Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts

05-06-2016 02:21 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hooikoorts. Niet zon beetje ook. Helaas helpen mijn medicijnen (aerius) nu echt helemaal niet, terwijl ik normaal met 1 pilletje van mijn klachten af ben. Heeft er iemand tips welke medicijnen echt helpen? Ik kan niet slapen, zo beroerd voel ik me. Maandag gauw de huisarts bellen.
Deze periode is inderdaad heftig voor een hooikoortspatient.

Wat bij mij nog wel (beetje) helpt is middelen om neus en ogen direct te behandelen. Dus neusspray en oogdruppels tegen hooikoorts.
De hooikoortspillen bij de Aldi helpen erg goed bij mijn man. In één keer geen klachten meer.

Zit er jaloers naar te kijken. Ik mag ze niet ivm zwangerschap.

99 cent voor 7 pilletjes. Ook nog es geen geld!
Oh balen zeg! Ja het sneeuwt inderdaad pluisjes! Wat bij mij helpt voor de neusklachten, want door te niezen word ik benauwd is: Nasonex neusspray en verder Seretide voor het benauwdheid en Atrovent voor acute benauwdheid. Pilletjes gebruik ik niet. Ik word daar suf van.
Dat is zeker geen geld geld Theepoes.
Een nichtje van mij heeft bij de fysiotherapeut een speciale taping laten zetten, zij gebruikt voor het eerst in jaren geen medicijnen meer tegen hooikoorts en is klachtenvrij!
Kruidvat (loratadine) of Lidl (cetirizine).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 05 juni 2016 @ 08:36:

Kruidvat (loratadine) of Lidl (cetirizine).

Dit zijn de middeltjes waar de meeste patiënten al jaren immuun voor zijn. Ga naar de huisarts voor anti-histamine maar verwacht er niet teveel van.

Het is serieus erg (en vroeg) dit jaar, zei gister nog tegen zoon (die het helaas ook heeft) hoe raar het is dat er nog nooit een werkend medicijn tegen hooikoorts gevonden is.

Vorig jaar heb (nav dit forum) bij het Kruidvat een infrarood apparaatje besteld. Hier zitten twee buisjes aan die je 3x per dag in je neusgaten stopt.

Mij heeft het helaas niet geholpen maar voor velen op het forum was het een oplossing.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Heel simpel, maar erg effectief is bij mij: vaseline of creme bioforce met een wattenstaafje in de neus smeren. Het zorgt voor een laagje op je neusslijmvliezen waardoor de pollen niet meer rechtstreeks irriteren èn het zorgt dat de neusslijmvliezen niet uitdrogen. Op deze manier heb ik mijn neusklachten het hele seizoen onder controle.
Overleggen met de huisarts is het beste. Ik mag op dagen met veel pollen bijvoorbeeld tijdelijk een halfje of hele extra.

Ik neem op dagen met veel pollen het s ochtends in ipv s avonds en dan als ik merk dat het afzwakt, halverwege de dag een halfje heb ik s avonds erge klachten dan nog een halfje.

Ik ben nu een andere aan het proberen trouwens, fexofenadine. Die is sterker en houdt langer aan dan loratedine schijnt.

Wel wat bijwerkingen nu de eerste dagen, beetje misselijk en zweterig. Maar dat staat in de bijsluiter als begin bijwerkingen.

Het is heel erg per persoon verschillend. Van sommige lopen de tranen over mijn wangen, terwijl die bij anderen top werken.

Cetirizine werkt bv wel tegen de hooikoorts bij mij, maar krijg er hoofdpijn van en droge pijnlijke ogen.

Het is even een zoektocht.

Vaseline in je neus smeren vind ik ook een erg goede tip
Een tip voor op de langere termijn: elk jaar honing kopen bij een imker bij jou uit de buurt!

Er schijnt in honing een kleine hoeveelheid pollen te zitten, en door je daar gedurende het jaar in kleine beetjes aan bloot te stellen zou het voor gewenning kunnen zorgen. Het beste is dus wel honing uit de buurt, omdat dat ook die pollen bevat waar je het meeste last van hebt. En als je weet waar je specifiek allergisch voor bent, dan kies je die honing. Bijv. vooral allergies voor berkenbomen, dan honing kiezen met berkenextract (of hoe je dat ook noemt )

O en de beste tijd om te beginnen is ruim voor het seizoen. Dus vanaf het najaar dagelijks een lepel honing in je thee of yoghurt.

Weet zelf niet of het werkt, heb zelf geen hooikoorts maar 2 vriendinnen van mij allebei wel en die zeggen wel verschil te merken.

Voor nu dus niet behulpzaam maar het proberen waard misschien voor volgend jaar?
Ik gebruik al jaren imkerhoning uit de buurt en het helpt geen klap.

Lekker is het wel, mijn favoriet is koolzaadhoning.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik gebruik citirizine van Etos huismerk. Dat helpt wel goed. Af en toe neem ik in de avond een tweede als het echt erg is, en ik ben buiten de deur wat aan het doe.

Die bijen theorie is wel interessant
quote:Snoesje666 schreef op 05 juni 2016 @ 13:10:

Ik gebruik al jaren imkerhoning uit de buurt en het helpt geen klap.

Lekker is het wel, mijn favoriet is koolzaadhoning.Aaah... Dat is jammer! Dan toch niet echt interessant
quote:pocas schreef op 05 juni 2016 @ 13:16:

[...]

Aaah... Dat is jammer! Dan toch niet echt interessant

Helpt ook echt niet bij iedereen hoor (zoals met bijna alles he ) Maar het proberen waard misschien?

Hier trouwens een willekeurig artikeltje er over, er is best wat over te vinden op internet.. https://www.leef.nl/kenni ... -honing-tegen-hooikoorts/
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ga een aantal middelen proberen. Wel iom de huisarts. Ook de vaseline ga ik proberen. Ondertussen stromen de tranen al weer over mijn gezicht. Bah.... Morgenochtend meteen bellen
TO, wat vervelend... Ik weet helaas hoe je je voelt. Bij mij is het heel licht begonnen, en nog te bestrijden met de etos-pilletjes. Na een paar jaar niet meer houdbaar en de pillen, druppels en spray werkten ook niet afdoende. Ik heb uiteindelijk 4 jaar lang een desensibilisatiekuur gedaan bij de allergoloog in het ziekenhuis. Elke maand een injectie halen. Heeft me redelijk geholpen, mijn vader heeft er veel meer baat bij gehad, die heeft het ook gedaan. Tegenwoordig zijn er ook kortere programma's hiervoor of varianten die je thuis moet doen, bv. elke dag druppels/pilletjes voor een kange tijd. Details weet ik niet, maar ik lees soms weleens wat hierover en er zijn echt wel mogelijkheden voor extreme hooikoorts.

Nu gebruik ik alleen nog fexofenadine voor mijn klachten, 1 pil per dag en eventueel een halve extra. Gebruikte eerst Xyzal, maar daar werd ik echt heel suf van en met een baan waarbij ik voornamelijk langs de weg zit niet zo handig

Sterkte TO!
Gister ineens geconfronteerd met een kind met knalrode ogen, ze stonden in de brand werd er gezegd. Wat een toestand, we waren ook op een feestje midden in de weilanden. Meerdere kinderen rode ogen en overal genies, kennelijk was de hooikoorts op een hoogtepunt.

Ik heb maar een Aerius tablet van mij gegeven maar even niet nagedacht dat je ook kinder dosering hebt. Stom stom maar ik kon het niet aanzien hoe kind leed.

Bij thuiskomst onder de douche gezet en vandaag bed gewassen en in droger gedaan.

Morgen maar de huisarts bellen, dit is ondraaglijk voor kind, van ellende zit het nu al hele dag binnen en het is nog wel heerlijk weer.
Ik doe mijn best
Vreselijk die hooikoorts hè.

Ik heb jaren terug ooit druppels voor onder de tong gekregen met graspollen erin. Met als theorie dat je door continu blootgesteld te worden aan de stof er gewenning optreed en je lichaam het beter kan verdragen. Dit moest ik 5 jaar doen. Nou, ik ben na nog geen half jaar gestopt. Wat kreeg ik daar maagpijn van.

Toch, vroeger was het echt heel heftig! Sochtend waren mijn wimpers aan elkaar geplakt en kreeg ik ze enkel nog open door een nat washandje.

1x per jaar zijn mijn klachten zo heftig dat ik alleen nog maar binnen kan zitten niezen met rode traanogen en benauwdheid. Wat een nare reacties krijg je dan als je je buitenafspraak afzegt.

Zo ooit met buitengymen, jaren terug. Mijn ogen stonden in brand en waren aan het tranen. In mijn neus kon ik beter tampons stoppen. Ik vroeg de docent of ik niet naar binnen mocht, ik had veel last van mijn hooikoorts. Zijn reactie: "nou, moet je daar nu van huilen? Jij blijft mooi buiten!"

Van een huis tussen de weilanden ben ik naar een appartement in een grote stad verhuisd. Een wereld van verschil!!

Soms wil rhinohorn mij wel helpen :-)
Hm.. Ik vraag me of er nu uberhaupt iets aan te houden is?? Ik gebruik per dag 2 tabletten desloratadine, 4 pufjes avamys per neusgat en opatanol oogdruppels 2x per dag maar nog steeds jeukogen, een loopneus en veel niezen. Oja en gekriebel op mijn huid!
Oh ja gekriebel op mijn huid... En mijn gehemelte... Vreselijk!
ik ben ook een tijd gedesesibiliseerd voor graspollen maar heb toch nog erge hooikoorts

ik gebruik vooral rhinocort neuskorrels op doktersrecept. Is ideaal je voelt er niks van bij innemen

Verder soms een pilletje cetrizine

succes
quote:vivajaline schreef op 05 juni 2016 @ 19:33:

ik ben ook een tijd gedesesibiliseerd voor graspollen maar heb toch nog erge hooikoorts

ik gebruik vooral rhinocort neuskorrels op doktersrecept. Is ideaal je voelt er niks van bij innemen

Verder soms een pilletje cetrizine

succesNeuskorrels? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven