Trap bekleden met flakes?

12-06-2016 12:34 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Voor ons nieuwbouwhuis zijn wij op zoek naar geschikte trapbekleding.

Mijn eisen zijn:

-antislip (in verband met de kids en eigen valkunsten)

-anti allergisch (in verband met huisstofmijtallergie)

-onderhoudsvrij (geen poetsqueen hier)

-geluidsdempend

De veiligheid vind ik het grootste punt. Ik wil absoluut dat de trap zo veilig mogelijk is voor de kinderen. Traphekjes en een verlaagde trapleuning komen er sowieso en voor extra verlichting zal ik tegen die tijd nog kijken, maar nu de bekleding nog.....

Inmiddels ben ik uitgekomen op trapflakes, die lijken aan mijn eisen te voldoen, maar ik vind helaas geen gebruikerservaringen.

Toevallig iemand hier die deze trappen kent en mij er meer over kan vertellen?

Waar hebben jullie zelf goede ervaringen mee qua veilige bekleding?

Bedankt
Dat hebben wij hier buiten op de betonnentrap. Ik vind het persoonlijk erg lelijk en na verloop van tijd slijt het en moet je het opnieuw doen.

Ik heb geen idee wat de kosten zijn, is vanuit de vve betaald... Maar ik zou voor wat anders kiezen.

Trap schuren, verven en antislip dingen erop plakken geen optie?
Wij hebben hier een 2 componenten epoxycoating op de trap, waar antislip in verwerkt zit. Daar overheen een 2 componenten pu - coating om het krasvast en kleurvast te maken. Is zeker niet geluiddempend, wel heel makkelijk schoon te maken en zeer slijtvast. En leverbaar in alle ral kleuren.
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg...
Ik zou niet alleen focussen op de veiligheid van de kinderen; die kunnen met een paar jaar gewoon traplopen. Om dezelfde reden zou ik geen verlaagde leuning nemen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
De verlaagde trapleuning die ik op het oog heb wordt gewoon bevestigd aan de bestaande leuning, dus daar hoeft niet voor geboord of geschroefd te worden. Na een aantal jaar kan het makkelijk losgehaald worden en ziet niemand meer dat het er ooit zat (hooguit ietwat kleurverschil op de bestaande leuning, maar een likje verf verhelpt dat binnen no time)

Wij hebben nu vier kinderen in de leeftijd van 0 tot 6 jaar, dus voorlopig vind ik die veiligheid wel erg belangrijk hahaha.

Verven en antislipstrips is inderdaad mijn plan B. Wilde alleen eerst nog kijken naar een andere mogelijkheid met volledige antisliptreden.

Bedankt voor jullie reacties.
Verlaagde leuning? Wat een onzin!

Je kunt beter een fietshelm nemen als je kinderen gaan fietsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven