Voor alle moeders!!!!

23-11-2008 14:56 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb jij je kind of kinderen een bepaalde naam gegeven?

Ik heb wat suggesties

Deikwoonindebijlmernaam:

Cheyenne, Romano, Myron, Jahmal

Deikwooninamsterdamzuidnaam:

Roderick, Mees, Anne-Fleur

Deikdoenietmeemetdegekkenamentrendnaam:

Kees, Karel, Jan

Deikkomuitfrieslandnaam:

Jildou, Jelle

Deiknoemmijnkinderennaarovergrootmoedernaam:

Hendrika,Wilhelmina,

Deikwileenapartenaamdienognooitiemandheeftgehoordnaam:

Gras,Zee,Storm, Splinter

Deikwoonindevolksbuurtnaam:

Joey, Jeffrey, Jerry, Lesley

Deikkannietsverzinnennaam

Lars, Tom, Martine

Deiknoemhetnaareenbekendenederlandernaam:

Sem, Sem, Sem

Deikkiesuitdetop10naam:

Sanne,Tim, Daan

Deikbenzoalternatiefnaam:

Keetje, Fientje, Catootje,Mensje

Deikganugauwwegvluchtennaamwantditwordmijnietindankafgenomennaam:

Nolet
en wat wil je hiermee zeggen?
Sinds wanneer beslissen moeders over de naam van hun kind?
De ikwilnietdatertienkinderenmetdezelfdevoorenachternaamindeklaszittenwantwijhebbeneenhelestandaardachternaam-naam
Gras?! Haknognooitvangehoord......
quote:wuiles schreef op 23 november 2008 @ 15:05:

Sinds wanneer beslissen moeders over de naam van hun kind?Sinds zij degenen zijn die het kind 9 maanden dragen
Geef jij je kinderen dan een nummer ofzo?? Er blijft weinig over anders.
Ik zat maar te twijfelen tussen een bepaalde en een onbepaalde naam..maar het is toch een bepaalde naam geworden.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Nou Libertas, de ikkomuitfrieslandnaam die ik voor mijn dochter had verzonnen is toch mooi door haar vader gevetood. Daar veranderde mijn toen 7,5 maandszwangerschapstatus helemaal niks aan.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Jammer wel dat je zo'n behoefte voelt om mensen aan de hand van een kindernaam in (denigrerende) hokjes te plaatsen.

Deikweetendoehetvastveelbeternaam die jij verzint/verzonnen hebt ben ik dan wel heel benieuwd naar.

Overigens om dan maar on-topic te reageren; mijn kinderen zijn vernoemd, die hebben ouderwets Nederlandse namen die ik leuk vind, gewoon de naam en vanwege de associatie die ik er mee heb, dan maar niet origineel hoor (of achterbuurt, of jup of.... wat jij er van maken wil)
Lijkt me een goede keus, Vishnu.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Nolet schreef op 23 november 2008 @ 14:56:

Deikganugauwwegvluchtennaamwantditwordmijnietindankafgenomennaam: Deikstastijfvandevooroordelenenikhebdaarzojuisteentopicovergeopendnaam:

Nolet
ben benieuwd of je zelf kinderen hebt en hoe ze dan heten. Want volgens mij val jij onder de categorie:

demamavindgeenenkelegoedgenoegnaam.
eh....niet opt t laatst gaan veranderen.....met T natuurlijk
Ik heb mijn kind zelf een ikkomuitamsterdamzuidnaam gegeven.

En ik zou later ikwileenapartenaamdienognooitiemandheeftgehoordnaam.

Topictitel moet zijn voor alle ouders.

Ik ga weer gauw terug naar mijn hok van ikbenergbevooroordeeld
De reden waarom ik mijn kinderen een naam heb gegeven, is omdat het handiger is als ik ze roep. Anders zou ik alleen maar zeggen: Heee, thuiskomen, eten!!! (en las iedereen dat zo zou doen...)

Ik heb mijjn kinderen de naam gegeven die ik en mijn man mooi vonden, de namen die ik niet mooi vond, heb ik niet gegeven. Sterker nog, ik heb geen lijstje gemaakt met namen die ik niet goed vond.

Mocht er nog een derde komen, dan laat ik mijn 2 kinderen pendelen boven een letterbord. Ben benieuwd wat er dan uitkomt.
Datleestnietzomakkelijkmoetikeerlijkzeggenmaarvooruitikbenookderotsteniet

wijhebbennamengegevendiewemooivondenenwanteenanderdaarvandenktzalmeaanmijnreetroesteneigenlijk
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mijn kinderen hebben alledrie een

ikwilmijnkindeenhebreeuwsenaamgevenwantdatvindenwijmooi- naam.

Saai he.
Ben ik nou echt de enige die het wel grappig vindt? Het klopt vaak wel al heb ik deikkomuitfrieslandnaam aan mijn zoon gegeven terwijl ik gewoon in Amsterdam woon!
Onze dochter heeft deikwilgeentienkinderenvoormijndeuralsikroepnaam
quote:marretje23 schreef op 23 november 2008 @ 15:40:

Ben ik nou echt de enige die het wel grappig vindt? Het klopt vaak wel al heb ik deikkomuitfrieslandnaam aan mijn zoon gegeven terwijl ik gewoon in Amsterdam woon!Gelukkig iemand die het begrijpt. Het klopt stiekums ook wel, denk ik.Maar natuurlijk valt niet alles in een hokje.Het is natuurlijk met een knipoog geschreven, de meeste namen die ik heb genoteerd vind ik zelf ook super mooi. Zoals Jildou.
deikhebeenindiasevoornaamennederlandseachternaam

want gemengd kind. Redelijk wat van mijn Hindoestaans Surinaamse familieleden hebben een oerhollandse naam, en in mindere mate een Friese naam.

Een overgrootmoeder Willemina en een grootvader Willem, en mijn paps was ook als oude kerel Keesje.
Typisch voorbeeld van ikhebnietsmaardanooknietsbeterstedoenvandaag topic. Lekker standaard allemaal weer. What's next, bv versus fv?
Ook lullig als je in Friesland geboren bent, een mooie friese naam hebt en vervolgens op je 2e naar de randstad verhuist, zoals ik
quote:Nolet schreef op 23 november 2008 @ 15:44:

[...]

Gelukkig iemand die het begrijpt. Het klopt stiekums ook wel, denk ik.Maar natuurlijk valt niet alles in een hokje.Het is natuurlijk met een knipoog geschreven, de meeste namen die ik heb genoteerd vind ik zelf ook super mooi. Zoals Jildou.

Ik vind het best een grappig topic, gewoon om met een korreltje zout te nemen. Kijk namen als beautiful hope enzo, dat snap ik niet helemaal, ik zou het nooit doen iig. Maar het is toch juist het mooie dat je als ouder een naam kunt kiezen voor je kind die voor jou iets betekent. Mijn naam komt heel weinig voor, ik had er vroeger een hekel aan, maar het past wel heel erg bij mij, dus ik zou eigenlijk niet anders willen heten.

Maarre, jildou, doet me toch een beetje denken aan dildoo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven