Ervaringen Airbnb, Wimdu

15-06-2016 09:16 21 berichten
Man en ik zijn aan het orienteren waar we deze vakantie heen gaan. We zijn Parijs aan het overwegen, maar een hotel is weer zo duur. Vandaar dat we een appartement huren via Airbnb of Wimdu aan het overwegen zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Alle reacties Link kopieren
Hier alleen nog maar goede ervaringen met AirBnB, Wimdu ken ik niet.
Hetzelfde hier, goede ervaringen met AirBnB, Wimdu ken ik niet.

Let er wel op dat je bij AirBnB bij particulieren een kamer/appartement huurt, dus let goed op de reviews. Dan kan er niet zo veel mis gaan.
Ik heb nu voor de 2e keer geboekt via Wimdu, eerste keer erg goed bevallen let wel goed op dat je een prive huis of appartement boekt dat hadden wij de eerste keer niet toen logeerden we bij iemand thuis in Barcelona ze was er zelf nooit en uiteindelijk was het erg gezellig als ze er wel was maar ik had liever een prive appartement gehad. We hebben nu een appartement geboekt in Italie wel prive, de eigenaars wonen boven ons appartement maar dat vind ik prima. Het enige minpuntje van Wimdu zijn de service kosten ik vond 95,- buitensporig hoog en dat zie je niet bij de prijzen op hun site daar kom je dus tijdens het betalen achter.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Over Wimdu heb ik wel eens klachten gehoord omdat verhuurders soms een loopje met de voorwaarden met prijzen (hogere prijzen dan waar mee geadverteerd wordt op Wimdu). Hoe vaak dit gebeurt weet ik niet, al ben je er zelf bij natuurlijk als je gaat boeken.

Met Airbnb alleen maar goede ervaringen.
Over Wimdu was laatst (paar weken geleden denk ik) een item bij Radar. Was niet zo best.

Ik heb zelf weleens geboekt bij airbnb en dat is heel goed bevallen. Zou wel alleen een accommodatie boeken waar al (meerdere) goede recensies over zijn.
Ik heb goede ervaringen met Wimdu. Nooit een kamer geboekt altijd een appartement. 1x bleek het appartement een hotelkamer maar het was wel heel verzorgd. Servicekosten staan er normaal wel bij in de voorwaarden (goed lezen).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb hele goede ervaringen met Wimdu eigenlijk. Servicekosten worden altijd netjes vermeld bij de boeking en lagen over het algemeen tussen de 19 en 35 euro. Heb wel altijd een privéappartement geboekt en alleen maar appartement met veel (goede) recensies.
Vergeet vandaag niet te lachen!
quote:SallySpectra schreef op 15 juni 2016 @ 09:25:

Over Wimdu was laatst (paar weken geleden denk ik) een item bij Radar. Was niet zo best.

Ik heb zelf weleens geboekt bij airbnb en dat is heel goed bevallen. Zou wel alleen een accommodatie boeken waar al (meerdere) goede recensies over zijn.

Was dat bij radar? Ik zag het bij Groeten van Max vorige week. Ze adverteren met een drievoudige controle en die werd al niet gedaan. En blijkbaar kunnen oplichters gewoon advertenties plaatsen van huizen die niet bestaan of via hen verhuurd worden. Er was een stel in nederland dat hun eigen appartement terug zag op wimdu, met een advertentie erbij die niet van hen was. Hun advertentie was overgenomen door een ander en ze konden zelf niet meer inloggen ofzo en niks wijzigen meer.

Ze zijn van max ook verhaal gaan halen bij wimdu in duitsland en daar kwamen ze gewoon niet verder. Hele onbeschofte behandeling. Hoe ze daar met klanten omgaan vond ik echt heel slecht. Hier kan je de aflevering terug zien :

http://www.npo.nl/groeten-van-max/30-05 ... W_03169299

Ik zou iig zelf nooit via wimdu iets boeken
quote:SallySpectra schreef op 15 juni 2016 @ 09:25:

Dit is precies wat ik wilde schrijven.

Wij verblijven deze zomer ook weer in 2 Airbnb accomodaties.
Via airbnb al wat goede ervaringen. Nog 2 boekingen op de planning staan, 1 in lille en 1 in keulen.
Zelf geen ervaring, echter vrinden wel.

Zijn in London en en Frankrijk geweest via AirBnB. Ze waren lyrisch.

Ze hadden wel goed gekeken naar recensies. Kozen voor stekjes die totaal anders waren dan ze bijvoorbeeld thuis ingericht zijn, gewoon omdat dat kan. Je kunt via foto's exact zien wat je huurt.

Wij waren na hun enthousiasme ook wel geïnteresseerd en gaan het over een tijdje misschien eens testen.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 15 juni 2016 @ 10:02:

[...]

Was dat bij radar? Ik zag het bij Groeten van Max vorige week. Ze adverteren met een drievoudige controle en die werd al niet gedaan. En blijkbaar kunnen oplichters gewoon advertenties plaatsen van huizen die niet bestaan of via hen verhuurd worden. Er was een stel in nederland dat hun eigen appartement terug zag op wimdu, met een advertentie erbij die niet van hen was. Hun advertentie was overgenomen door een ander en ze konden zelf niet meer inloggen ofzo en niks wijzigen meer.

Ze zijn van max ook verhaal gaan halen bij wimdu in duitsland en daar kwamen ze gewoon niet verder. Hele onbeschofte behandeling. Hoe ze daar met klanten omgaan vond ik echt heel slecht. Hier kan je de aflevering terug zien :

Ik zou iig zelf nooit via wimdu iets boeken Je hebt helemaal gelijk. Was Groeten van Max.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 15 juni 2016 @ 10:02:

[...]

Ik zou iig zelf nooit via wimdu iets boeken

Het probleem is eigenlijk dat eigenaren het slachtoffer zijn geworden van phishing scam. Daar kan Wimdu weinig aan doen, behalve eigenaren en huurders waarschuwen. Heb soortgelijke verhalen ook gehoord over Airbnb en andere sites, maar dat is in Nederland wellicht niet in de media gekomen. (Ik woon in het buitenland.)

Had ook een keer de hulp nodig van de helpdesk van Wimdu, maar werd heel netjes te woord gestaan en mijn "probleem" werd snel opgelost. (Ze hadden mijn account geblokkeerd, omdat ik met een nieuwe creditcard betaalde en daardoor leek het betalingsverkeer voor hun verdacht. Mijn ervaring is dus dat ze heel voorzichtig te werk gaan.)

Kortom, ik denk dat je bij alle sites zelf heel voorzichtig te werk moet gaan. Recensies bekijken en je gezonde verstand gebruiken is echt belangirjk.
Vergeet vandaag niet te lachen!
De klantenservice bij wimdu kwam ook terug in het programma. Mensen hadden volgens mij mails gestuurd, gebeld enz. en kregen nergens antwoord op of hingen tijden aan de lijn. Maar het probleem is volgens mij vooral dat wimdu zelf zegt dat ze dus die driedubbele check uitvoeren en dus checken op locatie. Dat doen ze blijkbaar niet en daar vielen ze bij max ook over.
quote:SallySpectra schreef op 15 juni 2016 @ 10:29:

[...]

Je hebt helemaal gelijk. Was Groeten van Max.Ow haha! Ik dacht dat het bij beide programma's was geweest. Dat zou wel heel slecht zijn
Het is wel veel goedkoper dan een hotel.

Ik ga in september naar de grote antiek markt met vriend en moeder in Lille.

Hotels zijn al bijna volgeboekt, 250 euro voor een nacht komt op die datum eerst. En dan zit je nog ver van de markt af ook.

Via airbnb een appartement dicht in de buurt, inclusief service kosten 90 euro voor ons drieën. Goede deal.
Alleen maar goede ervaringen met airbnb!

Overigens, als je voor het eerst je bij airbnb aanmeldt, doe dat dan via iemand die al eens met airbnb heeft gehuurd, dan krijgen jullie allebei 25 euro reistegoed.

En als je niemand kent wil ik je graag mijn linkje geven
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Ik heb via wimdu facebook ook goed contact gehad via berichten en ook weleens een korting gekregen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb via wimdu facebook ook goed contact gehad via berichten en ook weleens een korting gekregen.
Goede ervaring met Wimdu.

Ik heb 4 jaar geleden via hen een appartement in New York geboekt, het scheelde aanzienlijk in de kosten tov hotels.

Het was wel even spannend om de betaling af te ronden en meer dan 1000 Euro naar een organisatie over te maken die niet alleen maar positief wordt afgeschilderd maar het is gelukkig allemaal goed gekomen.

Ik zou het weer doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven