Voor alle moeders!!!!

23-11-2008 14:56 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb jij je kind of kinderen een bepaalde naam gegeven?

Ik heb wat suggesties

Deikwoonindebijlmernaam:

Cheyenne, Romano, Myron, Jahmal

Deikwooninamsterdamzuidnaam:

Roderick, Mees, Anne-Fleur

Deikdoenietmeemetdegekkenamentrendnaam:

Kees, Karel, Jan

Deikkomuitfrieslandnaam:

Jildou, Jelle

Deiknoemmijnkinderennaarovergrootmoedernaam:

Hendrika,Wilhelmina,

Deikwileenapartenaamdienognooitiemandheeftgehoordnaam:

Gras,Zee,Storm, Splinter

Deikwoonindevolksbuurtnaam:

Joey, Jeffrey, Jerry, Lesley

Deikkannietsverzinnennaam

Lars, Tom, Martine

Deiknoemhetnaareenbekendenederlandernaam:

Sem, Sem, Sem

Deikkiesuitdetop10naam:

Sanne,Tim, Daan

Deikbenzoalternatiefnaam:

Keetje, Fientje, Catootje,Mensje

Deikganugauwwegvluchtennaamwantditwordmijnietindankafgenomennaam:

Nolet
quote:Digitalis schreef op 23 november 2008 @ 17:06:

Desiderius Parnell? Odysseus? Daedalus?

Ik zou mijn kind een mooie Slavische naam geven. Alles afgeleid van Aleksandr is prima voor mij. Of een Franse naam. Dat is het, niets anders.

Ik sta er zelf Godzijdank niet bij. Mijn naam ben ik absoluut niet blij mee. Mijn váder, wat een wansmaak had die man.

Man heeft Desiderius serieus voorgesteld als potentieeltje, ja (heb ik overigens gevetood, er zijn grenzen).

We hebben nu voor een meisje een Franse naam; een combinatie van de iknoemkindnaarovergrootmoedernaam en de ikwileennaammetgeschiedenisnaam. Een jochie heeft tot nu toe pech. Jongetjesnamen zijn veel moeilijker dan meisjesnamen; als je iets klassieks wil kom je gauw uit bij Vergilius, Desiderius of Constantijn, en da's zielig.

In wat voor categorie is jouw naam te plaatsen dan? Ik heb een gutwatgeiniglatenweonskindeenfriesenaamgevennaam; gelukkig niet zo'n vergezochte.
quote:marretje23 schreef op 23 november 2008 @ 16:52:

[...]

Het is als een grapje bedoeld!!!Oh, okee. Zeg het maar hoor, als ik er te snel bovenop zit
Leuk liubi! Heb je zelf ook Slavische voorouders ergens?

Mijne is uit Italie, Parnell.

Vergilius! Da's erg! Noem 'm dan meteen Homerus of Ovidius.

Henry vind ik dan wel weer leuk ergens. Nederlandse namen vind ik niets. Vlaamse namen al helemáál niet.

Olivier vind ik ook nog wel leuk.
Mijn man is Rus...
Heeft 'ie een lekkere broer liubi?
quote:Digitalis schreef op 23 november 2008 @ 17:33:

Heeft 'ie een lekkere broer liubi? Wat (behalve vodka ) heb jij toch met russen?
Ja in Moskou. Is helaas al bezet
Persoonlijke fetish Mormel, een paar dubieuze voorouders, muziek, cultuur, literatuur en vodka
quote:Digitalis schreef op 23 november 2008 @ 17:37:

Persoonlijke fetish Mormel, een paar dubieuze voorouders, muziek, cultuur, literatuur en vodka Vergeet die geile nikitabontmutsen niet zoooooooo sexy
Mormel, ik ben er zoeentje die keihard Ja vstretil vas, ochi chernye en kalinka meezingt.

Ben nog nooit in Rusland geweest overigens, maar wel in de rest van Oost-Europa en heb er gewoond

Dus voor mij Slavische namen. En Frans mag ook.

Mijn oma heet overigens Maria en is maagd. Bijbelse namen vind ik meestal mooi. En ik ben atheist.
ik vind dit ook een heel grappig topic.. en de mensen die zich echt aangevallen voelen, die trekken zich toch blijkbaar iets aan van wat een ander denkt...

bij ons verwachten ze ook een ikkomuitamsterdamzuid( en wij wonen onder de rook van rotterdam dus bij ons zou het een ohh wijkomenuithilligersbergnaam) of een ikwilmijnkindeenintelligentenaamgeven naam, maar mijn kind krijgt een diehoorjenietzovaaknaam.,.. en waarom, omdat wij die naam heel mooi vinden, en we idd ook niet willen dat er 5 kids met dezelfde naam in de klas zitten...

en over smaak valt niet te twisten!!! dus ja, wat een ander nou echt van onze naam vind... t zal me aan m`n derriere oxideren...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
We hebben wel een beetje dezelfde smaak geloof ik Digi. Voor de jongste heeft Helena heel lang op nr 1 gestaan. En Alexander als tweede naam voor een jongen.

We wilden onze oudste als het een jongen was Michaël Alexander noemen.

De oudste heeft nu een oud Noorse naam, en een bijbelse naam als doopnaam en de jongste een Poolse/Tjechische naam met een bijbelse naam als doopnaam.
parnell,

Valentijn

is dat wat?
Toevallig zit er bij dochter op het kdv een Jildou. Had er nog nooit van gehoord en kom voor de helft nog wel uit friesland. Heb zelf dan ook een Friese naam.

Ik heb wel de naam voor dochter gekozen. Want vriend zei overal nee tegen. Dus heb zelf een toptien samengesteld waaruit hij mocht strepen . Bleef er dat over.

En dochter's naam is een naam die:

geen afgeleide mocht zijn van een mannelijke naam (kees=keesje, willem=willemijn, etc.), kort en krachtig maar wel lief, niet te vreemd, niet te normaal. Dus hiero de perfecte naam .

Mijn zusje heeft haar kindje Floortje (nogwat) genoemd. Da's wel Amsterdam Zuid he??

Enne, ik zie de humor er wel van in hoor. Heb grote lol gehad in het bedenken van namen en dan kwamen de meest idiote (strontje, friese naam hahahaha, lach helemaal dubbel ), meest kakkerige en meest white trash (tja, inspiratie genoeg in mijn oude ubervolkswijk) namen wel voorbij. Zo grappig dat als je denkt aan een bepaalde groep, je meteen weet welke namen daarbij horen.

Net als de

waslieverinamerikageboren-naam:

mike, micheal, daisy, lesley,
Zoonlief heeft een naam die eerst niemand had maar die daarna, in welke verbastering dan ook, opeens in de top10 kwam te staan
Uiteraard heeft dochter nog een bonus naam, een tweede naam naar mijn beppe (godezijdank Fries en niet Klazina ofzo). Toch nog een beetje familie eer en uiteraard vallend in de categorie vreemd maar wel lekker.
Tja, het zal ongetwijfeld zo zijn dat namen geassocieerd worden met een bepaalde groep. Man vond Kimberly leuk, nou ik niet vanwege dat feit. Maar wat mensen uiteindelijk denken van onze gegeven namen, soit, het zal me echt niet uitmaken. Wij vonden ze leuk, en namen gaan altijd wel 'passen' bij het kind. Althans, dat heb ik ervaring bij kinderen uit de familie, na 5 jaar zijn ze gewoon echt een 'kick' bijvoorbeeld. (ja, zo heet mijn neefje)
Tja, het zal ongetwijfeld zo zijn dat namen geassocieerd worden met een bepaalde groep. Man vond Kimberly leuk, nou ik niet vanwege dat feit. Maar wat mensen uiteindelijk denken van onze gegeven namen, soit, het zal me echt niet uitmaken. Wij vonden ze leuk, en namen gaan altijd wel 'passen' bij het kind. Althans, dat heb ik ervaring bij kinderen uit de familie, na 5 jaar zijn ze gewoon echt een 'kick' bijvoorbeeld. (ja, zo heet mijn neefje)
huh, 2 maal, het forum zorgt er toch automatisch voor dat dat niet kan gebeuren?(althans, vaak zo'n melding gehad...)
quote:Maleficent schreef op 23 november 2008 @ 17:15:

Waar valt de naam Jonathan eigenlijk onder? (uitgesproken in het nederlands dan he).EO jongerendag.
Jonathan is een nogal veelvoorkomende naam in jeugdgevangenissen Maleficent (is ook de tweede naam van mijn zoon )
Kind 1 heeft een wátzegjeherhaaldatnogeenszeskeer-naam Kind 2 en jemoederwaszekerietwatdoorhormonennietzoscherp-naam.

Idéaal!

Dan geef je ze gelijk een trauma mee om later bij de psych over te zeiken en blijft de rest van opvoedschoonheidsfoutjes ongemoeid.
Echt waar Eowynn??? Hmm dat wist ik dan weer niet...! Ach die van mij is zo lief. Een voorbeeld voor alle Jonathan's
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Digitalis schreef op 23 november 2008 @ 18:14:

Mormel, ik ben er zoeentje die keihard Ja vstretil vas, ochi chernye en kalinka meezingt.

Ben nog nooit in Rusland geweest overigens, maar wel in de rest van Oost-Europa en heb er gewoond

.Leuk Digi, ben zelf Pools, blij om eens andere uitlatingen te horen dan: "pfft die luidruchtig zuiplappen die ons werk inpikken" wat in Zuid Limburg hier vaker geroepen wordt
quote:Nolet schreef op 23 november 2008 @ 14:56:

Waarom heb jij je kind of kinderen een bepaalde naam gegeven?

Ik heb wat suggesties

Deiknoemhetnaareenbekendenederlandernaam:

Sem, Sem, Sem

Deikganugauwwegvluchtennaamwantditwordmijnietindankafgenomennaam:

NoletMijn jongetje heet ook sem.

Jammer genoeg was het al maandenlang een top 10 naam en

de pech dat de kids van wendy en bastiaan ragas ook zo heten.

Mijn opa heet semuel en aangezien mijn opa veel voor mij betekent en heeft gedaan wilden wij ons jongetje heel graag vernoemen en dat is ook gebeurd: sem

Alleen érg jammer dat er veel reacties op de naam aanstuurden op het hoge bn'er gehalte.....tja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven