Vijf spruiten en nog veel meer

04-08-2008 15:33 135 berichten
.
.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Darsje!

Leuk weer een nieuw topic!

Ik ben benieuwd waarvoor je naar de dokter moet en hoop niks ernstigs.

Gaan ze bij jullie volgende week ook weer naar school, hier wel.

Tijn gaat dan voor het eerst, hij is pas 30 augustus jarig maar draait wel direct hele dagen mee.

Hij heeft er nog weinig trek in en van mij hoeft het ook niet zo...

Middelste D heeft een vakantiebaan bij de Ikea en vindt het zo leuk dat ze met haar opleiding wil stoppen.

Ze is sinds kort in therapie en is nu als borderliner gediagnostiseerd, wel heftig dus en impulsieve keuzes horen daar ook bij dus tja...

Komt Anna ook weer meekletsen?

Zou wel gezellig zijn!

Veel plezier nog met de visite en succes bij de dokter!
.
Hè joh wat naar dat geklooi met je maag!

Dat klinkt echt heel vervelend en maagpijn is toch al zo rot!

Ik hoop dat ze medicijnen vinden die je echt van de pijn af helpen want dit is ook niks zo.

Ze zit momenteel bij haar vader en belt af en toe voor advies, ze is nu zo enthousiast dat je het niet uit haar hoofd kan praten.

Ik ben ook wel blij dat ze nu eindelijk eens opgewekt is maar ja dat is ook mijn valkuil.

Natuurlijk is het fijn dat de diagnose nu duidelijk is maar ik moest het echt wel even verwerken want het is niet niks.

Ze zit in een therapiegroep met allemaal een beetje hetzelfde soort meiden, ze lijken zelfs op elkaar, heel apart...

Wat knap dat M ook al zindelijk, heerlijk hè geen luiers meer.

Tijn was het ook toen hij nog maar 2 was en dat scheelde zeker!

Ja het gaat snel met onze boys, op kamers

En een scooter, vind je het niet doodeng, brrr...

Toen oudste net zijn auto had vond ik het wel eng, een ADHD-er in het verkeer, het is maar goed dat ik alles niet weet.

Hij is trouwens klaar in januari met zijn opleiding en heeft dan een baan als bedrijfsleider.

Wil dan een huis kopen en gaan samenwonen of zelfs trouwen en over een jaar of 5 een baby.

Dan word ik oma
.
ja lach jij maar, nu een scooter en over een paar jaar een maxi cosi

Ben nog herstellende van een buikgriep en zo slap als een vaatdoek, bij alles wat ik doe breekt het zweet mij uit.

Maar K wil zo naar Iris dus ik moet zo die auto in
.
Hallo,

Ik breek hier even in, als vreemde eend...

Ik las net jullie berichtjes, en heb even een hele brutale vraag aan Janneke en ik zal ook wel even uitleggen waarom ik hiernaar wil vragen: ik las net over je dochter en de gestelde diagnose. Kun jij mij uitleggen welke symptomen bij borderline horen? Wat merkten jullie aan haar?

Wij hebben thuis namelijk het idee dat iemand uit ons gezin (mijn moeder) ook 'iets' mankeert, ze heeft zelf al eens aangegeven te denken aan borderline, maar weigert vervolgens ook maar één stap te zetten richting huisarts, therapie o.i.d. We waren echt ten einde raad, er was, na jarenlange ellende, echt geen houden meer aan... we hebben uit zelfbescherming het contact moeten verbreken, maar vooral ik heb het daar best nog wel eens moeilijk mee. Probeer toch een beetje uit te pluizen wat er nou precies aan de hand is met haar, al is het alleen maar om het wat beter een plekje te kunnen geven.

Als je hier niet op in wilt gaan, begrijp ik dat wel. Het is ook zo persoonlijk allemaal...
Iris mag morgen naar huis!

Wel met allerlei toeters en bellen maar goed ze zijn wel weer allemaal bij elkaar!

Wat gaat J nu uiteindelijk doen voor opleiding, ik heb het niet meer meegekregen.

Hier gaan ze maandag weer naar school, de jongste 2 tenminste.

De rest een week later.

Goh alle babyspullen weg, raar idee of niet.

Ik heb 2 jaar geleden allemaal weg gedaan, was toch even slikken.

Tja mama-re moeilijke vraag zo vlak voor het eten

Maar mijn dochter is nu 19 en heeft sinds een jaar of 10 wisselende stemmingen met depressieve buien/ driftbuien/ eetproblemen/ moeite met sociale contacten/ snel keuzes maken dus erg impulsief.

Dit zijn dingen die mij nu snel, tijdens het pannenkoeken bakken, te binnen schieten.

Lijkt mij niet gemakkelijk om zo'n moeder te hebben en dan het contact te moeten verbreken, sterkte!
Hoi hoi,

Ik wil ook graag weer meekleppen, maar heb het nu nog een beetje druk gehad i.v.m. de verhuizing etc. Ik ga het morgen allemaal ff rustig bijlezen en dan zal ik wat langer reageren!!! Gr. Anna
Leuk Anna, ik heb je gemist!
.
.
O toch SPW ik dacht dat ze dat niet wilde....

Ik ga zo in mijn tankini in het zwembad liggen waar wij tegenover wonen.

Het is hier wisselend, veel bewolking.

Mijn vriendin kwam net haar dochter brengen om bij K te logeren, we noemen ze Paris en Nicole dus je snapt dat we af en toe even op de negeerstand staan

Leuk winkelen bij Ikea en alleen met de jongste 3 heeft ook zo zijn voordelen.

Mijn oudste 3 zijn ook 3 weken bij paps, tenminste hij ging op vakantie met zijn "andere" gezin en liet onze kinderen een week alleen achter.

IK was erg maar dat hielp niet helaas!
.
Ja hij heeft 2 kinderen bij zijn vriendin maar ze wonen niet samen.

En de kinderen waren dus een week alleen met als extra mededeling als de oudste ruzie ging maken kon hij direct de deur uit.. tsss....

SPW is wel een leuke opleiding, ik begeleid SPW stagiaires op mijn werk.

Tijn is ook wel aan school toe denk ik, hij niet, hij wil dokter worden maar nooiiiiit naar school
.
Nee samen deze 2 , zij had er al 1 en waarom ze niet mee mochten, geen idee...

Heerlijk vriendinnen van vroeger!

Ik heb ook een aantal mensen terug gevonden via hyves en zulke leuke contacten weer.

Omdat ik heel jong kinderen heb gekregen zat ik in een andere wereld maar nu valt dat allemaal weg.

We zijn nu allemaal moeder en ik heb tenslotte alle leeftijden hier in huis!

Straks nog oma

Laatste vakantiedag is aangebroken maar er komt vanmiddag een monteur om de breedbeeld te maken dus ik kan geen kant op.

En maandag is het zover, mijn ieniemienie gaat naar school

Ik vind het nog steeds 10 keer niks maar ja...

Woensdag ga ik in mijn klas rommelen dus dan gaat hij ook voor het eerst naar de NSO.

En donderdag ook overblijven en NSO en vrijdag NSO, pfff....
.
Omdat hij de jongste is denk ik wel maar ook omdat het een gevoelig en bang ventje is.

Geen namen van ex-en?

Wel van een leuke ex?

Ik weet niet waarom ik zo bang ben om te gaan, ik denk omdat ik het wel erg veel pijn vond doen en onderuit ging en uren later bijkwam.

Het was een erg traumatische ervaring

Waarom werkt hij nu zoveel dan. kan dat niet anders?

Lijkt mij niet echt leuk....

Raar hè dat het aantal kinderen zo verschilt per dag/ week.

Volgens mij went dat nooit en moeten ze er gewoon altijd zijn!

Dus morgen naar Leeuwarden, kom je aardig in de buurt

Wij hebben de hele dag in de bus gezeten, mijn autistische zwager is jarig en die is helemaal gek van bussen dat hadden we een bus gehuurd en zijn we naar Friesland gereden en daar wat gegeten en daarna weer terug.

Het was erg leuk, er waren ook een paar verstandelijk gehandicapte collega`s van hem bij en een buschauffeur die transsexueel is dus een bonte verzameling.
En nu zit ik zomaar in een leeg huis.

Tijn is bij oma, K naar school en de rest aan het werk en bij paps.

Ik voel mij opeens doodmoe en ik weet niet eens waardoor of waarom.

Ik zou het huis door met emmer en stofzuiger maar ik kom tot niks.

Eerst bij Zoy koffie gedronken en daarna gehangen...

Middelste D belde net dat ze toch verder gaat met haar studie, ik ben er wel blij om ook al wordt het nu een mega zwaar jaar voor haar en voor ons

Ik ga maar eens aan het werk, de helft van mij collega's gaan op kennismakingskamp volgende week met de brugklassen en nu mag ik gaan bedenken wat we met de andere klassen gaan doen.

Dus uitjes, musea en zo en bussen regelen.

Houdt mij van de straat...

En ik ga naar Londen in oktober met de 4e klas, leuk!

Fijne dag!

Hoe was het in Leeuwaren trouwens?

En Anna heb je al weer wat tijd?
.
.
Ja Tijn zou naar school maar de school begint pas donderdag omdat de verbouwing nog niet klaar is, dit hoorden wij pas afgelopen vrijdag!

Leuk hè Lwd, ik mag daar graag even rondstruinen.

En eten bij de Mac is altijd goed, vinden de kinderen tenminste.

Lekker rustig dagje dus voor jou, volgende week alweer naar school, ik dacht een week later.

D doet de opleiding voor onderwijsassistent, gaat nu naar de 3e klas.

Ze heeft 1 jaar SPW gedaan maar bedacht opeens dat ze dat niet langer wilde , was over naar de 2e en ging toen de 1e klas O.A doen.

Snap je het nog?

Ik heb nu bij de buurvrouw koffie gedronken en nog steeds geen ruk gedaan , pfff...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven