Wonen in Noordwijk

03-06-2016 18:47 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Zelf ben ik , samen met mijn man en 2 kinderen, woonachtig in Flevoland.

We zouden heel graag wat meer richting de kust willen. En we denken aan Noordwijk (gaan daar ook regelmatig naar het strand).

Nu ben ik heel benieuwd of hier mensen zijn, die ervaringen willen delen over noordwijk.

Hoe is het om daar te wonen? Hoe zijn de mensen? Is er veel criminaliteit? Hoe zijn de basisscholen en waar gaan de kinderen veelal naar de middelbare school?

Heb je er echt nog een dorps gevoel? is het ons-kent-ons?

Alle info is welkom, dank je wel alvast.
Ik kom zelf oorspronkelijk uit de Bollenstreek. Ken Noordwijk redelijk goed. Waar je rekening mee moet houden is dat NW 's zomers letterlijk overspoeld wordt door toeristen. En dat beperkt zich niet alleen tot het strand.

Heb je Lisse al eens bekeken?

Kwartier verderop, en daar is alleen de Keukenhof een knelpunt tijdens het seizoen.

Bovendien een grotere plaats, met nèt iets meer keuzemogelijkheden qua voorzieningen.
Ik heb altijd het idee dat er alleen maar bejaarden in Noordwijk wonen...
Winter is coming...
Het is enerzijds heel toeristisch en anderzijds moelijk om tussen te komen als "buitenstaander". Er zijn veel vooral veel ouderen, echte dorpsmensen. Daar moet je tussen passen.

Wij hebben na een aantal bezoekjes besloten om een paar dorpen verderop te gaan wonen. We gaan nu terug naar Amsterdam, misschien zegt dat wel iets.
hmmm veel bejaarden dus haha, goed om te weten.

lisse, ja , daar ben ik nog nooit geweest, maar staat wel als optie op mijn lijstje. Wij willen wel een beetje het dorpsgevoel, dus niet een te grote stad/dorp.

Dragisa: welk dorp verderop ben jij toen gaan wonen ? en het valt dus toch wat tegen , begrijp ik?
Nou ja, veel rotter als in Flevoland kan het in ieder geval niet worden....
haha
Noordwijkerhout misschien een optie?
Wij zijn uiteindelijk in Hoofddorp gaan wonen. Alsnog heel dicht bij de kust, een kwartiertje met de auto. Maar we zijn allebei Amsterdammers, en kunnen hier niet aarden. Ik zou Hoofddorp ook niet 1 2 3 aanraden.

Wij vonden Lisse ook een mooi dorp qua huizen en voorzieningen maar wel erg gereformeerd en gereserveerd. Het is maar net waar je je prettig bij voelt.
Kustplaatsen zijn leuk in de zomer. In de winter en met harde stormen is het kut.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dat is Lisserbroek@gereformeerd. Lisse is overwegend Katholiek volgens mij. Maar vrij kerkelijk allemaal. Inderdaad.
quote:Tickel schreef op 03 juni 2016 @ 20:16:

Kustplaatsen zijn leuk in de zomer. In de winter en met harde stormen is het kut.Poëtisch omschreven...
quote:Dymphnatam schreef op 03 juni 2016 @ 20:17:

[...]

Poëtisch omschreven...Dank je, ik heb er lang op zitten broeden
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:horizon82 schreef op 03 juni 2016 @ 19:26:

hmmm veel bejaarden dus haha, goed om te weten.

Pluspunt is dat het met de criminaliteit dan wel mee zal vallen .
Winter is coming...
quote:winterqueen schreef op 03 juni 2016 @ 20:27:

[...]

Pluspunt is dat het met de criminaliteit dan wel mee zal vallen .Integendeel, wordt ingebroken bij het leven als ze allemaal naar bed zijn na zeven uur 's avonds
quote:Dymphnatam schreef op 03 juni 2016 @ 20:32:

[...]

Integendeel, wordt ingebroken bij het leven als ze allemaal naar bed zijn na zeven uur 's avondsDat is ook weer waar, goed punt!
Winter is coming...
Ik vind Noordwijk altijd wel leuk, eigenlijk. Wij gaan er 's zomers regelmatig wat drinken of eten. Lisse is ook leuk. Beide dorpen zijn qua populatie wat gemengder dan Hoofddorp of Nieuw-Vennep, waar echt alleen maar doorsnee gezinnen met een Opel in doorsnee huizen wonen.
sally, jazeker noordwijkerhout is ook een optie. Is dat leuker wonen dan noordwijk zelf dan?

hmmm dat kerkelijke hoeft van mij eigenlijk niet zo
leuk om te horen minke, ik ken noordwijk ook dus alleen van de zomerse gezelligheid.

Lisse ken ik totaal niet eigenlijk, maar eens een kijkje nemen.
quote:MinkeDeWit schreef op 03 juni 2016 @ 20:40:

Ik vind Noordwijk altijd wel leuk, eigenlijk. Wij gaan er 's zomers regelmatig wat drinken of eten. Lisse is ook leuk. Beide dorpen zijn qua populatie wat gemengder dan Hoofddorp of Nieuw-Vennep, waar echt alleen maar doorsnee gezinnen met een Opel in doorsnee huizen wonen.Doet me denken aan die monteur die vertelde dat hij in gettowoud woonde
geneet van 't laeve
Anders ook even een kijkje nemen in Sassenheim? Ik vond de dorpskern daar altijd een beetje lijken op zo'n Engels plattelandsdorpje, qua sfeer.
En als je die kant uit gaat, vergeet niet langs de Olmenhorst te rijden :-)))
quote:horizon82 schreef op 03 juni 2016 @ 20:44:

sally, jazeker noordwijkerhout is ook een optie. Is dat leuker wonen dan noordwijk zelf dan?

hmmm dat kerkelijke hoeft van mij eigenlijk niet zoIk weet niet of het leuker is dan Noordwijk, maar zou er eens gaan kijken. Leuk dorp met voorzieningen: gezellige dorpskern, restaurantjes, supermarkten, ook een Hema etc. En je komt er makkelijk tussen. Vind het er altijd wel gezellig.
Iedereen lijkt ineens uit Lisse te komen?

Ook qua voorzieningen: je hebt alles, van kleuterschool tot middelbare school (mavo/ havo/ vwo)
klinkt leuk sally!

lisse ook top. dus noordwijkerhout en lisse ook maar eens van dichtbij gaan bekijken

dymph: die plaatsen ken ik nog niet, bedankt voor je toevoeging!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven