Verder na bedrog, hoe?

13-05-2016 07:48 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het "partner biecht op...' topic

Partner biecht op...

In dit topic hoop ik mensen te spreken die weten wat het is om verder te leven nadat je vertrouwen geschonden is in je relatie. Wat is de impact op je relatie, als je hoort dat je partner je bedrogen heeft?

Vreemdgaan, hoerenbezoek, een eenmalig slippertje, een langdurig dubbelleven.?

Waar ga je doorheen, en wat doet je beslissen om weg te gaan of toch te blijven?

In het vorige topic liepen de emoties vaak hoog op. Dat is logisch.

Toch werd er (meestal) vanuit respect gereageerd, en dat was helpend.

Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden.

Mijn achtergrond:

Ik hoorde 3 weken geleden dat mijn man al zeker 15 jaar van ons 20 jarige huwelijk af en toe naar de hoeren gaat. Ons huwelijk was verder goed. Twee (puber)zoons. Niemand weet dit nog, en dat valt me zwaar. Hij is totaal ongeveer 25x geweest. En dan nog 3 a 4x zoveel keer om te 'kijken' in die hoeren straat. Om de kick vd spanning.

Vroeger riep ik van: 'Als mijn vriend/man ooit vreemd zou gaan, dan schop ik hem er uit!

Geen twijfel mogelijk. 'Zoiets PIK je toch zeker niet?'

Maar nu, in de situatie, een situatie die ik nooit aan heb zien komen, voelt alles anders.

Niet meer duidelijk, maar vol twijfels en pijn. Hoe kan het dat ik dit nooit gemerkt heb? Waren er dan geen enkele signalen? Wat zegt dat over mij? Heb ik dan zo'n plank voor mijn kop? Of is hij zo'n briljant leugenaar? Was alles een leugen? Ook die mooie, liefdevolle intieme momenten? Ik kijk naar de scherven van mijn huwelijk en weet niet of ik dit nog kan lijmen. We kunnen 'door', maar kan ik hem ooit nog vertrouwen?

Ik word heen en weer geslingerd tussen woede, machteloosheid en verdriet. Alles waar ik in geloofde is onzeker geworden.

Ik hoop hier mensen te 'spreken ' die ook ooit bedrogen zijn. Ik ben benieuwd hoe die het hebben aangepakt. Ik wil nu -voorlopig- 'door'. Alles staat in de 'pauze-stand'. Hij woont hier in huis, slaapt apart. Als de emotionele rollercoaster wat vaart vermindert, het stof wat optrekt, dan hoop ik dat ik zie (voel? ) hoe de toekomst er uit ziet.

Hij gaat binnenkort hulp krijgen bij Rodersana, (ambulant, gesprekken,) om zijn seksverslaving aan te pakken. Ik heb nu 3x een gesprek gehad met mijn huisarts om even te kunnen ventileren.

Alle mensen die ik ken, staan of te ver weg van me, of te dichtbij, om dit tegen te kunnen vertellen.

De jongens mogen dit niet te weten komen; hoe erg ik dit ook vind, hij is een geweldige vader voor ze en dat beeld wil ik ze niet ontnemen.

Ben nu aan het zoeken naar een 'luisterend oor' in de hulpverlening.

Een gespreksgroep v lotgenoten ofzo. Partners van seksverslaafden. Partners van 'cheaters'. Zoiets. Maar ben nog niets tegengekomen. (Niet iets zonder een bepaalde religie.)

Want ik vraag me af hoe je omgaat met deze wisselende buien. Het ene moment zie ik geen enkele mogelijkheid meer, het volgende moment voel ik nog steeds die band, die liefde, (ookal haat ik hem tegelijkertijd).

Vraag me af of het mogelijk is om dat vertrouwen terug te krijgen.

En of jou dat dus gelukt is. Of niet. En hoe dat ging.
Haha, cross post, sapsorrow

Mooie post.

Moest wel lachen om je laatste opmerking.
Spot on Sapsorrow! Heel erg eens.

En wat betreft dit Topic; zoals alles in het leven; dat wat je aandacht geeft wordt groter. Negatieve dus negeren en positieve op ingaan. En nee @ Zure Gleuven; dat betekent niet " geen commentaar meer dulden" of alleen maar meepraters om je heen. Na- denk- en. En vooral Le- zen.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
quote:netwakker schreef op 06 juni 2016 @ 00:21:

Wat ontzettend jammer dit gebitch naar Zeeland. ( ja vooral jij ja Sofietje en stuk of vier anderen). En alleen omdat Zeeland haar eigen weg gaat en niet klakkeloos doet wat de VivaBrigade haar opdraagt. En omdat ze het gore lef heeft om ook op een ander Forum te plaatsen. En maar fantaseren; " TO heeft een plaat voor haar hoofd, TO functioneert ook niet op haar werk, TO kon niet tegen de reakties die niet in haar straatje vielen, TO is autistisch, TO wil alleen maar aandacht, TO focust zich alleen op haar man en speelt mooi weer". Bijna dagelijks de twee topics gevolgd en hier&daar een adviesachtig iets gegeven en NERGENS iets gelezen van TO wat op bovenstaande zou duiden. Sommige kunnen blijkbaar niet lezen, voelen zich Miss KnowItAll met alle woorddiaree die daaruit komt. Nu TO- terecht- niet meer meeschrijft is het topic verpest voor de overigen die wél oprecht interesse hebben en met respect mee willen denken met TO. #Boos (Zeeland; PB zou ik fijn vinden- kijk maar).Whatever
quote:sofietje83 schreef op 06 juni 2016 @ 02:16:

[...]

WhateverIets met een pot en een ketel? Ze houdt jou alleen maar een spiegel voor, hoor. Moeilijk he, zelfreflectie? En dan heb je je nog niet eens kwetsbaar opgesteld.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Tja je kunt het gebitch vinden, niet mee eens.

Kan prima reflecteren op mezelf, dankje.
Heerlijk Netwakker, ik probeerde hetzelfde te zeggen, gebruikte alleen andere woorden en heb geprobeerd om te laten zien dat vragen stellen meer oplevert dan alleen maar bashen. Ik vraag me echt af Sofietje, om antwoord te geven op jouw vraag of ik jou bedoelde, ja ik bedoelde jou o.a., wat je wilt bereiken met al je nare commentaartjes. Dat Zeeland zich iets van jouw adviezen (?) gaat aantrekken? Beetje aandacht trekken? Is gelukt, zoals je ziet.

Die negeerknop lijkt me in bepaalde gevallen een heel mooie oplossing Zeeland, gebruik 'm goed en dan kun je misschien toch nog iets halen uit dit topic.

En ja, dit kan iedereen overkomen, al denk je nu dat je zo'n vent niet zou willen en dat je 'm er meteen uit zou bonjouren. Misschien dat sommigen dat hebben gedaan, maar als dit soort gruwelijke werkelijkheden zich aandienen, blijk je opeens een stuk afhankelijker, flexibeler en minder besluitvaardig .
Misschien je eigen advies van de negeerknop ook maar gebruiken dan?!
quote:sofietje83 schreef op 06 juni 2016 @ 06:27:

Tja je kunt het gebitch vinden, niet mee eens.

Kan prima reflecteren op mezelf, dankje.Vind je?
Ja. Anders schrijf ik het niet
Geloof dat ik die negeerknop maar ga gebruiken

Je gezeur wordt nogal slaapverwekkend
Goedemorgen allemaal. Jullie zijn al vroeg op.

Het is weer maandag...
quote:sofietje83 schreef op 06 juni 2016 @ 07:33:

Geloof dat ik die negeerknop maar ga gebruiken

Je gezeur wordt nogal slaapverwekkend

Hihi

Iets met een plaat voor je hoofd? Daar kan Zeeland nog een puntje aan zuigen.
quote:Zeeland1970 schreef op 06 juni 2016 @ 01:09:

[...]

Mijn diepste emoties hier neerzetten; dat heb ik ook lang gedaan.

(Aan de negeerknop, daar had ik nog niet aan gedacht, is idd mss een tip.)

Moeilijk om mijn diepste emoties hier neer te zetten. Ik heb een heleboel mooie, bijzondere verhalen en reacties hier mogen ontvangen, zowel hier als per pb, maar de laatste weken werd ik overal op afgerekend. Zeker op emoties.

Boos? "Ja, dan moet je maar bij hem weg gaan, het is jouw keus om te blijven, dus dan moet je hem wel een eerlijke kans geven, en niet meer boos en onredelijk doen."

Te weinig boos? Ook niet goed. Neurotisch, te gecontroleerd, te braaf, te lief.

Bang? Angstig? Onzeker? Dan was ik een slappe dweil, deurmat, ruggegraatloos, te weinig gevoel v eigenwaarde, beschadigd, etc

En als ik dan maar in reactie hierop voorzichtiger, afgemeten, reageer? Dan ben ik te rationeel, verstandelijk, koel, emotieloos en autistisch.

Zodra ik niet 'luister', (als in 'niet doen wat gezegd wordt'), dan heb ik een plaat voor mijn kop.

Als ik het anders zie, ben ik blind, of ben ik een struisvogel.

Het is moeilijk om zo je diepste emoties (nog) te tonen.

Je zegt dat dit topic mijn kans op zelfinzicht is. Dat klopte ook wel. Ik heb veel gehad aan de (soms lange) persoonlijke verhalen. De lieve tips en wijze woorden. Was echt v grote waarde, en ik ben dankbaar en blij dat ik die nog kan herlezen hier. Oprecht.

Maar nu is het veranderd.

Alles wat ik zeg lijkt verdraaid te worden, en ik ben veel tijd kwijt met dit dan weer 'recht ' te zetten.

Hoe zou jij dit dan doen, iris?

Om die forum sfeer weer gezond te krijgen?

Toch je kwetsbaar opstellen?

Je kunt het forum niet gezond krijgen want iedereen schrijft wat hij of zij wil schrijven. Je kunt wel kiezen of je het wilt lezen.

Wat ik zou doen? Ik heb zelf ook tijdenlang de negeerknop gebruikt omdat ik gekwetst raakte door de reacties van enkele mensen op mij. Heb ik veel aan gehad, want zo kon ik blijven wie ik was en posten wat ik wilde. Het is niet ideaal, maar wel een prima oplossing als je hier wilt blijven posten zonder al te veel kwetsende dingen te hoeven lezen.

Maar dat ben ik hè. Jij vindt wellicht een andere oplossing prettiger.
quote:Zeeland1970 schreef op 06 juni 2016 @ 07:59:

Het is weer maandag...

Zeeland, probeer je de 3000 posts te halen?

Waarom reageer je hier nu nog en laatst nog heel fel en verdedigend?

Meid, waar is je voornemen gebleven je op de belangrijke zaken te richten?

Je gaat je waardevolle energie in deze tijd toch niet verspillen aan jezelf rechtvaardigen op het VF?

Vond t juist zo'n dapper en helder besluit van je om je focus te leggen waar die hoort nu.

Dit topic sluit vanzelf wel.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Zo'n forum kan prima helpen bij het focussen, maar dan is het wel zaak om de nutteloze reacties, niet de kritische, te negeren door de negeerknop te hanteren. Niet voor niets uitgevonden, blijkt.
het is sneller om gewoon niet meer te schrijven zeeland dan om de 3000 te halen.

als je niet meer schrijft, zakt het topic weg en na een tijdje is iedereen het vergeten.

komt ook omdat de volgende soap serie zich vanzelf aan dient, relatieproblemen genoeg hier op het forum dus dan verschuift de aandacht naar een ander geval.
quote:Zeeland1970 schreef op 06 juni 2016 @ 07:59:

Het is weer maandag...Als het niet jouw enige doel is om mensen hier nodeloos op te naaien snap ik werkelijk niet wat je hier (nog) doet.
quote:pimpampum schreef op 06 juni 2016 @ 10:14:

[...]

Als het niet jouw enige doel is om mensen hier nodeloos op te naaien snap ik werkelijk niet wat je hier (nog) doet.Het zelfde als jij denk ik?
quote:pimpampum schreef op 06 juni 2016 @ 10:14:

[...]

Als het niet jouw enige doel is om mensen hier nodeloos op te naaien snap ik werkelijk niet wat je hier (nog) doet.+100. Daarnaast heeft iedereen het volste recht om er een lolletje van te maken wat TO was toch vertrokken naar het Libelleforum? Voor je het weet maakt Viva er weer een uithangbord van of krijg je nare reacties, blijkbaar wil TO nog steeds bepalen hoe er met haar omgesprongen wordt en welke commentaar wel en niet gegeven mag worden. Ze blijft maar zeggen dat ze geen podium nodig heeft maar als ze die niet krijgt (LF) dan weet ze niet hoe snel ze terug moet komen.
Ja, het is ongelooflijk. Zelfs een 'goedemorgen' is reden om iemand om te vragen 'wat doe jij hier eigenlijk nog?'

Wat zijn we allemaal toch aardig voor elkaar
Hatsjikideee...
Ik ben hier nog omdat dit topic telkens omhoog wordt geschopt door anderen in mijn lijstje met actieve topics. Zelf was ik allang opgehouden met posten zoals je zult zien als je verder kijkt.

Bovendien ben ik hier al een paar jaar lang gewoon een normale gebruiker en heb ik op dit moment geen enorme brand te blussen in mijn relatie en leven in het algemeen. Tot slot heb ik heb ik dit forum ook niet zogenaamd de rug toegekeerd.
quote:Nomos schreef op 06 juni 2016 @ 06:48:

Heerlijk Netwakker, ik probeerde hetzelfde te zeggen, gebruikte alleen andere woorden en heb geprobeerd om te laten zien dat vragen stellen meer oplevert dan alleen maar bashen. Ik vraag me echt af Sofietje, om antwoord te geven op jouw vraag of ik jou bedoelde, ja ik bedoelde jou o.a., wat je wilt bereiken met al je nare commentaartjes. Dat Zeeland zich iets van jouw adviezen (?) gaat aantrekken? Beetje aandacht trekken? Is gelukt, zoals je ziet.

Die negeerknop lijkt me in bepaalde gevallen een heel mooie oplossing Zeeland, gebruik 'm goed en dan kun je misschien toch nog iets halen uit dit topic.

En ja, dit kan iedereen overkomen, al denk je nu dat je zo'n vent niet zou willen en dat je 'm er meteen uit zou bonjouren. Misschien dat sommigen dat hebben gedaan, maar als dit soort gruwelijke werkelijkheden zich aandienen, blijk je opeens een stuk afhankelijker, flexibeler en minder besluitvaardig .

Wat me bij jou opvalt is dat op het moment dat het Libelleforum dood liep jij hier opdook als groot voorstander van verder doorgaan op de inhoudt met groot medeleven voor haar "geworstel". Vraag me af jij de oude nick van to bent.

Bij jou heb ik constant het gevoel dat je haar "zieligheid" door ieders strot wil drukken en de discussie weer wil draaien naar de "diepere laag die in haar zit". "Hoe is het met je werk?" Really, wat heeft dat er mee te maken? Empathie kan je niet op commando oproepen als iemand met veel stampij vertrekt, terugkomt, weer een lading verwijten dat sommige een andere mening hebben (deed ze ook naar VF op LB) en jij neemt dat stokje blind over.

TO heeft het volste recht om hier verder te posten (vind ik oprecht) net als dat ze zelf mag bepalen of ze getrouwd blijft maar ze heeft niet recht om te bepalen wat hier wel of niet gepost wordt. In ieder normaal gezelschap is er de dynamiek van meelopers, critici, actieve deelnemers en passieve. Dat heet interactie, degene die de discussie aan heeft gezwengeld is niet de regisseur en al helemaal niet als de persoon het op een openbaar forum gooit. Dat is zoiets als je problemen uitschreeuwen op het cs van Amsterdam en verwachten dat er één mening op één wijze uitkomt.

TO heeft gekozen voor iedereen uitsluiten in haar omgeving die alles veel beter in context hadden kunnen brengen met haar persoonlijkheid/geschiedenis/huwelijk. Ongeacht de reden, als je kiest om alleen publiek je persoonlijke problemen te grabbel zal je altijd je meer moeten verdedigen of beargumenteren dan als je dat doe bij een familielid of goede vriendin.

TO en ook jij zouden dan ook niet zo moeten zeuren over het soort reacties die hier worden neergezet. Je kan het er wel of niet mee eens zijn maar stop met begrip afdwingen als er mensen zijn die in alle eerlijkheid een totaal andere visie hebben.
quote:Geronimo2 schreef op 06 juni 2016 @ 11:46:

[...]

Wat me bij jou opvalt is dat op het moment dat het Libelleforum dood liep jij hier opdook als groot voorstander van verder doorgaan op de inhoudt met groot medeleven voor haar "geworstel". Vraag me af jij de oude nick van to bent.

Ik denk het niet, wanneer ik de schrijfstijl van beiden bekijk, ze gebruiken duidelijk andere elementen.

Al kun je dit natuurlijk bewust doen, bij Nick1 gebruik je " " en eindig je zinnen in ..., bij Nick2 gebruik je bewust ' ' en eindig je zinnen altijd in een punt.

Dus als het dezelfde is, dan hebben we te maken met iemand die er een ware sport van maakt. Ik denk echter dat het gewoon twee verschillende forummers zijn.
Alles overziend is het toch echt een hele vreemde toestand geworden. Als ik zoek naar dit artikel dan blijkt Zeeland haar hartverscheurende probleem internetbreed als een soort marketingtool gebruikt te worden. Er is een blog van gemaakt (ja dat wisten we al) die op zoveel mogelijk plekken wordt verspreid. En altijd maar die link "Meepraten? Hier kun je reageren" erbij. Tot slot is ook het Libelleforum, waar het dode paard nog even heen is gesleept, van dezelfde uitgever. Echt heel typisch allemaal
quote:Docteur_Phile schreef op 06 juni 2016 @ 12:00:

[...]

Ik denk het niet, wanneer ik de schrijfstijl van beiden bekijk, ze gebruiken duidelijk andere elementen.

Al kun je dit natuurlijk bewust doen, bij Nick1 gebruik je " " en eindig je zinnen in ..., bij Nick2 gebruik je bewust ' ' en eindig je zinnen altijd in een punt.

Dus als het dezelfde is, dan hebben we te maken met iemand die er een ware sport van maakt. Ik denk echter dat het gewoon twee verschillende forummers zijn.TO zelf heeft ook verschillende schrijfstijlen. Ik heb weleens gedacht dat er meerdere auteurs onder 1 nick actief waren/zijn. Kan allemaal op dat mooie internep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven