35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

hi lieve meiden!! daar ben ik weer......

heb even snel door jullie berichten gelezen maar moet alle info nog laten inwerken hoor...Zina ik begrijp dat je een rottijd doormaakt al heb ik je verhaal nog niet gelezen, sterkte in elk geval.

we hebben een heerlijke vakantie gehad, heel relaxed, veel geslapen, gelezen, gewandeld, gezwommen en zoal meer. voelde me eigenlijk heel goed mits ik maar op tijd eet. als ik niet regelmatig wat eet, word ik heel akelig en vind alles vervolgens vies. naja geef mezelf een schop onder mn kont en eet dan gewoon. wel eerder vemoeid en ben dan ook benieuwd als ik nu weer aan de slag ga hoe dat gaat verlopen. ben nu ruim 10 weken.....

heb op vakantie paar van die heerlijke stretch broeken gekocht want ook ik zwel 'smiddags helemaal op en dan zit niets lekker, wat een verademing zeg als je dan gemakkelijke kleren aan kunt doen pfff

Snok jij hebt morgen de punctie toch?! veel sterkte meid, hoop dat het meevalt.

Ik ben vreselijk aan het twijfelen wat te doen...dus Marimoh ik hoor ook graag jouw overwegingen. Ik was zo overtuigd een vlokkentekst of punctie te doen maar mijn man is dus tegen. Immers zijn italiaanse katholieke opvoeding maakt het voor hem onbespreekbaar dit leven af te breken als we slecht nieuws zouden krijgen...... toen had ik vlg. het gevoel het toch te doen om dan minimaal te weten en mezelf te kunnen "voorbereiden" als het frummeltje niet gezond zou zijn... maarja dan hoor en lees je weer van de kans op miskraam en dat dit onderzoek neit zinvol is als je er uiteindelijk niets mee doet. JEEEEEE ik vind het zo moeilijk want voor de vlokkentest moet ik nu eigenlijk al beslissen ivm plannen echo en afspraak. Enne de combitest kennen ze hier niet dus dat is niet eens een overweging.

wat is trouwens jullie overweging geweest de punctie te doen en niet de vlokkentest Beer en Snok?

Beer bij deze VAN HARTE met je goede uitslag en dat het een jongetje wordt, fijn hoor!!

goh meiden ik weet dat jullie ook geen pasklaar antwoord hebben maar hoor toch graag jullie reactie hierop, moet immers een beslissing gaan nemen om mezelf niet gek te maken.

heel veel lieve groeten van mij aan jullie allemaal!!!! kom de komende dagen wat meer jullie verhalen terug, moet nog even beter bijlezen.
lieve Zina ben je verhaal gaan lezen en ben er stil en verdrietig van. Goh meis confronterend ook en zo dubbel voor jou en jouw gevoelens. ik hoop dat er tekenen zijn dat ze vooruit gaat, in elk geval nogmaals een superhug en sterkte. let ook goed op jezelf en je man hè.
Hoi Pira, leuk dat je er weer bent! En fijne vakantie gehad gelukkig.

Even over je twijfels wb het testen. Ik denk dat het voor alle vrouwen van onze leeftijd lastig is, deze beslissing, en je kunt hem alleen met z'n tweeen uiteindelijk maken. Als ik jou verhaal hoor zou ik zeggen (maar dat ben ik) doe geen test. Als 1 van jullie op voorhand al tegen zwschapsafbreking is, dan zou ik het niet doen slechts om je voor te bereiden. Ten eerste omdat er toch een kleine kans op een miskraam is. Ten tweede is je zwschap helemaal verpest. En als er iets met het kindje is, kun je je daar dan wel echt op voorbereiden? Dat overkomt je, en je moet zien hoe alles dan loopt. Maar goed, dit is dus mijn mening/gevoel hierover.

Wij hebben voor de punctie ipv de vlokkentest gekozen omdat de kans op een miskraam 2 x zo groot is bij de vlokkentest.

Bij ons was de insteek wel om als het niet goed zat de zwschap af te breken. Wat we uiteindelijk echt gedaan zouden hebben weet ik niet. Ik weet namelijk niet of ik het zou kunnen (dat weet je natuurlijk ook pas op het moment dat je echt die beslissing moet nemen).

Bedenk je ook dat op onze leeftijd welliswaar de kans op down (en nog een paar syndromen) welliswaar groter is, maar nog steeds erg klein hoor!

Succes met beslissen!

En Snok, sterkte vandaag, en ga lekker plat daarna he!
Goedemorgen meiden,

Ben even een paar dagen niet geweest, de vader van onze beste vriend is afgelopen zaterdag overleden op 66 jarige leeftijd...kanker....heb er zo'n verdriet van. Wij kenden de beste man erg goed, omdat we dus zo close zijn met onze vrienden, en ook met de ouders van onze vriend konden we het echt goed vinden.

Maar ga nu eens even bijlezen en reageren op jullie.

Biba72, het is zeker heel moeilijk als je allemaal zwangeren om je heen ziet terwijl je eigen wens ook zo sterk is. Ik herken dat zo goed van de periode voor mijn eerste zw waar ik toen 16 maanden voor heb moeten wachten, en elke keer verdriet als het weer niet zo was. Ondanks dat ik nu mijn lieve dochter heb en weer zw ben van de tweede gaat dat gevoel van toen niet meer weg en kan me levendig inbeelden hoe vrouwen zich voelen waar het niet 1 2 3 lukt. Een vrouwtje (inmiddels vriendin) van het jan.07 forum is nu weer 13 maanden bezig voor de 2e en heb erg te doen met haar verdriet, had het er ook heel moeilijk mee om haar te zeggen dat ik weer zw ben. Maar ben blij dat je nu weer positief aan de nieuwe ronde met nieuwe kansen kan beginnen!!

@maria70, bovenstaande geldt ook voor jou meid, ik gun het jullie zo enorm dat komende ronde succes zal brengen! Hoe was je follikelmeting, goed gegroeid? Weet je al wanneer deze week je IUI is? Ik ga enorm hard mijn best doen met duimen voor jullie!!

Mijn vk tegen pensioenleeftijd?...ik weet niet goed hoe oud ze is...in ieder geval werkte ze 36 jaar geleden dus al als vk hihi. Weet van mijn moeder dat ze toen piepjong was. Maar ze is een hele hippe, zelfs chique dame. Toen ze na mijn bevalling dagelijks op huisbezoek kwam had ze ook elke dag andere kleren met bijbehorende andere winterjas en accessoires aan...zo'n typje snap je. Dus kan haar leeftijd niet schatten, denk wel dat ze er veel jonger uitziet dan ze is, moet wel!

@Beer, dus jouw buik ging ook sneller als bij de eerste. Ik kan hem nu ook niet meer inhouden, de hele vorm staat er al. Inderdaad maar wijdere kleding uit de kast trekken.

@Snok, je vwp vandaag? Succes meid! En rustig aan erna hè? Laat je nog weten hoe het ging?

@pira, welkom terug! Klinkt goed je vakantie, heerlijk zeg!

Waar was je eigenlijk?

Ik twijfel ook nog enorm over prenatale testen hoor. Ik heb vanmiddag mijn intake bij de vk, dan kan ik nog van haar wat horen over hoe en wat...ook al zullen we zelf die beslissing moeten maken. Maar zoals ik het nu zie, gaan wij eerst voor de combitest en afhankelijk daarvan volgende stappen of niet. Een combitest blijft altijd een kansberekening en nooit een def. uitslag, maar had wel begrepen dat op onze leeftijd zo'n kansberekening nauwkeuriger is dan bij iemand van bijv. 25 jaar.

Maar als je man het onbespreekbaar vindt vanuit zijn geloof op afbreking zw ongeacht een uitslag, dan zou ik het denk ik niet doen. Moeilijk hè? Wordt er in Italië ook geen nekplooimeting gedaan als je dat wilt?

Ik heb hier een folder voor me liggen van ons diagnostisch centrum met wat getallen, en hoewel de kans op down en/of ernstige aandoening groter is dan voor jongeren, zijn de getallen wel gunstig hoor.

Hier wat getallen uit mijn folder:

moeder 36-40 jaar: kans op kind zonder down: 991 tot 997 op 1000. (dus 3-9 kindjes met down op 1000).

Dus als 1000 vrouwen van 36-40 jaar een kind krijgen, dan hebben 991 tot 997 kinderen geen downsyndroom.

Verder staat in die folder dat de kans op een miskraam bij een vwp of vlokkentest 3 tot 4 op de 1000 onderzoeken is. De kans bij een vlokkentest is gemiddeld genomen iets hoger dan bij vwp.

------

Om half vier heb ik dus een afspraak/intake bij mijn vk...dan begint het dus weer. Hoop wel dat ik niemand bekends tegenkom. Mijn vk zit namelijk in het wijkgebouw waar ook het CB is gevestigd, en de wachtkamer zit voor de ingang van het CB. Als er maar niemand die mij kent toevallig met zijn kind naar het CB moet, anders weten ze gelijk waarom ik daar op het wachtstoeltje zit en niemand weet het nog!! Ach zal wel heel toevallig zijn niet?

Tot later dames!
Hee Dames...

Klopt! Vandaag VP ......laat jullie later wat horen..Ben redelijk rustig en laat het maar beetje over me heen komen

Overigens vorige week donderdag echo en gyn zag al wat het werd...garantie tot aan de deur maar het wordt een Meisje als het goed is......Manlief en ik vinden het fantastisch...mijn gevoel klopte!

Pira voor mij/ons is de overweging dat wij geen kindje op wereld willen zetten die geen kwaliteit van leven zal hebben....niet voor haar maar ook niet voor ons .....Denk aan dingen zoals Trisometrie (schijf je dat zo) of ernstige vorm van down etc.
Snok, hoe is het gegaan? (en heeft je meisje het goed doorstaan?)
buongiorno!!

Snok hoe is het met je? Hou je lekker koest he en hoop dat je gewoon lekker languit ligt te luieren vandaag en dat het is mee gevallen.

Marimoh gecondoleerd , he wat een naar bericht en het doet je altijd weer zo wakker schrikken. ook met het verhaal van Zina....tja waar draait het allemaal om....

hoe was het bij de vk gisteren? heeft ze kunnen helpen bij je vragen met combitest vervolgonderzoek enz.? dank voor je info en jouw gedachtes hieromtrent...heb emotioneel gesprek gehad met mn man gisteren..kom ik zo nog wel op terug.

Biba hoe is het nu met je? ik snap je goed hoor zo zitten we gewoon in elkaar. als de knop omgaat zie je overal zwangeren, baby's en tja dan is die wens soms allesoverheersend. ik schrok ook zo van mezelf toen wij er net voor gingen hoe ik er mee bezig was pffff herkende mezelf niet. tuurlijk is het nu makkelijk praten voor me omdat het zo snel ging. en als je dan zwanger bent beginnen al die andere twijfels en onzekerheden dus elke fase is herkenbaar. meid ik duim voor je, heeeeel hard!

trouwens de jongens van mn man vertellen we t morgenavond....toch wel spannend moet ik zeggen. ben erg benieuwd naar de reactie omdat het vlg mij echt niet verwachten...

Maria jij hebt deze week een nieuwe IUI of zit ik er nu naast? fijn dat jullie nog een aantal pogingen kunnen doen. ook voor jullie duim ik heeel hard, ik gun het iedereen zo van harte. we moeten de maanden van 2009 toch wel vol kunnen krijgen met deze club zou te gek zijn als dat lukt, ik stuur positieve vibes via dit forum naar alle meiden

Lyra ik begrijp dat deze maand bij jou is mislukt...balen zeg. wel goed dat je een eisprong had maarja die had gewoon bevrucht meoten worden denk je dan. hoop dat de afspraken met het zkh nu helder zijn zodat jij weet dat je altijd nog mag bellen, geeft ook weer wat rust. succes met de volgende ronde he!!

Inci hi, jij zit weer in een volgende ronde? sorry dat ik even niet herinner wat ik van je heb gelezen.

Liselotje balen zeg zou super kado geweest zijn.....nu aan de slag voor sinterklaas of kerstkadootje?! ook jij veel succes en portie geluk!

Zina hoe gaat het met je? en met je schoonzusje? het schiet regelmatig door mn hoofd al ken ik je niet echt....sterkte en knuffel.

Beer dank voor jouw overwegingen en tja zoals je hieronder kunt lezen, vermoed ik dat ik niet eens een punctie ga doen. maarja ik moet het hoofdstuk nog wel afsluiten voor mezelf. ingewikkeld! en jij lekker effe genieten van de blauwe wolk, lekker hoor enne proficiat met je verjaardag

gisteren ben ik toch nog op internet wat info gaan nazoeken in italie mbt de onderzoeken en ook op nld sites. vlokkentekst valt dus af ivm % miskraam en ook foutmeldingen. combitest is hier niet standaard maar er zijn wel varianten. ik ga dus nu bij de 12 weken echo dit met de gyn bespreken. immers mijn man vindt afbreken van de zwschap vrijwel onbespreekbaar en tja dat zet mij in een moeilijke situatie al merk ik dat ik er ook niet meer zo concreet in ben. de hormonen spelen ook hun rol voel ik. ben snel huilerig en emotioneel en wil dit onderwerp sluiten merk ik. om de 1 of andere reden ben ik de laatste dagen erg bezig met de gezondheid van de kleine en tja als je dan die percentages leest wordt je niet vrolijk en denk ik "waarom zou het mij niet kunnen gebeuren".

ik bescherm mezelf ook nog steeds tegen de echte gevoelens van zwanger zijn (tenminste zo leg ik het uit), de angst dat het alsnog mis kan gaan enzo. kan het niet goed uitleggen maar het is nog steeds een abstracte mededeling voor me zo van "ik ben zwanger" klaar en dan ga ik koffie zetten klinkt heel stom maar zo voel ik het nog wel. was net voor de vakantie in een winkel voor een andere bh en die vrouw schoot helemaal op de roze-blauwe wolk toen ze het doorkreeg en ik had echt zoiets van "doe s effe normaal, heb gewoon een bh nodig".

ik vind ook mn emotionele gedrag moeilijk, herken mezelf niet, ben zo lichtgeraakt en jank dan direct, bah. mn man is helemaal extra lief voor me en ik probeer maar uit te leggen dat alles oke is. naja zal allemaal zn tijd nodig hebben.

ohja tijdens de vakantie vorige week had ik op een avond na t eten flinke krampen in mn rug naar voren toe. net alsof het mn spieren waren maar ik verkrampte helemaal en ging bijna over mn nek hoe akelig ik me voelde. ben snel uit t restaurant naar de kamer naar bed gegaan en horizontaal zakte t snel weg. ik heb dit erna niet meer gehad.....vond het zo raar. kan dit "bandenpijn" of zo zijn??

nou t'is een heel verhaal geworden zie ik al......ga nu echt aan t werk fijne dag allemaal en liefs
voor update tabel afspraak gyn - 12 weken echo 27 november middag. goh toch wel spannend of alles goed zal zijn....het bevangt me ineens dat, als alles goed is, we dan echt al een kindje kunnen zien en geen wazige wiebelende vlek..pffff
@Snok, hoe is het ermee na je VP gisteren? Hopelijk goed en houdt je nu dus veel rust!

@pira, als er in Italie varianten op de combitest zijn dan zou ik dat inderdaad in overweging nemen bij de gyn. Hebben jullie in Italie niet vantevoren dergelijke gesprekken, kan dat pas als je hem/haar met 12 weken weer ziet?

Herkenbaar hoor die hormonen, ik ben ook erg huilerig, snel op mijn teentjes getrapt en heb het gevoel dat ik mijn emoties niet onder controle heb.

Over die krampen in je rug toen na het eten, misschien een flinke groeispurt van je bm, of een verplaatsing van darmen wegens het eten?

Ik ben gistermiddag dus weer voor de eerste keer naar mijn vk geweest.

Er zat een leuke stagiaire bij, vond dat ze het goed deed. Mijn vk vond het ook erg leuk om mijn dochtertje te zien na bijna 2 jaar, ze kreeg een boekje om daar te lezen en een doosje rozijntjes om te smikkelen, lief!

Mijn bloeddruk was erg goed en toen we er niet uitkwamen wat nou mijn precieze termijn is, wegens de onregelmatige cycli laatste tijd, en het feit dat ik een combitest wil laten doen, en omdat mijn buik al zoveel meer groeit als bij mijn 1e zw, wilden ze dat ik even ging liggen om te onderzoeken.

Ze dachten door diep in de buik te drukken al net onder schaambot de bovenrand van de bm te kunnen voelen! Toen wilden ze proberen met de doptone, heel kort voor alle zekerheid, een hartslag te vinden. Ze zeiden wel, schrik niet als het niet lukt want het zou mega vroeg wezen. Dat wist ik wel ja. En toch....op hetzelfde moment zeiden zowel de stagiaire als de vk: ja....dat lijkt op het hartje door jouw geluid heen.... Huh...ik hoorde het zelf niet, kon het niet onderscheiden, hoorde alleen mijn eigen geluid. Nogmaals heel even, en weer dachten ze het. Vk zei, ik durf er geen eed op te doen maar het lijkt er toch echt wel op.

En dat zou weer passen bij een iets langere duur?? Nou ja, ze zei, zekerheid voor alles dus ik ga een vroege termijnecho aanvragen voor je.

Prima! Morgenvroeg mag ik dus op pad voor de vroege termijnecho ivm onregelmatige cycli en omdat ze zeker moeten weten hoe ver ik ben voor de combitest straks bij 12 weken.

Spannend dus! Ik heb me nog niet blij gemaakt met de gedachte dat het hartje ook werkelijk klopt, wil eerst morgen zekerheid, wie weet hadden ze het verkeerd voor?

Dus morgen meer nieuws van deze kant.

Over verdere testen hebben we het nog niet gehad omdat ik dus besloten heb de combitest te doen en af te wachten wat de uitslag is. Ze zeiden dat de test op onze leeftijd best redelijk betrouwbaar is, al blijft het een kansberekening natuurlijk. Maar 9 van de 10 worden met de test op onze leeftijd ontdekt, 1 schiet er tussendoor. 90% zekerheid dus.

Pira, wat zijn dan de dingen die ze bij jullie met 12 weken allemaal kunnen doen?

Andere dames nog nieuws?

Iedereen een goede dag verder gewenst!
goedemorgen meiden!!

Snok hoe is het met je?

Marimoh spannend zeg, vandaag echo....ben benieuwd.

Mbt onderzoek in Italie spreken ze hier over een bi of tritest en nog iets anders dat ik niet eens kan vertalen maar dit wordt vaak tussen 12 - 14 weken gedaan. Bij de tritest wel dezelfde bloedwaardes als in NL die worden gemeten en dan samen met de resultaten van een echo een kansberekening. Ze zijn er hier in Italie alleen niet zo enthousiast over omdat het inderdaad over het kindje niet zoveel zegt, immers de "kans".

Ik moet je zeggen dat ik de laatste dagen er zo nerveus van werd dat ik gisteren de echo - afspraak gyn heb gepland en het tot dan loslaat. Ik bespreek dan met haar de mogelijkheden en basta. Ik merkte dat ik me helemaal ging fixeren op alles wat er fout kan gaan enz enz en dat lijkt me nu niet de bedoeling.

Verder vandaag een buhhh dag. moet nu steeds 's nachts plassen (anders nooit) en daarna kom ik maar moeilijk weer in slaap en tja dan ben je zo 1 - 2 uur slaap kwijt en dat breekt me vandaag al op merk ik. op vakantie gebeurde dat ook wel maarja dan gaat alles heeel relaxed en dat kan nu effe niet. naja net een bakkie leut op, de enige die me op de dag nog smaakt en maar weer verder.

fijne dag allemaal en ik hoop alles goed met iedereen!
Hee ladies..

SOrry dat ik het ff liet afweten..had wel in mei 2009 geschreven waar Beer me al kwam opzoeken..heel lief Beer

HEt is goed gegaan maar pffffffff wat klinisch en medisch...t ging allemala heel snel en toch wel anders dan verhalen om me heen. Wrs omdat ik niet in eigen ziekenhuis kon en doorgestuurd was naar erasmus ziekemhuis...prima verder....maar is net fabriek en weinig ruimte voor "gezelligheid"'.....Heb dan ook uitslag pas over 3 weken in tegenstelling tot wt eigen gyn zei? Na 1 week al ged. uitslag...ook zoals Beer dat had....

Ga nog wel ff probereof eigen gyn het kan bespoedigen. Aan andere kant blijkbaar is er geen reden tot haast dus kan je ok positief zien...vond het wel raar dat ik ook bloed moest prikken ivm de meerdere miskramen die ik heb gehad. ze willen mijn chromosomen nakijken>????? NOoit van gehoord maar goed....

SNok is thuis en doet rustig aan....
Hi meis, fijn te horen dat je lekker thuis bent.

jammer dat je dan in zo'n groot ziekenhuis wel meer een nummer bent maarja anderzijds als je er dan bent, moet t gebeuren en dan zo snel mogelijk maar weer naar huis toch....

en nog extra bloed onderzoek....naja je bent goed onder controle. nu dan geduldig afwachten en ik duim voor je op goed nieuws.

doe rustig aan hè!! blijf je de hele week thuis of wat heb je afgesproken op je werk? ciao
Hallo!

@pira, heel verstandig van je dat je tot aan de echo het gaat proberen los te laten, je alleen maar zorgen maken is helemaal niet goed, ook al is het heel logisch dat we dat toch allemaal stiekem doen, ik doe dat ook hoor!

En dan denk ik weer tegen mezelf: meid doe normaal...meesten gaan gelukkig goed, en so far so good bij mij, kan je wel zorgen maken maar daar heb je vooralsnog alleen jezelf mee. Ik laat het ook los en ga vertrouwen op lichaam en natuur.

En het lijkt in Italie dan idd op de combitest die we hier hebben. Laat het maar bij de gyn bespreken en komt vast allemaal goed meid!

@snok, fijn weer van je te horen. Jammer he dat het zo klinisch is gegaan, voor hun ben je gewoon een nummer, een zaak die ze onderzoeken en hup naar huis. Pff jammer geen gevoel/medeleven tonen. Maar goed, je hebt het gehad en nu maar hopen dat je eigen gyn het kan bespoedigen. Sterkte met de wachttijd!!

Ken dat ook niet dat ze nu nog chromosomen willen nakijken, andere kant, fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden. Heb er een goed gevoel over bij je, zit vast allemaal goed meid!

Ik ben dus vanochtend voor de vroege termijnecho geweest met (pfff) volle blaas....ohw wat moeilijk, heb daar twee keer de druk eraf moeten halen, hield het niet meer moest gewoon plassen.

Eerst uitwendig en vrijwel meteen een vruchtzak, vrucht en: knipperlicht!! te zien dus kloppend hartje!!!

Ze wilde nog vaginaal kijken dus ik mocht eerst fijn gaan plassen wow! Daarna dus vaginale echo en ja hoor, alles so far helemaal goed! Mooie vruchtzak, duidelijk kindje en goed dooierzakje ernaast, mooi kloppend hartje en ruim voldoende dik baarmoederslijmvlies. Helemaal goed en werd gemeten op 7 weken en 3 dagen nu, klopte dus ook prima met de schatting van de vk!

Heb 4 mooie foto's meegekregen van onze frummel.

Gelijk daar een afspraak gemaakt, moet 22 december 's ochtends vroeg voor de 12weken echo, nekplooimeting en bloedprikken, de combitest dus, gelukkig voor kerst dus!

We zijn helemaal happy! Was trouwens dezelfde echoscopiste als die ik bij mijn dochter had en ze was heel lief, gerustellend en enthousiast (zo kan het dus ook). Ze zei nog tegen mijn dochtertje (ze was erbij omdat niemand hier nog van deze zw af weet hihi), 'meid je krijgt concurrentie!".

Ga eens verder, even mijn januari 2007 groepje op de hoogte stellen.
marimoh!!!!!!!!!!! wat super om te horen.....gefeliciteerd met hartje..helemaal super.....
Super Marimoh!!! heerlijk joh fijn. Afspraak voor combi ook al staan....

soms is dat wel lastig in een ander land omdat het toch allemaal net iets anders gaat en vooral ik nu zo gevoelig ben, is dat soms moeilijk. maar goed ik heb wel t gevoel hier in goede handen te zijn verder dus nu hopen op goede echo volgende week ....

en wat je zegt op gevoel en natuur vertrouwen, ja dat probeer ik ook maar......
Snok en pira, dank jullie wel!! Jullie hier zijn de eersten die het dus wisten hihi. Wij willen (als ik zolang volhoud) pas met sinterklaas in een gedicht vertellen aan beide ouders en mijn zusje!

Heb zojuist mijn oude groepje op de hoogte gesteld maar daar was verder niemand online, dus reacties moeten nog komen. Zij wisten niet eens dat ik een echo had vandaag hihi. Zijn schatten van meiden daar hoor, ken ze ook al 2,5 jaar, ook live gezien paar keer al. Maar op een of andere manier voel ik me met jullie net iets meer verbonden, ook al ken ik jullie eigenlijk niet. Komt denk omdat we allemaal 35+ zijn en min of meer in zelfde schuitje zitten en meer op zelfde levensfase.

@pira, je bent zeker in goede handen in Italie...ze zeggen ook vaak dat in Italie de beste dokters zijn. Tuurlijk is het lastig als het er net wat anders aan toe gaat als wat je hoort/weet vanuit je thuisland. En meid, we staan allebei voor hetzelfde, voor dezelfde fases en bijbehorende angst/blijdschap en gevoelens. Als je vol zit met gedachtes dan spui je dat toch hier, kun je het kwijt! En blijf vertrouwen hebben hè!
heee allemaal! Snok, ik had je verhaal bij jouw topic gelezen. Gaat het nog goed met je? En weet je al of je misschien toch eerder een uitslag kunt krijgen? En zo raar dat ze ineens jouw chromosomen gaan nakijken. Wist je daar van te voren niets van? Wilde je dat eigenlijk wel?

Marimoh, wat goed dat je het hartje hebt gehoord! Gefeliciteerd!

En afspraak gemaakt voor de combitest, is dat maar besloten toch. Verder niet te veel mee bezig zijn hoor, jij ook niet Pira. Toch zonde van de zwschap. Ik snap het uiteraard als geen ander, en ook die hormonen die zo met je aan de haal gaan. Ben wat dat betreft blij dat ik nu weer wat stabieler ben. (maar nog steeds veel minder dan normaal hoor).

Vandaag weer een jaartje ouder dames. Nooit gedacht dat ik op mijn 38e verjaardag zwanger zou zijn...
Beer gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Snok wat fijn dat de VP goed is verlopen en nu het afwachten. Zal wel een rare gedachte zijn dat ze nu ook je chromosomen gaan onderzoeken maar in het kader van de miskramen begrijp ik de gedachte wel. Hoewel het mij veel waarschijnlijker lijkt dat die door je schildklier veroorzaakt werden!

Pira die "tritest" waar jij het over hebt is denk ik hetzelfde als in nederland de "tripletest". Die heb ik 5 jaar geleden ook laten doen samen met de nekplooimeting. En waar Marimoh het over heeft, de combitest, is dat de combinatie van de tripletest en de nekplooimeting? Ach, die ontwikkelingen gaan ook allemaal zo snel!

Lyra is jouw NOD niet ongeveer nu? Hebben jullie deze cyclus nog benut ondanks dat de IUI niet doorging?

Ik vind het allemaal wel spannend hoor al die onderzoeken waar jullie mee bezig zijn. Mocht ik ook nog zwanger raken dan heb ik al een hoop informatie van jullie !

Morgen bij ons IUI poging 7. Vind het eigenlijk niet zo spannend, stom he? Ik merk dat ik denk:"ach, pfff de zoveelste poging, het zal wel weer niet...!" Maar ik wil wel positief blijven hoor en wie weet deze keer?? Tot later!

En meiden weer even F5 voor de nieuwe tabel!
Beer nogmaals van harte...had wel gelezen dat je zon. je verj. had gevierd maar t'is dus vandaag... (gelijk met mn zus!). Fijne dag en nou is toch maar mooi onverwachts kadootje op je 38ste!!

Enne nee Beer ik ben alweer rustiger, het ging even aan de haal met mij maargoed probeer weer bij mn eigen nuchtere ik te komen.

Maria dank voor de nieuwe tabel. En morgen IUI 7, spannend meid en ik snap je reactie ook wel hoor. Je hebt al heel wat teleurstellingen achter de rug en wilt jezelf ook beschermen. Al lijkt het me wel mooi als 1 van de niet-zwangeren augustus voor haar rekening neemt dusse ik DUIM voor een magische 7e poging!!

wij hebben t trouwens gisteren aan de jongens van mn man verteld. ik vermoed dat het nog niet helemaal doordrong maar algemeen positieve reacties. de jongste was na 5 min alweer drukker met een nieuwe tv en de oudste vond het positief nieuws enz enz. naja mn man zal nog wel eens met ze babbelen want uiteindelijk zullen er nog wel wat meer emoties om de hoek komen denk ik. Naja het is nu gezegd en daar ben ik blij om.

fijne dag allemaal, liefs
even hallo zeggen, heb bijgelezen reageer van het weekend op jullie berichtjes...

doeg doeg..

druk druk druk..sorry
He dames. Even heel snel Maria succes wensen!!!!

op de rest reageer ik later even.

Ben zelf net terug uit Qatar. Geweldig geweest natuurlijk, en het ei wederom benut. Dus afwachten weer.

Tot later xxxx
Maria heel veel succes!!!!!!
Maria, heeeel veel succes vandaag!
@Beer, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, nog verwend met leuke dingen?

@maria70, de tripeltest wordt haast niet meer gebruikt, is een bloedtest en minder betrouwbaar dan de combitest. Hij wordt nog gedaan als het te laat is voor de combitest dus na 14 weken (tussen 15 en 18 weken). Combitest is bloedtest, nekplooimeting en leeftijd moeder.

Succes vandaag met je IUI!!!!

@lieselotje, net terug uit Quatar, klinkt ver weg haha. Leuk geweest? Ei in ieder geval benut hihi.

Hier alles prima, bijna weekend dus lekker vooruitzicht!

Allen fijn weekend gewenst!
Jahaaaaaaaaaa.... Het was schitterend daar. Supersupersuperluxe..... Goed dat we uitgenodigd waren, want het is daar zooooooooooo vreselijk duur. Maar goed: die voetballers verdienen daar goud geld.... en de vrouwen geven het daar weer uit. Dus ja... best slimme economie hahahahah

Hoe voel jij je Marimoh? AL misselijk?

Ik val er nu zo wel weer in, zoveel gebeurd en ik ben al vergeten wie wat heeft gedaan...... sorry :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven