Mode & Beauty alle pijlers

Witte blazer bruiloft?

08-06-2016 20:29 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Witte blazer naar een bruiloft, kan dat?

Ik heb morgen een bruiloft en neig er dus naar om een witte blazer aan te doen. De rest van de outfit is een topje met een broek dus lijkt in niks op een bruidsjurk.

Wat vinden jullie daarvan?
Persoonlijk vind ik dat dat prima moet kunnen.
Ik vind wit en alle tinten die erop lijken, ook in een blazer, niet gepast voor een bruiloft.
Ik was laatst op een bruiloft en zag ook iemand een witte blazer aan hebben, dus het kan. Maar persoonlijk vind ik wit op een bruiloft echt een no go.
Was vroeger not done maar tegenwoordig kan zowat alles..
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nou ja, kan alles....men doet van alles.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou het niet doen, het kan zijn dat de trouwjurk van de bruid een andere kleur wit is en dat de bruidsjurk naast jouw blazer dan wat 'viezig' ofzo lijkt.
Mij zou het geen biet kunnen schelen. Je trekt aan wat je wil.

Maar als je denkt dat de bruid een bridezilla gaat zijn of het is een ultra-formeel gedoe, zou ik het niet doen.
Ik heb weleens wit gedragen op bruiloften, maar dan wist ik absoluut zeker dat bruidspaar dat geen bal kon schelen

blijkbaar twijfel jij daar over, want je opent dit topic, en bij twijfel niet doen
De 'regel' gaat volgens mij vooral over het grauw uitzien van de jurk naast ander wit (bruidsjurken zijn meestal niet spierwit) en niet zo per se over 'er uit zien als de bruid'.

Als je in een positie staat waar je veel naast de bruid staat (of op fotos), zou ik het niet doen, anders kan het best.
Bruid draagt wit, de rest niet..
quote:Promethium schreef op 08 juni 2016 @ 20:34:

Ik zou het niet doen, het kan zijn dat de trouwjurk van de bruid een andere kleur wit is en dat de bruidsjurk naast jouw blazer dan wat 'viezig' ofzo lijkt.

Dit.

Waarom zou je het risico nemen? Heb je nu echt geen enkele andere kleur blazer of vest?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Ik zou het gewoon doen. Mij zou het niet zoveel uitmaken.
quote:hallohann*88 schreef op 08 juni 2016 @ 20:46:

Bruid draagt wit, de rest niet..

Geldt natuurlijk niet voor alle bruiden. Steeds meer vrouwen kiezen voor een kleurtje. Ik was ook geen witte bruid.

TO, ik vind het prima kunnen. Als het een mega formele bruiloft is misschien niet, maar dat kun je zelf wel inschatten. Veel Plezier!
Niks moet, Niksen mag
Bijzonder dat sommigen hier de ettiquetes aan hun laars lappen
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juni 2016 @ 20:33:

Nou ja, kan alles....men doet van alles.+1... Inderdaad.
quote:calvijn1 schreef op 08 juni 2016 @ 21:01:

Bijzonder dat sommigen hier de ettiquetes aan hun laars lappenWelkom in Nederland... Dit is misschien ook wel een goeie in dat andere draadje over wat typisch Nederlands is.
Op een bruiloft is wit echt alleen voor de bruid....
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
mooi
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:calvijn1 schreef op 08 juni 2016 @ 21:01:

Bijzonder dat sommigen hier de ettiquetes aan hun laars lappen

+1

Als je echt geen andere blazer hebt, ga je morgenochtend nog maar even de stad in.
Hoe goed ken je de bruid? Wat is de dresscode?

Wat mij betreft is wit op een bruiloft - anders dan voor de bruid - echt not done, tenzij je heel heel heel erg zeker weet dat je er niemand mee voor het hoofd stoot.

Als je de bruid niet goed kent, of als je het niet gevraagd hebt, of dus niet heel heel zeker weet dat het geen probleem is, dan zou ik het zeker niet doen.
quote:QQelleQ schreef op 08 juni 2016 @ 21:14:

Hoe goed ken je de bruid? Wat is de dresscode?

Wat mij betreft is wit op een bruiloft - anders dan voor de bruid - echt not done, tenzij je heel heel heel erg zeker weet dat je er niemand mee voor het hoofd stoot.

Als je de bruid niet goed kent, of als je het niet gevraagd hebt, of dus niet heel heel zeker weet dat het geen probleem is, dan zou ik het zeker niet doen.Precies dit!
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
TO, draag gewoon wat je wilt. Het bruidspaar mag blij zijn dat je komt. Al die bridezilla-flauwekul komt me onderhand de neus uit.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik zou me als bruid toch echt wel afvragen hoe iemand het in zijn hoofd haalt om ook wit aan te doen.

Alleen voor de foto's al. Het enige wat in wit eruit zou moeten springen is haar jurk in mijn ogen. En dan niet nog een witte blazer van een gast.
quote:frambloosje schreef op 08 juni 2016 @ 21:06:

[...]

+1

Als je echt geen andere blazer hebt, ga je morgenochtend nog maar even de stad in.Welja, joh. Jaag de bruiloftsgasten maar weer op onzinnige kosten.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven