En wat eten we vandaag?
zondag 23 november 2008 om 09:27
Ik ga voor vanmiddag een aardappelsalade maken met geroosterd brood. Ik heb zaterdag een grote zak aardappels gekocht die ik dacht nodig te hebben voor een gerecht maar dat blijkt niet zo te zijn dus ben druk bezig dingen te verzinnen wat ik ermee kan doen.
Voor vanavond ga ik een Griekse taart maken.
Voor vanavond ga ik een Griekse taart maken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 23 november 2008 om 15:16
zondag 23 november 2008 om 16:28
MV, als je van de week al weet iets uit je vriezer te eten, kun je vlak daarvoor toch ook puree maken van vast een deel van de aardappels. Kan best 2 dagen in de koelkast of zo en dan invriezen in de vrijgekomen ruimte.
En aardappels hou je wel een tijdje goed, dus hoeft niet meteen op toch! Of heb je een mega-hoeveelheid?? Ik koop zelf (bijna) altijd zakken van 5 kg (goedkoper dan die van 3 kg ) en die heb ik in mn eentje ook niet in een week op hoor. Gaat prima. Soms een uitloper, maar die snijd ik gewoon weg.
Vanavond, weet ik nog niet. Morgen komt de keukenvloer, kasten en zo, dus dan kan ik keuken weer inruimen en verhuisdozen uitruimen.
Dus denk nog even makkelijk te eten. Keuze tussen uit de vriezer: ragout (met pasteibakjes), pastasaus (kan wel pasta koken) of kant en klare boerenkool....
Morgen met de harde werkers/helpers wordt het wrschl. chinees halen of patat met lekkere dingen erbij.
En dan dinsdag (na weeeeken) weer eens gekookte aardappels met draadjesvlees en spinazie of zo. Mmmm, kijk er nu al naar uit.
En aardappels hou je wel een tijdje goed, dus hoeft niet meteen op toch! Of heb je een mega-hoeveelheid?? Ik koop zelf (bijna) altijd zakken van 5 kg (goedkoper dan die van 3 kg ) en die heb ik in mn eentje ook niet in een week op hoor. Gaat prima. Soms een uitloper, maar die snijd ik gewoon weg.
Vanavond, weet ik nog niet. Morgen komt de keukenvloer, kasten en zo, dus dan kan ik keuken weer inruimen en verhuisdozen uitruimen.
Dus denk nog even makkelijk te eten. Keuze tussen uit de vriezer: ragout (met pasteibakjes), pastasaus (kan wel pasta koken) of kant en klare boerenkool....
Morgen met de harde werkers/helpers wordt het wrschl. chinees halen of patat met lekkere dingen erbij.
En dan dinsdag (na weeeeken) weer eens gekookte aardappels met draadjesvlees en spinazie of zo. Mmmm, kijk er nu al naar uit.
zondag 23 november 2008 om 16:29
zondag 23 november 2008 om 16:31
En nog een MV bericht : jij als kookfreak/fan/fanaat, zou het voor jou niet ideaal zijn als je iets meer vriesruimte zou hebben voor (deels)voorbereide dingen die je makkelijker in grote(re) porties maakt?
Ik heb dat toen wel gedaan, 2e vriezer op MP gekocht. Heel betaalbaar en met nog deel garantie. Als ik ergens geen spijt van heb gehad, is het van die aankoop. Maar ik kan natuurlijk niet in jouw knip/ruimte kijken...
Ik heb dat toen wel gedaan, 2e vriezer op MP gekocht. Heel betaalbaar en met nog deel garantie. Als ik ergens geen spijt van heb gehad, is het van die aankoop. Maar ik kan natuurlijk niet in jouw knip/ruimte kijken...
zondag 23 november 2008 om 16:39
quote:mylenevalerie schreef op 22 november 2008 @ 21:16:
Ik heb nog niet gekookt/of iets te eten gemaakt. Ik heb wel een gehakt/ui mengsel ontdooit om een Vlam tosti van te maken.Vries je dat mengsel kant en klaar in en dan zo ja, al tussen 2 boterhammen (zoals de horecavlamtosti's). Ik maak veel verschillende (pittige) tosti's maar deze nog nooit gemaakt en wil dat wel een keer doen na jouw verhalen.
Ik heb nog niet gekookt/of iets te eten gemaakt. Ik heb wel een gehakt/ui mengsel ontdooit om een Vlam tosti van te maken.Vries je dat mengsel kant en klaar in en dan zo ja, al tussen 2 boterhammen (zoals de horecavlamtosti's). Ik maak veel verschillende (pittige) tosti's maar deze nog nooit gemaakt en wil dat wel een keer doen na jouw verhalen.
zondag 23 november 2008 om 18:52
quote:juniper8 schreef op 22 november 2008 @ 20:41:
Keeltjes is geloof ik dialect voor raapstelen ofzo. Je kunt het qua looks (als het gestampt is dan) vergelijken met boerenkool, maar smaakt veel zachter. Weet niet zo goed hoe te omschrijven. Ze hebben het hier alleen bij de groenteboer. In ieder geval nog nooit bij de AH ofzo gezien.
Wat voor een dialect is dat dan ?
Ik heb gister geen boerenkool meer gemaakt, te moe. Had toastjes met camambert en bieslook en coppa di parma.........Heel lui dus.
Vandaag dus die boerenkool gemaakt.
Keeltjes is geloof ik dialect voor raapstelen ofzo. Je kunt het qua looks (als het gestampt is dan) vergelijken met boerenkool, maar smaakt veel zachter. Weet niet zo goed hoe te omschrijven. Ze hebben het hier alleen bij de groenteboer. In ieder geval nog nooit bij de AH ofzo gezien.
Wat voor een dialect is dat dan ?
Ik heb gister geen boerenkool meer gemaakt, te moe. Had toastjes met camambert en bieslook en coppa di parma.........Heel lui dus.
Vandaag dus die boerenkool gemaakt.
maandag 24 november 2008 om 11:20
Wegens tijdgebrek vanmiddag, ben ik vast aan het koken. Ik heb net paprika's geroosterd, die koelen nu af in een zakje, waarna ik ze kan 'pellen' (sorry buren het wil me maar niet lukken die dingen te roosteren zonder dat het brandalarm afgaat ). Na mijn koffie ga ik verder met de rest van de saus: lamsvlees, courgette, aubergine, knof, ui, tomaat en wat ik zoal aan kruiden onder de sneeuw weet te vinden (iig salie en rozemarijn). Tot slot zet ik op ouderwetsche wijze een pannetje zilvervliesrijst in bed, dan is dat vanavond gaar.
maandag 24 november 2008 om 11:32
quote:desteny schreef op 24 november 2008 @ 11:27:
@Yvette:eeh zilvervliesrijst in BED???? of is dat een tiepfoutje?
Zelf nog nooit gedaan maar zag laatst bij een kookprogramma dat de gekookte rijst onder het dekbed voor een paar uur werd gezet. Uiteraard wel een deksel op de pan.
@Yvette:eeh zilvervliesrijst in BED???? of is dat een tiepfoutje?
Zelf nog nooit gedaan maar zag laatst bij een kookprogramma dat de gekookte rijst onder het dekbed voor een paar uur werd gezet. Uiteraard wel een deksel op de pan.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 24 november 2008 om 12:57
maandag 24 november 2008 om 17:15
Even een vraagje aan jullie. Ik heb porties macaroni gemaakt om in te vriezen. Nu heb ik een paar bakjes waarvan ik het deksel kwijt ben nu zit ik te twijfelen of ik deze bakjes af zal dekken met doorzichtig huishoudfolie of aluminiumfolie alvorens ik ze in de vriezer zet. Wat denken jullie, is één van de twee beter of zou het geen donder uitmaken???
anoniem_6720 wijzigde dit bericht op 24-11-2008 17:50
Reden: zag een half uur later ineens dat het een vrij warrig verhaal was
Reden: zag een half uur later ineens dat het een vrij warrig verhaal was
% gewijzigd