Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Wat leuk, al die verhalen van jullie!!!

Lapflop; heftig verhaal! Maar volgens mij best een mooie oplossing zo En idd, twee keer feest!

Leuk dat er meer zijn die een "eigen" BABS willen/hebben!!



Frantic; oeh, nog maar één week!!!! Ik duim mee voor mooi weer, en dat je nagels heel blijven!! *know what you mean*





Vandaag naar een locatie wezen kijken! Lekker op de fiets er naar toe, was toch lekker weer (18 km heen, ook lekker bewogen dus )

Was op zich een leuke locatie, mooi ook qua omgeving, maar ik was er toch niet helemaal weg van.... Ik vond de zaal qua grootte best tegen vallen.... Ik zag er met de beste wil van de wereld geen 100 mensen in feesten, laat staan de 150 die zij aangeven dat er passen..... Ja, staand, niet dansend met een band... Maar goed. Ook eerst nog maar even afwachten met wat voor een totaalprijs ze komen.



Toen m'n vriend en ik later ergens aan het lunchen waren, bedacht ik me dat ik eigenlijk helemaal geen diner wil..... Bij die locatie hebben ze erg veel hapjes tijdens de receptie en 's avonds, en om dan ook nog een diner naar binnen te stoppen.... Lijkt me voor mij in ieder geval erg veel..... En dat vind ik zonde..... Dus even bedenken of en wat we daar mee kunnen....



En daarna natuurlijk jurken gepast!!! Gut, wat spannend en wat leuk!! Drie jurken aan gehad; eerste vond ik gelijk heel mooi. Tweede zou ik nóóit hebben gekozen (toch een beetje Mermaid, maar niet zo overdreven smal boven en uitlopen vanaf de knie, allemaal iets subtieler) maar bleek eigenlijk heel mooi te staan aan de achterkant (tsja, heb toch een Kardashian maat....) alleen vond ik 'm aan de voorkant niet zo bijzonder..... En het bewoog ook niet heel soepel. Of, ik kon er niet ruim in bewegen zeg maar...



En toen de derde.... Mein himmel...... Strapless..... "Ik wil het je toch laten zien, je zult zien dat 't meevalt"

Dus....... Vooruit dan maar.....







Was (ben) nog steeds niet helemaal weg van 't strapless..... Vind 't gewoon teveel "vlees" zeg maar.... Niet dat ik preuts ben (if you got it, you flaunt it.....) maar toch.....

Maar toen kwam er een soort bolerotje overheen, doorschijnend, met beetje kant, die je "achterstevoren" aantrekt, en toen kwam er een sluier... Zo'n "klassieke"..... en toen........ O......M......G



Ik kan er eventueel de schouderbandjes van jurk één aan laten zetten, in plaats van die bolero..... Fijn om te weten

Ik ga de komende weken nog bij andere winkels kijken hoor, want dat lijkt me wel verstandig, en deze komt toch uiteindelijk (met zo'n korset er onder, bolero of extra bandjes en sluier) behoorlijk boven mijn budget uit, of, in ieder geval wat ik er aan uit zou willen geven, dus daar wil ik wel even goed over nadenken, je hebt 'm, heel nuchter bekeken, wel gewoon maar écht één keer aan natuurlijk......



Oef..... Ben kapot van vandaag, haha, maar wat heerlijk om samen met m'n lief te hebben gedaan!



Welterusten iedereen!!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk Irishwasherwoman! Bijzonder he? Dat iets waarvan je dacht 'NEEEEEEE' het toch ineens wel kan worden. Ik had het met mijn schoenen; waarvan ik riep 'dat nooit' liep ik de winkel mee uit.

Zo leuk die jurken passen, zou het zo weer willen doen haha
Alle reacties Link kopieren
Haaaa wat een leuk verhaal Irish!! Je hebt het echt geweldig beschreven Wel grappig dat ik nu al van meerdere kanten heb gehoord dat de kans groot is dat je met een andere jurk thuis komt dan gedacht... Wie weet eindig ik ook nog in een strapless mermaid dress Hopelijk over drie weken op jacht!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie met haar en make-up? Het lijkt me heel erg leuk om het te laten doen. Maar als ik kijk wat het gaat kosten, gemiddeld ben je toch wel 300 euro kwijt. (Tenminste ik kan niet veel vinden onder dat tarief in de regio Utrecht.) Make-up twijfel ik aan of ik het niet zelf zal doen, haar mooi opsteken ben ik niet zo handig in. Aan de ene kant vind ik het dus veel geld maar aan de andere kant is het misschien ook wel zo relaxed om je erop de dag zelf niet druk over te moeten maken. Of heeft er iemand nog tips voor een adres in regio Utrecht. (Liefst iemand die thuis komt op de dag zelf.)
Ik heb in de omgeving iemand gevonden die make-up voor 60 Euro inclusief proefkapsel doet. En ik heb een kapster in mijn kennissenkring dus daar betaal ik niet de hoofdprijs voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilemma. Heb de trouwkaart ontworpen, en onze dagindeling ziet er zo uit.

12.00 - 13.30 fotosessie bruidspaar

14.00 - 15.00 trouwen voor de wet. Familie zien we bij gemeentehuis.

Hierna fotosessie familie, taart, diner.

19.00 - 20.00 trouwen voor de kerk, ringen wisselen.

20.30 - 0.00 felicitaties, feest



De avondgasten zijn vanaf 19.00 van harte welkom. Maar hoe zet ik dat op de kaart? We nodigen u graag uit voor de kerkdienst en het feest?
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
quote:Roos_85 schreef op 17 juni 2016 @ 16:09:

Ik zit met een dilemma. Heb de trouwkaart ontworpen, en onze dagindeling ziet er zo uit.

12.00 - 13.30 fotosessie bruidspaar

14.00 - 15.00 trouwen voor de wet. Familie zien we bij gemeentehuis.

Hierna fotosessie familie, taart, diner.

19.00 - 20.00 trouwen voor de kerk, ringen wisselen.

20.30 - 0.00 felicitaties, feest



De avondgasten zijn vanaf 19.00 van harte welkom. Maar hoe zet ik dat op de kaart? We nodigen u graag uit voor de kerkdienst en het feest?Ik zou gewoon voor de avondgasten een aparte kaart maken met alleen die twee onderdelen.
Wij zijn net geslaagd voor ringen :-). Ik had niet echt een voorkeur dus heb vriend de knoop laten doorhakken. Titanium met rosegoud.
Alle reacties Link kopieren
Kapper heb ik in familie, ideaal.

Make-up..... Haha.... Ik laat mijn visagiste invliegen vanuit Italië.... En nee dat is echt geen grap.



Wij gaan misschien zondag kijken voor ringen! GEEN IDEE wat ik daar van moet denken of wat ik wil; zilverkleurig... Maar verder? Dilemma
Wij wisten ook alleen dat we tweekleurig, niet te smal en geen geelgoud wilden
Alle reacties Link kopieren
quote:MN-- schreef op 17 juni 2016 @ 23:07:

Wij wisten ook alleen dat we tweekleurig, niet te smal en geen geelgoud wildenEr is ook zo veel keus. Vriend weet het trouwens wel; gewoon simpel, dus of helemaal effen en glad of iets met een richeltje maar dan weer niet middenin want dat vind hij vrouwelijk. Owkee.
Alle reacties Link kopieren
Nooooooo, ik had net een hele lap geschreven, is het allemaal weg!!
Alle reacties Link kopieren
Zucht, dan maar opnieuw:



Goudstraal, van harte met je afstuderen!! Ik hoop dat je een prachtige jurk gaat vinden.



Ypod, wij trouwen ook voor de kerk. Wel Rooms-Katholiek. Ik geloof dat de andere bruidjes allemaal protestant zijn, klopt dat? Als ik het mis heb: RK-bruidjes, doen jullie een huwelijksmis (met eucharistie(communie)) of alleen een woorddienst? En alle gelovige bruidjes, welke bijbelteksten hebben jullie gekozen? Wij zijn nog aan het nadenken en zoeken, we moeten ook nog met meneer pastoor overleggen... Ik ben iig nieuwsgierig naar jullie keuzes.



Lapflop, ik heb wel wat ideeën voor je. Kijk eens bij Toms (kanten Toms met gouddraad bijvoorbeeld), clarks mooie ballerina'tjes of bij crocs (Did she say that?!?! Really?!?! Yes, she did )

Die laatste heeft ook leuke comfi ballerina'tjes, waar ik zelfs in Parijs niet de modeboutiques mee ben uitgestuurd wellicht zit er wat voor je bij. Ik bedoel overigens in geen geval die klompen, die zijn spuuglelijk onder een jurk

Ik overweeg ze ook in de avond aan te doen, maar ik denk ook nog aan Nike roshe flyknits... Lijkt me heerlijk dansen..
Alle reacties Link kopieren
AnneX, ik heb helaas geen tips voor je, ik woon elders. Wel vrienden in Utrecht dus ik zou het kunnen vragen, maar geen idee of die dat wel weten..

Zelf ga ik er wel ongeveer dat bedrag aan uitgeven, maar ik wil gewoon dat het mooi word en heb vertrouwen in de kapster, pardon 'hair stylist/make-up artist'

Eerst wilde ik het bij mijn eigen kapper laten doen, maar na een soort proefsessie was ik helemaal niet zo happy. Dus toen toch maar een dure gekozen. Gelukkig besparen we op de fotograaf. Een nichtje van mij kan heel goed fotograferen, ze fotografeert ook voor bekende bladen, maar stond erop ons te fotograferen. Dus dat is gratizzz. Hoe duur is een fotograaf normaal? Ik heb geen flauw idee.



Irish, je verhaal klinkt precies als het mijne. Ik heb ook iets heel anders aangeschaft dan ik oorspronkelijk voor ogen had, veel kant, lange mouwen. Je zou me nu eens moeten zien.

Mijn tip aan jou, struin vooral marktplaats af! Daar heb ik al vele goeie deals gemaakt het afgelopen jaar. Ook atelier Joline is een goeie. Kijk maar eens, je vindt er vast veel van wat je nu hebt aangehad.



Speaking of which, ik heb vandaag ook mijn eerste afspeldsessie gehad. Ik had eigen lingerie, schoenen etc mee, dus die konden ze me al niet verkopen

Net als mijn sluier, daar kreeg ik een sneer over dat ie te lang zou zijn, maar de keer ervoor kwamen ze met precies dezelfde lengte aanzetten plus die was vier keer zo duur als mijn score op marktplaats.

Vervolgens wilden ze me nog allerlei sieraden aansmeren, maar die wilde ik ook niet. Die heb ik al. Ik liet een plaatje zien, zei die dame: wil je dan geen armband? Double , echt, als ik die had gewild dan had ik die wel samen met de rest van mijn sieraden aangeschaft.... Zucht.

De passessie was verder wel prima. Mijn jurk wordt ingekort en op strategische punten aangepast en dan is ie klaar.

Ik moet m begin sept op komen halen, maar het is zo druk dat ze eigenlijk geen plek meer hadden op de dagen dat ik kan. Heeeeel handig, not.

Dat vind ik nu wel vervelend. Ik moest trouwens ruim €150 betalen voor het vermaken. Dat vind ik echt een enorm bedrag!!!

Ze kwamen ook nog met allerlei bling accessoires, die lelijk waren en heul duur triple

Dat vind ik wel echt vermoeiend aan die bruidszaken hoor! 'Accessory rooms', princess shoe fittings en meer van dat soort bullshit, bah. Vooral ook omdat alles veeeeeeel duurder wordt, daardoor.
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik vast nog wat vergeten, maar het is nu heeeeeel erg bedtijd! Morgen gaan we aan de uitnodigingen knutselen.
Mijn vriend en ik zijn theoretisch allebei Rooms Katholiek maar hebben niks met het geloof. Daarom trouwen wij alleen voor de wet. Al is dat in mijn dorp wel in een inimini romantisch kerkje<3
Alle reacties Link kopieren
quote:MN-- schreef op 18 juni 2016 @ 06:38:

Mijn vriend en ik zijn theoretisch allebei Rooms Katholiek maar hebben niks met het geloof. Daarom trouwen wij alleen voor de wet. Al is dat in mijn dorp wel in een inimini romantisch kerkje<3Zo'n klein kapelletje is wel prachtig en romantisch
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn RK en willen inderdaad een dienst met communie. Qua teksten enzo heb ik nog geen idee, omdat ik graag eerst wil horen hoe en wat; hoelang de dienst duurt, of eigen muziek mag etc. Ligt ook een beetje aan de pastoor natuurlijk; wij weten dat er hele traditionele zijn en hele moderne in de parochie. Maar we krijgen dus iemand uit een andere parochie dus ik wacht eerst even af hoe die persoon is.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik wil ook heel graag meeschrijven

Wij gaan trouwen op 30 december 2016 in Noord-Holland. En ik ben 28!



Vind het super spannend.. gister hebben we het bekend gemaakt tijdens een etentje voor mn vriend zn verjaardag. T schijnt dat je verloofd bent op het moment dat je het bekend maakt toch? Dat klinkt nog helemaal onwennig! :D



Trouwen in december, lijkt me vreselijk koud en sommige mensen zeggen ook; daar had ik nooit voor gekozen, wat een bijzondere datum in de winter! Maar wij vonden tussen kerst en oud en nieuw zo romantisch.. ik ben echt een kerstmens
Don't look back. You're not going that way.
Wij wilden ook een winterbruiloft, al wordt dit nu ivm zwangerschal herfstbruiloft :-)
Kan ik mij nog aanmelden? Ik ga trouwen zomer 2017 25-08-2017.
Iedereen mag meeschrijven ttas
Alle reacties Link kopieren
Hi Alegria en Ttass!



Gezellig hoor dat jullie meekomen schrijven

Alegria, je moet een datum kiezen die bij jullie wensen past. Het is toch geweldig als je een heel mooie winterbruiloft kunt houden, ik vind het ook heel romantisch! Alleen mijn aanstaande vindt een zomerbruiloft toch leuker. Plus we hebben veel met een bepaalde datum en die valt precies in het trouwseizoen.



Ypod, ik ben benieuwd naar hoe jullie pastoor tegen zaken aankijkt en wat wel en niet mag. Wij moeten binnenkort een afspraak maken.

Er is trouwens een site waar je veel info kunt vinden, deze: http://www.huwelijksvoorbereiding.nl/menu.htm

Hij is van een kerk in Helmond, maar in principe verschilt het niet zoveel van andere RK kerken. Leuk dat jullie het met communie doen, dat zouden wij eigenlijk ook graag willen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi alegria en Ttass28, welkom hier en gefeliciteerd met jullie verloving!!

En Bonnieux bedankt voor je felicitatie!! Jammer dat je jouw tekst opnieuw moest typen, lekker irritant is dat he! Zeker als je al zoveel hebt... Hoe gaan je uitnodigingen er uit zien?



Hebben jullie nog tips voor mij hoe ik met mijn vrienden en familie om moet gaan? Ik wil dus binnenkort op zoek gaan naar mijn bruidsjurk nu ik eindelijk afgestudeerd ben (cadeautje voor mezelf :P). Maar ik ben er nog niet echt uit met wie en wanneer.... Ik heb twee zussen, waarvan ik er met eentje niet echt boter. Ze irriteert me gewoon gauw. Met de andere heb ik wel een super goede band. Mijn moeder is mega on-romantisch en lijkt het allemaal niet zo mooi en bijzonder te vinden als ik. Ze opperde al om 'gewoon' met vriendinnen te gaan, zonder haar erbij. Dan heb ik nog twee vriendinnen die het wel heel leuk vinden, maar weinig tijd hebben en andere afspraken belangrijker lijken te vinden :S Ik wil gewoon ook zo'n leuke en gezellige meiden-dag waar ik veel bruiden over hoor, maar bij mij lijkt het allemaal erg moeilijk
Ik had mijn beste vriendin, moeder en schoonmoeder bij me. Maar had in 1,5 uur beslist haha. Zij dachten volgens mij dat ik wel langer nodig zou hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven