kat drinkt (te) weinig

02-06-2016 14:50 32 berichten
Mijn kat heeft afgelopen maandag in een gevecht met de buurkat verwondingen opgelopen. De dierenarts heeft alles schoongemaakt, een penicillinekuur voorgeschreven en hem een kraag gegeven. De arme is nu helemaal van slag en toont weinig interesse in drinken en eten.

Vooral dat ze zo weinig drinkt zint me niet. Ik bied hem regelmatig wat water aan, omdat ik de indruk heb dat ze verder niet of nauwelijks drinkt. Maar ook dan drinkt ze niet echt veel. Iemand tips om te zorgen dat ze meer vocht binnenkrijgt? Eten lijkt me ietsjes minder belangrijk nu, maar ook daar zijn tips welkom.
Alle reacties Link kopieren
Fijn!!
Dat is goed nieuws!
Ze is duidelijk aan de beterende hand, beweegt meer, eet en drinkt beter. Vanmiddag moest ik haar van het raamkozijn vissen. Mevrouw was op weg naar buiten. Ik dacht het niet!
Haha. Goed om te horen!
quote:Moosey schreef op 03 juni 2016 @ 00:01:

Mijn kat vond kragen ook afschuwelijk, kreeg ook werkelijk alles af, een complete houdini bleek-ie te zijn. Na de zoveelste keer wanhopig naar de dierenarts omdat hij toch ook echt wel aan de wond aan zijn pootje ging likken zei de dierenarts dat het zo ook echt wel zou genezen, het duurt alleen langer. En dat was inderdaad waar. Het is natuurlijk een laatste redmiddel om de kap af te laten, maar een complete wereldramp hoeft het niet te zijn. In elk geval kun je poes de kap af doen als je thuis bent en haar dan afleiden als ze aan de wond gaat likken.

Succes, zo rot om je poezebeest te zien worstelen De kap vanmorgen afgedaan. Het poezebeest fleurde helemaal op. Rent van hot naar her, was zich, eet probleemloos. Heerlijk om te zien. Ze spint zich een ongeluk. Ze moet nu wel in de kamer blijven waar ik ook ben om haar in de gaten te kunnen houden, want ze likt toch wel heel veel aan haar gewonde poot. Ik geloof dat ik me in ieder geval niet hoeft te vervelen vandaag
Zojuist toch de kraag weer omgedaan. In een onbewaakt ogenblik heeft ze toch de wond weer opengelikt. Experiment mislukt Mevrouw kijkt me nu niet meer aan. Hoe durf ik! Ik baal er erg van
Ahh dat is jammer. Toch maar even de kraag aanhouden dan. Ik zou als het mogelijk is wel af en toe de kraag af doen, als je continue zicht op poezebeest hebt. Zeker als dat helpt om te eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven