Mode & Beauty alle pijlers

krullend haar

18-06-2016 23:03 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo

Mijn natuurlijke haar is krullen. Nu vind ik krullen heel mooi, maar heb ik altijd last van droog en pluizig haar(ik heb nog nooit vet haar gehad). Nu probeer ik van alles, maar het lijkt of niets helpt. Heeft iemand nog tips?
Nivea creme gel werkt voor mij goed. Blauw potje, kan je gewoon in de super kopen.
Je kunt uitzoeken op type krul allerlei blogs vinden van meiden met precies jouw type haar.

De ene krul is de andere niet.
quote:Zonnetje_in_huis schreef op 18 juni 2016 @ 23:07:

Nivea creme gel werkt voor mij goed. Blauw potje, kan je gewoon in de super kopen.

Dit.

En om pluis tegen te gaan gebruik ik haargel op mn kruin, en gebruik ik créme of serum of haarvet (olie o.i.d.) in mn haarlengte om toch mn krul te behouden.
When you hit your lowest point, you are open to the greatest change. ~ Avatar Aang
Verschilt zo voor iedere krullenbol. Ik gebruik nu John Frieda shampoo en conditioner, Elvive haarmasker en L'Oreál Studio Silk & Gloss krullenspray. En dat werkt om het in bedwang te houden, voor nu Maar kan over twee maanden opeens niet meer werken, krullen zijn drama af en toe.
Het is ook echt wel belangrijk of je je haar kamt of borstelt. Borstelen is voor elk soort haar niet fantastisch, maar voor (droog) krullend haar is het vaak funest. Neem een grove kam en ontklit je haar daarmee. Je zal zien dat het na verloop van tijd minder pluizig wordt.
Vraag eens advies aan een kapper... die kunnen je wel wat aanwijzen wat helpt.
Ligt heel erg aan de krultype die je hebt en de porositeit (de mate waarin je haar vocht vast houdt) van je haar. Voor die twee dingen kan je makkelijk testjes/ afbeeldingen vinden voor nadere uitleg. Verder moet je gewoon ook veel uitproberen en kijken hoe je haar daarop reageert in de loop van de dag. Niet te vaal wassen met shampoo, liever helemaal niet eigenlijk en wassen met conditioner of appelciderazijn. Een keer per week een masker en alleen uitkammen met een grove kam als het nat is. Ikzelf gebruik ongeveer een keer in de twee weken appelciderazijn om het grondig te wassen, daarna gebruik ik een maskertje(vaak ook nog veel conditioner voor het wassen en daarna haha) voor een paar minuten en dan was ik het grotendeels eruit. Daarna doe ik haarspul erin, dat verschilt elke keer. Van andrelon naar allemaal spulletjes van de toko en daarna gebruik ik nog wat olijfolie of jojoba olie om mijn haar te sealen. Van alleen haarcrème na het wassen word het later op de dag heel droog vandaar dus de olie ( LCO methode, je kan ook eerst olie doen en dan haarcrème Loc methode) En dan niet meer kammen enzo.

Is een heel verhaal geworden en klinkt erg tijdrovend maar het valt reuze mee ;) Succes ermee!
Geen siliconen gebruiken in je cremespoeling ed en dan zon goedkope gel zonder toevoegingen erin doen, zoveel dat het nat lijkt en dan als het droog is crunchen. Het heet curly girl methode ofzoiets
Cocosolie schijnt ook goed te zijn voor krullen.
Ik hou me niet helemaal aan de curly girl methode, heb eigenlijk alleen de belangrijkste dingen ertussenuit gepikt. Ik kam/borstel niet, maar ontklit door mijn hand als borstel te gebruiken terwijl er cremespoeling in mijn haar zit. Ik was mijn haar wel gewoon, ik vind het viezig aanvoelen als ik dat niet doe, maar spoel de cremespoeling niet goed uit. Na het douchen doe ik er wat haarolie (ik gebruik die van schwarzkopf omdat ik die lekker vind ruiken) en wat kruidvat out of bed gel in en kneed ik het op. En dan drogen aan de lucht.

Het pluist een stuk minder, maar het haalt ook een hoop volume weg. Als het droog is schud ik het nog een beetje los, maar het blijft een stuk minder dan wanneer ik een grote pluizenbos heb.
Mijn dochter heeft krul haar. Voor ik het borstel maak ik het altijd nat (ik gebruik hier voor het jip en janneke anti klittenspray flesje, maar kan natuurlijk ook met een plantenspuit) Borstel niet met een gewone borstel maar met de tangle teezer. Soms doe ik er nog wat krullencreme in van de kruidvat.
Een shampoo zoeken zonder SLS erin (op het etiket staat altijd eerst water/aqua, daarna meestal Sodium Laureth Sulfate). Sinds ik overgestapt ben is mijn haar een stuk zachter en soepeler geworden, ik heb zelfs geen conditioner meer nodig.

En krullen glanzen sowieso minder dan een steile bos, maar als je er olie indoet, kijk dan even of er geen parfum en/of alcohol inzit, want dat droogt je haar juist weer uit. Kokosolie puur kun je wel gebruiken (op droog haar!!). Als je er even met de staafmixer doorheen gaat is ie lekker smeerbaar.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Cocosolie. Weet ik van een collega.

En Frizzz van Fructis Style na shampoo om klitten tegen te gaan en zacht haar te hebben. Hier is dat wonderspul gebleken.
ik heb een aantal tips van deze site gebruikt: www.krullenwijzer.nl

Daar staan lijsten met producenten zonder siliconen/sls, dat heeft bij mij geholpen.

Verder: kammen onder de douche, verder niet, zo min mogelijk wassen met shampoo (ik gebruik wel shampoo maar ik was soms ook alleen met conditioner).
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Ik heb laatst een aantal producten gekocht die wel goed helpen. Jojoba oil daar maak ik een haar masker van en dat helpt heel goed om mijn haar minder pluizig te maken en te verzorgen, verder heb ik shea moisture yuca lotion dat gebruik ik nu dagelijks, olive oil en de curl milkshake doen het ook goed. Krullen hebben veel verzorging nodig en het is altijd even uitzoeken wat het best bij jou past. Mijn haar is droog en beschadigd door de stijltang vandaar dat ik zoveel producten gebruik maar mischien heb jij heel wat anders nodig. Loop eens een afro hair shop binnen en vraag om advies xx
Leuk dat TO ook nog even reageert
Ik gebruik spullen van lush, duur maar het werkt heel goed.

En nooit je krullen droogwrijven na het douchen, maar deppen. Anders wrijf je de krul kapot.

Ik wist dat niet en liep dus altijd met pluizend haar.
Mijn haar krult het meest wanneer het regent. Dus afgelopen week was ik bijna blij met het slechte weer. Behalve een shampoo zonder sls en siliconen gebruik ik niets.
quote:Zonnetje_in_huis schreef op 19 juni 2016 @ 12:16:

Leuk dat TO ook nog even reageert ja haha, ik kijk niet echt 24 uur op viva:)
bedankt voor jullie reactie's!

kappers vind ik moeilijk want heb bijna altijd het gevoel dat ze geen verstand van krullen hebben. Zoals gewoon fohnen niet met zon grote kap en dat soort dingen.
Fohnen moet je al helemaal niet op dagelijkse basis doen lijkt me.
Droog haar hoort eigenlijk per definitie bij krullend haar. Leer ermee leven :-)) pluspunt: volume in je haar begint heerlijk bij je haar aanzet

Probeer je pluis te 'temmen'

Een moisturizing leave in zonder siliconen of een goede gel is je beste vriend

Gebruik een microvezel doek ipv handdoek en sluit je douche af met koud water

Je gaat (hoogstwss) echt een groot verschil merken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven