En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb nog niet gekookt/of iets te eten gemaakt. Ik heb wel een gehakt/ui mengsel ontdooit om een Vlam tosti van te maken.
vandaag heel lui, hamburgers :s
Ik ga voor vanmiddag een aardappelsalade maken met geroosterd brood. Ik heb zaterdag een grote zak aardappels gekocht die ik dacht nodig te hebben voor een gerecht maar dat blijkt niet zo te zijn dus ben druk bezig dingen te verzinnen wat ik ermee kan doen.

Voor vanavond ga ik een Griekse taart maken.
gisteren pompoen met gemengde paddestoelen en aardappeltjes + spekjes uit de oven

vandaag een ovenschotel met pompoen, aardappel, tomaat, u en kaas met een stukje vlees erbij
Everytime you make a typo, the errorists win.
Vandaag erwtensoep en pannenkoeken, ik ben de enige hier die daar niet om staat te juichen.
Volkoren penne met kipfilet, room, kruidenkaas, champignons, prei en rode ui. Parmezaan erover en geroosterde pijnboompitjes.

Toe: Druiven en mango.
MV: grote pan stamppot maken en in porties invriezen?? Boerenkool, hutspot, stamppot rauwe andijvie, stamppot snijbonen....

Ik eet alleen, ben ziekig dus zal iets makkelijks worden, heb alleen nog geen idee wát, koelkast is behoorlijk leeg...
Mijn vriezer zit vol. Dus dat gaat niet lukken. Maar ik verzin wel iets. Gaat goed komen.
MV, als je van de week al weet iets uit je vriezer te eten, kun je vlak daarvoor toch ook puree maken van vast een deel van de aardappels. Kan best 2 dagen in de koelkast of zo en dan invriezen in de vrijgekomen ruimte.

En aardappels hou je wel een tijdje goed, dus hoeft niet meteen op toch! Of heb je een mega-hoeveelheid?? Ik koop zelf (bijna) altijd zakken van 5 kg (goedkoper dan die van 3 kg ) en die heb ik in mn eentje ook niet in een week op hoor. Gaat prima. Soms een uitloper, maar die snijd ik gewoon weg.

Vanavond, weet ik nog niet. Morgen komt de keukenvloer, kasten en zo, dus dan kan ik keuken weer inruimen en verhuisdozen uitruimen.

Dus denk nog even makkelijk te eten. Keuze tussen uit de vriezer: ragout (met pasteibakjes), pastasaus (kan wel pasta koken) of kant en klare boerenkool....

Morgen met de harde werkers/helpers wordt het wrschl. chinees halen of patat met lekkere dingen erbij.

En dan dinsdag (na weeeeken) weer eens gekookte aardappels met draadjesvlees en spinazie of zo. Mmmm, kijk er nu al naar uit.
En oh MV (dit berichtje haal ik denk ik straks weg); ik was laatst bij slechte eetlust niet 'ziek' maar zit wel thuis op (over??) randje burnout. Daarom ff nauwelijks eetlust. Maar doe mn best en eet nu soms al wel 2 x per dag iets. Dus gaat vooruit!!!
En nog een MV bericht : jij als kookfreak/fan/fanaat, zou het voor jou niet ideaal zijn als je iets meer vriesruimte zou hebben voor (deels)voorbereide dingen die je makkelijker in grote(re) porties maakt?

Ik heb dat toen wel gedaan, 2e vriezer op MP gekocht. Heel betaalbaar en met nog deel garantie. Als ik ergens geen spijt van heb gehad, is het van die aankoop. Maar ik kan natuurlijk niet in jouw knip/ruimte kijken...
quote:mylenevalerie schreef op 22 november 2008 @ 21:16:

Ik heb nog niet gekookt/of iets te eten gemaakt. Ik heb wel een gehakt/ui mengsel ontdooit om een Vlam tosti van te maken.Vries je dat mengsel kant en klaar in en dan zo ja, al tussen 2 boterhammen (zoals de horecavlamtosti's). Ik maak veel verschillende (pittige) tosti's maar deze nog nooit gemaakt en wil dat wel een keer doen na jouw verhalen.
zelf gemaakte erwtensoep.tis immers snertweer hierzo
pompoencurry
Erwtensoep, zo dik dat je het bijna met een vork kunt eten mmmmmmmmm
Ja, dat vind ik echt.
quote:juniper8 schreef op 22 november 2008 @ 20:41:

Keeltjes is geloof ik dialect voor raapstelen ofzo. Je kunt het qua looks (als het gestampt is dan) vergelijken met boerenkool, maar smaakt veel zachter. Weet niet zo goed hoe te omschrijven. Ze hebben het hier alleen bij de groenteboer. In ieder geval nog nooit bij de AH ofzo gezien.

Wat voor een dialect is dat dan ?

Ik heb gister geen boerenkool meer gemaakt, te moe. Had toastjes met camambert en bieslook en coppa di parma.........Heel lui dus.

Vandaag dus die boerenkool gemaakt.
@Japi: brabants. Dat wil zeggen, mijn opa en oma kwamen uit de buurt van Breda en zij noemden dat altijd zo.
Wegens tijdgebrek vanmiddag, ben ik vast aan het koken. Ik heb net paprika's geroosterd, die koelen nu af in een zakje, waarna ik ze kan 'pellen' (sorry buren het wil me maar niet lukken die dingen te roosteren zonder dat het brandalarm afgaat ). Na mijn koffie ga ik verder met de rest van de saus: lamsvlees, courgette, aubergine, knof, ui, tomaat en wat ik zoal aan kruiden onder de sneeuw weet te vinden (iig salie en rozemarijn). Tot slot zet ik op ouderwetsche wijze een pannetje zilvervliesrijst in bed, dan is dat vanavond gaar.
@Yvette:eeh zilvervliesrijst in BED???? of is dat een tiepfoutje?

wat het hier vanavond gaat worden weet ik nog niet,ben ziek thuis.heb vanmorgen mn dienst nog gedaan,maar nu ziek moeten melden voor de rest vd week.
quote:desteny schreef op 24 november 2008 @ 11:27:

@Yvette:eeh zilvervliesrijst in BED???? of is dat een tiepfoutje?

Zelf nog nooit gedaan maar zag laatst bij een kookprogramma dat de gekookte rijst onder het dekbed voor een paar uur werd gezet. Uiteraard wel een deksel op de pan.
Campingrijst! Omdat het vooral handig is als je maar 1 pit hebt om op te koken. Maar dat is bij Yette vast niet het geval, toch?

Overigens eet ik vandaag kippesoep, die al een uurtje opstaat en bijzonder lekker begint te ruiken.
quote:mylenevalerie schreef op 24 november 2008 @ 11:32:

[...]Zelf nog nooit gedaan maar zag laatst bij een kookprogramma dat de gekookte rijst onder het dekbed voor een paar uur werd gezet. Uiteraard wel een deksel op de pan.gut das grappig.... echt nooit van gehoord
Even een vraagje aan jullie. Ik heb porties macaroni gemaakt om in te vriezen. Nu heb ik een paar bakjes waarvan ik het deksel kwijt ben nu zit ik te twijfelen of ik deze bakjes af zal dekken met doorzichtig huishoudfolie of aluminiumfolie alvorens ik ze in de vriezer zet. Wat denken jullie, is één van de twee beter of zou het geen donder uitmaken???
anoniem_6720 wijzigde dit bericht op 24-11-2008 17:50
Reden: zag een half uur later ineens dat het een vrij warrig verhaal was
% gewijzigd
Tortilla's met gekruide kipfilet, paprika, ui, creme fraiche en gesmolten kaas.

Toe: chocomousse
ik heb dat ook wel eens en doe er dan een diepvrieszakje om heen.heb tegenwoordig ook van die plastiek bordjes met deksel.zijn ook erg handig,kunnen zo uit de vriezer in de magnetron en kosten bijna niks 0,85 cent bij de Action.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven