Hoe kom ik hier weg..?

22-06-2016 12:21 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel ongelukkig met mijn huis. Werk voor mezelf, dus geen vast contract. Het is een koophuis, waar ik maar niet vanaf kom..huren is alleen optie via leegstandwet,maar heb zelf nog geen nieuw adres...

Wie heeft tips hoe ik hier toch weg kan komen?
Verhuren via leegstandswet en dan zelf iets huren geen optie?
Waarom ben je ongelukkig met je huis?
Waarom verkoopt het niet? Eventueel toch wat investeren om het beter verkoopbaar te maken?
Ik wil gewoon heel graag weg uit de stad..weg van drukte.

Tuintje, meer natuur etc. Voel meongelukkig in. Dit huis al jaren...

Ik weet niet waarom het niet verkoop. Ik kan wel zakken in prijs, maar dan heb ik schulden..

Omdat ik geen vast contract heb is. Het. Moeilijk om huurhuis te vinden..
Heb je mooie zomerse foto's van je huis? Dat

Helpt ook een beetje. Die trieste foto's op funda in de regen of somber weer snap ik nooit zo goed.

En je kan je huis ook via Facebook delen. Op zon vraag en aanbod site. Geregeld Ff erop zetten.
Wat zegt je makelaar er van? Er is toch een reden waarom een huis midden in de stad niet verkoopt? Of het is een bouwval, of het is veel te duur.
Maar is je vraagprijs redelijk? Wat zegt je makelaar? Is je huis verkoopklaar (opgeruimd, schoon, neutraal?)
quote:Sweety2015 schreef op 22 juni 2016 @ 12:27:

Ik weet niet waarom het niet verkoop. Ik kan wel zakken in prijs, maar dan heb ik schulden..

Als jij het huis buiten de markt hebt geprijsd wordt het niet verkocht. Dan vraag je echt teveel voor je huis.

Als er in de straat/buurt huizen te koop staan voor zeg 175.000 k.k en jij hebt je huis voor 195.000 k.k. staan, dan moet je een verdomd mooi verbouwd huis hebben, met een opgeknapte tuin, mooie (neutrale) keuken en badkamer.

Ga met je makelaar overleggen hoe of wat.

Appartement van vriend heeft 2 jaar te koop gestaan, zelfde prijs al overige appartementen in de straat. Enige appartement met 2 kamers en een CV. Wij hadden de pech dat een straat verderop grotere appartementen te koop stonden voor iets meer dan onze vraagprijs.

Uiteindelijk 20K onder de vraagprijs verkocht, maar wel verkocht. Schuld afbetalen of een hypotheek betalen maakte voor ons niet meer uit.

Weet niet of jij en een schuld en huur kan betalen.

Vast contract maakt voor huur volgens mij niet uit. Zelfs bij koop worden er hypotheken afgegeven terwijl er een tijdelijk/bepaalde tijd contract is
Wel of niet gelukkig hangt echt niet alleen af van de locatie waar je woont.

Waarom wil je weg uit je koophuis? Is het de locatie, het huis, de herinneringen? Wat verwacht je van een andere woning?

Ga eens kijken wat je nog meer kan doen om gelukkiger te worden.

Huis verkopen is dus niet makkelijk, maar kan je er zelf iets aan doen om het meer verkoopklaar te maken? Opknappen, verven, etc, flink promoten op social media, etc.

Of knap het huis op, verbouw, restyle zodat je er zelf beter in kan wonen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:Sweety2015 schreef op 22 juni 2016 @ 12:27:

Komen er soms geïnteresseerden kijken? Zonee, dan is er een probleem met de voorstelling van je huis, en moet je betere fotos hebben, eventueel na wat kleine aanpassingen in je huis. Of het is te duur in vergelijking met gelijkaardige huizen in de buurt.

Komen er wel kijkers, maar doen ze geen bod? Eventueel vragen waarom ze afhaken na het gezien te hebben in het echt. Misschien zijn het dingen waar je iets aan kan doen.
Wat is het probleem bij de verkoop van je huis? Zit je te hoog met de prijs ten opzichte van gelijkwaardig aanbod? Heb je achterstallig onderhoud? Zijn de gemaakte foto's niet goed genoeg? Heeft je huis wat verkoopstyling nodig?

Al zou ik als ik jou was niet alleen inzetten op verkopen, maar je ook gelukkiger proberen te voelen in je eigen huis. Zijn er kleine aanpassingen die je kunt doen om het meer naar je wens te krijgen? En nog wat anders, kun je proberen je inkomen te verhogen waardoor je of buffer kunt opbouwen en later beter een huis kunt huren?
Zijn er ook andere manieren om meer in de natuur te zijn? Volkstuintje, stacaravan etc....
ik lees mee voor tips
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Huizenruil?
Als ik naar je andere topics kijk zie ik er 1 voorbij komen van eind maart waarin je vraagt of er mensen van stad naar een dorp zijn verhuist. Toen stond je huis blijkbaar dus nog niet te koop. Dat zou betekenen dat je huis nu maximaal 3 maanden te koop staat, ben je dan niet gewoon veel te ongeduldig?
Huizen vliegen weg op het moment.... Dus inderdaad kijken of je huis realistisch geprijsd is. En zo ja, even geduld.

Tip: maak je huis schoon als er kijkers komen. Niet normaal wat voor vieze huizen ik tegenkom tijdens het rondkijken.
Waarom open jij zo vaak topics om vervolgens nergens op te reageren?
Omdat ik ook nog moet werken misschien..

Maar goed. Hier ben ik weer...

Prijs is ms te hoog..maar dat komt omdat anderen belachelijk laag gaan zitten

Verder netjes, schoon, zonnige foto's etc. Goede locatie. Blijf bij zakken met flinke schuld achter idd

Ga nu toch meer richting verhuur denken..
Let er wel op dat verhuur ook niet zaligmakend is! Kun je het dragen als je huurder niet betaald of je huis totaal afgeleefd achterlaat?

Eerlijk gezegd, als ik zo je andere topics lees, denk ik niet dat je in een dorp opeens wel gelukkig gaat zijn. Waar je ook heen gaat, je neemt jezelf mee. Daarom zou ik als ik jou was eerst bij jezelf beginnen. Ga goed voor jezelf zorgen, neem therapie om van je (bijna) depressie af te komen en wat beter met je (gebrek aan) energie om te gaan.
Ik verhuur het via verhuurmakelaar..en leegstandwet, dan heb je dat soort dingen niet..
Huizenruil

Lijkt mij beetje tricky? Iemand daar ervaring mee?
quote:Sweety2015 schreef op 23 juni 2016 @ 08:08:

Ik verhuur het via verhuurmakelaar..en leegstandwet, dan heb je dat soort dingen niet..

Een verhuurmakelaar biedt je geen enkele garantie dat je woning niet uitgeleefd wordt en als de huur niet betaald wordt dan nemen zij die kosten ook niet op zich.

Weet je trouwens of je toestemming krijgt van je hypotheekverstrekker?
Ja dat krijg ik
Maar goed, dan zou niemand zijn huis kunnen verhuren..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven