voel me niet oké

16-06-2016 09:05 87 berichten
Ik heb een turbelent jaar achter de rug. Liefde van mijn leven tegengekomen, Burnout, gestopt met gastouder zijn, schuldenvrij, nieuwe baan, overlijding van vader, verloving.

Je zou zeggen dat ik het goed voor elkaar heb nu, niets is minder waar. Ik heb het gevoel dat ik weer terugval naar de donkere periode die ik in mijn leven gehad heb. Ik ben moe lusteloos in het leven, terwijl ik het zo goed voor elkaar heb. Ik heb niets om over te klagen financieel gaat het goed, liefde gaat goed. We zijn op zoektocht naar een nieuwe woning. Niets staat mij in de weg. Maar toch ik ben niet tevreden of blij. Is het toch die overleving/vechter stand waar ik de helft van mijn leven in heb gezeten?

Ik ben gister toch even langs bij mijn therapeut geweest. En die zei Tas je zit in een overgangs fase, je zit niet meer in de overlevingstand. Ik ben dit niet gewend dat het goed gaat met Tas en dat ik niets te vrezen heb. Maar toch heb ik een negatief gevoel in mijn buik en voel ik me niet goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 16 juni 2016 @ 12:54:

[...]

Ik zou dat niet kunnen.

Jawel, dat kun je leren. Je moet het alleen wel willen.

Waarom ben je zo bang om de controle te verliezen, Ttas? Ben je bang dat je mislukt bent als niet alles perfect is? Of bang voor wat anderen van je zullen denken?

Vind je jezelf wel leuk? Of heb je die perfectie nodig om jezelf een beetje leuk te vinden? Ik vind je namelijk vaak heel erg onzeker en hunkerend naar bevestiging overkomen in veel van je posts.
Slik die kikker!
Ik ben het wel met Allie eens, ik vind je ook veel te perfectionistisch. Dat kost een energie! Word je eigenlijk ook behandeld voor je dwangmatige schoonmaken? Ik vind dat je er op een dwangmatige manier naar kijkt, naar schoonmaken.

Ik vind zelf, dat het kan komen door het niet-goed-genoeg syndroom. Ik lijd er ook aan, ik moet aaaaalles heel goed doen van mezelf want als kind werd ik mishandeld en niemand zag me staan. En ik werd continue verteld dat ik niet goed genoeg was. Daarom leg ik ook de lat veel te hoog vaak. Ik wil per se dat mensen me waarderen en ik kan daar heel ver voor gaan soms.

Dat schoonmaken, kan daarmee te maken hebben. Elk stukje vuil dat je laat liggen, hee, niet perfect, niet goed genoeg! Poetsen! Snap je wat ik bedoel? Dat kun je wel veranderen hoor, stap voor stap. Het lijkt dan wel alsof je alles onder controle hebt maar dat lijkt maar zo. Het voelt prettig op dat moment maar ik denk dat het erg veel energie kost.

Je hebt niet onbeperkte energie he. Dus moet je kiezen. Op een dag, heb je zoveel andere dingen te doen, dat je dat schoonmaken ook niet meer zoveel kan doen. Dan merk je vanzelf, dat het niet zo belangrijk is als je denkt. Ik snap dat je zegt, dat zou ik niet kunnen maar kan niet, bestaat niet. Je kunt heel veel, als je ervoor kiest en als je echt graag wil. Het zou niet erg handig zijn om in te storten op je huwelijksreis dus probeer wat gas terug te nemen. Die wilskracht die je hebt om alles bacterievrij te maken, die kun je ook gebruiken om je leven te veranderen.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:Sapsorrow schreef op 16 juni 2016 @ 17:55:

Ik lijd er ook aan,

[off-topic alert:] Sorry hoor Sapsorrow, maar is er ook iets waar je niet aan lijdt?

Het valt me steeds meer op dat je continue de problematiek van andere TO's op jezelf betrekt en in je antwoord gaat projecteren alsof de TO jou is en wat voor jou geldt ook voor de TO geldt.

Wordt het niet eens tijd dat je zèlf een topic gaat openen waarin je je eigen problematiek eens onder de loep kan nemen, zonder dat er weer een topic naar jou wordt toegetrokken?

Het spijt me als ik vervelend overkom, maar het gaat me steeds meer storen, merk ik.
[dubbel
iemand anders, ik staf bijna nooit maar ik heb je gestaft. Ik ben het gezeik een beetje zat, ik vind dit op de man spelen en dat is niet voor het eerst. Ik waarschuw iedereen dus, hou je commentaar bij je, of ik staf je.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Is het wel verstandig om al zo snel te gaan trouwen? Je kent die man nog niet eens jaar dus. Als je zo'n roerig jaar hebt gehad, schulden, burn out, de dood van je vader, dan beïnvloedt dat nogal je psyche en je vermogen om goede beslissingen te maken. Ik hoop niet dat die woning die jullie aan het zoeken zijn een koopwoning is. Het zou mij niets verbazen dat die man opeens niet de liefde van je leven blijkt te zijn als je mentaal weer gezond bent, omdat je dan anders kijkt naar hem en naar het leven.

Focus je op weer mentaal gezond te raken, blijf de therapie volhouden. En zeg niet gelijk dat je dingen niet kan loslaten voor een stressvrijer, minder perfectionistisch leven. Dat loslaten, meer zelfvertrouwen krijgen, en niet voor elke kwestie een ander zijn/haar mening laten meewegen, dat kost allemaal tijd. Je moet er alleen wel voor open staan en de wil hebben om te veranderen.
quote:iemand_anders schreef op 16 juni 2016 @ 18:07:

[...]

[off-topic alert:] Sorry hoor Sapsorrow, maar is er ook iets waar je niet aan lijdt?

Het valt me steeds meer op dat je continue de problematiek van andere TO's op jezelf betrekt en in je antwoord gaat projecteren alsof de TO jou is en wat voor jou geldt ook voor de TO geldt.

Wordt het niet eens tijd dat je zèlf een topic gaat openen waarin je je eigen problematiek eens onder de loep kan nemen, zonder dat er weer een topic naar jou wordt toegetrokken?

Het spijt me als ik vervelend overkom, maar het gaat me steeds meer storen, merk ik. Ooit van de negeerknop gehoord???
aan het typen...
quote:Sapsorrow schreef op 16 juni 2016 @ 18:14:

iemand anders, ik staf bijna nooit maar ik heb je gestaft. Ik ben het gezeik een beetje zat, ik vind dit op de man spelen en dat is niet voor het eerst. Ik waarschuw iedereen dus, hou je commentaar bij je, of ik staf je. Ojeeee oppassen geblazen dus
aan het typen...

iemand anders, ik staf bijna nooit maar ik heb je gestaft. Ik ben het gezeik een beetje zat, ik vind dit op de man spelen en dat is niet voor het eerst. Ik waarschuw iedereen dus, hou je commentaar bij je, of ik staf je.

Ik heb nog nooit eerder op jou gereageerd, dus ik weet niet goed waar deze stekelige reactie vandaan komt Sapsorrow.

Maar als je 'het gezeik' zat bent, dan neem ik aan dat ik niet de eerste ben die je hierop wijst. Klopt dat?

Als je je geroepen voelt om me te staffen, moet je dat vooral doen. Ik wijs jou alleen maar kritisch op je wijze van reageren en reik je de optie om voor je eigen problematiek aandacht te vragen en ruimte in te nemen. Als jij dat stafwaardig vindt, be my guest.
quote:iemand_anders schreef op 16 juni 2016 @ 18:07:

[...]

Het spijt me als ik vervelend overkom, maar het gaat me steeds meer storen, merk ik.

Eens hoor, ieder topic aangrijpen om aandacht te krijgen voor haar eigen (ellenlange) lijst van 'dsm's'. Hoogst storend.

Open dan je eigen topics.

Staf maar hoor, ondanks dat je noooooooit staft zoals je ook in zowat ieder topic vermeldt.
quote:Loca_Loca schreef op 16 juni 2016 @ 18:29:

Eens hoor, ieder topic aangrijpen om aandacht te krijgen voor haar eigen (ellenlange) lijst van 'dsm's'. Hoogst storend.

Staf maar hoor, ondanks dat je noooooooit staft zoals je ook in zowat ieder topic vermeldt.Eens. Volgens mij is ze ook wel eens eerder op de vingers getikt omdat ze een diagnose stelde. Dat iemand zelf van alles mankeert maakt hem of haar nog geen psychiater.
quote:Loca_Loca schreef op 16 juni 2016 @ 18:29:

[...]

Staf maar hoor, ondanks dat je noooooooit staft zoals je ook in zowat ieder topic vermeldt.

Wordt nu iedereen opgetrommeld om ook even hun mening te geven?

Ik zie het als ervaringen delen. Dat doe ik zelf ook. Dat lijkt me vrij normaal.
aan het typen...
quote:prik schreef op 16 juni 2016 @ 18:32:

Volgens mij is ze ook wel eens eerder op de vingers getikt omdat ze een diagnose stelde. Dat iemand zelf van alles mankeert maakt hem of haar nog geen psychiater.Ja, dat ook nog eens een keer.
quote:prik schreef op 16 juni 2016 @ 18:32:

[...]

Dat iemand zelf van alles mankeert maakt hem of haar nog geen psychiater.Nee alleen ervaringsdeskundige. wat is daar mis mee?
aan het typen...
quote:rozea schreef op 16 juni 2016 @ 18:34:

Ik zie het als ervaringen delen. Dat doe ik zelf ook. Dat lijkt me vrij normaal.Niks mis met ervaringen delen. Wel met je eigen problematiek projecteren op een TO en er vervolgens diagnoses opplakken.
Ervaringen delen prima, topics naar je toe draaien niet. Het stoort mij dat ze inderdaad vaak zichzelf als hulpverlener profileert en dat klopt niet. Eerder diagnosticeerde ze haar eigen vriend al.
Maar goed, dat is niet iets om verder hier te bespreken dus ik stop hier nu.
quote:rozea schreef op 16 juni 2016 @ 18:34:

Wordt nu iedereen opgetrommeld om ook even hun mening te geven?Opgetrommeld? Doe even normaal joh. Ik reageer gewoon in dit topic, net zoals ik in tig andere topics reageer en heb buiten het forum met niemand contact. Dat je dit denkt zegt meer over jou dan over iedereen die je nu van iets volkomen belachelijks beschuldigt.
quote:Loca_Loca schreef op 16 juni 2016 @ 18:37:

Maar goed, dat is niet iets om verder hier te bespreken dus ik stop hier nu.Ik ook. Klaar. Gezegd.
quote:Ttass28 schreef op 16 juni 2016 @ 12:54:

[...]

Ik zou dat niet kunnen.

Je zal tot op zekere hoogte wel moeten Tass, anders loop je jezelf echt voorbij.

Je hebt niet eens fatsoenlijk van je burn out kunnen herstellen.

iemand anders, ik staf bijna nooit maar ik heb je gestaft. Ik ben het gezeik een beetje zat, ik vind dit op de man spelen en dat is niet voor het eerst. Ik waarschuw iedereen dus, hou je commentaar bij je, of ik staf je. Je kan beter iets met de commentaren doen dan te staffen (op de man spelen, echt?). Er wordt je een spiegel voorgehouden, dat is niet op de man spelen. Je trekt zo ongeveer elk topic naar je toe, dus een idee om een eigen topic te openen is absoluut een goede tip.
O ik ben opgetrommeld kennelijk.
Ttas, denk je niet dat je gewoon veel meer tijd nodig hebt om alles te verwerken? Vader overleden, burn out, nieuwe vriend en nu trouwen, naar nieuwe woning zoeken, dat zijn allemaal life events. Ik denk niet dat er ontzettend veel mensen zijn die na een paar maanden na zo'n bewogen jaar weer 100% zijn, of ze storten later in (wat jij nu misschien ook ervaart).

Ik zou luisteren naar je therapeut en weer vaker sessies boeken, daar is hij voor en van niets of niemand hoef je nu alles te zijn vergeten om dat het nu goed gaat. Je kunt ervaringen niet zo maar uit wissen, en een beetje hulp er bij, ook als het goed gaat, is echt niet verkeerd.
Ttass, kan het zijn dat je een beetje 'verslaafd' bent aan hele heftige emoties? Ik hoop dat dat niet rot klinkt, maar alles klinkt bij jou altijd zó heftig door: van je absoluut helemaal rot voelen tot hyperenergiek en blij. Als ik zie wat jij in een jaar tijd meemaakt, dat is bij de meeste mensen genoeg voor 10 jaar. Kan het zijn dat je nu in een wat rustiger vaarwater terecht komt en daardoor onbewust iets mist? Benauwt het je dat het nu even rustiger wordt? En kan het zijn dat bijvoorbeeld het feit dat je een (voor veel mensen) over-the-top bruiloft wil een soort vluchtmechanisme is?

Ik ben geen psycholoog hoor, maar dat is wel zoals je op mij overkomt in je topics.

Soms moet het even rustig worden, even leeg, voordat er iets nieuws kan starten.
Tjezus, wat vals
quote:Ttass28 schreef op 16 juni 2016 @ 12:53:

[...]

Ik heb ook het idee dat ik weer te snel aan het werk ben gegaan had nog meer tijd voor mijzelf willen hebben. Ik ga te snel en wil te snel. Liever vandaag dan morgen.

En wat is tijd voor jezelf? De tijd die je over hebt om te niksen ( of iets anders dat je leuk vind) nadat je alles, naast je werk, gedaan hebt waarvan je vindt dat je dat doen moet?

Die tijd voor jezelf zul je toch naast je werk moeten vinden.

Als ik in een luie bui ben, maar er moet toch van alles gedaan worden, moet ik van mezelf eerst een klus doen, daarna mag ik (voorbeeld) een half uur lezen. Dan weer een klus, dan iets leuks.

Misschien kun jij dit andersom doen?

De rust of drukte zit in jezelf, vlgs mij helpt het niks als je je werk op zou geven en bijv. een half jaar thuis zou zitten. Ja, dan heb je tijd voor jezelf, maar hoe vul je die in?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven