Verder van mij af schrijven

27-02-2016 14:51 1163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op 02 juni 2013 opende ik op de zwangerpijler een topic omdat ik in het ziekenhuis lag met gebroken vliezen. Ik was toen 20 weken zwanger van een tweeling en had een zoontje van toen 10 maanden (forumnaam Mini). Onze dochters zijn op 27-06-2013 geboren en overleden. Het topic heeft me veel steun geboden in deze moeilijke periode en de tijd daarna.

Begin december 2013 opende ik een nieuw topic, onder een nieuwe nick, op de zwangerpijler omdat ik toch wel weer zwanger wilde worden maar dit erg spannend en eng vond en ik de steun van het Viva forum miste. Niet wetende dat ik op dat moment al zwanger was.

Het was een spannende zwangerschap en emotioneel gezien een achtbaan. Lichamelijk was het ook best pittig maar na een hele zware bevalling is in Augustus 2014 onze zoon (forumnaam Nano) geboren.

Vlak na de bevalling bleek ook Nano er 1 van een tweeling te zijn.

Nano blijkt reflux te hebben en heel veel te huilen. We hebben met hem een zeer pittig eerste jaar gehad en nog steeds is het niet altijd makkelijk met hem.

Ongeveer anderhalf jaar na de geboorte van de meisjes en midden in de zware periode met Nano, kwam de man met de hamer langs bij mijn vriend (forumnaam Maxi). Na een traject van therapie en medicijnen, heen en weer gestuur van de ene psycholoog naar de ander voor wéér een test, lijkt hij nu eindelijk een goede therapeut te hebben. Ook vaart hij soms op therapeutische basis, zonder druk kan hij zijn affiniteit met het vak houden en zijn angsten onder ogen zien en die weer in therapie bespreken.

Het laatste half jaar gaat het met Mini niet zo lekker. Thuis niet en ook op de psz niet. Hij is erg agressief, slaat, duwt en bijt andere kindjes, ons en zijn jongere broertje. Hij is erg angstig voor nieuwe dingen en harde geluiden. Hij raakt van slag van veranderingen en kan niet goed met de groep mee komen. Hij is het liefst op zichzelf. We hebben des tijds video home training gehad voor Nano, daaruit bleek dat het aan onze opvoed vaardigheden niet ligt.

Binnenkort gaan we naar de opvoedpoli om te kijken hoe we Mini kunnen helpen weer lekker in zijn vel te komen.

Met mijzelf gaat het momenteel ook wat minder. Ik zit in een terugval van mijn eetstoornis. Iets wat altijd wel bij mij op de achtergrond aanwezig is geweest maar nu in alle heftigheid terug is. Ik ben er eigenlijk een beetje van geschrokken dat het me nu niet lukt om het onder controle te krijgen. Ik heb er gesprekken over met mijn psycholoog en ben gisteren voor het eerst naar een ervaringsdeskundige geweest.

Al met al, genoeg om over te schrijven. Mijn vorige topic was vol. Voor mij is het heel fijn om van me af te schrijven, feedback en steun te krijgen.

Ik hoop dat hier dan ook te kunnen continueren.

Link naar vorig topic
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Wat lief van jullie. Zo fijn!

Sterkte vandaag, Estrellas.
Kirikou, ik heb zeker gekeken naar gesprekken voor Maxi en mij samen. Dit ook met mijn psycholoog besproken en zij achtte het ook wel noodzakelijk. Helaas is mijn psycholoog nu 4 weken weg. Maar maandag komt de gezinscoach en ik denk dat dat ons ook wel gaat helpen. Mocht dat niet zo zijn dan 3 gesprekken bij mijn psycholoog als ze weer terug is.

Vandaag was ik bij haar vervanger. Dat was een beetje vreemd. Sowieso omdat ik binnen 3 kwartier alweer buiten stond.

We hadden het over emoties.

"Waar voel je dat dan estrellas?"

Uhm, nou vooral in mijn keel.

"Ga er eens naar toe en laat het toe"

Nou nee, want dan ga ik janken

Enfin, lang verhaal kort, ik moet proberen wat dichter bij die emoties te komen en het wat toe te laten.

Hij vroeg, doe je ogen dicht en hoeveel van je energie gaat (van 0 - 100 %) naar het wegdrukken van emoties op een dag en noem het 1e getal wat in je opkomt.

90... ja dat is best veel, snap je nu waarom je moe bent?

Ja dat snap ik, ik loop ook alle dagen op mijn tenen en slaap geen nacht door en durf niet eerder naar bed te gaan tot ik zeker weet dat ik zo moe ben dat ik snel ik slaap zal vallen. Ipv te gaan liggen piekeren.

Dat klinkt ook heel vermoeiend. En heeft de psych je ook tips gegeven hoe je daarmee om kunt gaan?
En wat was er mis geweest met een enorme jankbui bij de psych? Dan zit je in een omgeving waar niemand iets van je hoeft, geen kinderen om rekening mee te houden, geen man die het niet aankan, en die psych is het gewend, belast je nergens mee etc. Lijkt mij juist de perfecte plek om dat eens los te laten.
Eens met Nausicaa, sowieso lucht het misschien enorm op je emoties (gedoseerd) toe te laten komen in plaats van ze weg te duwen. Dat is eng uiteraard, maar soms ook keihard nodig om te voorkomen dat het er op andere manieren (eten) uit komt. Met huilen bij een psycholoog is niets mis, dat komen ze vaker tegen.
Eens met Nausicaa en Anky.

Ja daar was die man geloof ik wel een beetje op uit maar dat voelde totaal niet veilig. Had die man nog nooit eerder gezien.

En die 90% is niet alleen tranen/verdriet maar ook boosheid, wanhoop, onmacht, irritatie, zorgen... allemaal gevoelens die ik weg druk zeg maar.
Maar ook boosheid, wanhoop, onmacht etc kun je eruit gooien he?

Dat lost het niet op maar lucht waarschijnlijk wel een beetje op.

Al snap ik dat dat lastig is bij een vreemde, ook al is hij therapeut.
Ik weet het Kirikou. Het zit er bij mij een beetje ingeramd dat je je emoties bij je houdt. Doe maar normaal.

Mijn jongens mogen hun emoties tonen en ik zal ze daarin begeleiden. Alleen moet ik zelf het voorbeeld kunnen geven.
Dat had die therapeut dus nog niet zo´n gekke suggestie. Misschien iets om aan te werken bij je vertrouwde psycholoog?
Ja hij zal vast wel doorgeven aan mijn psycholoog wat we besproken hebben dus wie weet haakt ze daar op in.

Ik lig nu lekker op het strand te kijken naar Mini die zich vermaakt met een kiepwagen en het zand.

Nano heb ik bij de buurvrouw gebracht, die houdt niet van zand. En Maxi heeft een 24 uurs kinder weekend op de sportschool dus die zien we morgen weer

Even lekker 1 op 1 met Mini zo.
Heerlijk klinkt het. Hopelijk was hij een tijdje zoet en kon jij lekker genieten van de zon en het uitzicht en vooral... de rust

Mijn ervaring is overigens dat zodra ik denk oh wat zijn ze zoet dat er dan altijd net 1 is die opeens weg wil of iets anders of NU een ijsje wil hebben
Hoe was je uitstapje met mini, hoop dat je lekker van hem hebt kunnen genieten.

Hoe vind mini het dat hij naar zijn nieuwe school mag, heeft hij er zin in.

Maandag de gezinscoach, hoe staat maxi erin. Ziet hij het als een helpende hand, of vind hij het onzin.

Weet je al wie het is, of staat er maandag een vreemde op de stoep.
Ik heb echt een fijn dagje gehad met Mini. Gelukkig weet hij nog niet dat je op het strand ijsjes kan halen Minameut

Volgende keer even vragen of Mini mijn rug in wil smeren want ik ben onwijs verbrand.

Vandaag heb ik het met Mini even gehad over de nieuwe school. Gewoon even om te peilen of hij weet over welke school ik het heb. Maar hij wist het niet goed, hij begon ober de basisschool waar we ook gekeken hadden waar een peuter van de psz op zit die we toen gezien hadden

Ik denk dat ik ga vragen of we deze week nog een keer mogen kijken want over 2 weken is het gewoon al zo ver!

Tijdens 1 van onze discussies deze week had ik een oaar keer tegen Maxi gezegd dat Dát precies iets was wat hij tegen de gezinscoach kon zeggen. Ik denk wel dat hij er open voor staat.

Ik weet wie het is, althans ik had de naam en heb haar even op Facebook opgezocht
Goed idee, om even met mini naar zijn nieuwe school te gaan kijken.

Hier gaan kindjes bij de basisschool altijd eerst een aantal dagdelen om te wennen.

En waarom zou je het niet gewoon basisschool noemen. Er zijn veel basisscholen en dit is toevallig niet de school wat dat andere kindje van psz zit.

Uiteindelijk is dit voor mini voorlopig toch zijn (basis)school.

Fijn dat Maxi openstaat voor de gezinscoach.

Oeps, rug verbrand, heb je je litteken wel goed ingesmeerd? Doen hoor!!

Ik denk dat ik het nog niet de basisschool noem omdat hij nog geen 4 is als hij er heen gaat.

Ja, mijn rug is pittig verbrand, je kan precies zien waar ik nog wel bij kon met smeren. En ja op mijn litteken gaat factor 50, net als op mijn gezicht.

Gisteravond hebben de jongens en ik bij de buren gegeten. Ze gingen bbq-en. En ondanks dat ik mijn eigen veilige producten had, voelde ik me ineens heel vol zitten. En ben ik even naar huis gegaan om daar wat aan te doen.

Ik raakte echt even in paniek.

Ik heb zo de doop van de baby van mijn vriendin in de kerk. Ze heeft me gevraagd of ze tijdens de voorbeden (wat dat dan ook zijn) de namen van de meiden mocht laten opnoemen. Ik voelde me vereerd en zei dat ik tissues mee zou nemen
Jammer dat het even mis ging tijdens de bbq.

Wat lief van je vriendin om stil te staan bij jouw dochters. Fijn om te horen dat je meisjes ook voor haar belangrijk zijn.

Oké, mini is nog geen 4, maar noem je het voor hem, of voor jezelf nog niet de basisschool.

Het lijkt mij een beetje verwarrend voor hem. Hij gaat nu naar een school, die als hij jarig is, ineens de basisschool is.

Of noem je het gewoon school en vraagt mini er verder niet naar.

Sterkte bij de doop
Och nee, geef je ook over? Ik dacht dat je 'alleen' erg weinig at.
Maakt het uit wat voor school het is? Hij gaat gewoon naar school. En jullie hebben een andere school gevonden als die waar jullie eerst gingen kijken, want deze is beter voor hem.

Ik denk eigenlijk niet dat iemand school echt basisschool noemt? Of noem je de psz ook al school? Dan leg je uit dat dit een school voor grotere kinderen is. Voor (bijna) 4 jarigen. Wat iemand al eerder opperde, op deze school is eerder een plaatsje voor hem vrijgekomen. En wat betreft trakteren bij het afscheid: kinderen die 4 worden en trakteren op de psz, doen dat toch voor hun verjaardag maar tegelijkertijd ook ter afscheid?

Ik zou me daar eerlijk gezegd niet te druk om maken. Kinderen zijn vrij flexibel (Mini ook!) en nemen dit soort dingen snel aan hoe ze zijn. Ik denk dat als hij het leuk heeft, hij snel zal wennen. Sneller dan jij En andere moeders wiens kinderen voor het eerst naar school gaan!
Ik schrik van je (denk ik) overgeven. Niet doen hoor, dan is de stap naar boulimia heel snel gemaakt.

Qua school, ik zou er niet te moeilijk ovef doen. School heeft gebeld dat Mini al eerder mag komen. En dat is leuk, want dan is hij al een beetje een grote jongen.

Niet moeilijker maken dan het is. Hij is jouw oudste, dus school is waarschijnlijk nog een vrij abstract fenomeen voor hem.
quote:vivamila schreef op 05 juni 2016 @ 09:19:

Och nee, geef je ook over? Ik dacht dat je 'alleen' erg weinig at.

Bijna niet maar gisteravond zag ik dit als enige uitweg. Vroeger jaren Boulimia gehad, het zit nog in mijn systeem denk ik.

Ik vroeg Mini gisteren naar die school om te peilen of hij nog wist over welke school ik het had. Eigenlijk hebben we het helemaal nog niet over de andere school gehad met hem.

Op de psz zitten best veel kindjes nu die (bijna) naar de basisschool gaan. Zo word dat ook genoemd en ook Mini heeft het daarover.

Als je vier bent, ga je naar de basisschool. (Zijn woorden, niet de onze).

Ik kijk wel hoe het zal gaan, probeer me er niet te druk om te maken of te veel te plannen of voorbereiden.

Mini mag afscheid nemen en trakteren op de psz. Ik kijk wel hoe dat gaat.

Linksom of rechtsom, hij zal afsluiten op de psz en naar een nieuwe school gaan.

Ik laat hem niet gelijk hele dagen gaan (9-15 uur). Rustig opbouwen.
Hoe was de doop, of is dat later op de dag.

Eigenlijk bedoel ik te vragen hoe was het om de namen van de meisje te horen.

Ik hoop dat je het naast emotioneel ook fijn vond.
De namen werden niet opgenoemd. Maar die waren opgeschreven en in een mandje gedaan en dit mandje werd er tijdens een gebed bijgehaald. Vriendin dacht dat ze opgenoemd zouden worden, had dit verkeerd begrepen.

Maar dat geeft niet. We hebben samen na de dienst een kaarsje aangestoken. En elkaar even stevig geknuffeld. Toen kwamen de tranen wel.

Ik zal haar ook zo gaan missen als ze vertrekt volgende maand.
Mijn zoon wordt ook 4 in augustus. Eind juni moet hij ook al trakteren op de psz voor het afscheid dus opzich is dat niet anders. Hij zou ook eigenlijk nu al beginnen met wennen op de basisschool maar dat gaat uiteindelijk niet door ivm drukte. Ik zou dus gewoon zeggen dat hij alvast mag wennen op de basisschool.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven