Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Nog een aanvulling: ik ben nu 29 en dan 30. Mooie leeftijd. Ik ben erg aan het stressen over de locatie en van alles en nog wat. We gaan dit weekend even zitten met z'n tweeën en locaties bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux, dank je wel! Ik zoek gewoon nog even verder en heb ondertussen ook een goed excuus om mooie make-up te kopen

En wat een gedoe in die bruidszaak. Ik ben heel erg blij dat ik mijn jurk heel snel gevonden had en niet van die passessies hoefde te houden. Dat was gewoon echt niks van mij en de meeste trouwjurken passen ook niet zo bij mijn stijl.

Goudstraal, ga gewoon met de mensen die je graag mee wil hebben. En die ook snappen dat je er een fijne/bijzondere dag van wil maken. Desnoods ga je alleen met je zus. En misschien bedoelden je vriendinnen het wel niet zo. Je kan ze nog vragen of ze er tijd voor willen vrijmaken. Is dat niet geval dan weet het ook. Met alleen je zus kan je toch ook een hele fijne dag er van maken?
Alle reacties Link kopieren
Tip; neem niet te veel mensen mee. Hoe meer mensen, hoe meer meningen en eigenlijk is alleen je eigen mening het belangrijkst. Ik ging met mn moeder EN vader, vond iedereen heel vreemd. Maarja Daddy's girl. En ik ben enig kind, scheelt misschien ook.



Thanks voor de site Bonnieux! Ik ga vanmiddag even uitgebreid lezen, handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn zus, moeder en schoonzus meegenomen... Beste vriendin wilde ik er ook graag bij hebben, maar zij was net bevallen dus zag het niet zitten.. 3 mensen in de jury dus, was wat mij betreft helemaal goed! Daarna mn moeder meegenomen voor doorpassen en alles wat er nog veranderd moest worden, en mijn zus voor het ophalen van de jurk (aangezien zij me ook helpt aankleden vrijdag)...
Alle reacties Link kopieren
Heeee Goudstraal!



Ik heb ook veel gehoord over dat soort 'vriendinnenuitjes', maar hier ging het ook niet zo. Mijn zus was precies op vakantie toen ik ging passen. Ik heb uiteindelijk gewoon een afspraak gemaakt op een moment dat het mij goed uitkwam. In eerste instantie leek toen helemaal niemand te kunnen, maar uiteindelijk kwam het toch goed. Mijn moeder is ook niet zo van de romantische tierlantijntjes en alle ceremonie rondom het kopen van een jurk. Ze was er uiteindelijk wel bij en vond het ook leuk, niet fantastisch, maar wel leuk.

De verkoopster probeerde ons gezelschap nog een echt 'say yes to the dress moment' ontfutselen, maar dat was er niet

Hoewel iedereen mijn jurk echt prachtig vond en nog steeds vindt.

Wat je je ook moet realiseren, is dat het zomaar kan dat je je jurk niet in een sessie vindt. Dus je kunt ook best je zus, vriendinnen, evt ook schoonzus en schoonmoeder (wie weet vinden jij en zij dat heel leuk) verspreiden over verschillende geplande sessies.

Plus ook nadat je je jurk hebt gekocht, mag je je jurk nog meerdere keren aan en ook dan kun je mensen meenemen.

Ik wil je ook nog wel wat verdere tips geven, maar graag via Pm omdat ik anders vrij herkenbaar ben.
Alle reacties Link kopieren
Hey Goudstraal, nog gefeliciteerd met je afstuderen! Fijn gevoel moet dat zijn, en van het ene feest kun je nu meteen het volgende gaan plannen :D



Ik denk dat je moet doen waar je jezelf het prettigste bij voelt. Ik had de eerste keer mijn moeder, zus en schoonmoeder bij me. Mijn moeder is ook super on-romantisch, maar ze vond het toch wel bijzonder om bij te zijn. Een van de andere had ik vooral uitgenodigd om haar een plezier mee te doen. En ondanks dat sommige zeggen dat dat niet belangrijk is, moet je dat voor jezelf bepalen. Ik vond het dan weer belangrijk om iedereen te laten zien dat ik ze wilde betrekken bij de bruiloft. Ik ben trouwens 3x geweest uiteindelijk (en met iets totaal anders thuisgekomen dan verwacht) en verschillende mensen meegenomen. Als je bijvoorbeeld aan je zus wil laten zien dat ze ondanks dat het niet altijd botert toch belangrijk voor je is, kun je dit ook juist gebruiken daar voor. Maar als je je daar echt onprettig bij voelt dan moet je het gewoon niet doen.



Ik heb trouwens ook tegen vriendinnen gezegd: ik wil niet teveel meningen tegelijkertijd, en daarom ga ik eerst met dit groepje. Maar jullie staan in reserve als ik meer keer nodig hebt. En dat vonden ze allemaal goed en leuk.
Alle reacties Link kopieren
Roos_85 wij hebben 2 verschillende kaarten, dus een andere tekst voor de dag en de avondgasten. Was ook helemaal niet echt duurder bij onze drukker.



MN titanium en rozegoud klinkt echt super mooi! Onze ringen zijn witgoud, een stuk meer standaard dus. Maar ik kan niet wachten tot ik hem om mag!



Ypod mijn vriend vind juist dat alles symmetrisch hoort en dus dat het richeltje in het midden moet. Hij heeft nu een vrouwelijke ring dus, lol! Grappig dat iedereen daar zo anders over denkt. Owja, en een make-up artist uit Italie moet je wel even toelichten hoor! :D



Bonnieux bedankt voor de tips! Ben ik echt super blij mee. Ik ben trouwens protestants van huis uit, en mijn vriend Rooms. (als dat maar goed gaat ). Mijn opa ''bepaald'' de Bijbelteksten voor ons, hij overlegd nog wel even, maar ik weet zeker dat dat helemaal goed komt. Hij predikt altijd ''liefde voor de hele wereld'', dus dat komt vast goed. Als het gewenst is wil ik best laten weten wat het uiteindelijk geworden is.



Alegria- welkom! Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk. Wat mij betreft ben je verloofd sinds de dag dat jij dat met je partner hebt afgesproken. Dus als jullie vinden dat je sinds gister verloofd bent, dan is dat zo. :D



tass ik heb het al in een ander topic gezegd, maar nogmaals gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk! Weet je al welk land het gaat worden?
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede en lieve reacties allemaal van jullie, dankjewel! Dit maakt echt dat ik super blij ben met dit topic, hier kan ik lekker alles kwijt! Mijn schoonmoeder heb ik inderdaad al gevraagd of ze mee zou willen en die was helemaal blij en enthousiast. Het probleem is ook dat ik commentaar van mijn moeder verwacht als ik wel de ene zus meevraag en niet de andere...maar misschien moet ik me daar niet van te voren al druk om gaan maken. De andere optie is dat in inderdaad wel mijn beide zussen vraag om niemand voor het hoofd te stoten en er alsnog een leuk dagje van ga maken met de vriendinnen, moeders en zussen allemaal bij. Dan zou ik wel 6 mensen bij me hebben, beetje veel misschien?
Alle reacties Link kopieren
Zes kan wel hoor, ik had vijf aanwezigen. Maar de vijfde vroeg veel aandacht en telde dus dubbel



Waar ik wel voor zou zorgen is dat je niet te veel tegengestelde meningen bijeen hebt, anders word je wel gek denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!

Ik heb een tijdje wat meegelezen, maar ik dacht ik ga toch eens meeschrijven om m'n vriend iets minder lastig te vallen Ik hoef niet per se in de tabel, ik weet nog niet zo goed wat ik kwijt wil/kan ivm herkenbaarheid.



In ieder geval ga ik eind oktober trouwen, in Brabant. Ben pas vorige maand gevraagd, maar oktober is een speciale maand voor ons en een half jaar leek ons tijd genoeg. Dat blijkt ook wel, want we hebben al veel geregeld! Locatie, jurk, ringen, fotograaf, vervoer, eten, is allemaal al geregeld. Uitnodigingen/gastenboek hebben we al uitgezocht en iedereen is al op de hoogte van de dag. Vriend moet alleen nog zijn pak en we zijn bezig met een dj.



De jurk heb ik trouwens uitgezocht met moeder + schoonmoeder, meer mensen had ik zelf niet fijn gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Goudstraal, bij say yes to the dress zitten ze soms wel met 12. reken er iig op dat niet iedereen dezelfde jurk het mooist zal vinden. Dat is niet erg, maar als je je daar van te voren op in stelt voorkomt dat misschien dat je kriegel wordt in de winkel.
Gefeliciteerd Tass en Eland!!! Leuk dat er zo al weer een heel groepje ontstaat!!





Ik heb, zoals, geloof ik, eerder geschreven, m'n vriend mee voor de eerste jurkenselectie. Gewoon omdat ik het fijn vind dat met hem te doen



Als ik straks een aantal winkels ben af geweest, wil ik met twee vriendinnen en m'n moeder een uiteindelijke keuze maken Dan is het toch een soort van verrassing voor m'n vriend



We zijn inmiddels twee locaties af geweest en hebben offertes, maar mán wat duur! Vooral trouwen in onze eigen woonplaats is zó duur! Dat moeten we natuurlijk wel bij de locatiesprijs optellen....

Maar we hebben nog wat andere locaties te bekijken, dus we merken het wel.



Ringen zijn we ook voor aan het snuffelen op Pinterest We hebben allebei dezelfde soort wensen wat onze ringen betreft (ik wil niet verder uitwijden ivm herkenning....) maar het wordt in ieder geval niet "gewoon standaard goud en glad" (niet dat er een standaard is, maar hopelijk snappen jullie mij )

Sowieso hebben we een soort van thema (niet heel erg overduidelijk, maar wel op sommige momenten aanwezig) en onze ringen passen bij dat thema.

Tegen de tijd dat de dag heel dichtbij is, durf ik er wel verder over uit te wijden



Wij hebben ook al wat ideeën voor de kaarten en zitten daarbij ook aan twee verschillende te denken voor dag- en avondgasten, maar ook voor de bepaalde groep daggasten die mee eten, hoewel we er nog niet helemaal over uit zijn of we ze allemaal laten mee eten, of alleen een select gezelschap.

Ook zit ik er aan te denken er een extra velletje bij te stoppen met wat wensen vanuit ons. We willen onze gasten geen dress-code opleggen, maar het zou ons wel heel erg leuk en feestelijk lijken als onze gasten een bepaalde stijl en details aanhouden wat met ons "thema" te maken heeft. Het is dus meer een idee/tip vanuit ons, voor bijvoorbeeld gasten die twijfelen, of die het leuk lijkt er iets van te maken. Het zou mij namelijk zó gaaf lijken als de meeste gasten hier iets mee doet!!!

En ook zetten we daar dan het vriendelijke, doch dringende, verzoek géén stukjes te doen!!!
Ik ga hier niet naar verschillende winkels voor een bruidsjurk laten waarschijnlijk. Ik laat zoals ik er nu tegen aan kijk een jurken. Ik hoop hem gaat onderwerpen hem zo kan maken dat hij op de dag zelf lang is en dat hij daarna naar kort kan. Aangezien hij niet wit wordt kan ik hem daarna nog aan.

Naar de afspraak voor het ontwerp zullen waarschijnlijk wel mijn moeder, schoonmoeder en zus meegaan.



Goudstraaltje ik zou gewoon een afspraak maken en die melden bij de dames ruim van te voren dan zullen de mensen die het belangrijk vinden best mee kunnen.



Irish women ik vind een thema voor een bruiloft niet erg zolang ik er maar niets iets duurs voor moet kopen.



Hier moeten gaan kijken naar ringen. Alleen wil ik geen ring. Ringen gaan bij mij irriteren en ik ben ze vaak snel kwijt omdat ik er mee zit te spelen of af doen. We moeten maar eens kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik had zes mensen mee! Was echt een mooi moment, om dan de jurk gevonden te hebben. Neem mee wie jij er bij wilt hebben. Het draait ten slotte om jou en de jurk!
Live your life with love and laughter
Alle reacties Link kopieren
Bij mij waren mijn stiefmoeder en zusje mee, was erg fijn. Meer mensen hoefde ik er ook niet bij te hebben. Ik ben naar één zaak geweest en de derde jurk was raak. En ik bedenk me net dat ik over 2 weken voor de eerste pas ga

Ben alleen heel bang dat ik de jurk niet meer mooi vind, maar als ik naar de foto's kijk zie ik een stralend gezicht, dus het komt vast wel goed. M'n vriend moet die dag ook voor de eerste pas, maar die stuur ik wel ff de stad in tot ik klaar ben
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel irish-washer-woman!



Het is inderdaad veel geld ja! Vriend en ik hebben ons budget wat moeten ophogen.. Maar dat komt vooral omdat wij iedereen (ongeveer 100 man) er graag bij alles (ceremonie, diner, feest) bij willen hebben. Dat is voor ons een van de belangrijkste dingen. Uiteindelijk toch al gauw een fijne locatie gevonden die qua prijs best meevalt en die vooral super met ons meedachten. Ik vertrouw ze helemaal met onze dag en dat vond ik ook wel belangrijk, hadden we op een andere locatie niet.



Als er een standaard trouwring is, dan hebben wij die haha, simpel glad goud. Dragen beide nooit sierraden en dit vonden we het mooist.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje over dé jurk! Hoe lang van tevoren zijn jullie gaan passen?

Wij trouwen morgen over 2 jaar pas, maar ik heb voor mijn gevoel dé jurk gezien bij een bruidssalon van een kennis van mij.

Deze is echter in de uitverkoop en op=op.....



Wat zouden jullie doen? Voorbij laten gaan, want er komt nog wel zo'n jurk voorbij de komende 2 jaar of toch stiekem gaan passen? Hij kan natuurlijk ook tegenvallen als ik hem aan heb
Ik 9 maanden vooraf. Iemand anders in de winkel 15 maanden vooraf. Nu ben ik blij met die 9 maanden aangezien het er nu 6 zijn.

Ik zou gaan passen als je geen wispelturig type bent.
Alle reacties Link kopieren
@ MN-- Zou mezelf niet heel wispelturig willen noemen nee....deze jurk springt er gewoon iedere keer weer uit voor mij, waar ik hem ook tegenkom....

Misschien toch gewoon maar eens doen dan...



Ik zat nog even terug te lezen en ik vraag mijn moeder en schoonmoeder mee als ik jurken ga passen. Meer mensen lijkt mij niet fijn i.v.m. verschillende meningen.



In september ga ik samen met mijn moeder naar het Say yes to the dress event in Amsterdam. Kijk hier al heel erg naar uit. Zijn er hier toevallig meer meiden die daar naar toe gaan?
Alle reacties Link kopieren
Jeluze, zo vaak kom je geen jurk met korting tegen. Ik zou het lekker gaan passen, en als het dan toch niks is heb je nog een hele tijd om iets anders te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja het is wel een mooie bijkomstigheid natuurlijk. Het is een flinke korting ook. Kan dat weer ergens anders uitgegeven worden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn jurk trouwens gevonden in een sample sale van een designer. Daar had ik ook: nu of nooit. De jurk was nu zelfs binnen mijn budget. Tewijl de nieuwprijs meer was dan de aanschaf van mijn auto en de auto van mijn vriend bij elkaar.



Hij is handgemaakt in Rome.



Het was wel heeeeel moeilijk om ter plekke te kiezen en ik mocht ook maar heel weinig mensen meenemen. Maar ik mocht wel even met mijn moeder skypen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk dat is mooi lapflop!

En jij bent er ook goed op tijd bij met het aanschaffen van je jurk als ik het goed zie?
Alle reacties Link kopieren
We zouden eigenlijk komende maand al de bruiloft doen, dus ik was eigenlijk 9 maanden van te voren geslaagd. Ik begreep dat het toch ook wel handig is ruim een half jaar van te voren te zoeken. Nu moet hij nog een jaartje langer in de kast hangen.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat veel reacties weer, leuk!

Welkom nieuwe meeschrijfsters, gezellig clubje zo.



Ik zou gaan passen Jeluze! Als je oog telkens op die jurk valt ga je spijt krijgen als je hem niet gaat passen. En wie weet valt hij ontzettend tegen als je hem aan hebt (het komt voor) dan weet je dat ook. Wie weet is het DE jurk, dan heb je hem gewoon optijd. De pasafspraken zijn toch nog niet dus innemen en ruimer maken kan altijd wel geloof ik mocht het nodig zijn.



Lapflop. Ok ik ben nu HEEL benieuwd naar je jurk!

Even over mijn Italiaanse make-up artist haha. Een van mijn beste vriendinnen is Italiaanse, haar vader woont in NL en zij heeft middelbare school en HBO opleiding in NL gevolgd. Maar de rest van haar familie woont dus nog in Italië. En dat is natuurlijk best ideaal als vakantie adresje, vandaar dat ik daar ook al meerdere malen geweest ben en het eigenlijk bijna mijn tweede familie is. Haar nichtje volgde de laatste keer dat ik daar was de visagiste opleiding en heeft toen een make up look gemaakt bij mij (gewoon voor de fun omdat we er toen toch waren) en dat vond ik zo mooi!

Nu was ik dus opzoek voor mijn make up etc, ken verder niemand die dat doet dus toen was ik met mijn vriendin aan het grappen; ja dan laten we haar invliegen HA HA HA. Maar zo gek was dat eigenlijk nog niet. En zij vond het meteen helemaal geweldig om dat te mogen doen.

Dus nu ga ik begin augustus een week op vakantie naar Italië om mijn proef make-up te doen. En komt ze in november een weekendje naar Nederland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven