Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.

NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Wat ontzettend leuk Ypod! Zo is het bijna een groot avontuur ipv 'dat moet ik ook nog regelen'. Dat soort dingen maken je dag echt van jou en persoonlijk. Wat een leuk verhaal. En die extra verplichte noodzakelijk vakantie naar Italië is ook niet verkeerd.

Ik wil je wel een link naar de jurk sturen maar ik zie je pb functie niet aan!
O ja lapflop dat is waar ook! Heb ik gelezen.

Ik ga het doen Ypod. Waarom niet? Misschien valt hij inderdaad tegen, weet ik dat ook weer.

En anders kan ik 'jurk aanschaffen' alvast van mijn lijstje schrappen.

En wat leuk dat je je make-up zo via via laat doen! Vakantieadresje in het buitenland nooit verkeerd natuurlijk

Edit! afspraak gemaakt, zaterdag 2 juli! :-)
Yeaaah Jeluze! Goed zo! Laat je tegen die tijd weten of het hem is geworden?

lapflop volgens mij staat ie nu 'AAN'
Goed zo Jeluze, als het niks is is het vast en leuke ervaring!

Ik heb je gepbt Ypod. Ben heel nieuwsgierig naar wat je vind. Het nog een jaar langer geheim houden zorgt er voor dat ik hem eigenlijk super graag aan mensen wil laten zien haha!
quote:Jeluze schreef op 21 juni 2016 @ 10:28:

@ MN-- Zou mezelf niet heel wispelturig willen noemen nee....deze jurk springt er gewoon iedere keer weer uit voor mij, waar ik hem ook tegenkom....

Misschien toch gewoon maar eens doen dan...

Ik zat nog even terug te lezen en ik vraag mijn moeder en schoonmoeder mee als ik jurken ga passen. Meer mensen lijkt mij niet fijn i.v.m. verschillende meningen.

In september ga ik samen met mijn moeder naar het Say yes to the dress event in Amsterdam. Kijk hier al heel erg naar uit. Zijn er hier toevallig meer meiden die daar naar toe gaan?

Ik ga er niet heen, mijn jurk ligt dan al bijna een jaar klaar.

Ik zou de jurk iig gaan passen, als het niets blijkt, dan kun je m ook uit je hoofd zetten. Als het wel je jurk is: kopen!!! Wel zorgen dat je op gewicht blijft, maar dat is alleen maar een mooi streven toch?
Ohhh Lapflop, ik ben ook heel benieuwd naar je jurk!

Mijn jurk heb ik ook met een enorme korting gekocht. Anders was ie ook ruim buiten mijn budget, zeg maar budget keer drieëneenhalf...
Dankjulliewel voor de leuke reacties!

Ik ben inmiddels in de trouwjurkenstress geschoten.. Heb nog een half jaar, hoor van vele dat dat redelijk kortdag is?

Ik heb geen idee waar ik moet kijken voor een jurk. Ben internet al dagen aan het afstruinen.

Mijn/ons budget is helaas niet heel erg groot, huis net verkocht, nieuw koophuis komt eraan en de bruiloft kost ook al genoeg natuurlijk, dus als ik een iets goedkopere jurk kan krijgen en ik daar ook helemaal 'wow' mee ben dan is dat alleen maar goed!

Wat raden jullie aan qua winkels?

Mijn schoonzus heeft haar jurk in Leiden gekocht bij de bruidsoutlet, maar als ik de foto's zie dan heb ik meer het idee dat ik in een tweedehands knutselwinkel ben? Haha.. oke foto's zeggen niets, en de meiden die daar werken schijnen super te zijn!

Maar misschien nog wat meer tips? Of is tot ongeveer 600 euro echt te weinig om een mooie jurk te krijgen?
Don't look back. You're not going that way.
Ik heb jou ook gepbt Bonnieux. Ik denk dat mijn verhaal namelijk toch al super herkenbaar is, dus ik heb daar niet zo'n issue mee. Ik wil de link alleen niet hier plaatsen, voor als bekenden zouden meelezen.
Hey Alegria,

Er zit een bruidsoutlet in Eindhoven. De duurste jurk is daar 900 euro, en het begint dacht ik bij 300. Mijn beste vriendin heeft daar haar jurk vandaan. Je wordt gewoon geholpen in de winkel alle jurken staan op paspoppen. Je moet er wel voor zorgen dat iemand jou kan helpen met de jurk aantrekken, maar als je bijvoorbeeld niet goed gesnoerd hebt komt alsnog een medewerker je helpen.

Echt een aanrader voor een beperkt budget als je toch een nieuwe jurk wil!
Inmiddels is duurste jurk daar 995 en goedkoopste dacht 495. Mijn jurk komt er vandaan.grootste deel is wel tussen795 en 995.
Bedankt voor de correctie MN. Mijn ervaring was ook wel dat de meeste aan de duurdere kant zaten, maar je hebt er absoluut niet het gevoel alsof je in een 'verkleed kleding ' winkel rondloopt.
Alegria: Ik had iets minder dan een half jaar, maar ben daar niet tegen aan gelopen. Heb zelf mijn jurk ook van een bruidswinkeloutlet, waar ik echt super geholpen ben. Ik denk dat het bij een echte bruidswinkel wel lastig wordt, maar daar zal de prijs ook een stukje hoger liggen. Het ligt er een beetje aan wat je wil en wat je smaak is, maar zelfs bij bijvoorbeeld Asos en Zalando verkopen ze trouwjurken (voor een fijne prijs). Al heb je dan natuurlijk niet 'de ervaring'.

Wat leuk trouwens dat je zo tussen de feestdagen trouwt! Ik ben gek op die tijd van het jaar, lijkt me helemaal fantastisch
Bedankt voor deze tip

Ik ga voor mezelf maar een lijstje maken met steden en winkels denk ik Heb in mn hoofd dat ik ook meteen moet slagen ergens, maar dat is natuurlijk ook niet altijd aan de orde haha. Daarom wil ik nu ook niet wachten tot de laatste maanden, want dan zit er ineens wel erg veel haast bij mocht ik niets kunnen vinden.

Het idee van mezelf in een jurk is al grappig, laat staan in een trouwjurk! Ben zo benieuwd hoe ik eruit ga zien
quote:-Eland- schreef op 21 juni 2016 @ 15:24:

Alegria: Ik had iets minder dan een half jaar, maar ben daar niet tegen aan gelopen. Heb zelf mijn jurk ook van een bruidswinkeloutlet, waar ik echt super geholpen ben. Ik denk dat het bij een echte bruidswinkel wel lastig wordt, maar daar zal de prijs ook een stukje hoger liggen. Het ligt er een beetje aan wat je wil en wat je smaak is, maar zelfs bij bijvoorbeeld Asos en Zalando verkopen ze trouwjurken (voor een fijne prijs). Al heb je dan natuurlijk niet 'de ervaring'.

Wat leuk trouwens dat je zo tussen de feestdagen trouwt! Ik ben gek op die tijd van het jaar, lijkt me helemaal fantastisch

Jaa fantastisch he tussen de feestdagen! Ben er echt zo blij mee! Zomer of voorjaar heeft ook echt wel zn charmes, maar stiekem hoop ik gewoon dat het eindelijk eens echt sneeuwt rond die tijd

Bij welke bruidswinkeloutlet ben jij geweest?

Zie op internet meerdere sites die leuke trouwjurken hebben, maar dan kan je niet passen want t zijn echt alleen webshops.. en wil toch wel echt een aantal jurken zien en voelen en aandoen voor ik een keuze maak.
quote:alegria- schreef op 21 juni 2016 @ 15:28:

[...]

Jaa fantastisch he tussen de feestdagen! Ben er echt zo blij mee! Zomer of voorjaar heeft ook echt wel zn charmes, maar stiekem hoop ik gewoon dat het eindelijk eens echt sneeuwt rond die tijd

Bij welke bruidswinkeloutlet ben jij geweest?

Zie op internet meerdere sites die leuke trouwjurken hebben, maar dan kan je niet passen want t zijn echt alleen webshops.. en wil toch wel echt een aantal jurken zien en voelen en aandoen voor ik een keuze maak.Ik had de tip gekregen dat er in Arnhem een aantal (betaalbare) winkels bij elkaar zaten. Ook las ik altijd de blogs van Arnhemsmeisje en wilde ik heeeel graag naar die winkel toe. Die viel mij helaas heel erg tegen! Verder zit daar nog dreamdresses, de sluier en d'amore, allemaal op loopafstand van elkaar. Meeste kun je zonder afspraak heen wat ik wel fijn vond, lekker ongedwongen. Het was niet echt om de hoek, maar wij hadden er een leuk dagje uit van gemaakt!
Alegria een half jaar is opzich prima hoor. Tenzij je een jurk kiest met een echt lange levertijd.. Maar als je dat aangeeft in de winkel kunnen ze je daar echt wel bij helpen. Op die van mij zat 3 maanden levertijd.

Ik herken je gevoel wel heel erg; ik draag ook NOOIT een jurk. Nouja vooruit op het strand 2x per jaar. En ik wist ook totaaaaaal niet wat ik wilde. Maar wat ook handig is: schrijf ook op wat je juist niet wil! Dan vallen er namelijk al heel veel jurken af en wordt de keuze een stukje makkelijker.

En je moet ook gewoon even voelen en testen, hoort erbij

Ik ben eigenlijk wel benieuwd want ik begrijp dus dat je je jurk zelf betaald en heel bewust een maximum bedrag wil uitgeven. Logisch, leven is al duur genoeg zeker met wat je beschrijft. Betaald iedereen de jurk zelf? Ik namelijk niet en vind het bijna lullig om te zeggen in mijn omgeving omdat ik me er bijna voor schaam.
Ik dacht hem zelf te betalen. Tot mijn moeder paar weken na het kopen zei dat zij hem wilde betalen. Maar het niet eerder wilde zeggen omdat ze verwachtte dat een ander familielid dat zou doen.
Niks om voor te schamen toch?

Ik zou hem ook zelf betalen, maar bij het afrekenen zei mijn moeder ineens dat dat niet hoefde. Totaal niet verwacht, super lief. En mijn vriend krijgt zijn pak ook van zijn ouders. We zijn er heel dankbaar voor dat ze dit blijkbaar kunnen en willen doen voor ons.
Oh ik voel me al beter dat ik inderdaad niet de enige ben. Ik was ook van plan zelf te betalen en had mijn ouders mee gevraagd, die kwamen eerst naar mij thuis en mijn vader had een kaartje bij zich. Met daarop: een cadeautje; je 'jurk'. Alleen bedoelt hij jurk dus wel in de ruimste zin van het woord kwam ik achteraf achter want volgens hem hoort daar ook bij wat eronder zit, schoenen, sierraden, naar de kapper gaan, nagels, make-up, een nieuw luchtje voor die dag... en hij bedenkt er vast nog wel wat bij.

Dus ja. Ik voel me dan echt een krengerig verwend nest.

Mijn vriend krijgt zijn pak en schoenen ook van zijn ouders, zijn gescheiden maar doen allebei 50/50. Wel mooi dat ze dat doen.

Ik ben er ook HEEL dankbaar voor, sowieso, ik denk als wij dit niet hadden gehad dat onze dag zelf wellicht wel ietsje soberder was of minder gasten had. Maar omdat we dit dus niet uit hoeven geven kunnen we dat voor iets anders gebruiken.
Ypod, wat lief dat je je jurk cadeau krijgt!

Lapflop, supermooie jurk hebt je

Alegria, ik heb ook van meerderen goede verhalen gehoord over de bruidsoutlet in Leiden. Zelf ben ik er niet geweest, maar een vriendin van mij heeft haar jurk daarvandaan. Zij staat ook op hun site als een van de bruidjes.

Zelf heb ik een duurdere jurk, maar ik heb eerder ook gekeken op de site van Jcrew (Amerikaans merk) en die jurken zijn ook niet enorm duur. Ook veel andere bekende internationale merken hebben vaak een bruidslijn.

Ik zou me verder ook niet te veel zorgen over de datum van het kopen van een jurk. Alleen zullen bepaalde mogelijkheden afvallen, maar dat kan de winkel waar je je jurk koopt ook wel vertellen.

Er is trouwens ook een merk dat speciaal goedkopere jurken maakt, dat heet Bianco Evento.
quote:-Eland- schreef op 21 juni 2016 @ 15:41:

[...]

Ik had de tip gekregen dat er in Arnhem een aantal (betaalbare) winkels bij elkaar zaten. Ook las ik altijd de blogs van Arnhemsmeisje en wilde ik heeeel graag naar die winkel toe. Die viel mij helaas heel erg tegen! Verder zit daar nog dreamdresses, de sluier en d'amore, allemaal op loopafstand van elkaar. Meeste kun je zonder afspraak heen wat ik wel fijn vond, lekker ongedwongen. Het was niet echt om de hoek, maar wij hadden er een leuk dagje uit van gemaakt!Ik wilde ook naar Assepoester (van Arnhems meisje) en vond het ook tegenvallen, ben daar ook niet geslaagd. Bij D'amore wel, fijne winkel! Zit overigens ook in Amersfoort, voor de gene die daar dichterbij wonen!
Thx lapflop en Ypod! Ben helemaal excited nu! Zodra ik de knoop had doorgehakt heb ik mijn moeder en schoonmoeder gebeld om te vragen of ze die dag met mij mee willen gaan. Mijn moeder helemaal blij, 3 kinderen, maar niet 1 van de drie getrouwd en nu haar oudste dochter met nu 36 en dan 38 jaar toch nog Mijn schoonmoeder was helemaal ontroerd dat ik haar meevroeg. Natuurlijk, voor mij een logische keus om deze 2 vrouwen mee te vragen!

Het is geen bruidszaak in de buurt van ons, maar best een behoorlijk stuk rijden. De eigenaresse is een kennis. We gaan er dus een lekker dagje uit van maken. Heb er heel veel zin in!

Wat heerlijk om al die verhalen hier te lezen! Door hier van mij af te schrijven ontzie ik de mensen in mijn omgeving een beetje :D

Wat is sowieso een beetje een gemiddelde prijs voor bruidsjurk en toebehoren? Wij hebben een budget van 4 a 5000 euro....ik ga er van uit dat ik dan een aardig eindje kom? Geen idee wat het alles bij elkaar kost, dus inclusief sluier, schoenen, lingerie en eventueel sieraden....
Ypod je hoeft je tuurlijk niet lullig te voelen! Zo werkt dat niet hoor. Als je iets krijgt is dat super fijn. Ik ken overigens meer mensen die de jurk hebben gekregen dan niet. Zelf ben ik een bijdrage gehad en een deel zelf betaald. Dat wist ik niet van te voren, en anders had ik het budget ook niet aangepast.

Jeluze, in een 'normale' winkel kun jij volgens mij alles kopen zo ongeveer voor dat budget. Alleen 'designer' merken zijn nog duurder, en dan bedoel ik niet pronovias ofzo, maar meer haute couture bruidsjurken. Maar ik kom niet uit de grote stad dus iemand mag me corrigeren als ik het mis heb. In de bruidswinkel bij mij zeiden ze heel hard 'oooo, meeste Nederlandse bruiden geven echt niet meer dan 2000 uit hoor. Zo als je op tv ziet is in Nederland gemiddeld niet het geval '. Heerlijk voor je hoor!
Oooo nou en ik hoef echt niet perse designer hoor! Als ik het goed begrijp zijn dat de jurken waar er maar eentje van is toch? Ben daar nooit zo mee bezig. Vind gewoon iets mooi, kijk verder dan niet naar merk of prijs als het binnen budget is.
Dat hoeft niet per se, maar zegmaar de gucci en prada onder de bruidsjurken. Maar als je naar een 'gewone' winkel gaat moet het makkelijk lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven