Jongensnamen topic
zaterdag 11 juni 2016 om 00:23
zaterdag 11 juni 2016 om 19:34
Wie heeft er zin om met ons mee te denken? Wij zijn op zoek naar een naam voor onze 2e zoon. Bij de eerste is dit een enorme opgave geweest, onze smaak ligt ver uit elkaar. Man houdt van Hollandse, in mijn ogen doorsnee en wat ouderwetse jongensnamen (Ralf bijvoorbeeld) terwijl mijn smaak, nou ja.... alle kanten op schiet haha.
We hebben een soort brainstorm lijstje, maar daar zit geen naam tussen waar we beiden verliefd op zijn:
Fedde
Fender (man weet niet wat hij daarvan vindt)
Floris
Lucas
Morris
Noud
Otis (heeft man ook sterk zijn twijfels over)
Zit niet echt een lijn in geloof ik he? niet te lange namen in ieder geval. Liever niet met een M, maar daar kunnen we evt wel mee leven. Schieten op dit lijstje mag, maar wij zien ook heel graag nieuwe suggesties tegemoet!!
Zal later dit topic eens grondig doorspitten, dat brengt ons vast op nog meer ideeën.
We hebben een soort brainstorm lijstje, maar daar zit geen naam tussen waar we beiden verliefd op zijn:
Fedde
Floris
Lucas
Morris
Noud
Zit niet echt een lijn in geloof ik he? niet te lange namen in ieder geval. Liever niet met een M, maar daar kunnen we evt wel mee leven. Schieten op dit lijstje mag, maar wij zien ook heel graag nieuwe suggesties tegemoet!!
Zal later dit topic eens grondig doorspitten, dat brengt ons vast op nog meer ideeën.
zaterdag 11 juni 2016 om 21:23
Strandbal:
Sven
Koen
Oscar
Nolan
Yannick
Lennard
Milas
Jelte
Hugo
Ian
Stef
Niels
Roan
Dexter
Niek
Ebian
Aiden
Ivo
Jack
Steffen
Chris
Floyd
Collin
Fabian
Ferran
Ferdi
Flint
Loek
Seth
Jake
Tobias
Fender vond ik ook heel gaaf, tot man zei dat het het engelse woord is voor spatbord.. Toen dacht ik: O ja, dat is waar ook. Daardoor werd het die voor mij sowieso niet
Sven
Koen
Oscar
Nolan
Yannick
Lennard
Milas
Jelte
Hugo
Ian
Stef
Niels
Roan
Dexter
Niek
Ebian
Aiden
Ivo
Jack
Steffen
Chris
Floyd
Collin
Fabian
Ferran
Ferdi
Flint
Loek
Seth
Jake
Tobias
Fender vond ik ook heel gaaf, tot man zei dat het het engelse woord is voor spatbord.. Toen dacht ik: O ja, dat is waar ook. Daardoor werd het die voor mij sowieso niet
zondag 12 juni 2016 om 09:36
quote:mendy schreef op 11 juni 2016 @ 21:23:
Sven -- Leuk, komt op het lijstje
Koen -- helemaal man zijn smaak, voor mij wat "gewoon"
Oscar -- nee te harde klank
Nolan --nee, vindt man te apart
Yannick -- Een goede vriend heet zo, wel leuk
Lennard -- ik vind "nard" te hard klinken
Milas -- Nee, shoarmatent in ons dorp heet zo
Jelte -- Leuk, Jelle ook trouwens! Schrijven we op
Hugo -- Neefje heet zo, maar leuk!
Ian -- nee, past niet bij ons
Stef -- man is enthousiast, ik twijfel, schrijf hem wel op!
Niels -- te gewoon voor mij
Roan -- Past niet bij ons.
Dexter -- Geweldig! Maar man denkt gelijk aan Dexters Lab (tekenfilm) en ketst het af
Niek -- goede vriend heet zo
Ebian -- gaaf! Komt op het lijstje. Man twijfelt nog wel, vindt hem wat apart
Aiden-- mooi, maar past niet bij naam zoontje
Ivo --leuk, schrijf ik op. Wel meer in de lijn van man.
Jack -- Vind ik heel leuk, volgens man een hondennaam
Steffen -- nee, niet mooi.
Chris -- ik ken een meisjes Chris, associeer het daardoor te veel als meisjes naam.
Floyd -- nee, past niet bij ons.
Collin -- eerste reactie bij beiden: HEEL gaaf. Maar heeft deze naam geen "trailer trash" lading? Hoe zeg je dit vriendelijk...
Fabian -- man vindt hem op z'n Nederlands uitgesproken wel leuk, ik vind hem te lang
Ferran-- ik vind hem leuk, man te apart
Ferdi -- Nee, klinkt te hard.
Flint -- vindt man geen naam
Loek -- leuk voor een klein jongetje, niet voor een man.
Seth -- stond heel hoog op mn lijstje, geweldige naam. Man vindt het te veel op 'zet' lijken (Seth jij de pan op tafel)
Jake -- past niet bij ons.
Tobias -- dit is zo'n naam die het zomaar had kunnen zijn, maar in combinatie met onze achternaam is een naam beginnend met een T al gauw een tongbreker/ Donald Duck naam.... zo vinden we Thijmen en Tycho ook beiden geweldig!
Wauw! Wat heb jij feeling voor namen zeg je pikt er echt namen in het straatje van mijn man en namen in mijn straatje uit.
Heb bij elke naam onze associatie gezet. Het voelt bijna vervelend om zoveel namen af te ketsen, je hebt er zo je best op gedaan! Merk dat te Engels klinkende namen het vaak niet voor ons zijn. Het heeft ons zeker wat nieuwe ideeën om over na te denken opgeleverd. Super bedankt voor het meedenken!
Over Fender, was ik ook al op gekomen, met naaste familie die momenteel in Nieuw Zeeland wonen wellicht niet handig, maar ik vind hem ZO mooi klinken en op papier staan.
Wat is jullie associatie bij Collin? Heeft al verschillende keren op ons lijstje gestaan maar we zijn een beetje bang dat hij in het straatje van Jaydens hoort (sorry als ik bij deze iemand beledig )
Sven -- Leuk, komt op het lijstje
Koen -- helemaal man zijn smaak, voor mij wat "gewoon"
Oscar -- nee te harde klank
Nolan --nee, vindt man te apart
Yannick -- Een goede vriend heet zo, wel leuk
Lennard -- ik vind "nard" te hard klinken
Milas -- Nee, shoarmatent in ons dorp heet zo
Jelte -- Leuk, Jelle ook trouwens! Schrijven we op
Hugo -- Neefje heet zo, maar leuk!
Ian -- nee, past niet bij ons
Stef -- man is enthousiast, ik twijfel, schrijf hem wel op!
Niels -- te gewoon voor mij
Roan -- Past niet bij ons.
Dexter -- Geweldig! Maar man denkt gelijk aan Dexters Lab (tekenfilm) en ketst het af
Niek -- goede vriend heet zo
Ebian -- gaaf! Komt op het lijstje. Man twijfelt nog wel, vindt hem wat apart
Aiden-- mooi, maar past niet bij naam zoontje
Ivo --leuk, schrijf ik op. Wel meer in de lijn van man.
Jack -- Vind ik heel leuk, volgens man een hondennaam
Steffen -- nee, niet mooi.
Chris -- ik ken een meisjes Chris, associeer het daardoor te veel als meisjes naam.
Floyd -- nee, past niet bij ons.
Collin -- eerste reactie bij beiden: HEEL gaaf. Maar heeft deze naam geen "trailer trash" lading? Hoe zeg je dit vriendelijk...
Fabian -- man vindt hem op z'n Nederlands uitgesproken wel leuk, ik vind hem te lang
Ferran-- ik vind hem leuk, man te apart
Ferdi -- Nee, klinkt te hard.
Flint -- vindt man geen naam
Loek -- leuk voor een klein jongetje, niet voor een man.
Seth -- stond heel hoog op mn lijstje, geweldige naam. Man vindt het te veel op 'zet' lijken (Seth jij de pan op tafel)
Jake -- past niet bij ons.
Tobias -- dit is zo'n naam die het zomaar had kunnen zijn, maar in combinatie met onze achternaam is een naam beginnend met een T al gauw een tongbreker/ Donald Duck naam.... zo vinden we Thijmen en Tycho ook beiden geweldig!
Wauw! Wat heb jij feeling voor namen zeg je pikt er echt namen in het straatje van mijn man en namen in mijn straatje uit.
Heb bij elke naam onze associatie gezet. Het voelt bijna vervelend om zoveel namen af te ketsen, je hebt er zo je best op gedaan! Merk dat te Engels klinkende namen het vaak niet voor ons zijn. Het heeft ons zeker wat nieuwe ideeën om over na te denken opgeleverd. Super bedankt voor het meedenken!
Over Fender, was ik ook al op gekomen, met naaste familie die momenteel in Nieuw Zeeland wonen wellicht niet handig, maar ik vind hem ZO mooi klinken en op papier staan.
Wat is jullie associatie bij Collin? Heeft al verschillende keren op ons lijstje gestaan maar we zijn een beetje bang dat hij in het straatje van Jaydens hoort (sorry als ik bij deze iemand beledig )
zondag 12 juni 2016 om 09:40
quote:chentolove schreef op 11 juni 2016 @ 21:29:
Ferre vind ik persoonlijk mooier/normaler dan Fedde
Noud lijkt voor mij te fel op Maud als je het uitspreekt
Leuke namen voor de rest!
Wij hebben het juist andersom, fedde komt wat vaker voor hier in de buurt, terwijl ferre 'een bedachte naam is' volgens mijn man. (Had hem ook al voorgesteld namelijk )
Maud was als meisjesnaam een zekere kanshebber geweest, dus ik denk dat wij gewoon van die klank houden, wel iets om mee te nemen in onze overweging!
Leuk dat ons lijstje je aanspreekt, misschien komt het nog best wel goed bij ons dan haha...!
Ferre vind ik persoonlijk mooier/normaler dan Fedde
Noud lijkt voor mij te fel op Maud als je het uitspreekt
Leuke namen voor de rest!
Wij hebben het juist andersom, fedde komt wat vaker voor hier in de buurt, terwijl ferre 'een bedachte naam is' volgens mijn man. (Had hem ook al voorgesteld namelijk )
Maud was als meisjesnaam een zekere kanshebber geweest, dus ik denk dat wij gewoon van die klank houden, wel iets om mee te nemen in onze overweging!
Leuk dat ons lijstje je aanspreekt, misschien komt het nog best wel goed bij ons dan haha...!
zondag 12 juni 2016 om 09:44
quote:MissShopping schreef op 11 juni 2016 @ 21:45:
@ strandbal:
Oscar
Justus
Jack
Viggo
Bodhi
Lennox
Ferris
Noah
Dean
Timme
Ilay
Mats
Ik vind veel van jouw suggesties geweldig! (Lennox ) maar voor man te apart. Noah en Mats vinden we allebei mooi, maar die is te dichtbij al vergeven.
Ferris gaat misschien nog op het lijstje. Ik vind hem mooi, man moet er even aan wennen maar zegt niet gelijk nee.
Bedankt voor het meedenken!
@ strandbal:
Oscar
Justus
Jack
Viggo
Bodhi
Lennox
Ferris
Noah
Dean
Timme
Ilay
Mats
Ik vind veel van jouw suggesties geweldig! (Lennox ) maar voor man te apart. Noah en Mats vinden we allebei mooi, maar die is te dichtbij al vergeven.
Ferris gaat misschien nog op het lijstje. Ik vind hem mooi, man moet er even aan wennen maar zegt niet gelijk nee.
Bedankt voor het meedenken!
zondag 12 juni 2016 om 09:55
zondag 12 juni 2016 om 10:44
quote:Nouschi schreef op 12 juni 2016 @ 09:51:
@ strandbal
Hidde -- leuk! Schrijven we op.
Jort -- klinkt te hard
Dex -- erg leuk maar ik denk dan gelijk dex-seks (zegt misschien meer over mij dan over de naam )
Finn -- leuk maar komt hier erg vaak voor. Sowieso al 3 in de straat.
Guus -- leuk, maar man denkt er gelijk Meeuwis achteraan.
Ilius -- te apart voor man. Trekt mij ook niet.
Lars -- leuk, heeft al op ons lijstje gestaan. Weet niet zo goed meer waarom hij gesneuveld is. Hij komt er voor nu terug op.
Niels -- te gewoontjes
Otto -- Donald Duck naam in combinatie met onze achternaam
Quint -- namen met een Q Spreken ons niet aan
Sep -- leuk! Al vind ik het als sepp leuker, man vindt dat onnodig en gemaakt.
Mels-- heel erg leuk!! Man en ik zeiden tegelijk 'die komt er op!'. Al willen we, als het even kan, geen naam met een M. Zoons naam begint ook met een M. Geen onoverkomenlijk probleem voor ons, maar niet onze voorkeur.
Lou -- Wij kennen een meisjes Lou, voelt voor ons als een meisjesnaam.
Bedankt! Ook jij zit erg warm met je suggesties.
@ strandbal
Hidde -- leuk! Schrijven we op.
Jort -- klinkt te hard
Dex -- erg leuk maar ik denk dan gelijk dex-seks (zegt misschien meer over mij dan over de naam )
Finn -- leuk maar komt hier erg vaak voor. Sowieso al 3 in de straat.
Guus -- leuk, maar man denkt er gelijk Meeuwis achteraan.
Ilius -- te apart voor man. Trekt mij ook niet.
Lars -- leuk, heeft al op ons lijstje gestaan. Weet niet zo goed meer waarom hij gesneuveld is. Hij komt er voor nu terug op.
Niels -- te gewoontjes
Otto -- Donald Duck naam in combinatie met onze achternaam
Quint -- namen met een Q Spreken ons niet aan
Sep -- leuk! Al vind ik het als sepp leuker, man vindt dat onnodig en gemaakt.
Mels-- heel erg leuk!! Man en ik zeiden tegelijk 'die komt er op!'. Al willen we, als het even kan, geen naam met een M. Zoons naam begint ook met een M. Geen onoverkomenlijk probleem voor ons, maar niet onze voorkeur.
Lou -- Wij kennen een meisjes Lou, voelt voor ons als een meisjesnaam.
Bedankt! Ook jij zit erg warm met je suggesties.
zondag 12 juni 2016 om 10:54
quote:mendy schreef op 12 juni 2016 @ 09:55:
Jur/ Jurre -- Jurre stond hoog op mn lijstje, niet op die van man helaas
Chiem -- nee, te soft of zo?
Lennon -- leuk! Man moet er even over nadenken...
Sef -- klinkt als niet af.
Kjeld -- nee, bekt voor mij niet lekker.
Mick -- hebben we al in onze vriendengroep
Ilan -- nog nooit gehoord, lang niet gek! Even aan wennen, schrijf hem wel op.
Eldin -- nee.
Dex dan ipv Dexter? -- werd eerder ook al geopperd, ik denk dan Dex - seks
Raf -- erg leuk, komt op het lijstje.
Lenn -- die vind ik ook erg tof! Maar het voelt voor mij alsxeen afkorting. Maar Lennard en Lennox gaan het bijvoorbeeld al niet worden.
Thanks voor je PB, ik werd er blij van
Dat heb ik dus precies hetzelfde met Collin. Die naam kan twee kanten op gaan en ik zou het een beetje jammer vinden als mensen de ordi-kant op neigen...
Jur/ Jurre -- Jurre stond hoog op mn lijstje, niet op die van man helaas
Chiem -- nee, te soft of zo?
Lennon -- leuk! Man moet er even over nadenken...
Sef -- klinkt als niet af.
Kjeld -- nee, bekt voor mij niet lekker.
Mick -- hebben we al in onze vriendengroep
Ilan -- nog nooit gehoord, lang niet gek! Even aan wennen, schrijf hem wel op.
Eldin -- nee.
Dex dan ipv Dexter? -- werd eerder ook al geopperd, ik denk dan Dex - seks
Raf -- erg leuk, komt op het lijstje.
Lenn -- die vind ik ook erg tof! Maar het voelt voor mij alsxeen afkorting. Maar Lennard en Lennox gaan het bijvoorbeeld al niet worden.
Thanks voor je PB, ik werd er blij van
Dat heb ik dus precies hetzelfde met Collin. Die naam kan twee kanten op gaan en ik zou het een beetje jammer vinden als mensen de ordi-kant op neigen...
zondag 12 juni 2016 om 11:15
quote:Strandbal schreef op 11 juni 2016 @ 19:34:
Wie heeft er zin om met ons mee te denken? Wij zijn op zoek naar een naam voor onze 2e zoon. Bij de eerste is dit een enorme opgave geweest, onze smaak ligt ver uit elkaar. Man houdt van Hollandse, in mijn ogen doorsnee en wat ouderwetse jongensnamen (Ralf bijvoorbeeld) terwijl mijn smaak, nou ja.... alle kanten op schiet haha.
Fedde
Floris
Lucas
Morris
Noud
Zit niet echt een lijn in geloof ik he? niet te lange namen in ieder geval. En de naam mag zeker niet met een B of T beginnen ivm achternaam. Liever niet met een M, maar daar kunnen we evt wel mee leven. Schieten op dit lijstje mag, maar wij zien ook heel graag nieuwe suggesties tegemoet!!
De al genoemde opties niet gecheckt, maar misschien zit hier iets tussen:
Elmar
Ebian
Leander
Florian
Alec
Cesco
Stan
Simme
Jorn
Len
Nick
Eloi
Yves
Simon
Joas
Mart
Tiemen
Jesper
Vigo
Vic
Fedde
Floris
Lucas
Morris
Noud
Zit niet echt een lijn in geloof ik he? niet te lange namen in ieder geval. En de naam mag zeker niet met een B of T beginnen ivm achternaam. Liever niet met een M, maar daar kunnen we evt wel mee leven. Schieten op dit lijstje mag, maar wij zien ook heel graag nieuwe suggesties tegemoet!!
De al genoemde opties niet gecheckt, maar misschien zit hier iets tussen:
Elmar
Ebian
Leander
Florian
Alec
Cesco
Stan
Simme
Jorn
Len
Nick
Eloi
Yves
Simon
Joas
Mart
Tiemen
Jesper
Vigo
Vic
Ik spreek toch geen Chinees?!
zondag 12 juni 2016 om 13:02
quote:Nouschi schreef op 12 juni 2016 @ 11:19:
@ Strandbal
Aron-- leuk!
Melle -- dan vind ik mels leuker.
Cedric -- niet onze smaak
Emil -- ook niet onze smaak
Niek -- zo heet een goede vriend van ons
Jens -- leuk, een beetje in het midden tussen mijn 'aparte' smaak en mans gangbare smaak! Gaat op het lijstje!
Faas -- vindt man niks
Gers -- vindt man ook niks
Joost -- vind ik een beetje een gedateerde naam
Ward -- klinkt te hard.
Thanks! Wij zijn erg blij met de optie Jens.
@ Strandbal
Aron-- leuk!
Melle -- dan vind ik mels leuker.
Cedric -- niet onze smaak
Emil -- ook niet onze smaak
Niek -- zo heet een goede vriend van ons
Jens -- leuk, een beetje in het midden tussen mijn 'aparte' smaak en mans gangbare smaak! Gaat op het lijstje!
Faas -- vindt man niks
Gers -- vindt man ook niks
Joost -- vind ik een beetje een gedateerde naam
Ward -- klinkt te hard.
Thanks! Wij zijn erg blij met de optie Jens.
zondag 12 juni 2016 om 13:21
Ha Strandbal, we hebben een beetje dezelfde smaak. Jouw beginlijstje is bijna gelijk aan ons lijstje, zo toevallig!
Wij zijn er wel uit, het wordt een van de namen uit dat lijstje!
Komt weinig voor, maar voor ons klinkt t tovh als een hele normale naam!
(Durf m niet te noemen omdat ik bang ben dat mensen mij kennen irl)
Wij zijn er wel uit, het wordt een van de namen uit dat lijstje!
Komt weinig voor, maar voor ons klinkt t tovh als een hele normale naam!
(Durf m niet te noemen omdat ik bang ben dat mensen mij kennen irl)