verschillende e-mails met typefouten (bijv. ovre in plaats van over), grammaticale fouten en zonder spellingsfouten. Aan het eind mochten de proefpersonen de schrijvers beoordelen op intelligentie, vriendelijkheid en andere factoren.

De extraverte proefpersonen konden door de spelfouten heen prikken, terwijl de introverten zich ergerden aan de spelfouten. De minder aardige proefpersonen ergerden zich juist aan de grammaticale fouten. In de Nederlandse taal is een grammaticale fout bijvoorbeeld een d/dt-fout. De onderzoekers menen dat dit komt omdat deze proefpersonen afwijkingen minder goed kunnen tolereren. Meer gewetensvolle en gesloten proefpersonen waren juist weer gevoeliger voor typefouten.

De onderzoekers beweren in het paper dat er een duidelijke relatie is tussen taal en persoonlijkheid. De manier waarop iemand taal gebruikt, zegt iets over zijn karakter. “Dit betekent dat de ene lezer een e-mail anders interpreteert dan de andere lezer”

[...]

Laatste tip: het is de meest simpele versie van Monoalfabetische substitutie. Letwel: het getal 17 was al goed. Als jullie er nu niet uitkomen dan is het gewoon klaar.Dus het begint met de R?
quote:simbalabimba schreef op 01 juni 2016 @ 17:42:

[...]

Dit is zo'n bericht waarop ik graag zou reageren , maar ja, dat randje . . . als ik nou zeker wist dat de aarde rond was...
quote:Nicotientje schreef op 01 juni 2016 @ 17:43:

[...]

Euh...niet de biffid matrix of straddling checkerboard?Uiteraard niet. Mijn inschatting dat deze simpele verwijzing al op het randje is bleek correct. Hooguit de laatste stap van de biffed matrix zou je kunnen gebruiken. Maar dan is de kern (verhulling) van bm weg.
quote:Miu schreef op 01 juni 2016 @ 17:47:

[...]

Dus het begint met de R?Nee, die daarvoor.
quote:Miu schreef op 01 juni 2016 @ 17:47:

[...]

Dus het begint met de R?Eh? Wat?
quote:wizky schreef op 01 juni 2016 @ 17:50:

[...]

Eh? Wat?
quote:Goede-Fee schreef op 01 juni 2016 @ 16:35:

Het is allang duidelijk hoor wie wie is , en gisteren was het ook duidelijk. Oja? Kijk wij liggen elkaar niet maar samen in de top10 staan schept toch een band dus ik ben erg benieuwd!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:lemoos2 schreef op 01 juni 2016 @ 17:49:

[...]

Nee, die daarvoor.*hartje*
Ik weet het!
quote:lemoos2 schreef op 01 juni 2016 @ 17:49:

[...]

Nee, die daarvoor.O, wacht even.
quote:Mikadoos schreef op 01 juni 2016 @ 17:51:

Ik weet het!Dat duurde lang ;)
quote:wizky schreef op 01 juni 2016 @ 17:48:

[...]

Uiteraard niet. Mijn inschatting dat deze simpele verwijzing al op het randje is bleek correct. Hooguit de laatste stap van de biffed matrix zou je kunnen gebruiken. Maar dan is de kern (verhulling) van bm weg.Ooooh
quote:wizky schreef op 01 juni 2016 @ 17:51:

[...]

Dat duurde lang ;)Haha, sorry. Maar beter laat dan nooit ;)
quote:Mikadoos schreef op 01 juni 2016 @ 17:47:

“Ga terug naar school en leer leestekens te gebruiken, sukkel”, reageert een anonieme gebruiker onder een artikel op Scientias.nl op het commentaar van een andere bezoeker. Hij heeft gelijk, want de persoon in kwestie gebruikt amper leestekens, maar is deze taalagent ook niet een beetje een lomperik? Misschien wel, bewijst recent onderzoek.

Nieuw onderzoek van de universiteit van Michigan wijst uit dat mensen die gevoelig zijn voor typefouten en spellingsfouten in het dagelijks leven minder aangename personen zijn. 83 proefpersonen lazen verschillende e-mails met typefouten (bijv. ovre in plaats van over), grammaticale fouten en zonder spellingsfouten. Aan het eind mochten de proefpersonen de schrijvers beoordelen op intelligentie, vriendelijkheid en andere factoren.

De extraverte proefpersonen konden door de spelfouten heen prikken, terwijl de introverten zich ergerden aan de spelfouten. De minder aardige proefpersonen ergerden zich juist aan de grammaticale fouten. In de Nederlandse taal is een grammaticale fout bijvoorbeeld een d/dt-fout. De onderzoekers menen dat dit komt omdat deze proefpersonen afwijkingen minder goed kunnen tolereren. Meer gewetensvolle en gesloten proefpersonen waren juist weer gevoeliger voor typefouten.

De onderzoekers beweren in het paper dat er een duidelijke relatie is tussen taal en persoonlijkheid. De manier waarop iemand taal gebruikt, zegt iets over zijn karakter. “Dit betekent dat de ene lezer een e-mail anders interpreteert dan de andere lezer”Leuk om te lezen!
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

quote:Marana_ schreef op 01 juni 2016 @ 17:14:

Ooh wacht, Wizky schreef voorheen met blauw en deed een hoop quotes?Die toch nog een ban of is er al een maand voorbij?
geneet van 't laeve
En het grappige is dat ik vermoed dat iedereen denkt dat mijn huidige gebruikersnaam over drank gaat...
Ik ben meer een alfaatje geloof ik.

[...]

Laatste tip: het is de meest simpele versie van Monoalfabetische substitutie. Letwel: het getal 17 was al goed. Als jullie er nu niet uitkomen dan is het gewoon klaar.Aaah dank! Hehe, opluchting hoor, dat ik het nu weet. Hoe is het met je onderzoek naar opmerkingen die forummers maken en de straffen die de mods daarop geven?
quote:wizky schreef op 01 juni 2016 @ 17:53:

En het grappige is dat ik vermoed dat iedereen denkt dat mijn huidige gebruikersnaam over drank gaat...Ik dacht meer aan die pakjes fris wat je aan kinderen geeft Dat je een tik fout maakte bij een nieuwe nick
quote:feow schreef op 01 juni 2016 @ 17:35:

[...]

I t peerd.

En jij hebt waarschijnlijk nog nooit met hoeven hoeven typen. Als dat zo goed lukt alsnog gemekker krijgen over typfouten.

+1

kon het van hem hebben blijkbaar, dat me dat niet zo is bijgebleven
quote:Marana_ schreef op 01 juni 2016 @ 17:55:

[...]

Aaah dank! Hehe, opluchting hoor, dat ik het nu weet. Hoe is het met je onderzoek naar opmerkingen die forummers maken en de straffen die de mods daarop geven?Bijna. Je snapt nu waarom een permaban niet helemaal handig was...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven