Voor alle moeders!!!!
zondag 23 november 2008 om 14:56
Waarom heb jij je kind of kinderen een bepaalde naam gegeven?
Ik heb wat suggesties
Deikwoonindebijlmernaam:
Cheyenne, Romano, Myron, Jahmal
Deikwooninamsterdamzuidnaam:
Roderick, Mees, Anne-Fleur
Deikdoenietmeemetdegekkenamentrendnaam:
Kees, Karel, Jan
Deikkomuitfrieslandnaam:
Jildou, Jelle
Deiknoemmijnkinderennaarovergrootmoedernaam:
Hendrika,Wilhelmina,
Deikwileenapartenaamdienognooitiemandheeftgehoordnaam:
Gras,Zee,Storm, Splinter
Deikwoonindevolksbuurtnaam:
Joey, Jeffrey, Jerry, Lesley
Deikkannietsverzinnennaam
Lars, Tom, Martine
Deiknoemhetnaareenbekendenederlandernaam:
Sem, Sem, Sem
Deikkiesuitdetop10naam:
Sanne,Tim, Daan
Deikbenzoalternatiefnaam:
Keetje, Fientje, Catootje,Mensje
Deikganugauwwegvluchtennaamwantditwordmijnietindankafgenomennaam:
Nolet
Ik heb wat suggesties
Deikwoonindebijlmernaam:
Cheyenne, Romano, Myron, Jahmal
Deikwooninamsterdamzuidnaam:
Roderick, Mees, Anne-Fleur
Deikdoenietmeemetdegekkenamentrendnaam:
Kees, Karel, Jan
Deikkomuitfrieslandnaam:
Jildou, Jelle
Deiknoemmijnkinderennaarovergrootmoedernaam:
Hendrika,Wilhelmina,
Deikwileenapartenaamdienognooitiemandheeftgehoordnaam:
Gras,Zee,Storm, Splinter
Deikwoonindevolksbuurtnaam:
Joey, Jeffrey, Jerry, Lesley
Deikkannietsverzinnennaam
Lars, Tom, Martine
Deiknoemhetnaareenbekendenederlandernaam:
Sem, Sem, Sem
Deikkiesuitdetop10naam:
Sanne,Tim, Daan
Deikbenzoalternatiefnaam:
Keetje, Fientje, Catootje,Mensje
Deikganugauwwegvluchtennaamwantditwordmijnietindankafgenomennaam:
Nolet
zondag 23 november 2008 om 15:12
Jammer wel dat je zo'n behoefte voelt om mensen aan de hand van een kindernaam in (denigrerende) hokjes te plaatsen.
Deikweetendoehetvastveelbeternaam die jij verzint/verzonnen hebt ben ik dan wel heel benieuwd naar.
Overigens om dan maar on-topic te reageren; mijn kinderen zijn vernoemd, die hebben ouderwets Nederlandse namen die ik leuk vind, gewoon de naam en vanwege de associatie die ik er mee heb, dan maar niet origineel hoor (of achterbuurt, of jup of.... wat jij er van maken wil)
Deikweetendoehetvastveelbeternaam die jij verzint/verzonnen hebt ben ik dan wel heel benieuwd naar.
Overigens om dan maar on-topic te reageren; mijn kinderen zijn vernoemd, die hebben ouderwets Nederlandse namen die ik leuk vind, gewoon de naam en vanwege de associatie die ik er mee heb, dan maar niet origineel hoor (of achterbuurt, of jup of.... wat jij er van maken wil)
zondag 23 november 2008 om 15:20
De reden waarom ik mijn kinderen een naam heb gegeven, is omdat het handiger is als ik ze roep. Anders zou ik alleen maar zeggen: Heee, thuiskomen, eten!!! (en las iedereen dat zo zou doen...)
Ik heb mijjn kinderen de naam gegeven die ik en mijn man mooi vonden, de namen die ik niet mooi vond, heb ik niet gegeven. Sterker nog, ik heb geen lijstje gemaakt met namen die ik niet goed vond.
Mocht er nog een derde komen, dan laat ik mijn 2 kinderen pendelen boven een letterbord. Ben benieuwd wat er dan uitkomt.
Ik heb mijjn kinderen de naam gegeven die ik en mijn man mooi vonden, de namen die ik niet mooi vond, heb ik niet gegeven. Sterker nog, ik heb geen lijstje gemaakt met namen die ik niet goed vond.
Mocht er nog een derde komen, dan laat ik mijn 2 kinderen pendelen boven een letterbord. Ben benieuwd wat er dan uitkomt.
zondag 23 november 2008 om 15:44
quote:marretje23 schreef op 23 november 2008 @ 15:40:
Ben ik nou echt de enige die het wel grappig vindt? Het klopt vaak wel al heb ik deikkomuitfrieslandnaam aan mijn zoon gegeven terwijl ik gewoon in Amsterdam woon!Gelukkig iemand die het begrijpt. Het klopt stiekums ook wel, denk ik.Maar natuurlijk valt niet alles in een hokje.Het is natuurlijk met een knipoog geschreven, de meeste namen die ik heb genoteerd vind ik zelf ook super mooi. Zoals Jildou.
Ben ik nou echt de enige die het wel grappig vindt? Het klopt vaak wel al heb ik deikkomuitfrieslandnaam aan mijn zoon gegeven terwijl ik gewoon in Amsterdam woon!Gelukkig iemand die het begrijpt. Het klopt stiekums ook wel, denk ik.Maar natuurlijk valt niet alles in een hokje.Het is natuurlijk met een knipoog geschreven, de meeste namen die ik heb genoteerd vind ik zelf ook super mooi. Zoals Jildou.
zondag 23 november 2008 om 15:48
zondag 23 november 2008 om 15:57
quote:Nolet schreef op 23 november 2008 @ 15:44:
[...]
Gelukkig iemand die het begrijpt. Het klopt stiekums ook wel, denk ik.Maar natuurlijk valt niet alles in een hokje.Het is natuurlijk met een knipoog geschreven, de meeste namen die ik heb genoteerd vind ik zelf ook super mooi. Zoals Jildou.
Ik vind het best een grappig topic, gewoon om met een korreltje zout te nemen. Kijk namen als beautiful hope enzo, dat snap ik niet helemaal, ik zou het nooit doen iig. Maar het is toch juist het mooie dat je als ouder een naam kunt kiezen voor je kind die voor jou iets betekent. Mijn naam komt heel weinig voor, ik had er vroeger een hekel aan, maar het past wel heel erg bij mij, dus ik zou eigenlijk niet anders willen heten.
Maarre, jildou, doet me toch een beetje denken aan dildoo
[...]
Gelukkig iemand die het begrijpt. Het klopt stiekums ook wel, denk ik.Maar natuurlijk valt niet alles in een hokje.Het is natuurlijk met een knipoog geschreven, de meeste namen die ik heb genoteerd vind ik zelf ook super mooi. Zoals Jildou.
Ik vind het best een grappig topic, gewoon om met een korreltje zout te nemen. Kijk namen als beautiful hope enzo, dat snap ik niet helemaal, ik zou het nooit doen iig. Maar het is toch juist het mooie dat je als ouder een naam kunt kiezen voor je kind die voor jou iets betekent. Mijn naam komt heel weinig voor, ik had er vroeger een hekel aan, maar het past wel heel erg bij mij, dus ik zou eigenlijk niet anders willen heten.
Maarre, jildou, doet me toch een beetje denken aan dildoo