Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik ben maar weer in bed gaan liggen. Weet verder ook niet wat ik zou moeten doen.
Ach flippie meer hoeft ook even niet
Lijkt me niet meer dan logisch dat je het verder even niet meer weet.. Ik kan me maar een heel klein beetje voorstellen hoe het moet voelen & ik denk dat ik tot niets in staat zou zijn.

Wat een lange en loodzware dagen moeten dit zijn voor jullie
Dat gevoel snap ik heel goed..
Heel begrijpelijk dat je tot niets anders in staat bent... zijn jullie wel samen? of evt iemand anders die bij je is?
Lieve Flipje, ik vind het verschrikkelijk voor je. Ik heb er geen woorden voor. Tranen in m'n ogen.

Ik wil je voor zaterdag heel veel sterkte wensen, hele dikke knuffel!
Hou je het nog een beetje uit Flipje? En ik denk aan je Corina, je zal vandaag wel de uitslag krijgen. Veel sterkte meiden
Heel veel sterkte Flipje, voor morgen en de tijd die komen gaat.

Ook Corina heel veel sterkte gewenst.
Sterkte morgen Flipje, zal aan je denken
Ik denk morgen aan jullie Flipje X
Lieve Flipje en Corina, wat een vreselijk nieuws zeg.... Geen woorden.

Denk aan jullie, Flipje veel kracht gewenst voor morgen
Love the life you live
Zijn er meelezers die hetzelfde hebben meegemaakt, bij voorkeur ook bij het VUmc?

- wat moet ik allemaal meenemen naar het ziekenhuis (kleding etc)?

- welke pijnbestrijding heb je gekregen en wat vond je daarvan? Ik heb keuze tussen ruggenprik, pethidine of remifentanil maar volgens mij wordt de ruggenprik het meest aanbevolen.

- hoe lang duurde het voor de cytotec begon te werken?

- zijn er nog bepaalde zaken die we extra in de gaten moeten houden?
Neem kleding mee die je comfortabel zit, lekker grote onderbroeken ook (neem ook een extra set mee voor het geval je nog moet blijven, dan is het prettig dat je extra schone kleren mee hebt) en een prettig shirt voor tijdens de bevalling.

Toiletartikelen om te kunnen douchen en tanden poetsen enzo.

Warme sokken.

Neem ook zelf een fototoestel mee met oplader.

Ik heb pethidine gehad, maar dan kun je echt van de wereld af zijn en misschien wil jij het heel bewust meemaken, dan zou ik inderdaad voor een ruggenprik gaan.

Haal kraamverband in huis en geen gewoon maandverband. Kraamverband is zachter en dus prettiger.

Neem iets mee waarmee je je kleine man op de foto wilt hebben (denk aan een speciaal sieraad oid)

Een dekentje om hem in te wikkelen... Ik noem maar wat.

Ik heb met je andere vragen geen ervaring sorry.

Ik wens je morgen met jouw man heel veel kracht toe! Jullie worden morgen ouders van een heel mooi kindje dat altijd bij jullie zal zijn in gedachten en gevoel. Wees daar maar trots op!

En van mij krijg je een hele dikke knuffel mee.
Heel veel sterkte morgen Flipje, je zal de hele tijd in mijn gedachte zijn

Ik zit nog een heel weekend in spanning, heb nog steeds geen uitslag gekregen pfffff....
Och flipje wat lees ik nu... Wat een onmogelijke situatie zit je in! Zit met tranen in m'n ogen te lezen wat je doormaakt en nog moet doormaken.

Ik schreef in het begin mee in het 'zwanger worden met icsi ivf topic maar heb pas mijn account laten anonimiseren.

Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen voor morgen, vanavond en de komende tijd. Heb er verder geen woorden voor, zal aan je denken
Flipje, ik wil je even zo ontzettend veel sterkte wensen voor morgen!!!! Ik denk aan je!
Flipje, heel veel sterkte morgen. Moet vaak aan je denken.
Lieve Flipje heel veel sterkte morgen.
Veel sterkte morgen!
Lieve Flip,

Veel sterkte morgen!

Geen ervaring met VUMC, wel twee keer cytotec.. Was wel iets eerder in zwangerschap (beide keren bij 10 weken ongeveer).. Bij mij werkte het na 3-4 uur en was er beide keren een tweede dosis nodig..

Maar volgens mij zijn de ervaringen heel verschillend en misschien dat t bij jou weer anders is omdat je al langer zwanger bent..

Hopelijk krijg je goede begeleiding morgen in het ziekenhuis en kunnen jullie op een waardige manier dit afschuwelijke afscheid van jullie mannetje doormaken...

Sterkte meis, ook voor je vriend/man
Heel veel sterkte Flip, ik kan me niet voorstellen wat er nu door je heen gaat, maar mijn gedachten zijn bij jou morgen.
Jeetje Corina wat zwaar nog een heel weekend voor de boeg. Ook voor jou sterkte toegewenst.

Flipje maak je vooral niet te druk, althans probeer het. Ik kan je geen antwoord op je vragen geven want na 6 uur weeën (wist niet wat t was) braken mijn vliezen en was ze er daarna snel.

Maar geloof me je word daar ter plaatsten goed geholpen en begleid.

Kraamvervand is erg fijn, wat extra ondergoed, en t shirts en gewoon toiletartikelen.
Heel veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven