Het stamcafé XV

03-06-2016 18:52 3089 berichten
En alweer een nieuw café, het gaat maar door en het gaat maar door. Dit keer heb ik heel ongeïnspireerd gekozen voor een oer-Hollandse locatie: Egmond aan Zee.

Zuigen graag, maar wel zand dus. Ik word helemaal gek van dat spul. En heel veel lieve groetjes van Leo, Yas, Star-nog-steeds-in-ruste en ikke.
quote:Oudblond schreef op 16 juni 2016 @ 20:33:

[...]

Heb je zelf ook echt het gevoel dat je daar klaar bent?

Nee, maar klaar ben je nooit, er kan altijd wel weer iets aangepakt worden. Maar ik ben er wel een beetje klaar mee.

Ik ging daarheen met een duidelijk doel: mijn eetgedrag veranderen. Dat is gelukt (al weet ik dat er altijd weer die dwang op de loer ligt) en niet voor diepgravende psychotherapie, want dat heb ik in het verleden al gehad. Deze therapie heeft me zeker veel opgeleverd aan inzichten, maar ik merk dat ik er helemaal geen zin meer in heb. Al dat gewroet weer en dan zo'n therapeut die mijn vertrouwen niet heeft. Maar ik vind ook wel dat ik blij mag zijn met wat ik nu geleerd heb en de inzichten die ik heb verworven, dus ik ben echt een beetje overbodig aan het klagen. Heb gewoon zin in vrijheid, vakantie.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 16 juni 2016 @ 20:28:

Twee jasjes enn jurkje alles met bloemenprint.En waarom zie ik daar bokshandschoenen bij? Ik vind het altijd leuk als je schrijft over je kleding. Zo vrouwelijk en voor mij in contrast met de termen die je ook bezigt (las vandaag bv pikkie van je) en de sport die je doet. En net daarom vind ik het leuk
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik ging even gebloemde bokshandschoenen zoeken.... Vond wel deze

quote:Wollstonecraft1792 schreef op 16 juni 2016 @ 20:29:

Lekker zomers!

Ja daarom. Ik werd zo vrolijk van die kleuren en prints, ik wilde alles! Drie items is nog netjes ;)

Over die therapie he, ik vind dat zo raar. Je gaat toch ook jiet naar een kapper die je haren verknipt?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
En voor wie wil:

quote:hatsetats schreef op 16 juni 2016 @ 20:50:

[...]

Ja daarom. Ik werd zo vrolijk van die kleuren en prints, ik wilde alles! Drie items is nog netjes ;)

Over die therapie he, ik vind dat zo raar. Je gaat toch ook jiet naar een kapper die je haren verknipt?Wat bedoel je?
quote:hatsetats schreef op 16 juni 2016 @ 20:50:

[...]

Over die therapie he, ik vind dat zo raar. Je gaat toch ook jiet naar een kapper die je haren verknipt?Voor de zomer kleren kopen is ook leuker, veel meer kleur en vrolijke dingen.
quote:Watervrouw2 schreef op 16 juni 2016 @ 20:52:

En voor wie wil:

[afbeelding]Lekker ding.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 16 juni 2016 @ 20:39:

[...]

Nee, maar klaar ben je nooit, er kan altijd wel weer iets aangepakt worden. Maar ik ben er wel een beetje klaar mee.

Ik ging daarheen met een duidelijk doel: mijn eetgedrag veranderen. Dat is gelukt (al weet ik dat er altijd weer die dwang op de loer ligt) en niet voor diepgravende psychotherapie, want dat heb ik in het verleden al gehad. Deze therapie heeft me zeker veel opgeleverd aan inzichten, maar ik merk dat ik er helemaal geen zin meer in heb. Al dat gewroet weer en dan zo'n therapeut die mijn vertrouwen niet heeft. Maar ik vind ook wel dat ik blij mag zijn met wat ik nu geleerd heb en de inzichten die ik heb verworven, dus ik ben echt een beetje overbodig aan het klagen. Heb gewoon zin in vrijheid, vakantie.

Ben jij raar! Natuurlijk mag je klagen. En het is trouwens geen klagen.

Joh, je hebt al zoveel stappen gezet en je weet wat je nu nodig hebt en dat is zeker geen therapeut die jij niet vertrouwd. Ik vind je eigenlijk wel stoer.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 16 juni 2016 @ 20:52:

[...]

Wat bedoel je?Dat ze daarovr gaan doorzagn vind ik raar.
Wow, dank je Hats, dat vind ik fijn om te horen. Voel me niet zo stoer hoor. Maar je hebt gelijk, verdorie! Ik heb geen vertrouwen in hem en daarom ga ik geen individueel gesprek met hem voeren. Zo!

quote:hatsetats schreef op 16 juni 2016 @ 20:54:

[...]

Dat ze daarovr gaan doorzagn vind ik raar.Oja, therapeutisch doorzagen, kijken welke blokkade je weerhoudt enzo. Soms wel ok want je kunt er ook door geholpen worden om net even over die hobbel te stappen, maar soms echt irritant.
Ja maar hallo, vertrouwen is toch de basis?
Ja, dat is helemaal waar. Zonder vertrouwen kun je je sores niet op tafel gooien.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 16 juni 2016 @ 20:39:

[...]

Gelukkig dat we nooit klaar zijn, hoe saai zou dat zijn? Er nu klaar mee zijn begrijp ik. Fijn dat je er uit hebt gehaald waar het initieel over ging. En als dat goed gaat, kan je daar in elk geval vakantie van nemen. Ik lees nu een meer zelfverzekerde Wollie dan een paar dagen geleden. Lieverd ben je
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Woll, een oud-collega vertelde mij eens dat ze tegen haar therapeut gezegd had dat ze tegen haar advies in afzag van verdere gesprekken want ze was er wel klaar mee. Waarop haar therapeut tevreden grijnsde en zei dat haar doel daarmee bereikt was Zet 'm op!
The owls are not what they seem
He WSC, je kunt hier heel helder in een paar zinnen uitleggen wat je zo stoort aan die man. Volgens mij kun je dat prima op een nette manier aangeven als reden om geen gesprek met deze jammerkansgemist,zelfsoméénkeertedoennietleukgenoegmeer te willen.

En LV, de op klopt niet meer.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 16 juni 2016 @ 20:04:

Ik heb vandaag een Indonesische eiercurry gemaakt, maar ik geloof toch niet dat iemand met een Indonesische achtergrond zo iets zou koken. Geen sambal, geen pepers, hoe kan dat nou

Morgen weer therapie. We hebben elke vrijdag een individueel gesprek. Nu belde mijn psycholoog vandaag dat ze morgen vrij is en dat mijn gesprek met X is. En dat vind ik echt een ontzettende . Dus ik wil aangeven dat ik geen individueel gesprek met hem wil. Vind ik toch wel lastig, ze kunnen over dat soort dingen ook echt doorzagen. Want je moet die dingen aangaan, u snapt.

Save, zullen wij Wollie volgende keer ff helpen? Of bedoelde je Indiaaaaaase, Wollie?

Goed dat je niet naar een rukker gaat die je niet vertrouwt (sorry, ben beetje obstinaat vanavond).
Blondie, wat fijn fat je moeder naar een goede plek in de buurt kan en dat ze u zelf ook wil. Maar oh, wat kan ik me dat dubbele gevoel goed voorstellen. Een heel tijdperk wat dan wordt afgesloten.
quote:Oudblond schreef op 16 juni 2016 @ 20:41:

[...]

En waarom zie ik daar bokshandschoenen bij? Ik vind het altijd leuk als je schrijft over je kleding. Zo vrouwelijk en voor mij in contrast met de termen die je ook bezigt (las vandaag bv pikkie van je) en de sport die je doet. En net daarom vind ik het leuk
quote:Watervrouw2 schreef op 16 juni 2016 @ 20:49:

Ik ging even gebloemde bokshandschoenen zoeken.... Vond wel deze

[afbeelding]
Hats, door jouw avatar denk ik ook niet meteen aan King Louie
quote:Hunniebunnie schreef op 16 juni 2016 @ 21:38:

Hats, door jouw avatar denk ik ook niet meteen aan King Louie

Ik dacht eerSt 'King Louie' dat is toch die aap uit Junglebook? Ik ben Zara fan

Kreeg me net toch een idioot chatbericht op fb. Waarom ik opeens zoveel van die Marokkanen in mn timeline heb.

Niet op geantwoord.

Eén vriend minder.

Flikker op zeg.
quote:hatsetats schreef op 16 juni 2016 @ 22:50:

[...]

Ik dacht eerSt 'King Louie' dat is toch die aap uit Junglebook? Ik ben Zara fan

Kreeg me net toch een idioot chatbericht op fb. Waarom ik opeens zoveel van die Marokkanen in mn timeline heb.

Niet op geantwoord.

Eén vriend minder.

Flikker op zeg.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Goedemorgen.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven