Pigmentvlekken
zondag 22 mei 2016 om 12:40
Afgelopen winter heb ik van de dermatoloog een crème gekregen tegen pigmentvlekken. Deze hielp vrij goed en de pigmentvlekken waren behoorlijk licht geworden.
Nu ben ik net terug van een week Griekenland en valt mij op dat de pigmentvlekken weer ontzettend donker zijn geworden en er zelfs weer nieuwe bij zijn gekomen. Dit met dagelijks meerdere malen smeren met factor 50 en het dragen van een hoed. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk verdrietig wordt van mijn gezicht, het ziet er niet uit.
De vlekken worden waarschijnlijk veroorzaakt door hormonen en ik heb zelf het idee dat het is begonnen toen ik de pil ging doorslikken in plaats van elke maand stopweek houden. Ik gebruikt al bijna 10 jaar Microgynon 20. Heeft iemand tips om de pigmentvlekken te verminderen? De dermatoloog gaf de laatste keer aan dat ze niks meer voor mij kon betekenen. Laseren is eventueel nog een optie, maar de kans lijkt mij groot dat ze alsnog net zo hard weer terug zullen komen.
Heeft iemand ervaringen of tips?
Nu ben ik net terug van een week Griekenland en valt mij op dat de pigmentvlekken weer ontzettend donker zijn geworden en er zelfs weer nieuwe bij zijn gekomen. Dit met dagelijks meerdere malen smeren met factor 50 en het dragen van een hoed. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk verdrietig wordt van mijn gezicht, het ziet er niet uit.
De vlekken worden waarschijnlijk veroorzaakt door hormonen en ik heb zelf het idee dat het is begonnen toen ik de pil ging doorslikken in plaats van elke maand stopweek houden. Ik gebruikt al bijna 10 jaar Microgynon 20. Heeft iemand tips om de pigmentvlekken te verminderen? De dermatoloog gaf de laatste keer aan dat ze niks meer voor mij kon betekenen. Laseren is eventueel nog een optie, maar de kans lijkt mij groot dat ze alsnog net zo hard weer terug zullen komen.
Heeft iemand ervaringen of tips?
dinsdag 14 juni 2016 om 18:42
Ik ga ook maar eens zinktabletten proberen. Baat het niet dan schaadt het niet.
Heb sinds een jaar of 6 ook een masker in de zomer.
Op zich begint het zich wel wat te spreiden op m'n gezicht, waardoor het jsuit niet meer zo mega opvalt.
Wel gebruik ik Lycogel als camouflage, en uiteraard F50 buiten.
Heb sinds een jaar of 6 ook een masker in de zomer.
Op zich begint het zich wel wat te spreiden op m'n gezicht, waardoor het jsuit niet meer zo mega opvalt.
Wel gebruik ik Lycogel als camouflage, en uiteraard F50 buiten.
woensdag 15 juni 2016 om 21:27
Van vichy hebben ze ook een dark spot corrector. De vichy idealia pro. Deze kan gebruikt worden op pigmentvlekken. Het zorgt er namelijk voor dat ze vervagen. Je kan ook het hele gezicht ermee doen, want het voorkomt ook nieuwe pigmentvlekken. Deze is helaas wel prijzig.. Kan icm de zonnebrand. Er is daar ook een van speciaal voor pigmentvlekken.