Het stamcafé XV

03-06-2016 18:52 3089 berichten
En alweer een nieuw café, het gaat maar door en het gaat maar door. Dit keer heb ik heel ongeïnspireerd gekozen voor een oer-Hollandse locatie: Egmond aan Zee.

Zuigen graag, maar wel zand dus. Ik word helemaal gek van dat spul. En heel veel lieve groetjes van Leo, Yas, Star-nog-steeds-in-ruste en ikke.
Hi allemaal, ik zie nu pas, @Blondie, dat je moeder niet bij jou in de buurt komt maar in de buurt van haar eigen huis. Sorry, niet goed gelezen. Ik vind het nu soms al lastig dat mijn vader zo'n 5 kwartier rijden van hier woont, hoe doe jij dat?

@Wollie, ga je nog naar die flapdrol toe? (Blijft een heerlijk woord, vind ik.)

Hier heerlijk zonnig. Vanochtend met mijn verkeerde been uit bed gekomen, dus kinderen de deur uit gebonjourd en tot 11 uur terug naar bed gegaan. Nu gaat het beter.

Mijn vader belde gisteren om 20:15 en was toen net aangekomen. Het gras heeft nog nooit zo hoog gestaan - dus vanochtend is hij meteen druk aan het maaien gegaan - maar alle bloemen bloeien prachtig! Mijn moeder zat altijd òf in de boeken/tijdschriften, òf boven de pannen òf in de tuin. Mijn vader heeft met mijn zus allemaal planten gekocht (o.a. die roos met de naam van mijn moeder) en gaat ze deze week allemaal daar in de grond zetten. Hij doet het goed hoor, vond ik. De reis vond hij raar, want niemand om mee te praten naast je, maar hij vindt het heerlijk weer daar te zijn. Hij was nu een mooi mini-eikje in de 'hoge tuin' aan het zoeken om straks illegaal bij mijn moeders graf te planten. En hij was al geknuffeld door de madammen van de boulangerie en de alimentation

Jullie nog mooie plannen? Ik ga zo foto's maken van mijn zoons klas, voor hun 'afscheidsschrift' van school (gr 8); gelukkig is het nu mooi weer.

@Hayek, is het al nieuwe haring-tijd (sorry, ben dol op vis, alleen niet zo thuis in het haring-gebeuren)?
Sorry, ik kom hier veel te weinig! Deze week iets teveel gepland.
Hunnie, gaan jullie zelf ook nog een keer naar die plek in Frankrijk toe?

Ik kom hier ook te weinig, schaam

Wij gaan niks doen dit weekend. Kinderen allebei ziek geweest deze week en de oudste heeft nu een blaasontsteking dus even rustig aan.

Hoe is het nu met jou, Oudblond?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 17 juni 2016 @ 12:56:

Hi allemaal, ik zie nu pas, @Blondie, dat je moeder niet bij jou in de buurt komt maar in de buurt van haar eigen huis. Sorry, niet goed gelezen. Ik vind het nu soms al lastig dat mijn vader zo'n 5 kwartier rijden van hier woont, hoe doe jij dat?

Konijntje het is goed dat Maman een beetje in haar eigen buurt blijft zodat ze haar vriendinnen kan blijven zien. En ze heeft 2 dochters dichtbij (de derde woont ook ver). Van BE naa NL is ook geen optie natuurlijk.

Maman en ik bellen elke dag, soms vijf minuutjes, soms twee uur. Ze praat makkelijker aan de tel dan als ze je in de ogen moet kijken dus soms heeft ze meer aan de telefoongesprekken dan aan een bezoekje. Als ze weer een beetje stabiel is ga ik om het weekend. Nu liefst nog elk weekend als het kan. Dat rijden breekt nu op, maar dat is vooral ook omdat het altijd in stress, verdriet of angst is. Als ze 'veilig en verzorgd' in het tehuis is ga ik denk ik toch wel anders bij haar op bezoek dan nu.

Wat klinkt jouw vader sterk! En die madammen van de boulangerie zullen hem zeker verwennen. Dat ken ik zo in Franse dorpjes
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Elf en Bridge, dat kan echt niet hoor. Jullie moeten je minstens drie keer per dag hier melden.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 17 juni 2016 @ 13:57:

Elf en Bridge, dat kan echt niet hoor. Jullie moeten je minstens drie keer per dag hier melden.
Bridge: ik ben op controle geweest. Advies is om de kuur af te maken (laatste tablet zondag) en maandag opnieuw langs te komen. Ik heb wel het idee dat de pijn afneemt al schiet er soms nog een mes door mijn flanken. De weegschaal... ik heb tegen de arts gezegd dat die gewoon stuk is
quote:Hunniebunnie schreef op 17 juni 2016 @ 12:56:

@Hayek, is het al nieuwe haring-tijd (sorry, ben dol op vis, alleen niet zo thuis in het haring-gebeuren)?Yep, momenteel zijn de haringparty's (blegh, ik vind dat het parties moet zijn!) in volle gang, ik had er gisteren eentje. Hij is dit jaar waanzinnig!
Oh dear, how sad, never mind.
Ik zit op mijn werk en wat ik verwacht had te moeten doen gaat niet en ik heb mijn schoolwerk niet meegenomen dus ik verveel me nou ja over een 25 minuten verkas ik naar een andere plek en daar zal het druk genoeg zijn.

Bikini shoppen is gelukt!
Ik heb net de balkondeur dichtgedaan, het is hier gewoon koud nu.

Zo meteen komt de zon in mijn kamer, dan gaat de deur wel weer open. Brrrrrrrrrrrrr.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
Oh wat lekker veel chocolade is er hier. Delen Roosje dat is goed voor je dus ik neem een groot stuk

Fijn OB dat er plaats is voor je moeder,opluchting.
I like being a mess. It's who I am.
Hunnie, ik vind je vader een kei, dat hij zo goed omgaat met het overlijden van je moeder.

Blond, fijn dat je je iets beter voelt.

Dolfje, gefeliciteerd met je nieuwe bikini.

Yas, gaat het een beetje met je?

Brie, bedankt voor de hug.
En Woll, wat heb je nu uiteindelijk gedaan vandaag? wel of niet met die rare snuiter in gesprek gegaan?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik had weer een bijna jankmomentje vandaag. Nu vanwege zo'n lieve actie van iemand uit mn team
Vandaag in therapie duidelijk maar op een gewone toon gezegd dat ik geen individueel gesprek wilde met peut. In de groepssessie daarna kwamen ze daar wel op terug, maar toen heb ik mijn verhaal gedaan. Gelukkig ben ik niet de enige die de manier van werken van deze peut vervelend vind, dus er was steun.

Toch wel fijn dat het besproken is, dat blijf ik moeilijk vinden en gelukkig kan ik dat dan "oefenen" in therapie. Nu even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen maar de peut was in de sessies erna een stuk terughoudender en dat vind ik echt veel fijner. Het was verder een goede dag.
Dat zeg ik, hartstikke stoer!!
Haha, dank je Hats. Ik ben blij dat het gebeurd is.

Heb je vandaag je nieuwe jurk geshowd?
Wow Wollie! Dat moet opluchten! En vertrouwen geven en en en en ..... Mooi om lezen. Hatsie, ik heb dat ook dat ik vooral vol kan schieten van een lieve actie

Man, de 'rust-pitbull' hier heeft vandaag zijn clownsneus opgezet. Man oh man! Hij heeft een uberaanval van verliefditis (Op mij welteverstaan).
Goed hoor Woll!

Ik heb gewoon weekend nu! Gaan straks even de stad in borrelen met vrienden. Zij zijn er al maar ik wilde wel gewoon eerst even thuis een bodempje leggen
Mag ik een knuffel? Hoeft niet een grote hoor, maar ik heb niet goed voor mezelf gezorgd en lig nu met hoodpijn en rugpijn op bed.
Goed gedaan Woll, stoer!

Klinkt leuk Oudblond! Lekker van genieten!

voor Yas

En voor mij is het weekend. Heel veel bekenden gesproken en bijgekletst bij het congres, lekker biertje gedronken en nu op weg naar huis. Straks lekker chinees halen, mmmmm
The owls are not what they seem
quote:Kittens schreef op 17 juni 2016 @ 18:19:

Mag ik een knuffel? Hoeft niet een grote hoor, maar ik heb niet goed voor mezelf gezorgd en lig nu met hoodpijn en rugpijn op bed.
Knuffel voor Kittens

FCTwente is gered.
Yas! Eindelijk een beetje goed nieuws voor je!
Kom maar lekker bij mij liggen poesje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven