Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
@AnnieBabs, ik zou bij de naam Floor absoluut niet denken aan de betekenis in het Engels. Leuke naam!

Wij blijven terug komen op de naam Niene, maar ik vind Juna of Ninte ook erg leuk.. Wat vinden jullie?
Curly87, alle drie mooie namen. Dit zou mijn volgorde zijn:

Juna

Niene

Ninte

Misschien vind je Nena ook mooi?
Ja een tweede (en derde) naam zijn we al over uit. Vanavond het nog maar eens hebben over de optie Floor dan ;)

@Curly87 Persoonlijk vind ik Niene het leukst!
Mila Floor
quote:

Wij blijven terug komen op de naam Niene, maar ik vind Juna of Ninte ook erg leuk.. Wat vinden jullie?Alle drie mooie namen. Als je gevoel Niene zegt, zou ik daarvoor gaan.
quote:AnnieBabs schreef op 10 juni 2016 @ 19:01:

We komen steeds terug op de naam Floor. Mijn bezwaar is de vreemde betekenis in het Engels. Wat vinden jullie daarvan?Tenzij je wekelijks in in Engelstalig land te vinden bent, zou ik daar geen bezwaar tegen hebben.
quote:Curly87 schreef op 11 juni 2016 @ 08:08:

Wij blijven terug komen op de naam Niene, maar ik vind Juna of Ninte ook erg leuk.. Wat vinden jullie?

Mijn volgorde:

Niene (al vind ik Nine nog mooier)

Ninthe

Juna
@Anne_88 Ik vind Nine ook erg mooi, maar mijn vriend associeert deze manier met de negen in t Engels..

Het zal Niene of Ninte worden, gelukkig heb ik nog ongeveer 9 weken te gaan;)
Nine vind ik het mooist.

Zelf twijfel ik over schrijfwijze Leslie / Lesly en Lucie / Lucy

Vader wil -y, ik vind -ie logischer en minder Engels, hij vindt dat juist mooi.

(Oftewel, hoe druk ik mijn keuze door? )
Het laten afhangen van hoe jullie het uit willen spreken? Als je voor de Engelse uitspraak gaat (loe-sie) zou ik hem gelijk geven, wil je het Nederlands uitspreken (luu-sie) zou ik jou keuze doordrukken ja haha.
Zandlopertje, ik ben het met je eens dat -ie Nederlandser oogt. Je zou ook eens op de site van het svb kunnen kijken in het namenregister van 2015 welke spelling het meest wordt gebruikt (en uiteraard vertel je de uitslag alleen aan je man als het jouw argument versterkt )
Ehm, Lucie 24x en Lucy 60x, Leslie 0x, Lesly 1x en Lesley 3x.

Dat ga ik dus maar niet vertellen!

Schrijfwijze is natuurlijk geen halszaak. Als het maar geen heel rare spelling is. Llhuusiehh of Lhazzllhyyh.
Ik weet nog niet of ik een jongetje of meisje krijg, maar voor een jongen staat de naam al vast. Voor een meisje heb ik al jaren een aantal favorieten op mijn lijstje staan, ik vraag me af wat jullie ervan vinden en of jullie eventueel nog input hebben. Ik heb zelf een tokkie naam en dat wil ik mijn kind niet aan doen, maar van de namen die ik mooi vind is er maar eentje Nederlands en ik vrees voor de uitspraak. Vooralsnog heb ik:

Isobel (uitgesproken als Issobel)

Laure (uitgesproken als Lore)

Noor

Daya (twijfel of dit een tokkie naam is)

Isabeau
quote:CrazyHatLady schreef op 14 juni 2016 @ 06:33:

Ik weet nog niet of ik een jongetje of meisje krijg, maar voor een jongen staat de naam al vast. Voor een meisje heb ik al jaren een aantal favorieten op mijn lijstje staan, ik vraag me af wat jullie ervan vinden en of jullie eventueel nog input hebben. Ik heb zelf een tokkie naam en dat wil ik mijn kind niet aan doen, maar van de namen die ik mooi vind is er maar eentje Nederlands en ik vrees voor de uitspraak. Vooralsnog heb ik:

Noor

Isabeau

Isabeau vind ik prachtig! En eigenlijk ook de enige uit jouw lijstje. En Noor vind ik ook wel leuk.

Isobel vind ik beetje gek staan, Laure als Lore uitgesproken doet mij denken aan : Lore Lore papegaai

Daya hoor ik veel bij honden.

Wil je wel weten wat het word?
Tralalalala

Noor

Isabeau

Ik vind Laure als Laure uitgesproken fantastisch! Lore vind ik ook leuk, maar dan zou ik hem ook zo schrijven.

Isobel & Noor vind ik ook leuke namen. Noor klinkt ook lekker stoer.

Daya en Isabeau zijn niet mijn smaak, maar ik vind ze absoluut niet tokkie.

Als je hiervoor gaat: wees je bewust dat íedereen het gaat uitspreken als Laure, dat staat er immers. Je kind zal dus altijd anderen moeten corrigeren over haar naam. Ik zou dat mijn kind niet willen aandoen, maar dat ben ik. Vind je iets mis met Lore dat je het zo wil? Ik vind het zo al een prima naam namelijk
Fijn dat de meningen zo eensgezind zijn.

Ik vind Lore op de een of andere manier heel lelijk geschreven. Een beetje dommig ook, alsof je de naam fonetisch opschrijft. In mijn ogen is Laure een Franse naam, maar ja ik woon niet in Frankrijk maar in Nederland natuurlijk.

Met Isobel heb ik een beetje hetzelfde, is een Spaanse naam en ik vind hem prachtig. Maar ik vrees dat mensen het gaan uitspreken als Iesoobel.
Crazyhatlady;

sobel (uitgesproken als Issobel)

Noor

Isabeau

Isobel vind ik wat ingewikkeld uitspreken. Ik moet dan echt heel bewust de o uitspreken, alsof mijn mond anders automatisch een a gaat maken.

Laure, heel mooie naam. Als je wilt dat het uitgesproken wordt als Lore, zou ik dat ook zo schrijven. Wel zo duidelijk.

Noor, niks mis mee, maar ook niet bijzonder.

Daya, mooi! Niet eerder gehoord, maar een mooie naam. Ik vind hem niet tokkie.

Isabeau, mwah.. vind deze naam een beetje over de top van chique willen zijn. Maar ik vind hem wel een mooie klank hebben

Andere ideeën:

Leandra

Meredith

Marlize

Amélie

Loren

Genevieve

Imelda

Veronique

Leonore

Valerie

Laureanne

Ellenore

Zoyla

Thalia

Aimee

Aurelia

Amarens

Noralie

Marenthe

Charlise

Viviën

Maite

Yuna
quote:CrazyHatLady schreef op 14 juni 2016 @ 08:28:

Fijn dat de meningen zo eensgezind zijn.

Ik vind Lore op de een of andere manier heel lelijk geschreven. Een beetje dommig ook, alsof je de naam fonetisch opschrijft. In mijn ogen is Laure een Franse naam, maar ja ik woon niet in Frankrijk maar in Nederland natuurlijk.

Met Isobel heb ik een beetje hetzelfde, is een Spaanse naam en ik vind hem prachtig. Maar ik vrees dat mensen het gaan uitspreken als Iesoobel.Vind je Loren anders mooier geschreven?
Ja, Loren of Lone, misschien?
Haha ik ben verre van chique, maar vind idd de klank van Isabeau mooi.

Leonore, Noralie en Charlise vind ik ook mooi! Vooral Noralie, aparte naam en toch niet op zo'n manier dat je denkt dat we maar wat letters hebben gehusseld en daar een naam mee verzonnen. Die ga ik vanavond aan mijn vriend voorleggen, ben benieuwd wat hij ervan vindt. Vooralsnog is hij van geen enkele naam echt weg.

Bij Loren denk ik dat de klemtoon weer wat anders komt te liggen.
Ik ken de naam Loren zoals de "voren" & "boren" ook uitspreekt. Maar dan met een L En Lone dan?

Jammer dat je vriend nog niet zo enthousiast is! Als je er samen niet uitkomt kan het nog wel erg lastig worden..
Hoi allemaal,

Wij zijn een tweetalig Engels/Nederlands gezin en verwachten over een aantal maanden ons 4e kindje. Het wordt een meisje en we hebben de volgende namen op ons lijstje:

- Charlotte

- Matilda

- Sofia/Sophia

Manlief vindt Matilda het leukst. Ik twijfel nog heel erg. Ik vind de naam super maar is het niet te ouderwets? Sofia is nu zo populair aan het worden dat ik daar niet echt meer achter sta (die naam hebben we al een paar jaar in gedachten). Charlotte wordt in beide talen natuurlijk wel weer heel anders uitgesproken en met de nieuwe Engelse princess Charlotte zal het bij deze generatie in Engeland een behoorlijk populaire naam worden. We wonen nu in Nederland maar de kans is aanwezig dat we toch weer in Engeland eindigen.

Wat vinden jullie?
Ik vind Sofia een mooie naam. Maar kan me voorstellen dat nu het een populairdere naam aan het worden is, je het minder vindt.

Charlotte vind ik een prima naam voor Engels en Nederlands.

Mathilda vind ik zelf geen leuke naam. Dan zou ik er Mathil van maken.
Ik vind Sophia en Charlotte allebei prachtig!

Bij Mathilda denk ik vooral aan het boek, dat zou voor mij een reden zijn om het niet te kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven