Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)

Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!

Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Ik heb gister 19,00 afgeplakt en zit op 705,00
Wauw, Ninon!
Ik moet deze week even aan mij voorbij laten gaan. Heb niet zoveel geld op mijn betaalrekening en wil geen geld van mijn spaar halen om hiervoor te sparen.

Dus afgelopen zondag en aankomende zondag moet ik voorbij laten gaan.

Ben wel van plan om deze 2 weken weer in te halen, maar nu even pas op de plaats

Stand tot nu toe € 664,00
quote:ninon schreef op 20 juni 2016 @ 07:49:

Ik heb gister 19,00 afgeplakt en zit op 705,00 Gaat goed!
Ik zg dit topic opeens weer naar boven komen. Ik ben eerlijk gezegd een paar weken geleden gestopt. Maar wil jullie nog wel veel succes wensen. Voor mij werkt het toch beter om aan het begin van de maand een bedrag te sparen (pay yourself first) en dan aan het eind van de maand wat er overblijft.
Ik zit inmiddels op 638. Soms is het een beetje passen en meten maar het lukt nog steeds.
quote:Bumba1985 schreef op 20 juni 2016 @ 14:43:

Ik zg dit topic opeens weer naar boven komen. Ik ben eerlijk gezegd een paar weken geleden gestopt. Maar wil jullie nog wel veel succes wensen. Voor mij werkt het toch beter om aan het begin van de maand een bedrag te sparen (pay yourself first) en dan aan het eind van de maand wat er overblijft.

Ik ben ook gestopt. Kwam met veel hangen en wurgen tot 450 euro maar het is gewoon toch te veel geld tov mijn inkomen. Ik spaarde al 10 % en dit was ook bijna 10%. Ik mocht niet eens meer naar de kapper van mezelf, en baalde als ik iets moest kopen. Dus nee, dat werd te gek, ik ben al heel zuinig van mezelf.

Ik wens jullie allemaal wel heel veel succes, het idee is erg leuk. Misschien probeer ik het volgend jaar opnieuw maar dan met de helft van de bedragen.
Hier nog steeds bezig, met de halve bedragen, en heb deze week 22,50 overgemaakt. Inmiddels heb ik 324,50 gespaard en nog steeds heel erg blij mee (steeds blijer natuurlijk aangezien het bedrag steeds groter wordt )
Gisteren weer de bedragen in een keer overgemaakt. Ik maak de weken in 1 keer over zodat ik het verder in de maand niet meer hoef te doen dus eigenlijk is het the month challenge ook al spaar ik wel de weken. Sta nu op € 569,33. Heerlijk extraatje achter de hand.
Vandaag week 24 en 26 erbij!
Ik heb er nu 739 euro in zitten.
Lekket, moli!
Zo te zien gaat het bij iedereen goed!

Ik heb nu van 52 t/m 26 erin zitten + €1. Totaal €1.054,00.

Iedereen die het nog steeds vol houd: We zijn op de helft! Goed gedaan!
quote:Miesje_2015 schreef op 23 juni 2016 @ 09:24:

Zo te zien gaat het bij iedereen goed!

Ik heb nu van 52 t/m 26 erin zitten + €1. Totaal €1.054,00.

Iedereen die het nog steeds vol houd: We zijn op de helft! Goed gedaan!Jij bent al bijna klaar zo te zien
We zijn op de helft!!!

Vandaag 47,00, totaal 752,00. Ergens is er iets misgegaan, volgens mijn 'administratie', zijn we volgende week pas op de helft. Heb een week gemist, dus ik heb nog wat in te halen
39€ overgemaakt.

Zit nu op 704€

Loop 1 week achter, vorige week niets overgemaakt.

De verloren week haal ik later in
Deze week €10,- in de pot

Ik sta nu op €325,- vd te behalen €702,- (aangepaste versie). Bijna op de helft, qua bedrag!
Woehoe we zitten op de helft!

Totaal voor mij staat nu op €686.

Ik vind dit nog steeds zo'n leuk idee. Jammer dat TO niet meer meeschrijft, ben benieuwd of zij het nog volhoudt.
Week 27: €47.

Totaal €734.

Deze week streep ik 2 weken weg, zodat ik straks begin december de challenge al heb gehaald. De datum voor het weekdendje/dag weg is bepaald (2e weekend van december).
Ik heb al een paar weken niet kunnen sparen. Maar heb nu ineens een briefje van 10 liggen. Dus volgens mij kan ik nu voor de 19e keer iets afstrepen
Heb even niet gereageerd maar ben toch nog lekker bezig.

Er zit nu 1081 euro in de pot en de duurste helft is weg gestreept.

Zolang ik nog geen leukere manier van sparen heb ontdekt, ga k volgend jaar gewoon weer opnieuw verder met deze challenge.

Ohja, het koopzegelboekje van de AH heb ik ook eindelijk vol
Ik heb 12,00 en 13,00 weggestreept. Ik liep een week achter. Totaal 777,00 ????

Goed bezig weer iedereen!
570,16 gespaard. Hoge bedragen komen in de tweede helft van 2016. Eerst op vakantie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven