Eetlijstjes, stok achter de deur - revised
woensdag 4 mei 2016 om 15:02
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.
Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.
Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.
Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
donderdag 16 juni 2016 om 18:42
Ik wil trouwens even inhaken op wat Johnny zegt over clean eten. Ik zou je de documentaire food-matters willen aanraden. Staat ook op netflix. Hele mooie en uitgebreide docu over voedsel in het algemeen maar je krijgt er vooral ook veel nieuwe inzichten van. Zo zeggen ze bijv. In die docu dat je dagindeling eigenlijk voor 50% uit rauw onbewerkt voedsel moet bestaan omdat gekookt/gebakken/gestoomd voedsel eigenlijk geen voedingsstoffen meer bevatten. (Waarvan mensen in de veronderstelling zijn dat ook bereidde groenten super gezond zijn, is helemaal niet waar dus. Maar dat wordt in die docu haarfijn uitgelegd). En hoe moeilijk het eigenlijk is om überhaupt clean te eten in deze maatschappij. Denk aan een normaal maar "gezond" (random) eetpatroon:
Ontbijt: Yoghurt, banaan, crueli en een glas sinaasappelsap
Tussen: 2 volkoren digestive en stuk fruit
middag: 3 boterhammen met boter, kipfilet, pindakaas, appelstroop.
Tussen: Stuk fruit, 2 crackers met kaas
Avond: Spaghetti carbonara
Tussen: stroopwafel
Dit voorbeeld wordt door de meeste mensen gezien als een gezond eetpatroon. Maar al dit voedsel is bewerkt behalve inprincipe het rauwe fruit. In food matters leggen ze heel goed uit waardoor er daarom ook veel mensen ziek worden tegenwoordig. Het lichaam kan dit eetpatroon eigenlijk niet aan omdat we nog niet zo ver geëvolueerd zijn. Ze zeggen inprincipe: je kan net zo goed geen gekookte groenten etc eten als wel, want er zitten toch geen voedingsstoffen meer in. Het vult als het ware alleen. En zo worden er nog meer voorbeelden gegeven vooral over het onderwerp "clean" eten en wat dat nou eigenlijk écht inhoudt. Vond hem erg interessant in ieder geval!
Ontbijt: Yoghurt, banaan, crueli en een glas sinaasappelsap
Tussen: 2 volkoren digestive en stuk fruit
middag: 3 boterhammen met boter, kipfilet, pindakaas, appelstroop.
Tussen: Stuk fruit, 2 crackers met kaas
Avond: Spaghetti carbonara
Tussen: stroopwafel
Dit voorbeeld wordt door de meeste mensen gezien als een gezond eetpatroon. Maar al dit voedsel is bewerkt behalve inprincipe het rauwe fruit. In food matters leggen ze heel goed uit waardoor er daarom ook veel mensen ziek worden tegenwoordig. Het lichaam kan dit eetpatroon eigenlijk niet aan omdat we nog niet zo ver geëvolueerd zijn. Ze zeggen inprincipe: je kan net zo goed geen gekookte groenten etc eten als wel, want er zitten toch geen voedingsstoffen meer in. Het vult als het ware alleen. En zo worden er nog meer voorbeelden gegeven vooral over het onderwerp "clean" eten en wat dat nou eigenlijk écht inhoudt. Vond hem erg interessant in ieder geval!
donderdag 16 juni 2016 om 18:44
donderdag 16 juni 2016 om 19:13
Dalfx, ja ik ben daar ook sceptisch over. Het was ook niet wat ik bedoelde met puur (niet clean) eten. Ik bedoel gewoon herkenbare producten, die niet overdadig bewerkt/gefabriceerd zijn. Ik geloof er ook niet in dat je net zo goed geen gekookte worteltjes (om maar iets te noemen) kan eten, omdat er niks goeds meer in zit. Als dat zo was, zou dat wel alom bekend zijn. In je eerste post gaf je trouwens aan dat je wilde stoppen met KH-arm eten, maar ik vind dat je nog steeds heel weinig koolhydraten eet. Wat is er mis met een kommetje havermout (ofzo) voor je ontbijt, in plaats van een of andere vage reep? Of twee volkoren boterhammen, in plaats van koolhydraatarmbrood? Ik snap dat oprecht niet. Koolhydraten heb je ook gewoon nodig! En bovendien zijn al die vervangers schreeuwend duur. Zocht net die protein bars eens op; 15 euro voor 12 reepjes!?!?! Wat een geld he.. Wat is er tegen op een flinke bak kwark als je extra eiwitten tot je wilt nemen? Oprechte vraag!
Pizza, oef, 900 calorieën en daar ook op sporten...? Ik ben blij dat je straks gewoon aan een pizzaatje zit, haha! Echt, het is leuk om in een week wat strakker in je vel te komen, maar pas goed op je lijf he! Pindakaas en banaan is inderdaad heeerlijk. Ik eet ook heel regelmatig bij stevige trek alleen een banaan met pindakaas. Genieten, haha!
Pizza, oef, 900 calorieën en daar ook op sporten...? Ik ben blij dat je straks gewoon aan een pizzaatje zit, haha! Echt, het is leuk om in een week wat strakker in je vel te komen, maar pas goed op je lijf he! Pindakaas en banaan is inderdaad heeerlijk. Ik eet ook heel regelmatig bij stevige trek alleen een banaan met pindakaas. Genieten, haha!
donderdag 16 juni 2016 om 19:32
Vandaag
O: spelt muesli, soya yoghurt, honing
T: appel
T: spelt cracker
T: paar aardbeien
L: spinazie ommelet
T: rest van de aardbeien
D: tomatenmaaltijdsoep met panga en linzen
T: stukje melk chocola met kaneel GODDELIJK!!!
O: spelt muesli, soya yoghurt, honing
T: appel
T: paar aardbeien
L: spinazie ommelet
T: rest van de aardbeien
D: tomatenmaaltijdsoep met panga en linzen
T: stukje melk chocola met kaneel GODDELIJK!!!
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
donderdag 16 juni 2016 om 20:06
Ik heb werkelijk geen idee of die documentaire ergens onderbouwd is. Maar het is wel bewezen dat bijv. De vezel(zakjes) kapot worden gekookt en je dus ook al geen vezels overhoudt. Maar ik ben geen expert haha zou niet weten waar ik moet beginnen.
Ik vind zo'n reep gewoon lekker/handig als ik haast heb haha. Ze zijn heerlijk. Verder eet ik ook erg gevarieerd hoor. Vervangers zijn idd duur, half brood sportmik 2,75. Maar er zit wel meer eiwit in. Niet dat het me dat zo erg boeit want ik eet eigenlijk gewoon alles wat ik lekker vind en vind dat brood heerlijk terwijl ik niet eens echt een brood eter ben. Minder KH blijf ik toch even doen omdat ik last heb van die suiker. Heel erg vermoeid steeds, op deze manier voel ik me veel fitter ook al schrap ik ze niet helemaal. Het is maar net hoe mijn dag is en wat ik in huis heb ik lust vrijwel alles haha dus de ene keer is het kwark en de andere keer een lekker reeppie.
Ik vind zo'n reep gewoon lekker/handig als ik haast heb haha. Ze zijn heerlijk. Verder eet ik ook erg gevarieerd hoor. Vervangers zijn idd duur, half brood sportmik 2,75. Maar er zit wel meer eiwit in. Niet dat het me dat zo erg boeit want ik eet eigenlijk gewoon alles wat ik lekker vind en vind dat brood heerlijk terwijl ik niet eens echt een brood eter ben. Minder KH blijf ik toch even doen omdat ik last heb van die suiker. Heel erg vermoeid steeds, op deze manier voel ik me veel fitter ook al schrap ik ze niet helemaal. Het is maar net hoe mijn dag is en wat ik in huis heb ik lust vrijwel alles haha dus de ene keer is het kwark en de andere keer een lekker reeppie.
donderdag 16 juni 2016 om 20:10
@Dalfx Als een documentaire wetenschappelijk onderbouwd, wordt dat meestal heel duidelijk gemaakt in de documentaire. Doet hij dat niet, dan zou ik kritisch zijn
Was er trouwens laatst niet in het nieuws dat in dieetrepen echt idioot veel suiker zit? Vond ik ook best bizar.
Was er trouwens laatst niet in het nieuws dat in dieetrepen echt idioot veel suiker zit? Vond ik ook best bizar.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
donderdag 16 juni 2016 om 20:32
donderdag 16 juni 2016 om 20:45
@Dalfx ik heb begrepen dat het anti-aspartaan verhaal (toch de meest gebruikte zoetstof) ook niet echt klopt. Het is gebaseerd op een onderzoek in Italië bij ratten. Daar kwam uit dat de ratten die aspartaan binnen kregen stierven aan kanker. Tenminste zo kwam het naar buiten. Later bleek dat alle ratten kanker kregen en dat de oorzaak iets heel anders was. Al zou ik moeten navragen hoe het precies zat.
Dat is het probleem met wetenschappelijk onderzoek naar voedsel. Vaak zitten er fouten in of men wil te graag een bepaalde uitslag dat het te snel zo word geïnterpreteerd.
Uit mijn eigen ervaring merk ik ook dat dingen die niet op grote schaal zijn onderzocht eirfen afgeserveerd, als niet relevant. Ik heb al jaren last van acne. Heb bijna alles er voor geslikt en gesmeerd dat je kunt verzinnen zonder blijvend resultaat. Maar voedsel heeft echt geen invloed word beweerd. Staat zelfs in dat nieuwe boek 'de voedsel mythe'. Wat blijkt echter, dat is een mythe omdat er geen bewijzen voor zijn omdat het nooit echt is onderzocht. Terwijl ik, en velen met mij, weldegelijk voordeel hebben bij anders eten.
Vandaar dus dat ik erg kritisch ben op beweringen. Dingen die niet wetenschappelijk onderbouwd zijn, ben ik het meest kritisch over omdat die vaak een niet kloppende logica bij word gebruikt. Maar ook de wetenschap weet het niet altijd of er wordt, zoals met aspartaan, iets groota naar buiteb gebracht dat iedereen aanneemt en de bewijzen voor het tegendeel krijgen geen aandacht.
Ik denk dat het beste wat je kunt doen. Is gewoon goed naar je eigen lichaam luisten. Geen mens en geen lichaam is hetzelfde en iedereen heeft andere dingen nodig.
Dat is het probleem met wetenschappelijk onderzoek naar voedsel. Vaak zitten er fouten in of men wil te graag een bepaalde uitslag dat het te snel zo word geïnterpreteerd.
Uit mijn eigen ervaring merk ik ook dat dingen die niet op grote schaal zijn onderzocht eirfen afgeserveerd, als niet relevant. Ik heb al jaren last van acne. Heb bijna alles er voor geslikt en gesmeerd dat je kunt verzinnen zonder blijvend resultaat. Maar voedsel heeft echt geen invloed word beweerd. Staat zelfs in dat nieuwe boek 'de voedsel mythe'. Wat blijkt echter, dat is een mythe omdat er geen bewijzen voor zijn omdat het nooit echt is onderzocht. Terwijl ik, en velen met mij, weldegelijk voordeel hebben bij anders eten.
Vandaar dus dat ik erg kritisch ben op beweringen. Dingen die niet wetenschappelijk onderbouwd zijn, ben ik het meest kritisch over omdat die vaak een niet kloppende logica bij word gebruikt. Maar ook de wetenschap weet het niet altijd of er wordt, zoals met aspartaan, iets groota naar buiteb gebracht dat iedereen aanneemt en de bewijzen voor het tegendeel krijgen geen aandacht.
Ik denk dat het beste wat je kunt doen. Is gewoon goed naar je eigen lichaam luisten. Geen mens en geen lichaam is hetzelfde en iedereen heeft andere dingen nodig.
donderdag 16 juni 2016 om 21:15
Hoi allemaal, ik ben Thorunn en ik ben nieuw hier .. Ik doe ook graag mee (:
Ik ben sinds een week weer begonnen met op mijn eten letten.. Ik merkte dat ik door het stoppen met roken wat kilo's aankwam.. Ik ben erg blij dat het stoppen met roken goed gaat, maar ik wil de kilo's toch te lijf gaan.. Ik ben deze week ook weer bezig om veel te sporten.
O- bak yoghurt
T- appel
L- 2 crackers met pindakaas en magere kwark met een banaan.
T- 3 dadels, een halve komkommer en veel tomaatjes
D- 2 zelfgemaakte kipsate met een beefje satesaus. Salade, gekookt eitje en gekookte sperzieboontjes.
Ik had een vraag aan jullie.. Ik merk dat ik doordeweeks gezond kan eten en sporten en dan wil ik dat graag in het weekend doorzetten.. Maar dat lukt meestal niet zo goed.. Ik ben zelf van de zoete trek.. Weten jullie toevallig iets gezondlekkers voor het weekend? Alvast bedankt!!
Ik ben sinds een week weer begonnen met op mijn eten letten.. Ik merkte dat ik door het stoppen met roken wat kilo's aankwam.. Ik ben erg blij dat het stoppen met roken goed gaat, maar ik wil de kilo's toch te lijf gaan.. Ik ben deze week ook weer bezig om veel te sporten.
O- bak yoghurt
T- appel
L- 2 crackers met pindakaas en magere kwark met een banaan.
T- 3 dadels, een halve komkommer en veel tomaatjes
D- 2 zelfgemaakte kipsate met een beefje satesaus. Salade, gekookt eitje en gekookte sperzieboontjes.
Ik had een vraag aan jullie.. Ik merk dat ik doordeweeks gezond kan eten en sporten en dan wil ik dat graag in het weekend doorzetten.. Maar dat lukt meestal niet zo goed.. Ik ben zelf van de zoete trek.. Weten jullie toevallig iets gezondlekkers voor het weekend? Alvast bedankt!!
donderdag 16 juni 2016 om 21:23
Welkom Thorun.
Mijn eerste reactie op jouw lijstje is dat het heel erg weinig lijkt. Heb je geen honger tussendoor?
Voor de zoete trek ben ik zelf dol op aardbeien en voor de chocolade trek rauwe chocola. Al heb ik tegenwoordig ook gewone chocola in huis en neem ik een klein stukje bij de koffie als mijn calorieën voor die dag het toelaten.
Mijn eerste reactie op jouw lijstje is dat het heel erg weinig lijkt. Heb je geen honger tussendoor?
Voor de zoete trek ben ik zelf dol op aardbeien en voor de chocolade trek rauwe chocola. Al heb ik tegenwoordig ook gewone chocola in huis en neem ik een klein stukje bij de koffie als mijn calorieën voor die dag het toelaten.
donderdag 16 juni 2016 om 22:11
@lollypopje
Misschien lijkt het weinig, heb ook niet mijn hoeveelheden erbij gezet.. Ik ben gek op kwark en yoghurt en neem daar ook veel van.
Ik heb geen honger tussendoor gehad vandaag.. Ik had het vandaag wel erg druk op stage(moest veel reizen tussendoor), dus daardoor ook niet zo de tijd gehad.
Rauwe chocolade heb ik nog nooit op, ga ik zeker een keer proberen! Ik ben namelijk wel van de chocola
Misschien lijkt het weinig, heb ook niet mijn hoeveelheden erbij gezet.. Ik ben gek op kwark en yoghurt en neem daar ook veel van.
Ik heb geen honger tussendoor gehad vandaag.. Ik had het vandaag wel erg druk op stage(moest veel reizen tussendoor), dus daardoor ook niet zo de tijd gehad.
Rauwe chocolade heb ik nog nooit op, ga ik zeker een keer proberen! Ik ben namelijk wel van de chocola

vrijdag 17 juni 2016 om 15:44
Ik had deze ochtend vroeg weer een low calorie meal
als ontbijt gehad (shake) en ging toen direct anderhalfuur sporten,
werd onder het sporten ZO duizelig én misselijk. Voelde me echt super
super slecht. Toen besloten deze dag maar even ook wat normaal
voedsel te nemen. Gezondheid gaat voor. Voel me nu gelukkig weer goed
én energiek. Weet nog niet hoe ik nu verder ga met het dieet.. Misschien
dat ik alleen de repen erin hou en bijvoorbeeld 1 shake (ontbijt of lunch). Iemand nog suggesties?
O: Low calorie meal (shake)
T: Banaan en even later nog een appel
L: 1 plak roggebrood met hüttenkäse en avocado
T: Soya yoghurt met eat natural cacao granola
T: Smart protein bar
A: Groenteburger met verse groente.
Beweging: 30 minuten cardio en 60 minuten kracht
+- 15 minuten lopen
als ontbijt gehad (shake) en ging toen direct anderhalfuur sporten,
werd onder het sporten ZO duizelig én misselijk. Voelde me echt super
super slecht. Toen besloten deze dag maar even ook wat normaal
voedsel te nemen. Gezondheid gaat voor. Voel me nu gelukkig weer goed
én energiek. Weet nog niet hoe ik nu verder ga met het dieet.. Misschien
dat ik alleen de repen erin hou en bijvoorbeeld 1 shake (ontbijt of lunch). Iemand nog suggesties?
O: Low calorie meal (shake)
T: Banaan en even later nog een appel
L: 1 plak roggebrood met hüttenkäse en avocado
T: Soya yoghurt met eat natural cacao granola
T: Smart protein bar
A: Groenteburger met verse groente.
Beweging: 30 minuten cardio en 60 minuten kracht
+- 15 minuten lopen

vrijdag 17 juni 2016 om 20:52
Goed dat je die beslissing hebt gemaakt, Pizza. Ik vond het allemaal behoorlijk ongezond klinken... Zo hard sporten op een bijna lege maag? Brrr. Als ik jou was zou ik stoppen met focussen op het verliezen van die 1? 2? kilo. Is je vakantie leuker zonder die kilo's? Waarschijnlijk zitten ze er toch meteen weer aan zodra je weer normaal gaat eten. Je maakt normaal al zulke gezonde keuzes; ga daar gewoon mee door. Eet fatsoenlijk voor en na het sporten en ga gewoon nu al voor die balans, en niet dat crashdieet!
Thorunn, mij lijkt het zo in het lijstje ook heeel weinig, maar misschien eet je natuurlijk wel een hele bak kwark, haha. Heb je al je BMR berekend en je verbruik met jouw bewegingsniveau per dag om te kijken hoeveel je ongeveer moet/mag eten op een dag?
Sorry dat ik hier in dit topic altijd zo op hamer, maar ik zie soms mensen op dit forum zooo weinig of raar eten en daar krijg ik echt een naar gevoel bij. Het is maar een kleine stap van 'ervoor kiezen om gezond te gaan eten', naar 'té gezond en té weinig' eten en daar wil ik iedereen voor behoeden. Neem vooral af en toe iets lekkers en ga niet te diep en obsessief in die 'healthy life style' zitten.
Vandaag:
O: Snel croissantje op het station; verslapen!
T: Twee gekookte eitjes
L: Dubbele speltboterham met magere smeerpaté
T: 200 gram rode druiven
T: Tomaatjes en komkommers
T: Vijf dadels met la vache qui rit-blokjes
A: 350 gram cajun wortelfrietjes met een gegrilde hamburger van mager rundergehakt.
T: Mini Ben&Jerry Cookie Dough met een extra snufje zeezout (goddelijk en had wat te vieren )
T: Schaaltje pombears-chipjes
Thorunn, mij lijkt het zo in het lijstje ook heeel weinig, maar misschien eet je natuurlijk wel een hele bak kwark, haha. Heb je al je BMR berekend en je verbruik met jouw bewegingsniveau per dag om te kijken hoeveel je ongeveer moet/mag eten op een dag?
Sorry dat ik hier in dit topic altijd zo op hamer, maar ik zie soms mensen op dit forum zooo weinig of raar eten en daar krijg ik echt een naar gevoel bij. Het is maar een kleine stap van 'ervoor kiezen om gezond te gaan eten', naar 'té gezond en té weinig' eten en daar wil ik iedereen voor behoeden. Neem vooral af en toe iets lekkers en ga niet te diep en obsessief in die 'healthy life style' zitten.
Vandaag:
O: Snel croissantje op het station; verslapen!
T: Twee gekookte eitjes
L: Dubbele speltboterham met magere smeerpaté
T: 200 gram rode druiven
T: Tomaatjes en komkommers
T: Vijf dadels met la vache qui rit-blokjes
A: 350 gram cajun wortelfrietjes met een gegrilde hamburger van mager rundergehakt.
T: Mini Ben&Jerry Cookie Dough met een extra snufje zeezout (goddelijk en had wat te vieren )
T: Schaaltje pombears-chipjes
vrijdag 17 juni 2016 om 23:56
Mijn lijstje:
O: alpro soja amandelyoghurt, 1 peer, gebrandde soja vlokken, lijnzaad, 4 pecannoten
T: -
M: Groot broodje hamburger en tomatensoep met stokbroodje en rivella (heb ergens gelunched)
A: Glaasje sap uit de slowjuicer (rode biet, wortel, bleekselderij, komkommer, appel)
T: Glas rode wijn, halve zak buggles met heksenkaas dip en nog een stuk chocolade (van damhert, zonder geraffineerde suikers in ieder geval...)
Lekker een cheatday dus haha :p Morgen weer een dag. Ik zeg weekend!!!
O: alpro soja amandelyoghurt, 1 peer, gebrandde soja vlokken, lijnzaad, 4 pecannoten
M: Groot broodje hamburger en tomatensoep met stokbroodje en rivella (heb ergens gelunched)
A: Glaasje sap uit de slowjuicer (rode biet, wortel, bleekselderij, komkommer, appel)
T: Glas rode wijn, halve zak buggles met heksenkaas dip en nog een stuk chocolade (van damhert, zonder geraffineerde suikers in ieder geval...)
Lekker een cheatday dus haha :p Morgen weer een dag. Ik zeg weekend!!!
zaterdag 18 juni 2016 om 16:06
Vandaag het eerste deel van de dag wat rustiger aan, om gisteren én mijn heerlijke avondeten een beetje te compenseren.
O: Twee perziken
L: Vier rijstwafels; twee met magere smeerpaté, één met bieslookzuivelspread met gerookte schouderham en komkommer en één met Zomerbalans smeerkaas bieslook.
T: Speltwafel met pindakaas met nootjes
A: Vers gebakken tortilla's met gemarineerde, gebraden en geplozen kipdijfilet in een romige ceasardressing. Met verse pittige tomatensalsa, verse quacamole, rode kool salade en 'sweet potato bake' met rode ui en feta.
T: Magere kwark met lemon curd
T: nog te bedenken
Mijn avondeten bestaat uit allemaal Mexicaanse gerechten die op de kaart van een heerlijk Londens Mexicaans restaurant stonden, waar ik enkele maanden geleden at. Kreeg van de week de nieuwe Delicious binnen en die had een Latijns-Amerikaans thema, en toen kreeg ik hier opeens weer zooo'n zin in! Straks lekker lang in de keuken staan dus.
O: Twee perziken
L: Vier rijstwafels; twee met magere smeerpaté, één met bieslookzuivelspread met gerookte schouderham en komkommer en één met Zomerbalans smeerkaas bieslook.
T: Speltwafel met pindakaas met nootjes
A: Vers gebakken tortilla's met gemarineerde, gebraden en geplozen kipdijfilet in een romige ceasardressing. Met verse pittige tomatensalsa, verse quacamole, rode kool salade en 'sweet potato bake' met rode ui en feta.
T: Magere kwark met lemon curd
T: nog te bedenken
Mijn avondeten bestaat uit allemaal Mexicaanse gerechten die op de kaart van een heerlijk Londens Mexicaans restaurant stonden, waar ik enkele maanden geleden at. Kreeg van de week de nieuwe Delicious binnen en die had een Latijns-Amerikaans thema, en toen kreeg ik hier opeens weer zooo'n zin in! Straks lekker lang in de keuken staan dus.
zaterdag 18 juni 2016 om 21:18
quote:lollypopje schreef op 18 juni 2016 @ 16:31:
Heerlijk Johnny. Ik ben dol op Mexicaans.
Inmiddels onder de 71 en dat ondanks alle chocola en chips en wijn van gisteren
Nog maar 8 te gaan
Het was ook echt verrukkelijk! Wel met een schrikbarend hoog aantal calorieën. Had het grofweg ingevoerd en kwam op 1500 uit. Gauw drie keer zo veer als ik normaal voor mijn diner eet. Ach, morgen eet ik weer een maaltijdsalade ter compensatie en in totaal zit ik vandaag op ongeveer 2000. Valt dus nog wel mee.
Fijn van die 71! Bijna onder de 70!! Go get 'm! Zelf ben ik al een tijdje minder bewust bezig met afvallen. Meer met de balans in mijn dagen en ik merk dat dat best goed gaat. Ik ben nu echt gewend aan dit eetpatroon. Ik wil, nu ik vakantie heb, wel echt meer gaan sporten, want hoewel het qua gewicht oké is nu, wil ik wel weer wat strakker worden. Dat was ik een maand of twee geleden meer dan nu.
Heerlijk Johnny. Ik ben dol op Mexicaans.
Inmiddels onder de 71 en dat ondanks alle chocola en chips en wijn van gisteren
Nog maar 8 te gaan

Het was ook echt verrukkelijk! Wel met een schrikbarend hoog aantal calorieën. Had het grofweg ingevoerd en kwam op 1500 uit. Gauw drie keer zo veer als ik normaal voor mijn diner eet. Ach, morgen eet ik weer een maaltijdsalade ter compensatie en in totaal zit ik vandaag op ongeveer 2000. Valt dus nog wel mee.
Fijn van die 71! Bijna onder de 70!! Go get 'm! Zelf ben ik al een tijdje minder bewust bezig met afvallen. Meer met de balans in mijn dagen en ik merk dat dat best goed gaat. Ik ben nu echt gewend aan dit eetpatroon. Ik wil, nu ik vakantie heb, wel echt meer gaan sporten, want hoewel het qua gewicht oké is nu, wil ik wel weer wat strakker worden. Dat was ik een maand of twee geleden meer dan nu.
zondag 19 juni 2016 om 08:17
Mijn dag gisteren:
O: Groot glas sap van de slowjuicer (bieten, wortel, bleekselderij, appel)
M: 3 crispy atkins crackers, 2 met kippenleverworst en 1 met kaas
T: bak amandelyoghurt met veel ananasstukjes
T: veggie crisps van tyrrels
T: glas yogi drink
A: veel garnalen in roomsaus en rijst/cassave kroepoek
T: Glas witte wijn, halve bak ben & jerry.......
nou mijn dag gisteren was kwa eten drama maar heb er wel van genoten haha.
O: Groot glas sap van de slowjuicer (bieten, wortel, bleekselderij, appel)
M: 3 crispy atkins crackers, 2 met kippenleverworst en 1 met kaas
T: bak amandelyoghurt met veel ananasstukjes
T: veggie crisps van tyrrels
T: glas yogi drink
A: veel garnalen in roomsaus en rijst/cassave kroepoek
T: Glas witte wijn, halve bak ben & jerry.......
nou mijn dag gisteren was kwa eten drama maar heb er wel van genoten haha.