Vijf spruiten en nog veel meer

04-08-2008 15:33 135 berichten
.
.
.
Alle reacties Link kopieren
Komt vast goed meave, doe rustig aan is de enige tip die ik je kan geven.

En anders maar niet, genieten dat vooral doen!

Hey Darsj was je er weer?

Gelukkig spreek ik je nog af en toe op hyves.

Fijn dat J haar certificaat heeft, maar ook eng brrr....

En 2 taxi's, ik vond 1 al een ramp met te laat/ vroeg of helemaal niet komen.

Ruzie met de chauffeur en ga maar door...

En een puberende D heb ik hier ook, bijna 16 en niet te genieten.

Examenklas zorgt voor extra stress.

Lekker hè ook een normaal kind, ik heb er 2 en geniet er elke dag van.

Gisteren een adviesgesprek voor K gehad, atheneum/ gymnasium wordt het.

Heerlijk als een kind het gewoon goed doet, ik weet van de oudste 3 dat het heel anders kan.

Vorige week ben ik 5 dagen naar Londen geweest, op excursie met mijn klas.

Was vermoeiend maar heel bijzonder en leuk.

Straks St Maarten lopen, Tijn springt hier om mij heen en kan niet wachten.

K loop met Iris.

Liefs van mij!
.
Ja jij hebt ook 2 kinderen die " gewoon" zijn.

Wel zo makkelijk.

Fijn dat J de opleiding toch leuk vindt, hoewel het een vage opleiding is leren ze er veel met name door de stageperiodes.

Middelste D haar stage gaat weer niet geweldig en ze moet misschien stoppen met haar opleiding.

Wat ze dan moet weet ik ook niet, ik maak mij er echt zorgen over.

Straks heeft ze geen inkomen en invulling voor haar dagen en dan??

Jammer dat jouw jongsten geen St Maarten kennen, het is zo leuk die kleintjes.

Tijn was enthousiast en zong zijn liedjes uit volle borst.

Ik ga zo sinterklaasinkopen doen en om 12.00 uur de kinderen halen, dan naar mijn moeder want die gaat verhuizen binnenkort en elk vrij moment ga ik daar naartoe om in te pakken
Jullie kinderen zijn al wel veel groter hoor, dan het spul hier. Ik vond het al heel wat om moeder te zijn van een zoon van 8. :-)

Zou er in elk groot gezin een kind zijn dat niet helemaal aan 'de norm' voldoet? Statistisch gezien zou je haast denken van wel. Ik heb er eentje met adhd/add. En Miefliefs oudste (het enige meisje) heeft Down syndroom. Over de andere jongens doe ik nog maar geen uitspraken.

Ik moest wel 600 keer slikken hoor, bij de gedachte aan een relatie met een meneer met ook drie kinderen. Want ze zijn inderdaad allemaal nog jong en stel dat we ooit gaan samenwonen, dan zijn we best vaak met zijn achten.

Maar goed, aan dat idee ben ik best snel gewend en nu vind ik het wel leuk eigenlijk. Geloof ik.

Vervelend van die stage Janneke. Wat voor opleiding doet ze? Of wil je dat hier liever niet vertellen?

Hier ook geen StMaarten hoor, terwijl ik in Midden Nederland woon en st Maarten daar toch echt wel bekend is.
quote:darsjhan schreef op 11 november 2008 @ 14:11:

Leuk meave zoveel kinderen

Wel even wennen denk ik, van 3 naar 6 !

Als wij de 2 kinderen van mn man er bij hebben dan zijn we met 7 kinderen. Je ziet de buitenwereld denken Wij zijn denk ik wel duidelijk een samengesteld gezin. Ik heb drie blonde kinderen, alledrie met een bleke huid en krullen. Zijn kinderen hebben stijl haar en een veel donkerdere uitstraling. Qua leeftijden zou het bij ons net kunnen, op mijn middelste en zijn jongste na. Die schelen iets meer dan een half jaar.
Ik heb 3 kinderen met een stoornis meave, zou het aan de statistieken liggen?

Ik denk eerder aan de genen. Mijn ex heeft ook PDD-NOS trekjes, hij heeft ook ooit gezegd, na de diagnose van de oudste, dat hij het zelf ook heeft.

En het zoontje die hij met zijn vriendin heeft is ook gediagnostiseerd op ADHD-PDD-NOS net als onze oudste.

Down is ook pittig en dan 5 jochies eronder...

Maar een groot samengesteld gezin is ook leuk hoor!

Altijd iemand om mee te spelen en/ of ruzie te maken

Mijn dochter doet de opleiding voor onderwijsassistent maar omdat ze het moeilijk vindt om met mensen om te gaan redt ze het waarschijnlijk niet.

Heel sneu, ze is erg intelligent maar mist sociale competenties en die heb je echt wel nodig als je maatschappij in gaat.

Hoe gaat het met jouw jongens meave, kunnen ze de bezoekregeling een beetje handelen en alle andere veranderingen?

En jijzelf? Het valt niet mee een scheiding, ook al heb je er zelf voor gekozen je moet het toch verwerken
Haha, ja, tuurlijk is het genetisch tuttebel!

Alleen, hoe meer kinderen, hoe meer kans op eentje met een weeffoutje. :-) (In mijn geval zijn het mijn genen die de stoornis hebben doorgegeven).

Miefliefs dochter is een mooi meisje. Het moeilijke is dat ze niet praat. Het kost me dus wat tijd om haar te leren begrijpen, maar dat komt wel goed. Ze kan haar eigen broertjes goed aan, dus die jongens van mij erbij trekt ze denk ik ook wel. Ze heeft er geen moeite mee Vietje terecht te wijzen als hij stout is in elk geval. Erg komisch.

Met de jongens gaat het wel goed. Vietje (3) is soms verdrietig als hij zijn vader een paar dagen niet gezien heeft, maar schakelt tot nu toe wel makkelijk over van het ene naar het andere huis. Jootje (5) was in het begin wat bozig, maar lijkt het nu ook allemaal wel oké te vinden. Hij gaat vrolijk heen en weer en bedenkt allerlei handige plannen voor zijn speelgoed en knuffels. Mootje (8) is heel gevoelig en kwestbaar. We hebben geluk dat hij tot nu toe vooral de positieve gevolgen voelt. Hij vindt het fijn dat Mav en ik allebei blijer zijn en dat er niet meer zoveel spanning is. Die scheiding neemt hij dan voor lief. (Maar goed, misschien is het wachten op een terugval, ik blijf alert en mijn ouders die de kinderen veel zien ook...)

Onderwijsassistent, ja dat valt niet mee als het sociaal moeilijk voor je is. Heeft ze nog andere interesses?

Met mij gaat het goed. Ik heb een andere baan met meer uur, kan in mijn huis blijven wonen, heb de kinderopvang bijna rond (nog één middagje per week) en red me wel. Soms vind ik het moeilijk om de kinderen zo weinig te zien. Door de weeks 4 dagen werken en dan zijn ze ook nog best vaak bij hun vader. Maar goed, dat is een gevolg van mijn keuze. Het is niet anders.
[quote]meave schreef op 12 november 2008 @ 11:10:

Haha, ja, tuurlijk is het genetisch tuttebel!

Wat jij nu schrijft daar dacht ik aan vanochtend, hoe moeilijk ik het vond dat de kinderen niet bij mij waren.

Jongste D was net 1 jaar en die kreeg zijn fles van een andere vrouw.

Maar dat went al is het nog soms wat schrijnend dat de kinderen een leven hebben waar jij niet bij hoort.

Ik heb gewerkt met kinderen met Down en weet hoe moeilijk het is soms om contact te krijgen zeker als ze niet/ nauwelijks kunnen praten.

Fijn dat het een lief meisje is.

Het klinkt of je het leven al aardig op de rit hebt, fijn hoewel dat ook nog met vallen en opstaan zal gaan ben je al een heel eind.

En jij, en je ouders dus, houden de jongens goed in de gaten en dat komt ook wel goed.

Heeft ook tijd nodig, kinderen zijn flexibel en natuurlijk zien ze hun ouders het liefste bij elkaar maar het is niet anders .

Mijn dochter heeft wel meer interesses maar het zit er nu even niet in heb ik tegen haar gezegd.

Ze kan het niet aan en misschien over een paar jaar wel.

Ik hoop dat ze eerst een baan in een winkel vindt, heeft ze in de vakantie ook gedaan en dat ging goed.

Ze heeft borderline en dat is erg ingewikkeld.
.
[quote]darsjhan schreef op 12 november 2008 @ 12:32:

[quote]Janneke 1 schreef op 12 november 2008 @ 10:26:

Ja Janneke, bij jou is t écht serieus, dan heb ik met mijn kindjes nog niet te klagen

Ach ik weet niet beter en jij hebt het ook niet makkelijk met al die scholen/ taxi's toekomst verwachtingen en noem maar op.

Iedereen heeft wel wat op zijn bordje liggen.

Dat van die opleiding vind ik wel moeilijk, mijn kinderen hoeven niet de beste baan van de wereld te hebben maar ik gun ze wel alle geluk en daar hoort denk ik wel een baan bij.

Zeker in haar geval want als ze thuis komt te zitten zakt ze heel erg ver weg.

Goh M is ook alweer 3 jaar, gaat snel man!
.
Je hebt gelijk, arm kind!

Ik snap niet waarom dat altijd fout gaat met die taxi's
.
Een jaartje extra groep 2 lijkt mij niet verkeerd.

Maar als hij toch nog getest wordt dan moet je dat sowieso afwachten nog.

Spruitjes, jammie!

Geheim nieuws hier, ssttt niet verder vertellen...

Oudste D gaat in juni trouwen, ze zijn bezig met het zoeken van een koophuis en hij gaat haar vragen.

Ik mag het aan niemand vertellen want haar ouders weten nog van niks.

Raar idee, ik moet er steeds aan denken dat hij net geboren was, 6 weken te vroeg en zo klein.

Ik als piepjong moedertje en dan zo'n spruit die altijd in het ziekenhuis lag, waar ze op school nul verwachting van hadden en nu wordt hij bedrijfsleider en trouwt met het leukste en mooiste meisje van het Noorden.

Even slikken...

Morgen naar Sinterklaas en inpakken voor de verhuizing weer...

Fijn weekend!
.
baby nee joh zij moet eerst nog 3,5 jaar studeren.

Ze hebben al gezegd dat ze willen trouwen maar hij wil haar nog op een originele manier vragen en haar ouders weten het nog niet.

Omdat zij nog studeert kunnen ze alleen voor de zomervakantie vanwege de huwelijksreis.

Zover ben jij nog niet maar het gaat snel hoor, pfff...
Jemig Janneke, ik was gewoon alweer vergeten dat jouw oudste kids alweer echt zo groot zijn... trouwen.... wow.

Darsjhan, onze kinderen ontlopen elkaar inderdaad niet veel qua leeftijd.

Blij dat ik tot nu toe geen taxiproblemen heb met de kinderen. Miefliefs oudste gaat wel met de taxi naar school trouwens. Maar ik heb begrepen dat dat eigenlijk wel heel goed gaat. Vaste lieve chauffeur die ook rustig een keer zijn route aanpast om Dochter elders op te pikken of af te zetten.

Donderdag blijven zijn kinderen voor het eerst hier slapen trouwens. Mieflief komt terug van drie weken ergens in Azië. En ik a 'm op Schiphol ophalen met zijn kinderen. En dan wordt het stapelen hier denk ik.
.
.
Lekker een huis vol meave, ik vond die 1e weekenden met alle kinderen samen erg kneuterig.

Fijn die man van jou Darsj, en jij was de Bob?

Anna yes, het huis verkocht!!!

Hier erg moe en druk, elk vrij moment ben ik met het huis van mijn moeder bezig of met sinterklaasinkopen
D is op aanraden van mij gestopt met haar opleiding, tranen hier van ons allebei.

Het doet pijn om te merken dat jouw kind anders is en niet past in de maatschappij en ook niet op een school tussen andere kinderen.

Jarenlang gepest en nu is het toch niet gelukt, hoe het verder moet met haar weet ik ook niet.

M ( is man:) zegt heel nuchter dat ze bij ons woont en even niks hoeft.

Ze heeft huisvesting en alles wat ze nodig heeft krijgt ze van ons, tja...

Sorry even een egobericht.

Fijn weekend!
.
Dank je

Leuk he shoppen, vooral voor de kinderen, ik kan het vaak ook niet laten.

Ik heb wel 4 paar hoge laarzen en zag ook alweer nieuwe

Gaan jullie met de kinderen de stad in voor een spijkerbroek en gaat dat goed?

Hier morgen de intocht van de Sint in het dorp, arme man kan wel van de boot waaien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven