Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Flipje en Corina:

Helaas uit ervaring: als het heel lang duurt kun je gewoon vragen of je even een wandelingetje ofzo kunt gaan maken. Ik werd gek van het wachten op de kamer, op de verlosafdeling en ben een paar uurtjes in de frisse lucht in het park geweest. Het wandelen hielp de ontsluiting bij mij ook op gang.

Verder heel veel sterkte. Bij mij waren de eerste 24u emotioneel het zwaarst en de tweede 24u stukken beter. Na 51u bevallen en dat was ondanks alles best een mooi moment. Ons dochtertje was zo mooi, zo af. Ze is ook nog een paar dagen thuis geweest (waar haar broertje haar trots aan iedereen wilde laten zien ) en daarna gecremeerd.

Lieve flipje, houd moed. Je gaat dit doorstaan en daarna kun je alles aan
Ik denk ook aan je Flip... Veel sterkte! (ook al heb je er nu geen zak aan...)
Jullie berichten geven me kracht!
quote:flipje2 schreef op 11 juni 2016 @ 16:55:

Dan nog een extra en

Ik hoop dat de medicijnen hun werk gaan doen en dat je jullie zoon snel kunt bewonderen. Hij zal vast prachtig zijn.

Wat fijn, dat verdien je.

Cytotec werkte hier (na MA's, maar toch) ook pas na 6 à 7 uur. Dat lange wachten is niet leuk, maar het kan zo gaan en het werkte er uiteindelijk niet minder om.

Nogmaals veel sterkte meid.
Je moet niet alles geloven wat je denkt

Jullie berichten geven me kracht! een kanjer ben je
Ook vanuit London ben ik in gedachten bij je Flipje. Zit op kantoor maar kijk zo nu en dan of er een update is... Ik hoop dat de ontmoeting met jullie zoon ondanks al het verdriet ook mooi kan zijn...

Volgens mij spreek ik niet alleen voor mezelf als ik zeg dat we "bij" je zijn vandaag. je mag trots zijn op jezelf: topper!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ook hier een meelezer. Ik kom uit die modus omdat ik elk uur even kom kijken hoe t met je is en nu zie dat deze berichtjes je ergens kracht geven. Dan help ik daar graag aan mee!!! Ach meisje, wat moet ik zeggen. Ik hoop dat je veel steun hebt aan je dierbaren. Je zoontje zal vast net zo mooi, of nog mooier zijn dan in je beleving. Je gaat hem straks ontmoeten, hij maakt jullie papa en mama. Ik vind het verschrikkelijk voor je. Veel kracht en sterkte gewenst dappere vrouw!
Lieve Flipje, alle mooie woorden zijn al gezegd en ik gun het jullie net zo hard dat jullie de bevalling op een bepaalde manier toch mooi kunnen beleven. Jullie zoontje is natuurlijk het mooiste kindje dat ooit kon bestaan, ook al is hij nog niet af en nog zo klein.

Veel sterkte
Ook hier wordt aan je gedacht!

Al helpt het allemaal geen fluit, toch wens ook ik je veel sterkte en kracht om dit te dragen..

Hopelijk heb je lieve mensen om je heen op deze loodzware dag..
Lieve Flip, sinds ik dit topic voorbij zag komen heb ik meegelezen. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen vandaag. Ik denk aan jullie !
Veeel sterkte. Wat verschikkelijk
Nog geen nieuws hier. Ik word nu voorbereid op de ruggenprik. Kreeg erg veel stress over wat er zou gaan komen wat pijn betreft, al is het tot nu toe te doen geweest. De pijn zelf valt nog mee, maar het is vermoeiend dat het een voortdurende kramp is en geen losse weeen. Geen moment tussendoor om even te herpakken.

Alleen al het idee dat ik straks als het goed is weinig pijn meer zal voelen geeft me veel meer rust.
Succes met de ruggenprik Flip. Laten zetten is een eitje. Ik heb een spinaal gehad 2 jaar geleden en vond dat prima goed te doen. Hoop dat ie de kramp weghaalt !
Flipje
quote:Kokoro schreef op 11 juni 2016 @ 19:15:

Succes met de ruggenprik Flip. Laten zetten is een eitje. Ik heb een spinaal gehad 2 jaar geleden en vond dat prima goed te doen. Hoop dat ie de kramp weghaalt !Fijn om te horen!!
Je bent geen moment uit mijn gedachte Flipje..

Dikke knuffel x
Goede beslissing Flipje!

Ook hier ervaring met een ruggenprik en ik kon er enorm van ontspannen.

De hele situatie is al lastig genoeg, dus maak het jezelf "zo makkelijk mogelijk"

Je bent een kanjer!
Ik denk continu aan je lieve Flip, sterkte daar!
Sterkte daar Flipje, hopelijk geeft de ruggeprik je verlichting... Lees ook nog steeds mee
quote:corina36 schreef op 11 juni 2016 @ 19:40:

Je bent geen moment uit mijn gedachte Flipje..

Dikke knuffel x

En mocht het nodig zijn (ik hoop van niet) dan zijn we er straks ook voor jou Corina als je dat op prijs stelt

Flipje: pas goed op jezelf Fijn - die ruggeprik, hoop dat het verlichting geeft! X
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
quote:Marie89 schreef op 11 juni 2016 @ 17:45:

Lieve Flipje, alle mooie woorden zijn al gezegd en ik gun het jullie net zo hard dat jullie de bevalling op een bepaalde manier toch mooi kunnen beleven. Jullie zoontje is natuurlijk het mooiste kindje dat ooit kon bestaan, ook al is hij nog niet af en nog zo klein.

Veel sterkte Niks meer aan toe te voegen.. Sorry ik heb hier geen woorden voor, vind het verschrikkelijk voor jou en corina! Ontzettend veel sterkte
Ik denk aan je!!
Net de ruggenprik gehad. Nu ook het eerste bloed. Prik was even heel vervelend, maar nu geen pijn meer, heerlijk. Lig nu veel meer ontspannen en durf het weer aan.

Ik was de afgelopen dagen zeker niet van plan om de ruggenprik te gaan nemen, maar dit was een heel goede keuze.
Probeer even je rust te pakken Flipje, je zal t nodig hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven