Berenklauw
zaterdag 18 juni 2016 om 19:11
quote:annazonnetje83 schreef op 18 juni 2016 @ 15:52:
Bedankt allemaal!
Het blad was wel een beetje vochtig. Mijn arm was wel nat. Heb alles gespoeld en ben (op de 1e twintig minuten na) niet meer in de zon geweest. Heb mijn arm bedekt. Ik hoop dat het goed gaat. So far so good...zal wel meevallen het blad was nat van regen? dauw?
Bedankt allemaal!
Het blad was wel een beetje vochtig. Mijn arm was wel nat. Heb alles gespoeld en ben (op de 1e twintig minuten na) niet meer in de zon geweest. Heb mijn arm bedekt. Ik hoop dat het goed gaat. So far so good...zal wel meevallen het blad was nat van regen? dauw?
zaterdag 18 juni 2016 om 20:54
Hoi @annazonnetje , ik denk dat het wel mee zal vallen. Ik heb nu mijn plantengids voor mij liggen over geneeskrachtigen kruiden en wil dit toch ff overtypen, ja, ik heb er wat voor over
Hoewel de plant tegenwoordig in West Europa, met uitzondering van Scandinavië, weinig meer gebruikt wordt, was hij in de 15de en 16de eeuw zeer vermaard.
Dodonaeus ( ,het staat er echt, die man heeft echt bestaan als geneesheer) beveelt de Bereklauw in een uitwendig toegepaste pap aan tegen hoofdpijn.
Leclerc ontdekte in 1926 de stimulerende werking van de plant op de geslachtsdrift. Hij beval een alcoholisch aftreksel, bereid uit de zaden, aan ter verhoging van de seksuele potentie.
Eind quote.
Dus, weet wat je zeg als die vriendelijke huisarts vraagt; "En voelt U al iets?"
Hoewel de plant tegenwoordig in West Europa, met uitzondering van Scandinavië, weinig meer gebruikt wordt, was hij in de 15de en 16de eeuw zeer vermaard.
Dodonaeus ( ,het staat er echt, die man heeft echt bestaan als geneesheer) beveelt de Bereklauw in een uitwendig toegepaste pap aan tegen hoofdpijn.
Leclerc ontdekte in 1926 de stimulerende werking van de plant op de geslachtsdrift. Hij beval een alcoholisch aftreksel, bereid uit de zaden, aan ter verhoging van de seksuele potentie.
Eind quote.
Dus, weet wat je zeg als die vriendelijke huisarts vraagt; "En voelt U al iets?"
iedereen leest mee
zondag 19 juni 2016 om 18:07
Oke, weer wat geleerd. Tegen is een blad aanlopen is voldoende om brandwonden te ontwikkelen. De uitslag wordt steeds vuriger en roder en er is blaarvorming te zien. Het brandt echt enorm! Morgen maar naar de huisarts!
Dus pas op lieve mensen! Die krengen zijn echt gevaarlijk!
Dus pas op lieve mensen! Die krengen zijn echt gevaarlijk!
Niet mokken, maar knokken!
dinsdag 21 juni 2016 om 12:45
woensdag 22 juni 2016 om 17:51
Ben niet allergisch maar ik heb mijn hele onderarm zit vol diepe tweedegraads wonden. Zes grote blaren, en een stuk vel dat nu los hangt. De rest eromheen is dik en knalrood, en dat doet pijn... Ik moet elke dag naar de dokter en daar wordt het ingezalfd en opnieuw verbonden. Gelukkig helpt de pijnmedicatie goed! 1 blaar is zo groot als een grote knikker, zo'n stuiter...
Niet mokken, maar knokken!
woensdag 22 juni 2016 om 17:59