Problemen verstandskies
woensdag 15 juni 2016 om 17:00
Hallo viva dames,
Ik heb vorig jaar mijn verstandskies links onder laten verwijderen bij de kaakchirurg omdat die dwars de verkeerde kant opgroeide. Linksboven hebben ze toen laten zitten omdat die niet ver genoeg door was om eruit te halen. De laatste tijd heb ik meer last van die kies, ik bijt vaak op tandvlees en in mijn wang. Bij de laatste tandarts controle was te zien dat de kies een behoorlijk stukje langer is als de andere kiezen, hij moet eruit. In principe kon dit nog even worden uitgesteld omdat ik niet altijd last heb. Nou nu heb ik dus wel continue last van de kies en kan ik niet fatsoenlijk met links kauwen zonder mijn wang of tandvlees ook kapot te kauwen.
Ik heb aanstaande week toevallig een afspraak voor het vullen van een gaatje. En ik twijfel of ik de tandarts moet opbellen om te vragen of deze kies er gelijk uit kan. Gaatje zit ook links en zal waarschijnlijk toch ook verdoofd worden. Nu waarom ik twijfel: ik heb de afspraak gewoon door de week staan, en volgende week heb ik belangrijke tentamens. Ik denk niet dat het slim is om dan met een hamsterwang rond te lopen en mogelijk de ongemakken van mijn mond niet zo ver kunnen openen, en eventueel een beetje pijn. Waarom ik het wel graag wil doen is ik moet er toch heen, er gaat waarschijnlijk toch een verdoving in en ik ben absoluut niet bang voor het trekken. En dan ben ik van die irritante kies af.
Het is wat lastiger om er twee keer voor te rijden, ik moet 45 minuten rijden om er te komen, afspraak verplaatsen dat alles in een keer kan duurt vaak wat langer. Mijn tandarts is erg populair en zeker aan het eind van de middag. Hebben jullie tips/adviezen hoe ik tot die tijd wat minder last heb?
Ik heb vorig jaar mijn verstandskies links onder laten verwijderen bij de kaakchirurg omdat die dwars de verkeerde kant opgroeide. Linksboven hebben ze toen laten zitten omdat die niet ver genoeg door was om eruit te halen. De laatste tijd heb ik meer last van die kies, ik bijt vaak op tandvlees en in mijn wang. Bij de laatste tandarts controle was te zien dat de kies een behoorlijk stukje langer is als de andere kiezen, hij moet eruit. In principe kon dit nog even worden uitgesteld omdat ik niet altijd last heb. Nou nu heb ik dus wel continue last van de kies en kan ik niet fatsoenlijk met links kauwen zonder mijn wang of tandvlees ook kapot te kauwen.
Ik heb aanstaande week toevallig een afspraak voor het vullen van een gaatje. En ik twijfel of ik de tandarts moet opbellen om te vragen of deze kies er gelijk uit kan. Gaatje zit ook links en zal waarschijnlijk toch ook verdoofd worden. Nu waarom ik twijfel: ik heb de afspraak gewoon door de week staan, en volgende week heb ik belangrijke tentamens. Ik denk niet dat het slim is om dan met een hamsterwang rond te lopen en mogelijk de ongemakken van mijn mond niet zo ver kunnen openen, en eventueel een beetje pijn. Waarom ik het wel graag wil doen is ik moet er toch heen, er gaat waarschijnlijk toch een verdoving in en ik ben absoluut niet bang voor het trekken. En dan ben ik van die irritante kies af.
Het is wat lastiger om er twee keer voor te rijden, ik moet 45 minuten rijden om er te komen, afspraak verplaatsen dat alles in een keer kan duurt vaak wat langer. Mijn tandarts is erg populair en zeker aan het eind van de middag. Hebben jullie tips/adviezen hoe ik tot die tijd wat minder last heb?
woensdag 15 juni 2016 om 17:05
woensdag 15 juni 2016 om 17:05
woensdag 15 juni 2016 om 17:09
quote:Zusenzoo schreef op 15 juni 2016 @ 17:05:
Verstandskies gewoon laten trekken.
Heb je in praktijk nog geen dag last van.
Zou ik doen.
Wil je het zekere voor het onzekere dan wachten tot na je tentamens, maar ja als je nu last hebt, zou ik hem nu laten verwijderen en evt dat gaatje een andere keer laten doen.
Dit zou een optie kunnen zijn.
Of je moet proberen eerder een afspraak te krijgen,als een soort spoedje.
Maar de ene verstandskies is de andere niet,je kunt echt heel veel last krijgen na verwijderen,vooral als ie weggesneden moet worden bij kaakchirurg.
Verstandskies gewoon laten trekken.
Heb je in praktijk nog geen dag last van.
Zou ik doen.
Wil je het zekere voor het onzekere dan wachten tot na je tentamens, maar ja als je nu last hebt, zou ik hem nu laten verwijderen en evt dat gaatje een andere keer laten doen.
Dit zou een optie kunnen zijn.
Of je moet proberen eerder een afspraak te krijgen,als een soort spoedje.
Maar de ene verstandskies is de andere niet,je kunt echt heel veel last krijgen na verwijderen,vooral als ie weggesneden moet worden bij kaakchirurg.
woensdag 15 juni 2016 om 17:10
woensdag 15 juni 2016 om 17:53
Dinsdag heb ik eind van de middag de afspraak dus na mijn tentamens. Op woensdag heb ik een heel belangrijk tentamen waar ik minimaal een 6,9 voor moet halen en herkansen is daar niet mogelijk mee. Vorige keer bij de kc heb ik wel een paar daagjes last gehad. Vooral lastig met eten en kon mn mond niet zo ver openen. Ik zal morgen ochtend even bellen voor advies.
woensdag 15 juni 2016 om 18:20
woensdag 15 juni 2016 om 21:09
Als ik met mijn vinger langs de kies voel voel ik een behoorlijk stukje uitsteken wat langer is als mn andere bovenkiezen. Maar ook een groot deel is minder diep en ligt nog onder het tandvlees. De kies zelf doe geen pijn maar de omgeving eromheen wel voornamelijk tandvlees in de onderkaak. Morgen bel ik direct even heen. Ik hoop dat ie er morgen of vrijdag uit kan heb ik een heel weekend mocht ik ongemakken krijgen. Van die vorige kies heb ik trouwens vrij weinig napijn gehad wel lastig met eten en mond openen. Dus hoop dat het nu weer makkelijk gaat.
woensdag 15 juni 2016 om 21:37
Verstandskiezen in de bovenkaak gaan er meestal makkelijker uit dan onder, zeker als ze helemaal door zijn gekomen. Daarvoor hoef je in de regel niet naar een kaakchirurg, dat kan een tandarts best zelf. Ik zou gewoon bellen om te vragen of je afspraak iets verlengd kan worden, en die kies er dan lekker uit laten halen volgende week.
donderdag 16 juni 2016 om 13:05
Ik heb even gebeld en ik kan vanmiddag al terecht. Ze moeten even kijken hoe hij ligt en als de tandarts het aan durft gaat ie eruit en anders kan ik hopelijk vandaag of morgen nog bij de kaakchirurg terecht. Het eten gaat niet echt makkelijker en hij is behoorlijk gevoelig. Ook zit er een bultje/wondje in mn tandvlees onder wat steeds irriteert.
donderdag 16 juni 2016 om 17:11
donderdag 16 juni 2016 om 18:51
donderdag 16 juni 2016 om 21:10
Ik voel hem nu wel behoorlijk nu de verdoving al een poosje is uitgewerkt. Straks voor het slapen gaan goede pijnstillers en dan morgen dagje thuis blijven van school en na het weekend knallen op die tentamens. De afspraak dinsdag bij de mondhygienist blijft wel staan alleen het vullen van het gaatje wordt nog even verschoven omdat die aan dezelfde kant zit en ik lang mn mond open zou moeten houden, wat volgens de tandarts niet comfortabel zal zijn.