Geld & Recht alle pijlers

Even hulp nodig!

20-06-2016 15:13 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weg ivm herkenning
Alles komt goed..........
al die berekeningen heb je toch niets aan? ik ga er in ieder geval vanuit dat je nu als alleenstaande gaat zorgen dat je meer dan 3200 per JAAR gaat verdienen? dus in mijn ogen ben jij allang aan het solliciteren en heeft het pas in de nieuwe situatie zin om netto te gaan bekijken
En doooooor!
Wat Broadway zegt.
Pffffffffffff, walgelijk!
Dat klopt maar ik wil alleen even een antwoord op bovenstaande.
quote:beau87 schreef op 20 juni 2016 @ 15:16:

Pffffffffffff, walgelijk!wat vindt u precies walgelijk en waarom? dat praat wat makkelijker
En doooooor!
En wat is hier walgelijk aan?
Zeker geen kinderen samen, al het geld voor jezelf
Lekker bezig Beau
Je betaalt altijd belasting over je inkomen:

http://www.belastingdiens ... leeftijd_nog_niet_bereikt

Door de heffingskorting krijg je mogelijk een beetje belasting terugbetaald.

Wat is er mis met werken?
Er zijn ook kinderen, maar dat is mijn vraag niet.
Lees dit: http://www.belastingdiens ... heid/relatie/alimentatie/

Ik maak hieruit op dat je inkomstenbelasting over je alimentatie moet betalen. Een precieze berekening kan ik niet voor je maken.
Love is the meaning of life
Jub, trek je niets aan van posters die alleen maar komen opruien. Sterkte, scheiden is lastig. (en ik kan je helaas niet helpen met je vragen)
De loonheffingskorting betekent dus dat je een korting krijgt op de loonheffing die je moet betalen, en dat de werkgever al rekening houdt met deze korting. Kortom, daar krijg je dus niets van terug.

Over de alimentatie moet je inderdaad loonbelasting betalen, dus je doet er verstandig aan om ongeveer 40% van dat bedrag te reserveren.
Ik denk dat ik nog liever bijstand aanvraag dan 768Euro partneralimentatie opatrijken. Zijn er ook kinderen?
Wellicht heeft JubJub1234 geen kinderen en wil ze eerst even wennen aan de nieuwe situatie.

Van 768 alimentatie plus 267 inkomen kan je prima rondkomen.

Zeker als je in een niet te duur huurhuis woont.

In de regio waar ik woon kan je een prima woning huren voor 300-350 euro per maand.
Overigens, je hoeft alleen belasting te betalen over de partneralimentatie, kinderalimentatie is vrijgesteld. Dus je hoeft alleen 40% te reserveren over de partneralimentatie.
quote:MN-- schreef op 20 juni 2016 @ 15:22:

Ik denk dat ik nog liever bijstand aanvraag dan 768Euro partneralimentatie opatrijken. Zijn er ook kinderen?Als je in de bijstand gaat, wordt dat ook verhaald op de ex-partner, dus dat maakt niets uit. Het enige verschil is dat er bij de bijstand een sollicitatieplicht geldt en bij alimentatie niet.
Ik zou heel hard op zoek gaan naar een baan om je eigen broek op te houden. Hiermee kom je in de bijstand.

Verder is er niets van te zeggen hoeveel je overhoudt zonder aanvullende gegevens.

Je hebt kinderen. Hoeveel en hoe oud? Welk deel is partneralimentatie? Welk deel is kinderalimentatie? Heb je een huurwoning of koopwoning en wat is de huur / hypotheek? Is er co-ouderschap? Krijg je al bijstand? Welk vermogen is er? etc.
...
Google bruto netto, ik kom op 689.

Tip; vul alles gewoon eens in, in de beslastingaangifte, zonder op te sturen natuurlijk.
quote:-NummerZoveel- schreef op 20 juni 2016 @ 15:25:

[...]

Als je in de bijstand gaat, wordt dat ook verhaald op de ex-partner, dus dat maakt niets uit. Het enige verschil is dat er bij de bijstand een alimentatieplicht geldt en bij alimentatie niet.Bedoel je sollicitatieplicht?
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 juni 2016 @ 15:26:

[...]

Bedoel je sollicitatieplicht?Ja! Dank voor de correctie, ik zal het even aanpassen.
quote:MN-- schreef op 20 juni 2016 @ 15:22:

Ik denk dat ik nog liever bijstand aanvraag dan 768Euro partneralimentatie opatrijken. Zijn er ook kinderen?Je kan dat niet kiezen hoor. Dat word gewoon meegerekend/ verrekend.
Weer een gevalletje financieel totaal afhankelijk van een partner, onbegrijpelijk.
quote:SpaanseSlof schreef op 20 juni 2016 @ 15:23:

Wellicht heeft JubJub1234 geen kinderen en wil ze eerst even wennen aan de nieuwe situatie.

Van 768 alimentatie plus 267 inkomen kan je prima rondkomen.

Zeker als je in een niet te duur huurhuis woont.

In de regio waar ik woon kan je een prima woning huren voor 300-350 euro per maand.Die 768 partneralimentatie is bruto hè, daar betaal je nog inkomstenbelasting + bijdrage Zorgverzekeringswet over. Dus daar houd je veel minder van over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven