Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)

Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!

Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Het is weer zondag

Omdat mijn vakantiegeld binnen is en ik een week voorloop heb ik deze week 53 euro gestort.

Nu heb ik week 1 en week 32 t/m 53 afgestreept.

Het is al een aardig bedrag zo
Week 20 ingehaald met 42,00 en voor week 21 27,00 afgestreept. Totaal 650,00
Ik heb net €9,- overgemaakt.

Deze maand lage bedragen extra sparen. Nieuwe distributieriem en klussen in 1 weekend is niet zo fijn voor je bankrekening
Hier week 19 eindelijk kunnen afstrepen. Loop dus nog wel een paar weekjes achter, maar komt goed hoop ik.

We zijn ondertussen ook aan het klussen/verbouwen dus loopt niet altijd even hard.

Wel een hoge kunnen afstrepen: 38
quote:twilight84 schreef op 29 mei 2016 @ 13:52:

Hier week 19 eindelijk kunnen afstrepen. Loop dus nog wel een paar weekjes achter, maar komt goed hoop ik.

We zijn ondertussen ook aan het klussen/verbouwen dus loopt niet altijd even hard.

Wel een hoge kunnen afstrepen: 38

Wat een kosten hè dat verbouwen...?

Hier alleen behangen (woonkeuken en gang) en plafonds gewit.

Maar toch nog even dit halen, toch nog even dat.

Gisteren nog een nieuwe gordijnrails moeten halen omdat de andere krom gebogen was

Zucht, ben blij dat het klaar is. Afspraken met makelaars staan al om te kijken wat ze kunnen doen mbt verkoop
Zo, ik ben weer bij, en gelijk afgestreept voor de hele maand (of ja, tot de 20ste). Mijn lijstje ziet er nu zo uit (hij hangt op de binnenkant van de kast):

Rue, da's ook een mooi plaatje, gewoon een vinkje zetten en klaar ;). Leuk omte zien hoe iedereen het weer anders doet.
Toch gekozen om de volledige spaarkaart proberen af te vinken dit jaar!

Nu t/m 15 af kunnen strepen, vandaag wil ik een hoge afstrepen.
Week 20=44,-

Week 21=5,-

Week 22=11,-

Ik zit weer op schema!
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik doe ook nog mee en heb gisteren 25,50 overgemaakt, een van de hoge bedragen (halve bedragen)

Zit nu al op 277,50 en ben daar echt al blij mee!
Heb gisteren 10 euro overgemaakt, een dag te laat, maar goed, alsnog gedaan

Heb deze maand echter wel al 2 keer geld van mijn spaarrekening moeten halen (andere spaarpotjes).

In hetzelfde weekend huisje verbouwen en auto naar de garage was niet goed. Ik had gehoopt dit financieel te reden, maar helaas niet.

Gisteren ook nog naar de dierenarts geweest met de kat. Daarnaast merkte ik dat haar voer bijna op is. Aangezien ze op duur voer zit (32,50 euro per 2 kilo als ik het bij de dierenarts haal en 22,50 euro op internet) is dit ook een hap uit mijn lijf.

Ik bestel altijd paar zakken per keer, zodat ik een voorraadje heb. God, dat beest eet duurder dan ikzelf eet
quote:Fruity-Pebbles schreef op 07 juni 2016 @ 11:37:

Gisteren ook nog naar de dierenarts geweest met de kat. Daarnaast merkte ik dat haar voer bijna op is. Aangezien ze op duur voer zit (32,50 euro per 2 kilo als ik het bij de dierenarts haal en 22,50 euro op internet) is dit ook een hap uit mijn lijf.

Ik bestel altijd paar zakken per keer, zodat ik een voorraadje heb. God, dat beest eet duurder dan ikzelf eet Hier ook van die dure katten Hopelijk gaat het goed met jouw beestje. Ik heb afgelopen zondag EUR 15,00 weggeplakt.
quote:ninon schreef op 07 juni 2016 @ 20:57:

[...]

Hier ook van die dure katten Hopelijk gaat het goed met jouw beestje. Ik heb afgelopen zondag EUR 15,00 weggeplakt.Gaat nu al wat beter, vandaag weer volop gespint tijdens het aaien. En weer vrolijk verhalen aan het mauwen
quote:Fruity-Pebbles schreef op 07 juni 2016 @ 21:11:

[...]

Gaat nu al wat beter, vandaag weer volop gespint tijdens het aaien. En weer vrolijk verhalen aan het mauwen Fijn! gelukkig maar
Dames, bedankt voor de inspiratie! Ik ben sinds vorig jaar terug de schoolbanken ingegaan en een parttime HBO opleiding gaan doen naast mijn parttime baan.

Alle vaste lasten (ook een dochter van ruim 10) maken het lastig om de studie te bekostigen. Het schoolgeld bedraagt voor komend jaar €1908!

Via jullie systeem ga ik per 1 juli beginnen zodat ik juli 2017 €1378 heb gespaard. Zo is het grootste gedeelte bekostigd en is het niet in een keer zo'n grote "hap".

Iedereen heel veel succes met sparen en houd je doel voor ogen!
Slim bedacht, Getfree! Succes!

Ik heb het retedruk gehad afgelopen week, dus vorige week ben ik in alle haast vergeten. Maar ik ben weer bij

Ik liep een paar weken achter maar nu weer helemaal bij t/m week 24.

Totaal €593.

Nog even, en we zitten op 26 weken. Mijn doel is dan ook om dan op €689 te zitten. Betekent dat ik de komende twee keer €48/49 in moet leggen (ieks!)
Ik heb vandaag 30 euro over gemaakt. Nu alleen nog de kleinere bedragen
Ik liep ook weer 3 weken achter. Maar vandaag €70,- in het potje gedaan en 3 bedragen ''afgestreept'' > 24, 26 en 19.

Idd, ik hou dan 1 euro over, die kan ik evt een volgende keer gebruiken of is een extraatje .

Hij gaat lekker.

Met mijn manier van sparen zit ik nu toch al weer ongemerkt op €303,- :D
Week 23= 51,-

En alvast voor volgende week,

Week 24= 9,-

Ik heb nu veel hoge bedragen over...ik ben benieuwd of ik het red.
Prrrr, mauw miawwwww.
Zit een beetje krap, heb uit mijn andere potjes geld moeten overmaken naar mijn betaalrekening, kwam niet uit.

Die verdomde garagerekening ook aan begin van mijn salarismaand.. Maar ja, volgende week weer een salarisronde

Heb wel braaf elke week geld overgemaakt naar mijn 52 week challenge potje.

Heb nu 664 euro 'extra' gespaard.

Erg extra is het niet, want ik heb natuurlijk geld over moeten maken naar mijn betaalrekening.

Vorige week makelaar over de vloer gehad, gaat ook weer een aardige duit kosten als ik het verkoop, maar gelukkig heb ik meer gespaard met mijn bankspaarhypotheek dan ik dacht, dus ik kan daar weer wat van gebruiken eventueel.

Liever niet, we willen deze hypotheek graag meenemen naar een volgend huis, want dan hebben een mooi deel op bankspaarhypotheek staan.

Van de week maar even financieel adviseur bellen om te vragen wat we het beste kunnen doen...
14 erbij voor deze week, nu totaal 860 euro! Nice!

Deze week week 25 afgestreept
Ik heb ergens een rekenfoutje gemaakt. Het totaal is nu € 160,00. Volgende week dus een tientje erbij, dan zit ik mooi op de helft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven