35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

Hee hallo,

Klinkt goed lieselotje!

Maria heel veel succes vandaag! Begrijp denk ik wel wat je bedoeld, is ook soort van zelfbescherming ofzo! Hoop echt voor je dat deze poging raak is!

Beer nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Zina, hoe is het nu met jou? Wat een heftig verhaal zeg, heel veel sterkte met alles!

Marimoh wat fijn zo'n goede echo, gefeliciteerd hoor!

Pira, leuk dat de zoons van je man nu ook op de hoogte zijn en positief reageerden. Zijn toch al wat ouder? Altijd weer afwachten hoe de reacties zijn dan he?! Mijn oudste (13) leek het tot voor kort nog wel leuk een broertje of een zusje maar nu hoeft het niet zo nodig meer... Veel te druk met andere dingen! Nou ja, eerst maar eens zien of het lukt en dan zijn er nog een heleboel maanden om er aan te wennen.

Wij gaan voor een sinterklaaskadootje zoals ik het nu uitreken waarschijnlijk 5 dec tweede iui.

Fijn weekend allemaal! Gr. lyra.
Hey wat grappig. Jij hebt er dus ook een van 13? Ook heerlijk aan de puber hahahahaah. Mag ik jou eens vragen waarom jij iuii hebt? H ad je dat bij de eerste ook? Wij zijn nu 8 maanden bezig en ik vraag me af wanneer je naar een huisarts gaat? Op zich ben ik er niet zo'n voorstander van. Maar ja... ik word er niet echt jonger op........
goedemiddag dames, ik kom ook weer eens even kijken, zie dat er inmiddels al het nodige is gebeurd. Bij mij nog steeds niets, ben iedere maand druk aan 't klussen maar nog zonder resultaat. Maar we geven niet op!
still crazy after all these years
Hi wat een gezellig boel!!

Liselotje klinkt goed zeg....lekker je in luxe laten onderdompelen en ei benut dus nu afwachten....wie weet was het dit keer een heeeel luxe ei en wil die graag... spannend

Hi Lyra nou sinterklaaskadootje zou ook mooi zijn....ben heel benieuwd en hoop t voor je. hoe houd je de eisprong nu bij? of moet je enkele dagen op voorhand voor echo?

Eucalypta niet opgeven inderdaad......de kans is er iedere keer weer. alles verder goed met je?

Biba was er ook nog even maar heeel druk dus hoop alles goed.

Maria heb je de IUI alweer achter de rug? alles goed gegaan voor zover?

Snok hoe is t met jou? wat ik je al tijdje wilde vragen.. hebben ze tussentijds je schildklier medicijnen nog opgehoogd? ik moet elke maand laten prikken en slik nu al meer.

met mij verder oke...ben wel moe van de werkweek en vooral omdat ik niet lekker doorslaap (plassen 's nachts). verder hongerig. zie uit naar de echo van a.s. do, spannend en hoop dat alles goed is. morgen naar ons huisje in de bergen, t sneeuwt er en wordt erg koud dus dringend situatie, CV e.d. controleren. bovendien wil ik in december er een aantal weken gaan doorbrengen. alvast fijn weekend allemaal
buongiorno a tutti!!

het sneeuwt hier....keihard...alle palmbomen aan het Gardameer zijn zwaar onder de sneeuw....prachtig.

In NL ook nog winters?

Iedereen goed weekend gehad?

Snok ging jij nu niet op vakantie? hoe is t verder met je na de VP?

met mij alles oke...beetje humeurig af en toe, raar gevoel en gisteren zere buik maar kwam denk ik door te strakke skibroek, nadat ik mn "gewone kloffie" weer aan had, ging t beter. gisteren met sneeuwschoenen gewandeld...zalig. moet wel rustiger aan doen maar ging prima. volgend weekend hopelijk skien!! jullie zien, ik ben al helemaal in winterse sferen...

fijne dag allemaal
Hee Pira!

Hier alles ok hoor...al weer 17 weken voorbij en voel me goed...tuurlijk af en toe wel dingetje hier en daar maar mag niet klagen vind ik zelf

Even spannend dit weekend..hoop niets te horen want dan is het goed en krijg ik uitslag op mat binnen 3 weken..slecht nieuws komt NOOIT per post (in dit geval dan).....

Schildklier laat ik morgen weer prikken....dan ga ik woensdag op vakantie naar Mexico en ben ik 7e weer terug...Dan moet ik 8e weer naar internist om te kijken of er verhoogd moet worden....Gaat volgens mij wel goed hoor....kindje is blijven plakken dus.....;-)

Vanavond heb ik nog een pretecho..cadootje van vriendin....voor ik het vliegtuig in ga nog ff kindje kijken....Overigens dit weekend angelsound gekocht; hartje gehoord...echt heel mooi.....

Lieselotje gaaf Quatar....toevallig is een vriendin van me aantal x er geweest.....die heeft vriendin die daar woonde met iemand die gerelateerd is aan voetbal Dus ken de verhalen whahahaha
Hi Snok....zo lekker vooruitzicht naar Mexico....alvast fijne vakantie!!

Tja spannend mbt de uitslag, het houdt je toch bezig denk ik.

En fijn dat het met de schildklier goed lijkt te gaan!! ik heb a.s. donderdag de 12 weken echo.....toch wel heel spannend....vooral de vraag "zal alles goed gaan, goed zitten, hartje kloppen" en zoal meer....

Leuk kado zeg die pretecho super!! En de angelsound?! hoe werkt dat? krijg je dan niet de neiging elke dag te gaan luiseren?? zie me al 24 uur per dag met zo'n apparaat in de weer ahha
Hee allemaal! Pira, leuk deze week de 12 weken echo. Dat jij ook al weer zo ver bent! Wat gaat het snel. Ik ben al weer 22 weken.

En Snok, niks gehoord dan, hoop ik! En jij veel plezier met de pretecho. Is dat zo'n 3 d?

Maria, hoe is het bij jou gegaan dit weekend? Nu begint het wachten he! En Lyra, jij ook succes met poging nr. 2 straks!

Eucalypta, Lieselotje, hoi!

Marimoh, lekker weekend gehad? Hier wat minder, zit even niet meer zo goed in mij vel. Ik ben nooit de meest stabiele hoor, dus wist wel dat dit weer zou komen. Beetje somber en paniekerig (heb soms last van paniekaanvallen). Het zal wel even moeten zakken denk ik.

Zina, hoop dat het bij jullie beter gaat, ik denk nog vaak aan je schoonzusje.
hè Beer meis toch.....is er iets in het bijzonder dat je bezighoudt of komt dit zonder aankondiging bij vlagen? heftig hoor....veel sterkte en ik heb er zelf geen ervaring mee dus kan alleen meer zeggen dat ik hoop dat het snel voorbij is.

Andere meiden hoe is't met jullie?

Maria is t vrijdag goed gegaan??
Beer wat rot dat je even niet zo lekker in je vel zit. Heb er de afgelopen 2,5 jaar ook regelmatig last van gehad. Hormonen doen een hoop met een mens . Zou het kunnen komen doordat je je al die tijd op de uitslag van de VWP hebt gefocused en nu dat allemaal goed is je weer andere beren (toepasselijk!) op de weg gaat zien? Zo werkt het bij mij in ieder geval nog wel eens !

Marimoh maar is de bloedtest uit de combitest dan niet gewoon de tripletest (en had ik dan destijds in combinatie met de nekplooimeting en mijn leeftijd ook niet feitelijk gewoon de combitest?) of is het een heel ander bloedonderzoek? Destijds werd het nog niet zoveel toegepast, ik weet dat ik de tripletest gratis kon laten uitvoeren als ik na de geboorte de gegevens doorgaf aan het RIVM. De verloskundige reageerde ook niet erg happig toen ik er naar informeerde maar adviseerde vervolgens wel om er dan "ook maar" een nekplooimeting bij te doen, twee kansberekeningen zeggen immers meer dan één.

Lyra 5 december de 2e IUI! Spannend hoor. Zou idd een leuk sinterklaaskadootje zijn! Ik duim voor je!

Lieselotje dus je hebt je ei in Qatar benut? Goed zo! Daar komt vast een hele bijzondere baby uit! Maar ik begrijp het geloof ik niet helemaal, is je man voetballer?

Pira spannend donderdag de 12 weken echo! Ik sta er telkens zo versteld van hoe snel de tijd vliegt. Heel veel succes!

Wat zal het Italiaanse winterlandschap een mooi gezicht zijn! bij ons was het gisteren ook een beetje wit maar in het oosten van NL schijnt echt een flink pak gelegen te hebben.

Snok wat een leuke dingen in het vooruitzicht! Een pretecho en vervolgens in het vliegtuig naar Mexico! Waar ga je heen in Mexico? Rondtrekken of blijf je op één plek. Ben er 9 jaar geleden ook geweest (backpacken en veel mooie dingen gezien) en zou graag nog eens terug gaan. Misschien als onze zoon wat ouder is !

Eucalypta dus bij jullie is het ook nog niet raak? Jammer he? Maar de aanhouder wint hoor!!

Inderdaad vrijdag de 7e IUI gehad. Moet zeggen dat m'n darmen nu alweer rommelen en dat is geen goed teken (heb het gevoel dat dat bij mij altijd gerelateerd is aan een dalend progesterongehalte), hoewel dat wel heel snel is na de IUI. Pfff ik wil zo graag maar ik geloof er niet meer zo in hoor. Waarom duurt het nu toch al 2,5 jaar?? Aan de andere kant ken ik zóveel verhalen van mensen waarbij het óók zo lang duurde en er echt geen aanwijsbare reden voor was en dan was het tóch ineens raak! M'n NOD is op 5 december, dus dat zou ook wel een heel erg gewenst sinterklaaskadootje zijn! Tot later!!!
Goedemorgen meiden!!

lieve Maria ik lees zo duidelijk je frustratie en het lijkt me ook zo moeilijk positief te blijven en erin blijven geloven, zeker omdat je met IUI nog zoveel extra moeite moet doen met spuiten e.d.

Ik gun het je zo dat het nu hartstikke dik raak zal zijn!!

mn buurvrouwtje is gestopt, in elk geval tijdelijk (dat was dan wel IVF). ze was t zo beu en moe allemaal. ze gaan nu in febr. een heerlijke vakantie tegemoet en overwegen dan wat te doen. ik moet haar nog steeds vertellen dat ik zwanger ben...vind het toch wel heel moeilijk maarja moet er vandaag of morgen toch echt van komen. ze poetst af en toe bij mij en ik wil niet dat ze een boek of wat dan ook ziet liggen en er zo achter moet komen.

verder heb ik t aardig druk dus dat is prima. ik zie uit naar donderdag ivm echo maar soms ben ik ook heel nerveus "stel dat hartje niet meer klopt" en dat soort gedachtes. bescherm mezelf ook nog steeds dat het nog zo pril is en geef me nog steeds niet over aan een roze/blauwe wolk.

afgelopen zondag in ons huis in de bergen wel bepaald wat de babykamer zou moeten worden want ik wil daar dan de komende zomer doorbrengen en over dat soort dingen nadenken is dan wel leuk moet ik zeggen.

Snok hoe was de pretecho??

meiden fijne dag gewenst
@lieselotje, begrijp ik het goed, voetbalt jouw vriend/man? Klinkt zeker heel luxe zeg!

Ben met vlagen misselijk, geen ochtendmisselijkheid maar meer als ik net wat te laat eet of zo.

@lyra37, zou super sintkadoo zijn ja voor jullie!!

@Eucalypta, zeker de moed niet opgeven, elke ronde heb je weer een kans!

@pira, ik woon in zuid nederland en hier was zondag alles dik wit, op mijn tuintafel zat dik 10 cm, op grond wat minder. Was zoooo mooi! Bij jou in de bergen lijkt me sneeuw helemaal sprookjesachtig! Zeker als het dan kerst is. Ben je daar ook met kerst?

Donderdag je echo, spannend he, maar je zult vast en zeker een heel lief mooi beebje zien, want met die weken is het al zo'n echt minimensje! Ik gebruikte de angelsound vorige keer vanaf 14/15 weken, in begin wat vaker als toen ik de baby eenmaal voelde bewegen. Vond het ideaal om even gerust te stellen, maar kon het hartje ook altijd vrij snel vinden.

@Snok, spannend, maar nog niks gehoord dus klinkt positief, wanneer weet je alle uitslagen def.? Morgen op vakantie naar Mexico, wow, mocht ik je niet meer spreken, alvast een heeeerlijke vakantie gewenst meid!

Oh, nog pretecho gehad....en en en, was het mooi??? Vast wel!

Ik heb ook nog de angelsound liggen van vorige keer, vind het een superapparaat. Ging altijd voor slapen gaan even hartje luisteren, zo fijn om te horen. Kan niet wachten tot ik het weer kan gebruiken, moet nog even geduld hebben.

@Beer, alweer 22 weken, wat gaat het snel! Ja ik had een best weekend, nieuwe laarsjes gekocht voor dochtertje, en we hadden mooie sneeuw. Herken met wel wat in jou hoor....niet wat panieken betreft maar ik heb weer meer last van stemmingswisselingen. Heb 11 jaar geleden een depressie gehad, en hoewel ik weer 'genezen' ben speelt het nu met die zw-hormonen toch weer wat op, had dat bij de 1e zw ook al dus kijk er niet van op. Sterkte meid als je weer last van paniekaanvalletjes heb, doe dan zo rustig mogelijk aan.

@maria70, dat weet ik verder ook niet hoor van die bloedtesten...wat ik schreef heb ik gelezen in een foldertje, heb er verder geen kennis van.

Snap dat je wat gefrustreerd raakt, en ik lees ook verhalen van mensen die zonder aanwijsbare redenen ineens tijden lang erover doen om (weer) zwanger te raken...het blijft een raadsel waarom het dan elke keer (net) weer niet lukt. En dan, net wanneer ze het niet meer verwachten en eigenlijk een beetje de hoop opgegeven hebben, zijn ze zw. Ik ga ontzettend voor je duimen dat ook jullie op 5 dec een prachtig cadeau mogen hebben!!!!

Hier verder alles prima, eigenlijk verder geen nieuws, dus tot snel maar weer, fijne dag allemaal!!
Poehoo... hoop geschreven weer

Beer: Wat vervelend dat je je zo voelt. Ik ken het gevoel ook wel een beetje. Ben ook altijd bang om te blijven hangen in zo'n depri bui. Goed luisteren naar jezelf hoor en tijdig aan de bel trekken bij de huisarts als je denkt dat dat nodig is. ER zijn genoeg manieren om je je weer beter te laten voelen. Genieten is de bedoeling uiteindelijk meid? Dikke knuffel en sterkte.

Pira: vervelend is dat om te vertellen dat je zwanger bent tegen iemand die moeilijk zwanger wordt. Maar ja.... liever van jou horen inderdaad dan via een andere manier. En natuurlijk is je echo goed!!!

Maria: kweet niet of dat ei goed benut is. Vanmorgen op dag 21 had ik een grote bruine (sorry hoor, beetje vies) klodder met heel veel doorzichtig draderig slijm erbij. Dus ik ben bang dat mijn menstruatie er weer aan komt. Meestal heb ik een dag of 7 bruinige afscheiding voor ik ongesteld word helaas.......

En mijn man is geen voetballer maar werkt in het voetbalwereldje. Ik hoop dat jouw ei wel zijn werk heeft gedaan meid! Ik herken wel je gevoel hoor. Ben ook al 8 maanden bezig en had gewoon verwacht dat het sneller raak zou zijn, net als bij mijn andere 2. Baal er ook weer van.

Snok: fijne vakantie in Mexico. Heerlijk. Vooral nu het weer zo prut is hier. Geniet ervan!!
Hallo allemaal,

Ik wil hier ook graag meeschrijven als oudste deelneemster volgens mij? Ik ben 39 en 40 als mijn eerste kindje wordt geboren.

Even in het kort mijn verhaal.

Hele lange relatie gehad vanaf jongs af aan. Geen kinderwens met elkaar. Relatie is over gegaan, o.a. daardoor. Uiteindelijk ruim 3 jaar geleden huidige liefde onmoet. Hartstikke leuk met elkaar en niet echt een extreme kinderwens. We hadden wel zoiets, is het nu niet dan wordt het straks echt te laat. We besloten het aan het lot over te laten en te stoppen met de pil. (een half jaar geleden) We hebben gewoon ons liefdesleven voortgezet als daarvoor en toen was ik opeens overtijd.

Heb de test gedaan en deze was positief. Het is nog bijzonder pril allemaal en heb pas volgende maand mijn eerste afspraak bij de VK, maar wij zijn zelf uitgelaten als kinderen!

Ik ga mij hier verder eens inlezen.
Heb even een paar stukjes gelezen nu.

Bijvoorbeeld het stukje van Maria.

Ik wil je veel geluk en veel sterkte toewensen en hoop dat het jullie gaat overkomen. Ik heb toch wel een paar vriendinnen waar het erg moeizaam bij ging en soms een aantal jaren in de medische molen duurde, maar ken er tot nu toe geen 1 waar het uiteindelijk toch niet bij gelukt is! Geef de moed niet op alsjeblieft.

Ik ga ook absoluut meedoen met het moeders voor moeders, want ik realiseer mij dat ik een pracht kado heb ontvangen en dat ik in mijn handjes mag knijpen dat het ons geen stress heeft opgeleverd. Ook realiseer ik dat het nog zeer pril is, maar ben zeer positief.
hi!!!

Marimoh...beetje dat weeige gevoel dus....heeeeel bekend!! ik heb gelukkig sinds enkele weken een goed ritme met eten maar daarvoor gatverdamme zeg, wat een rot gevoel. Ik heb vaak gedroogde pruimen of abrikozen op mn bureau liggen en dat werkt super.

moet trouwens ook meer drinken want heb de laatste week vaker lichte hoofdpijn en als ik drink, trekt het vrij snel weg.

en ja ben met de feestdagen in italie want kom daarna naar NL ivm een beurs. ik ga over 2 weken richting ons huis in de bergen om daar te verblijven dus echt in de kou en sneeuw mmmm ik ben een echt wintermens en word zo blij als een kind van sneeuw. gisterenochtend toen het dikke vlokke sneeuwde heb ik met mn hormonenlijf gewoon de tranen laten lopen hoe erg kan t nog met me worden ahhahaha

Liselotje rare klodder maar toch wel wat eerder dan normaal of heb ik t mis?! wie weet toch iets anders?? ik hoop t voor je meis

Watever welkom!! gezellig als je meeschrijft en natuurlijk proficiat met je zwangerschap!! hoe ver denk je dat je bent?? maf idee hè?

voor mij is het nog steeds een mededeling...misschien als donderdag alles goed is en ik inderdaad een mini baby op de echo zie dat het "echter" word en ik mezelf wat meer laat gaan.....

Eucalypta niet opgeven hè.....er zijn nog heel wat maanden van 2009 die gevuld moeten worden met deze club

Beer hoe is't vandaag?

Snok fijne vakantie meid, geniet ervan!!

fijne avond allemaal.....
pretecho erg leuk...fijn te zien dat alles goed gaat van binnen en ook nog geen telefoon gehad dus ga voorzichtig geloven gezond kindje in buik...

MAAR ....gisteren ( ik had NIETS gezegd) krijg ik te horen dat we een jongen krijgen????? Dus ben nog ff aan het bijkomen...
Bedankt allemaal..ga zeker van vakantie genieten...en me dus afvragen wat het nu zal worden

Na vakantie uitslag punctie en dan weet ik t
?? ?? meisje ?? jongen?? heb je er stiekum geen 2 in je buik

stel je voor dat je je nu gek koopt aan roze spulletjes en dan komt er een manneke voor de dag hahahahah

nog een x fijne vakantie en ga voor positief nieuws bij terugkomst en helderheid over geslacht!!
ciao tutti! wat een rust hier....ik moet me eigenlijk op vertaalklussen storten maar zit wat te lummelen. mn buik doet wat zeer en mn gevoel zegt effe lui op de bank te gaan hangen maar er moet nog zoveel af....loop al achter

eerst maar koppie thee zetten en dan beslissen.

Zina hoe is t met je en met je schoonzus?
Bloed op dag 22...... Vind het nu niet leuk meer :(

Ben even ongezellig, later meer.....
He wat balen Liselotje, mooi SHIT!

het moeilijke hierbij is dat we ons leven voor zoveel zaken controleren en in de hand hebben en juist dit helemaal niet. frustrerend en alle reden om ongezellig te zijn
Pira dank je wel! Ik denk een week of 5 ongeveer, dus heel pril.

Jij bent in juni uitgerekend zie ik, spannend hoor! En ook nog gefeliciteerd natuurlijk.

Sterkte voor Lieselotje
even heel snel, Pira hoe is het gegaan vandaag? Hopelijk alles goed!

Ik kom snel meer schrijven en reageren. Alles bij elkaar is het gewoon best heftig, zwanger met drie kinderen om je heen. Man is ook heel veel weg, en zoals eerder gezegd, zit niet super in mijn vel.

Maria, ben ook benieuwd naar jou. Watever, welkom en gefeliciteerd.

Voor de rest, ik reageer later nog! (ga nu lekker m'n bed in)
Lieselotje balen zeg! Oh meid ik weet zo goed hoe het voelt.... Het is echt oneerlijk! Vandaag hoorde ik dat iemand in mijn omgeving zwanger is en haar oudste is net een jaar oud. Dus toen zij de vorige keer zwanger was waren wij het ook al een poos aan het proberen . Het is gewoon niet eerlijk! En dan kan ik vreselijk balen (hoewel ik heel attent en geïnteresseerd blijf hoor !) maar even later relativeer ik alweer. Er zijn immers zoveel dingen niet eerlijk in het leven, mensen krijgen de meest vreselijke ziektes of ongelukken etc. En dan vind ik weer dat ik blij moet zijn dat we al een gezond kind hebben, waar we ook zó ontzettend trots op zijn! Ervaar jij dat ook zo Lieselotje?

Pira hoe was de echo?? Heb je alles goed kunnen zien? Ik ben heel erg benieuwd! Laat je het gauw even weten?

Watever welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Kan me goed voorstellen dat het erg spannend is voor jullie en dat jullie er zo ontzettend blij mee zijn! Gelukkig heb ik al eens een zwangerschap mee mogen maken dus ik weet hoe bijzonder het is. Als je ook in de tabel wilt, geef je dan even je gegevens door? (door 2x op de tabel te klikken wordt hij groter en leesbaar!)

Beer zo te lezen ben je lekker vroeg je bed in gekropen. Ik denk dat een zwangerschap (inclusief de bijbehorende hormonen) ook best zwaar zal zijn als er al 3 kinderen rondlopen. En helemaal als je man ook nog eens regelmatig weg is. Maar uiteindelijk komt het allemaal goed hoor! Heel veel sterkte!

Snok ik geloof dat ik iets gemist heb! Heb jij eerder te horen gekregen dat het een meisje werd en zeggen ze nu dat het een jongen is?? Of had je alleen het gevoel dat het een meisje werd? Fijne vakantie!!!

Hier gaat alles z'n gangetje. Ben een paar dagen niet zo lekker geweest. Enorme hoofdpijn en ook koorts, ik dreef m'n bed uit. Maar toen de hoofdpijn weg was (en de koorts dus ook) voelde ik me weer kiplekker !

Hier komt Maria weer....ik denk wéér dat het niet raak is... Morgen is de IUI een week geleden en ik heb alweer de typische verschijnselen. Rommelende darmen, pijn in m'n liezen, etc. Ik heb er dus weer een hard hoofd in. Zit alweer over de volgende IUI poging na te denken. Nu denk ik:"nog één, om het jaar af te sluiten en daarna....??" Ik ben de teleurstelling iedere keer zo beu. Hoe lang gaan we door? Je verschuift telkens je grenzen. Moeilijk hoor.

Spreek jullie later weer! Fijne avond nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven