zwanger en verven
vrijdag 17 juni 2016 om 11:12
Hoi iedereen,
Wij zijn volop bezig met het huis te schilderen, echter deze morgen ontdekt dat ik zwanger ben...
Ik weet dat verven en zwanger zijn niet samengaan. Dus mijn vriend zou alles voor zijn rekening nemen.
Maar is het niet schadelijk om gewoon in een pas geverfde woning te leven?
Of zouden we beter alle schilderwerken uitstellen...?
Iemand enige kennis hierover? Op het internet lees je veel tegenstrijdige info...
Wij zijn volop bezig met het huis te schilderen, echter deze morgen ontdekt dat ik zwanger ben...
Ik weet dat verven en zwanger zijn niet samengaan. Dus mijn vriend zou alles voor zijn rekening nemen.
Maar is het niet schadelijk om gewoon in een pas geverfde woning te leven?
Of zouden we beter alle schilderwerken uitstellen...?
Iemand enige kennis hierover? Op het internet lees je veel tegenstrijdige info...
vrijdag 17 juni 2016 om 11:15
Goed luchten bij het schilderen. Lijkt mij niet schadelijk om in een pas geverfd huis te wonen want dan zou het voor iedereen schadelijk zijn en zou geen enkele baby in zijn nieuwe kamer kunnen slapen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 17 juni 2016 om 11:49
Verven en zwanger kunnen best wel samen gaan. Ik heb nu geen tijd (en geen zin) om er informatie over op te zoeken, maar laat je goed voorlichten, zoek bijvoorbeeld eens op de site van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
vrijdag 17 juni 2016 om 14:18
Als voormalig schilder zijnde adviseer ik je om niet te gaan schilderen.
In verf ( op terpetinebasis),maar ook verschillende soorten muurverf en latexverf zitten schadelijk giftige stoffen die je lichaam opneemt en door kunnen dringen tot aan de placenta.
Ook bij verf op waterbasis zitten gevaarlijke stoffen echter die zijn veel minder schadelijk.
Ook schuren is een not done. De stoffen die hier vrij mee komen zijn net zo schadelijk.
Het huis een paar dagen goed ventileren na de schildersklus, je ruikt het vanzelf wel als de verflucht eruit is, kan je er gewoon in.
In verf ( op terpetinebasis),maar ook verschillende soorten muurverf en latexverf zitten schadelijk giftige stoffen die je lichaam opneemt en door kunnen dringen tot aan de placenta.
Ook bij verf op waterbasis zitten gevaarlijke stoffen echter die zijn veel minder schadelijk.
Ook schuren is een not done. De stoffen die hier vrij mee komen zijn net zo schadelijk.
Het huis een paar dagen goed ventileren na de schildersklus, je ruikt het vanzelf wel als de verflucht eruit is, kan je er gewoon in.