Napraattopic 61

07-06-2016 17:00 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 juni 2016 @ 17:06:

Ik heb op het mbo gewerkt, zelfs niveau 2 leerlingen noemen zich student. Tja, ik ben misschien een oud wijf, maar dat vind ik nergens op slaan. Zelfs redelijk veel hbo'ers vind ik eigenlijk geen studenten.Ik denk dat dat er weinig mee te maken heeft
Het was een onderwerp bij mijn NL examen ( tekstverklaren): devaluatie vh woord studeren en ook Frits Spits had het er laatst over in zijn De Taalstaat. Studeren is tegenwoordig ( en dus al een tijdje) een opleiding volgen na je VO.
Je bent zelf een theepot
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 juni 2016 @ 17:06:

Ik heb op het mbo gewerkt, zelfs niveau 2 leerlingen noemen zich student. Tja, ik ben misschien een oud wijf, maar dat vind ik nergens op slaan. Zelfs redelijk veel hbo'ers vind ik eigenlijk geen studenten.En wanneer ben je dan wel een student volgens jou?
HBO ben je gewoon student, een opleiding volgen aan het hoger onderwijs is de omschrijving.

En ach lekker belangrijk of iemand MBO of HBO doet en zich zo noemt. Als je je daar aan stoort vind ik je nogal een nuft.
quote:Hayek schreef op 20 juni 2016 @ 17:07:

[...]

Niveau 2....da's nét een startkwalificatie, toch?Niveau 2, da's kapper, basiskok, beveiliger, chauffeur personenvervoer. Om maar wat te noemen.
quote:gedanst schreef op 20 juni 2016 @ 17:11:

[...]

En wanneer ben je dan wel een student volgens jou?Van Dale: iem. die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool
quote:SuzanneSuus schreef op 20 juni 2016 @ 17:10:

Het was een onderwerp bij mijn NL examen ( tekstverklaren): devaluatie vh woord studeren en ook Frits Spits had het er laatst over in zijn De Taalstaat. Studeren is tegenwoordig ( en dus al een tijdje) een opleiding volgen na je VO.

Tja....ik ben het daar niet mee eens.

Het gekke is dat dat ook vaak gelijk helemaal verkeerd wordt opgevat. Ik heb net zoveel respect voor iemand die met veel moeite niveau twee afrondt en loodgieter wordt als voor iemand die een PhD in astrofysica heeft. Het is voor mij gewoon echt een taalkwestie.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Goede-Fee schreef op 20 juni 2016 @ 17:11:

HBO ben je gewoon student, een opleiding volgen aan het hoger onderwijs is de omschrijving.

En ach lekker belangrijk of iemand MBO of HBO doet en zich zo noemt. Als je je daar aan stoort vind ik je nogal een nuft.Ja dus als ik een webwinkeltje heb mag ik me ook CEO noemen?
quote:Hayek schreef op 20 juni 2016 @ 17:07:

[...]

Niveau 2....da's nét een startkwalificatie, toch?Ja, daar zitten leerlingen tussen die vmbo basis niet gehaald hebben. Niets op die leerlingen tegen, maar ze student noemen is een devaluatie van het woord student. Maar goed, in Nederland is men nogal van het nivelleren, omdat dat een verheffend effect zou hebben. Klopt in dit geval niet. Mbo leerlingen worden niet opeens beter, slimmer, gemotiveerder etc. als je ze student noemen. Het is "window dressing" zoals ze in Engeland zouden zeggen.
quote:Goede-Fee schreef op 20 juni 2016 @ 17:11:

Als je je daar aan stoort vind ik je nogal een nuft.Dank je, een nieuwe titel voor op m'n CV!
En volgens de overheid is iedereen die een VO doet een student.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 juni 2016 @ 17:12:

[...]

Ja, daar zitten leerlingen tussen die vmbo basis niet gehaald hebben. Niets op die leerlingen tegen, maar ze student noemen is een deflatie van het woord student. Maar goed, in Nederland is men nogal van het nivelleren, omdat dat een verheffend effect zou hebben. Klopt in dit geval niet. Mbo leerlingen worden niet opeens beter, slimmer, gemotiveerder etc. als je ze student noemen. Het is "window dressing" zoals ze in Engeland zouden zeggen.Hear, hear.
quote:Star schreef op 20 juni 2016 @ 17:12:

[...]

Ja dus als ik een webwinkeltje heb mag ik me ook CEO noemen?Oeh dat vind ik ook zo afschuwelijk! Hoor je de een of andere figuur die een start-up ergens driehoogachter met een of twee vrienden runt en die noemt zich dan CEO. DOE! NORMAAL!
quote:Star schreef op 20 juni 2016 @ 17:12:

[...]

Ja dus als ik een webwinkeltje heb mag ik me ook CEO noemen?Nou directeur lijkt me dan voldoende.
quote:Goede-Fee schreef op 20 juni 2016 @ 17:13:

En volgens de overheid is iedereen die een VO doet een student.Google eens op mijn username en vraag je dan af hoeveel ik me gelegen laat liggen aan wat de overheid vindt dat ik moet vinden.
quote:Goede-Fee schreef op 20 juni 2016 @ 17:13:

En volgens de overheid is iedereen die een VO doet een student.

Voortgezet onderwijs?

Overigens noemen ze in Engeland hogerejaars (A levels) in het voortgezet onderwijs tegenwoordig ook students en geen pupils meer. Het is dus niet alleen in Nederland zo dat dit gebeurt.
quote:Goede-Fee schreef op 20 juni 2016 @ 17:14:

[...]

Nou directeur lijkt me dan voldoende.
quote:Hayek schreef op 20 juni 2016 @ 17:15:

[...]

Google eens op mijn username en vraag je dan af hoeveel ik me gelegen laat liggen aan wat de overheid vindt dat ik moet vinden. Salma! Ik dacht al dat je stiekem een vrouw was
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 juni 2016 @ 17:15:

[...]

Voortgezet onderwijs?

Overigens noemen ze in Engeland hogerejaars (A levels) tegenwoordig ook students en geen pupils meer. Het is dus niet alleen in Nederland zo dat dit gebeurt.

Vervolg Opleiding.

Echt lekker boeien verder.
quote:Goede-Fee schreef op 20 juni 2016 @ 17:17:

[...]

Vervolg Opleiding.

Echt lekker boeien verder. Ow.......
quote:pruttel schreef op 20 juni 2016 @ 16:37:

Andersom is juist lollig, mijn partner doet er een studie bij, naast zijn fulltime baan en heeft daardoor een studentenkaart. Krijgt ie een euro korting bij de bioscoop, omdat hij student is Oh echt? Dan ga ik ook met die kaart zwaaien
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 juni 2016 @ 17:17:

[...]

Salma! Ik dacht al dat je stiekem een vrouw was Die moest ik dan weer googlen toen iemand eens opmerkte dat ze dacht dat mijn naam daar vandaan kwam.......
Welk topic hebben we het trouwens over Hayek?
quote:Hayek schreef op 20 juni 2016 @ 17:15:

[...]

Google eens op mijn username en vraag je dan af hoeveel ik me gelegen laat liggen aan wat de overheid vindt dat ik moet vinden. Vast net zo veel als ik me gelegen laat liggen aan wat jij tikt over het algemeen.
quote:Hayek schreef op 20 juni 2016 @ 17:18:

[...]

Die moest ik dan weer googlen toen iemand eens opmerkte dat ze dacht dat mijn naam daar vandaan kwam.......

Echt?!?

Jij bent echt geen man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven