Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
De (meeste) scholieren zeggen niet graag of asjeblieft. Die roepen alleen maar koek naar iemand als ze wat willen hebben.

De scholieren die ik bijvoorbeeld in de ah tegenkom hebben duidelijk hun manieren thuisgelaten die dag, ieder vriendelijk woord is er 1 teveel.
Zo'n bordje lost ook niks op want je hebt er altijd weer geinponems bij die dan met veel bravoure de hogere prijs betalen zodat ze niet beleefd hoeven te zijn.

Sterker nog, misschien worden ze dan nog onbeschofter want daar hebben ze immers voor betaald.
quote:Sabeltandcavia schreef op 14 juni 2016 @ 12:56:

Onze Plus heeft een klantentoilet. Hulde! Of in ieder geval een stap in de goede richting, want hoe gaat dat in de praktijk:Wat een kostelijk verhaal!
quote:Vera8 schreef op 23 februari 2016 @ 19:45:

Vandaag ook een ergernis buiten de supermarkt, op het parkeerterrein.

Een of andere aso had zijn auto zo dicht naast de mijne geparkeerd dat ik er met geen mogelijkheid tussen kon. Laat staan dat ik de deur open had kunnen doen om me naar binnen te wurmen. 20 cm, meer was het echt niet. Nu ben ik redelijk slank en ook best lenig maar dit was gewoon absurd.

Nu kon ik via de passagiersdeur alsnog achter het stuur kruipen. Maar niet voordat ik een kort en bondig briefje onder de ruitenwissers van deze eigenheimer had gedrukt.

Waarin ik hem/haar in ieder geval min of meer 'complimenteerde' met zijn strakke parkeerkunsten....

Wat voor persoon ben je dan, vraag ik me oprecht af. Dat je zo openlijk schijt hebt aan je medemens. Er was genoeg plek aan de andere kant, of twee meter verderop in een van de andere nog lege vakken.

Of je bent stekeblind, kan ook nog. Maar echt, dat asociale... Hoe ben je dan grootgebracht?

Gelukkig hadden wij vroeger dit tegeltje in de wc:

[img]http://www.bbwebwinkel.nl/produktfoto/2 ... inal_1.jpg[/img]

Zo'n aso ben ik ook eens tegen gekomen bij mijn supermarkt. Zet zijn auto zó strak naast de mijne dat ik niet weg kon, onze spiegels 'overlapten' elkaar. Ik moest achteruit uit het vak (voor me was een muur). (Voor de goede beeldvorming, ik zat dus al in mijn auto)

Ik draai (ouwe bak he) mijn raampje naar beneden en roep naar meneer dat ik er zo absoluut niet uit kan rijden. De loser haalt onverschillig zijn schouders op, roept "da's niet mijn probleem" en loopt gewoon door, ondanks dat verschillende andere mensen hem erop aanspraken.

Ik slik de haren op mijn tanden in, draai mijn raampje weer omhoog, ram de versnelling in zijn achteruit, geef verkwistend gas en ros zo de buitenspiegel van zijn leuke cabrio eraf.

Toen 't etter luidkeels protesterend terug kwam rennen heb ik ook mijn schouders opgehaald, "is niet mijn probleem"...

De supermarktbezoekers die dit tafereel stonden te bekijken barstten spontaan uit in applaus

Ik ben wel benieuwd hoe dat is afgelopen.
quote:mukske schreef op 15 juni 2016 @ 21:42:

[...]

Zo'n aso ben ik ook eens tegen gekomen bij mijn supermarkt. Zet zijn auto zó strak naast de mijne dat ik niet weg kon, onze spiegels 'overlapten' elkaar. Ik moest achteruit uit het vak (voor me was een muur). (Voor de goede beeldvorming, ik zat dus al in mijn auto)

Ik draai (ouwe bak he) mijn raampje naar beneden en roep naar meneer dat ik er zo absoluut niet uit kan rijden. De loser haalt onverschillig zijn schouders op, roept "da's niet mijn probleem" en loopt gewoon door, ondanks dat verschillende andere mensen hem erop aanspraken.

Ik slik de haren op mijn tanden in, draai mijn raampje weer omhoog, ram de versnelling in zijn achteruit, geef verkwistend gas en ros zo de buitenspiegel van zijn leuke cabrio eraf.

Toen 't etter luidkeels protesterend terug kwam rennen heb ik ook mijn schouders opgehaald, "is niet mijn probleem"...

De supermarktbezoekers die dit tafereel stonden te bekijken barstten spontaan uit in applaus Haha, dat je dat durft zeg! Hoe liep het af?

[...]

De supermarktbezoekers die dit tafereel stonden te bekijken barstten spontaan uit in applaus
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik vind het ook wel een strakke actie hoor, maar kreeg je niet allerlei verzekeringsgezeik dan?

Hoe liep dit af?
Ben rustig weggereden bij de supermarkt... Ik zag hem in mijn achteruitkijkspiegel nog razen en tieren. Omstanders 'gingen de dicussie met hem aan'

Nooit wat van gehoord verder.

Dezelfde gast presteerde het ook om zijn auto regelmatig voor de glasbakken (vlakbij de ingang van de supermarkt) te parkeren zodat niemand erbij kon. Trok zich nooit wat aan van commentaar of protest... Zo'n figuur dus.

Sinds mijn actie hebben we hem ook niet meer gezien... Boodschap was zeker duidelijk...X-D

Ik ben gelukkig niet zo bang uitgevallen. Werd ooit op mijn fiets door een vent lastiggevallen. De ambulance die moest komen kwam voor hem... Met mijn paraplu een gebroken neus gemept!

[...]

Zo!

Dat zal het snotneusjong leren!
quote:mukske schreef op 15 juni 2016 @ 22:53:

Ben rustig weggereden bij de supermarkt... Ik zag hem in mijn achteruitkijkspiegel nog razen en tieren. Omstanders 'gingen de dicussie met hem aan'

Nooit wat van gehoord verder.

Dezelfde gast presteerde het ook om zijn auto regelmatig voor de glasbakken (vlakbij de ingang van de supermarkt) te parkeren zodat niemand erbij kon. Trok zich nooit wat aan van commentaar of protest... Zo'n figuur dus.

Sinds mijn actie hebben we hem ook niet meer gezien... Boodschap was zeker duidelijk...X-D

Ik ben gelukkig niet zo bang uitgevallen. Werd ooit op mijn fiets door een vent lastiggevallen. De ambulance die moest komen kwam voor hem... Met mijn paraplu een gebroken neus gemept!

Het is dat ik al getrouwd ben....

Maar anders vroeg ik je ter plekke ten huwelijkeh...
Nog effe eentje off topic en dan houd ik ermee op...

Fietste ook een keer over een veldweg richting mijn huis en zie al van veraf de lokale 'creep' op zijn bromfiets me tegemoet komen rijden.

Toen hij dichterbij kwam bleek dat hij in zijn blote kont op die brommer zat. Één hand aan het stuur en met de andere zat hij aan zijn jongeheer te sjorren. (Knap dat hij op die hobbelige veldweg niet van zijn brommer donderde)

Toen hij me luid kreunend wilde passeren heb ik een trap tegen zijn bromfiets gegeven waardoor 't heerschap met zijn blote ballen in een enorm bed met brandnetels terecht kwam... Ook nooit meer last van gehad
Tjonge.

Wat een verhaal.
(Dit ging nog over de spiegel)
Spiegel eraf rijden, iemand een gebroken neus slaan en iemand van z'n brommer aftrappen? Je doet stoer, maar ik vind het allemaal behoorlijk asociaal klinken. Je verlaagt je tot hetzelfde niveau als dat tuig, en dan ben je in mijn ogen niet veel meer dan dat tuig.
quote:prik schreef op 15 juni 2016 @ 23:19:

Spiegel eraf rijden, iemand een gebroken neus slaan en iemand van z'n brommer aftrappen? Je doet stoer, maar ik vind het allemaal behoorlijk asociaal klinken. Je verlaagt je tot hetzelfde niveau als dat tuig, en dan ben je in mijn ogen niet veel meer dan dat tuig.+1
Pardon?

Ik verdedig me tegen aanranding en dan ben ik asociaal tuig?

Ik ga hier verder helemaal niet op reageren....

[...]

Hulde

Dat zou ik ook doen. Eigen schuld.
quote:prik schreef op 15 juni 2016 @ 23:19:

Spiegel eraf rijden, iemand een gebroken neus slaan en iemand van z'n brommer aftrappen? Je doet stoer, maar ik vind het allemaal behoorlijk asociaal klinken. Je verlaagt je tot hetzelfde niveau als dat tuig, en dan ben je in mijn ogen niet veel meer dan dat tuig.

Wat een achterlijke reactie is dit. Je mag best voor jezelf opkomen en als jij denkt dat je jezelf zomaar moet laten aanranden dan is er echt een steekje aan je los.

Ik zou ook niet in mijn auto zijn blijven wachten tot die eikel terug kwam. Je hoeft je niet als een deurmat te laten behandelen.
quote:Pientjexxxx schreef op 15 juni 2016 @ 23:47:

[...]

Wat een achterlijke reactie is dit. Je mag best voor jezelf opkomen en als jij denkt dat je jezelf zomaar moet laten aanranden dan is er echt een steekje aan je los.

Ik zou ook niet in mijn auto zijn blijven wachten tot die eikel terug kwam. Je hoeft je niet als een deurmat te laten behandelen.+ 1
Stond een keer bij de supermarkt met mijn auto, zat er in om weg te rijden. Parkeert er een moeder met een puberdochter naast me. Dochter gooit de deur open, tegen mijn auto aan.

Ik stap uit en kijk naar mijn auto, geen schade, wel geschrokken.

Van hun kant uit geen enkele reactie die liet zien dat ze het zich aantrokken. Ze wilden gezellig weglopen.

Dus sprak ik moeder aan of ze had gehoord dat de deur van dochter tegen mijn auto aan was gekomen.

Moeder kijkt me van top tot teen aan en begint me een scenario te droeftoeteren keihard op die parkeerplaats dat ik raar geparkeerd sta, scheef en dan had ik maar anders moeten gaan staan. Eigen schuld.

Ik wist niet wat ik hoorde, want ik stond er eerst en ik stond recht en ik stond in het vak.

Gaandeweg naar scheldkanonnades kreeg ik er genoeg van, pakte mijn telefoon, keek haar aan, heb haar en dochter op de foto gezet terwijl ze schold en vervolgens haar auto inclusief kenteken. Ben vervolgens ingestapt met de woorden: bedankt voor de foto's, ik rij nu door naar het politiebureau, jullie horen van me nadat jullie zijn afgekoeld.

Echt, die kop! Vrouw wist niet wat ze ermee aan moest.

Ik ben overigens niet naar politiebureau gereden, want geen schade. Het ging mij om het schrikeffect van dat mens. Die zal zich nog dagen hebben afgevraagd wanneer ze gebeld of opgezocht zou worden misschien.
quote:Sabeltandcavia schreef op 14 juni 2016 @ 12:56:

Onze Plus heeft een klantentoilet. Hulde! Of in ieder geval een stap in de goede richting, want hoe gaat dat in de praktijk:

Er is één toilet achter in de winkel en die zit op slot. Om de sleutel te vragen moet je naar voren, voorbij de kassa's, naar de balie bij de ingang. Daar staat niemand. Je drukt op het belletje....en nog een keer.....en nog een keer (terwijl het zweet je onderhand uitbreekt want je gaat niet voor de lol naar een openbaar toilet). Dan komt er op z'n elfendertigst iemand aansjokken en ...eindelijk...daar is de sleutel. Alleen is die sleutel wel voorzien van ongeveer 100 rinkelende belletjes. Rinkelend wurm je je in tegengestelde richting langs de kassarij, door de hele winkel loop je naar achteren en de hele supermarkt kan horen dat daar een klant nodig naar het toilet moet. Het toilet is gelukkig netjes en schoon, maar dat moet ook wel want de muren zijn bedekt met posters waarop met veel uitroeptekens bevolen wordt het toilet netjes achter te laten. Dan al rinkelend de sleutel weer terugbrengen ("oh schande.....die mevrouw moest naar de wc..horen jullie dat?") en terug de winkel in op zoek naar je kar.

Ik wacht met smart op de tijd dat vrij toegankelijke toiletten in supermarkten en winkels net zo vanzelfsprekend zijn als de koffiehoekjes die je wél overal ziet.Bij onze Jumbo kan dat. Het toilet is weliswaar in het magazijn, maar je kunt daar gewoon zo naar toe, erg handig met kinderen die net zindelijk zijn. Ik vraag het vaak wel even aan een medewerker, maar die lopen er genoeg rond in de winkel. Als het is zoals bij jou Plus, dan is de broek van het kind allang doorweekt.
quote:mukske schreef op 15 juni 2016 @ 23:34:

Pardon?

Ik verdedig me tegen aanranding en dan ben ik asociaal tuig?

Ik ga hier verder helemaal niet op reageren....Heeft hij je aangeraakt dan? (Die kerel op die brommer).
Er zijn ook winkels waar een klant geen gebruik mag maken van toilet.

Zo bezocht ik laatste een winkel met kind van 4. Kind moest ineens dringend naar toilet, echter mocht aldaar geen gebruik van maken. Grote paniek, want kind begon te huilen en was bang in broek te plassen. Ik heb alle boodschappen uit handen laten vallen en ben naar buiten gegaan en ben mijn boodschappen gaan doen in een winkel waar kind wel naar toilet mocht.
Niet om het een of ander, maar er zijn in het verleden al vaker topics geweest over wel/niet naar toilet kunnen/mogen gaan in winkels. Dat waren niet altijd de meest vreedzame topics.

Misschien is het een goed idee om in dit topic te blijven bij (vermakelijke) supermarktergernissen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven