Eetlijstjes, stok achter de deur - revised
woensdag 4 mei 2016 om 15:02
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.
Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.
Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.
Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
zondag 19 juni 2016 om 20:57
B&J... Hmmm, lekker Dalfx. Mag ik van mezelf over een maandje weer, haha!
Vandaag:
O: Magere kwark met lemon curd
T: -
L: Speltboterham met roerei van twee eitjes, met snippers gerookte schouderham en bieslook. Speltboterham met pindakaas.
T: mini kitkat bij de thee
A: Tuinboontjessalade met cherrytomaatjes, komkommer, ijsbergsla, schapenfeta, pijnboompitjes, rode ui en munt/peterselie/limoen/olijfolie dressing.
T: Koffie met één reepje kinderbueno (speciaal een half uur voor naar de benzinepomp gelopen haha!)
T: Magere yoghurt met abrikozenjam
T: Bakje versgepofte zoute popcorn
Vandaag:
O: Magere kwark met lemon curd
L: Speltboterham met roerei van twee eitjes, met snippers gerookte schouderham en bieslook. Speltboterham met pindakaas.
T: mini kitkat bij de thee
A: Tuinboontjessalade met cherrytomaatjes, komkommer, ijsbergsla, schapenfeta, pijnboompitjes, rode ui en munt/peterselie/limoen/olijfolie dressing.
T: Koffie met één reepje kinderbueno (speciaal een half uur voor naar de benzinepomp gelopen haha!)
T: Magere yoghurt met abrikozenjam
T: Bakje versgepofte zoute popcorn
zondag 19 juni 2016 om 21:14
Zo ik ben ook weer even terug van weggeweest. Bijna tentamens dus erg druk met school en werk!
Wilde wel nog even inhaken op de discussie over gezonde voeding en de documentaire food matters. Ik kan iedereen het, volledig wetenschappelijk onderbouwde, boek "eet als een expert" aanraden. Alles wat er in staat is door honderden lange studies onderzocht en hypes worden weerlegd. Daarnaast geeft het boek hele praktische informatie. Ik denk dat iedereen wel weet dat shakes en repen niet goed zijn. En dat chocopasta niet gezond is, maar er zijn ook een heleboel dingen waar altijd twijfel over is, dat wordt in dit boek mooi uitgelegd. Als (bijna) dietist ben ik blij met een boek als dit, geschreven door diëtisten en voedingswetenschappers, ipv hobbyisten zoals rens kroes en Sonja bakker. Iets met klok en klepel enzo wat hen betreft
Lijstjes;
Gister:
O: skyr met 4 abrikozen
T: appel
L: 4 maiswafels, 2 met komijnekaas en 2 met kruidenkaas, 1 banaan
T: schaaltje kersen
D: Indiase linzen dahl met zelfgemaakt volkoren naanbrood, zilvervliesrijst en zelfgemaakte raita (yoghurt-mint dip)
T: popcorn uit de pan, halve galiameloen
Vandaag;
O: skyr met mango
T: gekookt ei
L: 4 volkoren matzes met komijnekaas, 1 appel
T: banaan
D: volkoren couscous met gegrilde aubergine en paprika, Kikkererwten en feta
T: blokje Tony 70% en aardbeien
Wilde wel nog even inhaken op de discussie over gezonde voeding en de documentaire food matters. Ik kan iedereen het, volledig wetenschappelijk onderbouwde, boek "eet als een expert" aanraden. Alles wat er in staat is door honderden lange studies onderzocht en hypes worden weerlegd. Daarnaast geeft het boek hele praktische informatie. Ik denk dat iedereen wel weet dat shakes en repen niet goed zijn. En dat chocopasta niet gezond is, maar er zijn ook een heleboel dingen waar altijd twijfel over is, dat wordt in dit boek mooi uitgelegd. Als (bijna) dietist ben ik blij met een boek als dit, geschreven door diëtisten en voedingswetenschappers, ipv hobbyisten zoals rens kroes en Sonja bakker. Iets met klok en klepel enzo wat hen betreft
Lijstjes;
Gister:
O: skyr met 4 abrikozen
L: 4 maiswafels, 2 met komijnekaas en 2 met kruidenkaas, 1 banaan
T: schaaltje kersen
D: Indiase linzen dahl met zelfgemaakt volkoren naanbrood, zilvervliesrijst en zelfgemaakte raita (yoghurt-mint dip)
T: popcorn uit de pan, halve galiameloen
Vandaag;
O: skyr met mango
T: gekookt ei
L: 4 volkoren matzes met komijnekaas, 1 appel
T: banaan
D: volkoren couscous met gegrilde aubergine en paprika, Kikkererwten en feta
T: blokje Tony 70% en aardbeien
maandag 20 juni 2016 om 16:05
Wat heb je lekker en gezond gegeten, Ymora! Hopelijk gaan je tentamens straks net zo goed als je lijstjes eruit zien! Dat boek klinkt superinteressant, heb 'm op mijn Bol-verlanglijstje gezet!
O: Flink veel magere kwark met theelepel lemon curd
T: Twee rijstwafels met kruidensmeerkaas
L: Omelet van twee eitjes, snippers gerookte schouderham (30gr) en bieslook
T: Twee gele kiwi's
A: Zwarte bonenburger (met chili, komijn, paprikapoeder, rode ui, beschuit, eitje, peterselie, peper/zout) in zelfgebakken spelt-pitabroodjes met tomaten/maïs salsa en plakjes avocado. Met pittige mexicaanse saus.
T: Koffie met de andere helft van mijn kinder bueno.
T: Nog te verzinnen
O: Flink veel magere kwark met theelepel lemon curd
T: Twee rijstwafels met kruidensmeerkaas
L: Omelet van twee eitjes, snippers gerookte schouderham (30gr) en bieslook
T: Twee gele kiwi's
A: Zwarte bonenburger (met chili, komijn, paprikapoeder, rode ui, beschuit, eitje, peterselie, peper/zout) in zelfgebakken spelt-pitabroodjes met tomaten/maïs salsa en plakjes avocado. Met pittige mexicaanse saus.
T: Koffie met de andere helft van mijn kinder bueno.
T: Nog te verzinnen
maandag 20 juni 2016 om 16:57
Dames, ik kom ook af en toe een eetlijstje posten. Ik ben 15kg te zwaar, wil afvallen en mijn probleem zit hem in teveel met name. Ik ben een flink eter en dat zal ik moeten doorbreken. Ik weet hoe ik gezond moet eten, welke keuzes ik moet maken maar vind het lastig om kritisch te zijn op mijn portiegrootte. Voor vandaag mijn lijstje:
O: 130gr banaan + 30gr havermout + 10gr lijnzaad + 10gr chiazaad + 150ml alpro amandelmelk
T: 1 enorme appel
L: 2 stevig volkoren boterhammen van de AH (104gr brood) met sambal en 30gr 30+ oude Beemster kaas
T: 100gr snoeptomaatjes en 100gr worteltjes
A: 75gr ongekookte volkoren spelt spaghetti met bolognese saus van 200gr passata, 100gr tartaar, 100gr champignons, 100gr winterpeen, 1 stengel bleekselderij, 1/4 rode paprika, 1 TL olijfolie, 1/4 ui en 10gr parmezaanse kaas
T: 150gr halfvolle yoghurt met 1 grote sinaasappel
Wat betreft calorieen zit ik denk ik wel prima (ik ga vanavond ook nog een uur stevig wandelen als het ooit droog wordt) maar vooral omdat ik mijn maag wil laten wennen aan kleinere porties wil ik graag dat jullie kritisch meekijken of ik niet teveel eet.
O: 130gr banaan + 30gr havermout + 10gr lijnzaad + 10gr chiazaad + 150ml alpro amandelmelk
T: 1 enorme appel
L: 2 stevig volkoren boterhammen van de AH (104gr brood) met sambal en 30gr 30+ oude Beemster kaas
T: 100gr snoeptomaatjes en 100gr worteltjes
A: 75gr ongekookte volkoren spelt spaghetti met bolognese saus van 200gr passata, 100gr tartaar, 100gr champignons, 100gr winterpeen, 1 stengel bleekselderij, 1/4 rode paprika, 1 TL olijfolie, 1/4 ui en 10gr parmezaanse kaas
T: 150gr halfvolle yoghurt met 1 grote sinaasappel
Wat betreft calorieen zit ik denk ik wel prima (ik ga vanavond ook nog een uur stevig wandelen als het ooit droog wordt) maar vooral omdat ik mijn maag wil laten wennen aan kleinere porties wil ik graag dat jullie kritisch meekijken of ik niet teveel eet.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
maandag 20 juni 2016 om 17:32
Ik heb eerder ook wel eens meegeschreven hier, vind het wel leuk om dat weer te doen Ik wil verder niet afvallen of aankomen, vind mezelf prima zo.
Vandaag:
O: havermout met amandelmelk, een banaan, wat aardbeien en wat amandelen
T: boterham met kaas
L: 3 knäckebröd met avocado en hagelslag, glas sinaasappelsap
A: aardappelen, rode bietjes en een valess schnitzel
T: waarschijnlijk nog nectarines of een appel
Vandaag:
O: havermout met amandelmelk, een banaan, wat aardbeien en wat amandelen
L: 3 knäckebröd met avocado en hagelslag, glas sinaasappelsap
A: aardappelen, rode bietjes en een valess schnitzel
T: waarschijnlijk nog nectarines of een appel
maandag 20 juni 2016 om 19:55
Vandaag:
O: spelt muesli, soya yoghurt, honing
L: minestronesoep met een salade van komkommer, sla en tonijn
T: plak oude geitenkaas
D: volkoren penne met bolognese saus
T: pure chocola met salted caramel
T: rauwe chocola gevuld met kokos
O: spelt muesli, soya yoghurt, honing
L: minestronesoep met een salade van komkommer, sla en tonijn
T: plak oude geitenkaas
D: volkoren penne met bolognese saus
T: pure chocola met salted caramel
T: rauwe chocola gevuld met kokos
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

maandag 20 juni 2016 om 23:51
Zo druk met alle voorbereidingen voor Italië!!
Post even alleen mijn lijstje van vandaag.
Ik eet een beetje raar op het moment omdat ik het zo druk heb met vanalles
en geen vast ritme heb op het moment. Donderdag is the day!
Eerst 6 dagen vakantie en dan 2 maanden werken in het buitenland!
O/L: stukjes banaan met pindakaas
(ik ben verliefd op die combi, en nam het voor het sporten, geeft me veel energie!
T: appel, eiwitshake en raw cashewnoten
A: stoomgroente, zoete aardappel en veg. groenteburger
T: aantal belgische bonbons. Ik ben ongesteld geworden en kreeg het van een vriendin dus dit was even nodig haha!
T: paar eetlepels magere kwark met lijnzaad en pistache nootjes.
Beweging: 30 min cardio, 50 min krachttraining.
PS: IK PAS EINDELIJK IN MIJN SHORTS. - had deze korte broek ongeveer maand
terug gekocht, zonder te passen (Primark Groningen ZO druk).
Leek me wel een goede om het mijn missie te maken er in te gaan passen haha....
And I did it!
Post even alleen mijn lijstje van vandaag.
Ik eet een beetje raar op het moment omdat ik het zo druk heb met vanalles
en geen vast ritme heb op het moment. Donderdag is the day!
Eerst 6 dagen vakantie en dan 2 maanden werken in het buitenland!
O/L: stukjes banaan met pindakaas
(ik ben verliefd op die combi, en nam het voor het sporten, geeft me veel energie!
T: appel, eiwitshake en raw cashewnoten
A: stoomgroente, zoete aardappel en veg. groenteburger
T: aantal belgische bonbons. Ik ben ongesteld geworden en kreeg het van een vriendin dus dit was even nodig haha!
T: paar eetlepels magere kwark met lijnzaad en pistache nootjes.
Beweging: 30 min cardio, 50 min krachttraining.
PS: IK PAS EINDELIJK IN MIJN SHORTS. - had deze korte broek ongeveer maand
terug gekocht, zonder te passen (Primark Groningen ZO druk).
Leek me wel een goede om het mijn missie te maken er in te gaan passen haha....
And I did it!
dinsdag 21 juni 2016 om 16:12
Boannan; ik vind het in totaal niet als 'veel' klinken, juist als een gezonde hoeveelheid. Ik denk dat ik er wel mee zou afvallen. Ik vind het alleen geen kleine hoeveelheden per maaltijd. Verre van; juist groot! Maar het is allemaal wel gezond.. Kijk maar wat je daar mee doet, haha!
Wat voor een werk ga je eigenlijk doen, Pizza? Spannend hoor; bijna weg gaan! En altijd een fijn gevoel, als je in kleren past die eerst niet pasten! Geniet ervan!
Lijstje:
O: Halve cantaloupe meloen
T: Twee crackers met 30+ kaas en grove mosterd
L: Twee rijstwafels met dik filet americain en een rijstwafel met pindakaas
A: Gnocchi in zelfgemaakte tomatensaus (die nu lekker staat te pruttelen) met mozzarella en basilicum uit de oven. Saltimbocca erbij en panna cotta met verse aardbeien toe.
T: Koffie met pure chocola met sinaasappel en amandelen
T: Magere kwark met abrikozenjam
Wat voor een werk ga je eigenlijk doen, Pizza? Spannend hoor; bijna weg gaan! En altijd een fijn gevoel, als je in kleren past die eerst niet pasten! Geniet ervan!
Lijstje:
O: Halve cantaloupe meloen
T: Twee crackers met 30+ kaas en grove mosterd
L: Twee rijstwafels met dik filet americain en een rijstwafel met pindakaas
A: Gnocchi in zelfgemaakte tomatensaus (die nu lekker staat te pruttelen) met mozzarella en basilicum uit de oven. Saltimbocca erbij en panna cotta met verse aardbeien toe.
T: Koffie met pure chocola met sinaasappel en amandelen
T: Magere kwark met abrikozenjam
dinsdag 21 juni 2016 om 18:22
Ik vind de porties ook redelijk groot boannan, alleen.. het is inderdaad wel allemaal gezond! En groenten bevatten nauwelijks kcal dus als je daar veel van eet so what! Vind dat juist heel verstandig. Lekker zo door blijven gaan, beter dan dat je je porties kleiner maakt en je zwicht voor iets slechts. Ik probeer vooral bij het ontbijt nu veel binnen te krijgen (wel rond de 500 kcal denk ik ong!) want ik merk dat de trek dan gedurende de dag echt veeel minder is en je automatisch ook veel minder eet.
Mijn weekend was een drama, daarom heb ik verder niks meer gepost. Ik haat het echt dat ik vooral in het weekend dan enorme vreetbuien krijg, baal zo van mezelf. Het zit ook echt tussen mijn oren, ik denk serieus de hele dag aan eten.... alsof er steeds een stemmetje in mijn hoofd zit: "...ga een patatje halen vanmiddag..." "haal een bakje kibbeling..." want dat is namelijk allemaal mogelijk op mijn werk. Aan de ene kant een groot voordeel dat ik alles wat ik wil bij de supermarkt kan halen en vers kan bereiden. Aan de andere kant een nadeel OMDAT je alles kan halen en maken wat je wilt. Als ik één slecht ding eet dan blijf ik eten. Het is vooral alles of niets bij mij, zo raar en irritant! maar goed ik probeer mijn best te blijven doen. Misschien zie ik dan ooit het licht. Baby stapjes zijn ook stapjes.
Vandaag:
O: 3 vezelrijk crackers met pindakaas, bakje griekse yoghurt met aardbeien.
T: clean proteïne bar
M: volkoren pasta gemaakt met passata, rundergehakt, wortel, courgette, ui, knoflook, kikkererwten, verse tomaatjes, kruiden, in stukjes gesneden olijven en nog wat feta erdoor. Een grote kom van gegeten.
A: halve kipfilet, schep sperziebonen
Mijn weekend was een drama, daarom heb ik verder niks meer gepost. Ik haat het echt dat ik vooral in het weekend dan enorme vreetbuien krijg, baal zo van mezelf. Het zit ook echt tussen mijn oren, ik denk serieus de hele dag aan eten.... alsof er steeds een stemmetje in mijn hoofd zit: "...ga een patatje halen vanmiddag..." "haal een bakje kibbeling..." want dat is namelijk allemaal mogelijk op mijn werk. Aan de ene kant een groot voordeel dat ik alles wat ik wil bij de supermarkt kan halen en vers kan bereiden. Aan de andere kant een nadeel OMDAT je alles kan halen en maken wat je wilt. Als ik één slecht ding eet dan blijf ik eten. Het is vooral alles of niets bij mij, zo raar en irritant! maar goed ik probeer mijn best te blijven doen. Misschien zie ik dan ooit het licht. Baby stapjes zijn ook stapjes.
Vandaag:
O: 3 vezelrijk crackers met pindakaas, bakje griekse yoghurt met aardbeien.
M: volkoren pasta gemaakt met passata, rundergehakt, wortel, courgette, ui, knoflook, kikkererwten, verse tomaatjes, kruiden, in stukjes gesneden olijven en nog wat feta erdoor. Een grote kom van gegeten.
A: halve kipfilet, schep sperziebonen

dinsdag 21 juni 2016 om 18:26
Boannan, ik denk dat je hoeveelheden prima zijn. Je eet gezond en zeker niet te weinig. Beweeg je ook voldoende?
O: Kwark met lijnzaad, blauwe bessen en havermout
T: Appel
L: 2 boterhammen met hummus en sla
T: Chocolaatje en een boterham met kaas
A: Ik ga zo gevulde paprika met couscous maken
T: Zal een bak kwark (300g) met ananas worden
O: Kwark met lijnzaad, blauwe bessen en havermout
T: Appel
L: 2 boterhammen met hummus en sla
T: Chocolaatje en een boterham met kaas
A: Ik ga zo gevulde paprika met couscous maken
T: Zal een bak kwark (300g) met ananas worden
dinsdag 21 juni 2016 om 19:15
@johnny: ja ik ga over 7 weken op vakantie en wilde nog net even wat strakker in m'n vel zitten, gaat goed, ben 2 van de geplande 5 kilo kwijt! En merk dat ik meer concentratie voor het leren heb als ik gezond blijf eten
@pizza: wauw ben jaloers op je!! Zou ook ooit zo graag in het buitenland wonen en werken! Hopelijk na m'n studie
@boannan: je lijstje ziet er prima uit hoor! Allemaal gezonde voedingsmiddelen. Ecentueel kun je om zeker te zijn je calorie behoefte berekenen en daar 500 per dag afhalen (= halve kilo per week). Dan kun je kijken of je huidige patroon en porties daarmee overeen komen. Mocht het te veel zijn dan kun je kleine aanpassingen doen, zoals in de ochtend of lijnzaad of chiazaad (ik noem maar wat).
Vandaag:
O: havermout met kokosrijstmelk, kokosrasp en een banaan
L: 2 volkorenboterhammen met komijnekaas, bakje rauwkost erbij
T: twee volkoren matzes met pindakaas, schaaltje kersen
D: aardappeltjes uit de oven met wat halvanaise, salade van veldsla, tomaat, gegrilde aubergine, gegrilde courgette en feta
T: druiven
@pizza: wauw ben jaloers op je!! Zou ook ooit zo graag in het buitenland wonen en werken! Hopelijk na m'n studie
@boannan: je lijstje ziet er prima uit hoor! Allemaal gezonde voedingsmiddelen. Ecentueel kun je om zeker te zijn je calorie behoefte berekenen en daar 500 per dag afhalen (= halve kilo per week). Dan kun je kijken of je huidige patroon en porties daarmee overeen komen. Mocht het te veel zijn dan kun je kleine aanpassingen doen, zoals in de ochtend of lijnzaad of chiazaad (ik noem maar wat).
Vandaag:
O: havermout met kokosrijstmelk, kokosrasp en een banaan
L: 2 volkorenboterhammen met komijnekaas, bakje rauwkost erbij
T: twee volkoren matzes met pindakaas, schaaltje kersen
D: aardappeltjes uit de oven met wat halvanaise, salade van veldsla, tomaat, gegrilde aubergine, gegrilde courgette en feta
woensdag 22 juni 2016 om 11:29
Gisteren:
O: havermout met amandelmelk, rozijnen, lijnzaad, aardbeien en walnoten
T: boterham met kaas en een gekookt eitje
L: 2 knäckebröd met 1/2 avocado, een banaan
T: 2 knäckebröd zonder iets, handje gedroogde fruitmix
A: rijst met groentensaus, vegetarische gehaktballetjes, salade met dressing, glas wijn
T: vanillevla met appelcompote en een stukje cake
O: havermout met amandelmelk, rozijnen, lijnzaad, aardbeien en walnoten
T: boterham met kaas en een gekookt eitje
L: 2 knäckebröd met 1/2 avocado, een banaan
T: 2 knäckebröd zonder iets, handje gedroogde fruitmix
A: rijst met groentensaus, vegetarische gehaktballetjes, salade met dressing, glas wijn
T: vanillevla met appelcompote en een stukje cake
woensdag 22 juni 2016 om 19:04
Vandaag:
O: bakje alpro soja yoghurt ongezoet met wat kersen
T: klein stukje kaas van de kaasboer
M: twee kleine sportmik boterhammen (koolhydraatarm) met een makreelfilet van de visboer + zaanse mayonaise. Ook nog 5 grote aardbeien
T: slimpie ijsje
A: gebakken tartaartje, bakje meloen
T: Zakje proteïne chips
O: bakje alpro soja yoghurt ongezoet met wat kersen
T: klein stukje kaas van de kaasboer
M: twee kleine sportmik boterhammen (koolhydraatarm) met een makreelfilet van de visboer + zaanse mayonaise. Ook nog 5 grote aardbeien
T: slimpie ijsje
A: gebakken tartaartje, bakje meloen
T: Zakje proteïne chips
woensdag 22 juni 2016 om 19:41
Vandaag:
O: soya yoghurt, spelt muesli, paar aardbeien, honing
T: spelt boterham geitenkaas
L: (telt het nog als lunch om half3?) Gebakken ei met geitenkaas op 2 speltboterhammen
D: volkoren penne met bolognesse saus
T pure chocola met salted caramel
O: soya yoghurt, spelt muesli, paar aardbeien, honing
T: spelt boterham geitenkaas
L: (telt het nog als lunch om half3?) Gebakken ei met geitenkaas op 2 speltboterhammen
D: volkoren penne met bolognesse saus
T pure chocola met salted caramel
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
woensdag 22 juni 2016 om 23:34
Wat een goede eetlijstjes allemaal! Ik heb deze week veel feestjes en voel mij de hele week al futloos en continue hongerig(lees snaaierig) dus zal maar even niks plaatsen. Had vandaag een feestje en in het weekend ook twee... Morgen en vrijdag worden dus mijn balansdagen. Hopelijk houdt dat de gevolgen een klein beetje binnen de perken.
donderdag 23 juni 2016 om 09:34
@Oestertje: 'slechte' dagen mogen ook best geplaatst worden hoor, het is nou eenmaal niet elke dag supergezond en gebalanceerd!
Gisteren:
O: boterham met kaas en een gekookt eitje, schaaltje aardbeien
T: muesli met amandelmelk en druiven
L: 3 knäckebröd met tahin en komkommer, meer druiven
T: 2 handjes gedroogde fruitmix
A: macaroni met tofugehakt, paprika, courgette, champignons, ui & knoflook, met geraspte kaas
T: glas mangosap, handje amandelen
Gisteren:
O: boterham met kaas en een gekookt eitje, schaaltje aardbeien
T: muesli met amandelmelk en druiven
L: 3 knäckebröd met tahin en komkommer, meer druiven
T: 2 handjes gedroogde fruitmix
A: macaroni met tofugehakt, paprika, courgette, champignons, ui & knoflook, met geraspte kaas
T: glas mangosap, handje amandelen
donderdag 23 juni 2016 om 14:35
Gisteravond een enorme vreetaanval gehad.
Geen superslechte dingen, maar toch niet blij mee. Twee lijstjes:
Gisteren:
O: Banaan (wederom te laat voor de trein en pinpas vergeten, dus kon geen fatsoenlijk ontbijt kopen op het station...)
L: Vier speltboterhammen: twee met filet americain, één met dik pindakaas en een met pittige kip grillworst.
T: Kwart cantaloupe meloen en aardbeien
A: Geroosterde zoete aardappel met cajunkruiden en een stukje gegrilde zalmfilet.
T: Stukje pure chocola amandel/sinaasappel
T: Twee crackers met veel grove mosterd en 30+ kaas
T: Zes surimisticks met een beetje ketchup/yogonaise
T: Flink schaaltje pombärs-chips (30gr)
T: Cracker met pindakaas en vlokken
Die laatste vier dus in ongeveer anderhalf uur.
Al met al ruim 500 kcal over mijn dagdoel... Nouja.. Vandaag wat compenseren.
Vandaag:
O: Fruitsalade: kwart cantaloupe-meloen, drie perziken, aardbeien.
L: Vier rijstwafels: twee met smeerkaas 15+ met kruiden, eentje met bieslookzuivelspread met gerookte schouderham en eentje met pindakaas.
T: Magere kwark met lemoncurd
A: Twee vers gebakken tortilla's met verse quacamole, mexicaans gemarineerde en geroosterde kip, rode kool salade en geroosterde zoete aardappel met rode ui en feta.
T: Stukje chocola sinaasappel/amandel
T: Twee gekookte eitjes

Gisteren:
O: Banaan (wederom te laat voor de trein en pinpas vergeten, dus kon geen fatsoenlijk ontbijt kopen op het station...)
L: Vier speltboterhammen: twee met filet americain, één met dik pindakaas en een met pittige kip grillworst.
T: Kwart cantaloupe meloen en aardbeien
A: Geroosterde zoete aardappel met cajunkruiden en een stukje gegrilde zalmfilet.
T: Stukje pure chocola amandel/sinaasappel
T: Twee crackers met veel grove mosterd en 30+ kaas
T: Zes surimisticks met een beetje ketchup/yogonaise
T: Flink schaaltje pombärs-chips (30gr)
T: Cracker met pindakaas en vlokken
Die laatste vier dus in ongeveer anderhalf uur.

Vandaag:
O: Fruitsalade: kwart cantaloupe-meloen, drie perziken, aardbeien.
L: Vier rijstwafels: twee met smeerkaas 15+ met kruiden, eentje met bieslookzuivelspread met gerookte schouderham en eentje met pindakaas.
T: Magere kwark met lemoncurd
A: Twee vers gebakken tortilla's met verse quacamole, mexicaans gemarineerde en geroosterde kip, rode kool salade en geroosterde zoete aardappel met rode ui en feta.
T: Stukje chocola sinaasappel/amandel
T: Twee gekookte eitjes
donderdag 23 juni 2016 om 21:39
Vandaag:
O: havermout met amandelmelk, rozijnen, lijnzaad, walnoten en een appel (met kaneel, kardemom en gember)
L: 2 boterhammen met kaas en een gekookt eitje
A: op het werk: groene japanse salade van AH, meergranen bol met 1/2 avocado, cup a soup tomaat
T: 2 handjes gedroogd fruit, handje nootjes
O: havermout met amandelmelk, rozijnen, lijnzaad, walnoten en een appel (met kaneel, kardemom en gember)
L: 2 boterhammen met kaas en een gekookt eitje
A: op het werk: groene japanse salade van AH, meergranen bol met 1/2 avocado, cup a soup tomaat
T: 2 handjes gedroogd fruit, handje nootjes
donderdag 23 juni 2016 om 22:10
Ach @gojohnny soms heb je dat! Gewoon meer positief verder
Vandaag;
O: skyr met mango en bessen
L: twee volkorenboterhammen met avocado en twee gekookte eieren
T: twee volkoren matzes met kaas en een appel
D: volkorencouscous met gegrilde paprika's en feta
T: stukje suikervrije zwarte bonen brownie (voor het eerst gemaakt, erg lekker!) en aardbeien
Vandaag;
O: skyr met mango en bessen
L: twee volkorenboterhammen met avocado en twee gekookte eieren
T: twee volkoren matzes met kaas en een appel
D: volkorencouscous met gegrilde paprika's en feta
T: stukje suikervrije zwarte bonen brownie (voor het eerst gemaakt, erg lekker!) en aardbeien
zaterdag 25 juni 2016 om 09:27
Gisteren:
O: havermout met amandelmelk, rozijnen, lijnzaad, amandelen en appel
L: 2 boterhammen met avocado & tomaat, en kaas & komkommer
T: cappuccino met amandelmelk, trosje druiven, 3 wasa thin crisps
A: wortel-gembersoep met kokos en koriander, stokbrood met hummus, rivierkreeftjessalade en roomkaas met bieslook
T: 2 glazen witte wijn, stukjes komkommer en stukjes kaas
O: havermout met amandelmelk, rozijnen, lijnzaad, amandelen en appel
L: 2 boterhammen met avocado & tomaat, en kaas & komkommer
T: cappuccino met amandelmelk, trosje druiven, 3 wasa thin crisps
A: wortel-gembersoep met kokos en koriander, stokbrood met hummus, rivierkreeftjessalade en roomkaas met bieslook
T: 2 glazen witte wijn, stukjes komkommer en stukjes kaas

maandag 19 september 2016 om 17:06
Halloooo! Ook weer aanwezig na dikke 2 maanden Italië.
Geweldige ervaring! Hard werken, nieuwe mensen ontmoet, veel drankjes, veel pasta én uiteraard veel pizza.
Zie dat dit topic niet heel erg meer leeft, maar dacht probeer het toch even haha.
Vanaf vandaag weer die extra kilootjes eraf proberen te slepen!
O: Schaaltje Alpro Soya limoen
L: 3 wasa vezelrijk crackers met avocado en tomaat,
ééntje met pindakaas.
T: Frambozen, nog een cracker met pindakaas
D: Vegetarische burger en worteltjes.
Sport: 30 minuten crosstrainer, 30 minuten fitness circuit.
Geweldige ervaring! Hard werken, nieuwe mensen ontmoet, veel drankjes, veel pasta én uiteraard veel pizza.
Zie dat dit topic niet heel erg meer leeft, maar dacht probeer het toch even haha.
Vanaf vandaag weer die extra kilootjes eraf proberen te slepen!
O: Schaaltje Alpro Soya limoen
L: 3 wasa vezelrijk crackers met avocado en tomaat,
ééntje met pindakaas.
T: Frambozen, nog een cracker met pindakaas
D: Vegetarische burger en worteltjes.
Sport: 30 minuten crosstrainer, 30 minuten fitness circuit.