Hoe zeg je 'netjes' ik voel geen klik tussen ons?

23-11-2008 11:56 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb iemand leren kennen en heb er ook een keertje mee afgesproken. Die afspraak was aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant kreeg ik geen hoogtje van die man. Er is niets voorgevallen tussen ons, dus niks aan de hand. Hij zei nog iets van, dit is goed zo voor een eerste date. Dan mag je er toch vanuit gaan dat er meer volgen? Maar aangezien ik niet in het circus van wie smst er eerst wilde gaan zitten, heb ik hem uitgenodigd voor een etentje bij mij thuis. Hij reageerde binnen 5 min. terug dat hij komt en dat hij dat leuk vindt. Maar verder is het stil aan de andere kant.....Ik stuurde bv nog een smsje van ik wens je een fijn weekend, maar er komt niks terug. Nu weet ik wel, je stuurt niet om het terugkrijgen, maar na een 1e date, zou het toch normaal zijn dat je (als je elkaar leuk vindt) leuke smsjes stuurt?? Tenzij je geen klik voelt, maar waarom dan toch enthousiast zijn om te komen eten?

Nu dacht ik, zoals ik altijd doe, ik geef hem het voordeel van de twijfel, door hem nogmaals te willen ontmoeten, maar helemaal in love ben ik niet. --Kan altijd nog komen, weet ik.

Maar ik twijfel of ik dit nu nog wel wil. Ik heb nl. het gevoel dat ik keihard gedumpt ga worden.

Hoe ga ik hier nu netjes mee om en zeg dat ik denk dat er geen klik is tussen ons??? Ik wil dit gewoon op een hele vriendschappelijke manier doen. En evt. proberen vrienden te blijven, want hij was wel heel aardig.
Is hij al komen eten? Ik maak uit jouw verhaal op dat dat nog moet gebeuren, toch? Dan zou ik eerst dat etentje afwachten, misschien is hij gewoon niet zo van de sms.
Ik snap het wel, je bent bang om op je bek te gaan, gekwetst te worden.

Maar hij heeft wel gereageerd op je sms'je, dat zegt wel wat....

Waarom kan je niet gewoon afwachten en kijken hoe dingen lopen? Niet te veel vooruit kijken hoor, gewoon genieten!!!!!
Je wilt hem dumpen omdat je bang bent dat hij jou dumpt ? aha...........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou er niks achter zoeken, ik sms ook heel weinig, gewoon omdat mijn telefoon in mijn tas zit, ik een sms niet hoor, en thuis kijk ik al helemaal nooit op mijn mobiel.

Niks achter zoeken dus.

Ik heb wel eens iemand meegemaakt, die zei dat hij het heel leuk vond, beloofde nog eens te komen en daar hoorde ik dus helemaal niks meer van, nooit niet, echt heel lomp.

Dan vind ik zijn reactie heel netjes hoor.
Als jij geen vraag stelt in een sms, hem alleen maar een fijn weekend wenst, dan heeft hij communicatief gezien geen reden om je iets terug te sturen... Stel hem een vraag en hij zou in principe een antwoord terug kunnen sturen.

Sommige mensen zijn ook niet zo sms-erig. Nemen bepaalde boodschappen voor kennisgeving aan.

Maak het jezelf niet zo moeilijk en zeg gewoon wat je denkt.

Wil je het etentje door laten gaan? Laat het doorgaan.

Wil je het etentje niet door laten gaan? Zeg dan dat je er nog even over hebt gedacht en dat je het niet door wilt laten gaan.

Wil je niet verder met hem na het etentje? Zeg dan dat je hem heel aardig vindt, maar verder niet met hem verder wil.

Eerlijkheid duurt het langt.

Denk voor jezelf wat je zelf het fijnst vind.

Jij denkt nu dat je keihard gedumpt gaat worden (jouw woorden). Wil je eerlijkheid en duidelijkheid ook van zijn kant? Wees dan zelf ook duidelijk en eerlijk.
Ik kan me wel voorstellen dat je nu onzeker bent. Het was een leuke date, geen vlinders, maar verder niets mis mee. En hij reageerde positief op je voorstel, maar 'en toen was het stil'.

Dat maakt onzeker, zou ik ook zoiets hebben.

Feitelijk lopen er twee vragen parallel in je posting: (1) wat nu als ik gedumpt wordt? en (2) ik ben nog niet zeker van mijn gevoelens, hoe breng ik die boodschap over?
'en toen was het stil' kan ook gewoon betekenen dat hij het druk heeft met andere dingen.
quote:Bambi schreef op 23 november 2008 @ 12:23:

'en toen was het stil' kan ook gewoon betekenen dat hij het druk heeft met andere dingen.Tuurlijk Bambi. En ik ben ook zo'n sufkeutel die aan het einde van de dag ineens wat sms'jes en oproepjes ontdekt in de telefoon, want ik hoor hem ook vaak niet. Maar het gaat er hier om, denk ik, dat TO zich onzeker voelt door deze stilte.
Ik zou denk ik eerst maar eens afwachten of hij komt opdagen voor het etentje, en hoe dat gaat. Heb je dan steeds zoiets van 'ik voel geen klik', dan is het vroeg genoeg om hem dat te vertellen.

Wat de anderen ook al zeggen: goede kans dat hij niet zo'n sms-er is of zn mobiel niet zo vaak bekijkt. Of hij is bezig met andere dingen. Geen reden om onzeker van te worden, zéker als je zelf nog geen echte kriebels hebt.
Gewoon het etentje door laten gaan en afwachten, hoewel het ook wel moeilijk is om 'gemaakt gezellig' te gaan zitten doen terwijl je eigenlijk heel onzeker bent/twijfelt over hoe nu verder. Zou niet teveel zoeken achter het niet reageren op jouw smsje, sommige mensen (mannen) zijn gewoon niet zo sms-erig. En als je het toch echt wilt weten kun je het het beste maar misschien gelijk op tafel gooien. Als het je echt de hele tijd bezig houdt zou ik het zelf gewoon willen weten, hoe vervelend het dan ook is dat je etentje misschien niet meer door gaat.
Ik zal in ieder geval het etentje afwachten. Het is natuurlijk wel zo, dat hij daar wel enthousiast over was.

Laat ik het zo zeggen, ik word heel erg onrustig van deze man en ik weet niet of dat nou een goed of slecht teken is.

Aaarrchhh....die onzekerheid ook altijd.
Sommige mannen (mijn vriend bv) beseffen gewoon helemaal niet dat een vrouw het leuk vindt om dit soort 'speciale' / extra / onnidige smsjes te krijgen...

Als ik mijn vriend sms dat ik 'm mis, als ie een keer een paar dagen weg is bv, dan leest ie mijn sms en glimlacht ie, voelt ie zich fijn. Maar hij legt dan niet de link: hee, laat ik haar hetzelfde wensen / ook fijn laten voelen... Hij kan dat alleen als hij er zelf mee komt, spontaan dus.
Kun je ook uitleggen waarom je dat onrustige gevoel hebt? Wellicht verklaart dat het gebrek aan vlinders? En versterkt de onzekerheid?
En wat vinden jullie van het volgende: Iemand die maar liefst 3 kwartier te laat komt op een eerste afspraak?

Ik had net opgegeven dat hij nog kwam en toen ging alsnog de bel.

Op mijn vraag waarom hij zo laat was kreeg ik het antwoord: ""Ja, ik ben thuis te laat weggegaan, was toen te laat in de sportschool en daar moest ik nog sporten, maar ik had ook helemaal niet meer langs kunnen komen en dat was helemaal lopm van me geweest..""

Ik was behoorlijk pissed, heb dit ook laten merken, nou na 20 minuten ging hij weer (blijkbaar geschrokken van me haha).

En vervolgens krijg ik weer een mailtje dat hij het graag een tweede keer wil proberen?????

Nee dus.

Kijk een goede reden (autopech, omleiding), daar heb ik begrip voor maar deze smoes niet. Of overdrijf ik nu?
Hoi Pearle,

Vooral de reactie is raar. Dat je effe niet laat weten dat je te laat gaat komen. Maar okee, stel je mobiel is dood, of, zoals bij mij, mijn oortelefoon, en dan nergens een goede plek om effe te bellen, behalve als je er al bijna bent, weet je wel.

Maar dan leg ik uit van: sorry, zo en zo met mijn foon. Ik zou al helemaal niet blaffen dat je wel eens blij en dankbaar mag zijn dat ik er ben. Want zo komt het wel op mij over.

Het strookt ook niet erg met de wens tot de tweede keer. Als hij nou zou zeggen van: okee, ik was bij date 1 een botte boer, mag ik het overdoen met date 2 dat ik wel een net opgevoede vent ben, alla. Maar hoe bracht hij het verzoek tot date 2 en refereerde hij nog aan date 1 op welke manier dan ook?
Ja, hij zei dat hij zich opgelaten had gevoeld dat hij te laat was. Maar dat merkte ik de eerste keer dus helemaal niet, geen sorry of wat dan ook.

Toen ik de eerste keer dus zei dat ik 3 kwartier te laat heel veel te laat vond en niet blij was, werd hij zenuwachtig, slurpte heel vlug zijn thee op en ging weer.

(stiekem moest ik wel lachen want die thee was kokend heet)

Tijdens chatten een paar dagen later zei hij dus dat hij zich, na mijn opmerkingen, erg opgelaten had gevoeld (haha ja ik kan soms wat bot uit de hoek komen), en zei hij dat hij normaal een man van de klok was.

Ik heb trowuens nog geen ja gezegd op een 2e date, was toch wel een enorme afknapper, zeker omdat hij zich bij binnenkomst helemaal niet verontschuldigde.
@Pearle. Ik zou ook pissig zijn! Overigens, de mijne was ook een half uur te laat, maar hij liet netjes en tijdig, via een smsje weten dat hij later zou zijn. Dus dat vond ik geen enkel probleem. Hij had het excuus dat hij bezig was met een feest te organiseren. En dat zou natuurlijk ook wel de reden zijn waarom hij nu niet smst.

@Muis66. Echt geen flauw idee, waarom ik onrustig van deze man word. Misschien is het dit keer juist wel de ware voor me. Vaak als ik een man leer kennen, raak ik helemaal hoteldebotel van iemand. Waarop veel sms-verkeer en nieuwe afspraakjes volgden. Ook die mannen deden zich voor als stapelverliefd. En dan later blijkt dat daar niets van gemeend is en werd ik gekwetst. Bij deze man is/voelt het anders. Maar dat maakt wel, dat ik bang ben om -weer- gekwetst te worden.
quote:Hoe zeg je 'netjes' ik voel geen klik tussen ons

Ehm misschien gewoon, ik voel geen klik tussen ons?

Anyway kijk het aan Butterfly, have fun op een vriendschappelijke manier en als er uiteindelijk toch een klik is aan beide kanten dan kan je altijd van vrienden naar meer gaan.. Andersom is altijd tricky!

Take Care

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven