Geld & Recht alle pijlers

Loonheffingskorting vraagje

02-06-2016 22:53 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een vraagje over loonheffingskorting..

Ik heb een bijbaantje.

Op dit bijbaantje heb ik loonheffingskorting toegepast. Nu mag ik vanaf 11 juli op mijn stage komen werken. Het contract gaat in per 11 juli. Volgende week ga ik dit contract tekenen.

Nu is mijn vraag kan ik bij mijn baan op stage dan de loonheffingskorting aanzetten als ik voor 11 juli die van mijn bijbaantje uitzet?
Ja hoor, dat kan. Je loonheffingskorting wordt door je werkgever omgerekend naar 'maandkorting', dus als je in 1 maand bij beide werkgevers korting laat toepassen kan het zijn dat je moet terugbetalen, maar als je zorgt dat dit niet overlapt is het geen probleem. Mocht je er nou toch niet zeker van zijn: je kunt het altijd niet toe laten passen, dan krijg je volgend jaar bij de belastingaangifte het teveel betaalde bedrag weer terug. Je krijgt dus altijd hetzelfde, het verschilt alleen of je 't direct krijgt, of pas na de aangifte .
Het maakt niet uit waar je je loonheffingskorting laat toepassen; aan het begin van het volgende jaar kun je het rechttrekken met een belastingaangifte.
Ja dat kan.

Je kunt voor 1 werkgever loonheffingkorting toe laten passen.

Per saldo betaal je evenveel. Bij je belastingaangifte wordt alles rechtgetrokken. Het is wel vervelend als je bij de aangifte moet bijbetalen omdat je loonheffingskorting toe hebt laten passen - vind ik althans - dus bekijk goed je gehele financiële situatie.
Ja, dat kan.

Bij eventueel 2 werkgevers in de toekomst, stel je wilt je bijbaantje houden, kun je het beste de loonheffing toepassen bij degene waar je het meeste verdiend.

Anders is de kans dat je veel terug moet betalen aanwezig.

Sowieso is mijn ervaring met 2 werkgevers dat je altijd wat meer moet terug betalen voor je idee. Je verdient meer dan dat beide werkgevers weten, je zit dan dus in een andere belastingschijf dan dat je werkgevers toepassen, dit word pas verrekend bij de belastingaangifte.
quote:Gele_Suikerspin schreef op 03 juni 2016 @ 03:28:

Sowieso is mijn ervaring met 2 werkgevers dat je altijd wat meer moet terug betalen voor je idee.Als je slechts bij één werkgever loonheffingskorting krijgt zal dat wel meevallen. Zeker als het om van die lage bedragen als een bijbaantje en een stagevergoeding gaat, dan krijgt TO gewoon geld terug.

Ja, dat kan.

Bij eventueel 2 werkgevers in de toekomst, stel je wilt je bijbaantje houden, kun je het beste de loonheffing toepassen bij degene waar je het meeste verdiend.

Anders is de kans dat je veel terug moet betalen aanwezig.

Sowieso is mijn ervaring met 2 werkgevers dat je altijd wat meer moet terug betalen voor je idee. Je verdient meer dan dat beide werkgevers weten, je zit dan dus in een andere belastingschijf dan dat je werkgevers toepassen, dit word pas verrekend bij de belastingaangifte.ik kreeg juist heel veel terug (bijna €1700) dus dat klopt niet.

Sowieso is mijn ervaring met 2 werkgevers dat je altijd wat meer moet terug betalen voor je idee. Je verdient meer dan dat beide werkgevers weten, je zit dan dus in een andere belastingschijf dan dat je werkgevers toepassen, dit word pas verrekend bij de belastingaangifte.

Pas als je 20.000 euro per jaar verdient val je in de tweede schijf, lijkt me sterk dat TO dat haalt, in mijn omgeving zijn stagevergoedingen nogal laag.

Overigens, als je zeker niets wilt bijbetalen, moet je gewoon bij geen van beiden loonheffingskorting toepassen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven