Moederfiets op fietsendrager - tips gevraagd
donderdag 23 juni 2016 om 13:19
Hallo dames!
Heeft er iemand op het forum ervaring met een transportfiets / moederfiets op een fietsendrager?
Wij laten een trekhaak op de auto zetten met maximale kogeldruk van 60KG.
Mijn fiets is een Cortina Roots transport / moederfiets met zeer forse kunststof mand voorop. De fiets zonder mand is 22,5 KG en de mand ongeveer 1KG (kan er eventueel af, maar een heel gedoe).
Mijn man heeft een normale heren fiets. Van 19.7 KG
We willen graag een inklapbare fietsendrager omdat we thuis geen garage ofzo hebben om hem op te bergen. En ook onze kofferruimte is klein. Veel dragers zijn te zwaar, maar een aantal slechts 14KG
Nu zegt de ene winkel dat een fiets zoals die van mij niet op een inklapbare drager kan en een andere winkel weer van wel. We ‘ moeten’ online bestellen omdat dit honderden euro’s scheelt en er hier weinig zaken zijn die alle soorten verkopen.
Echt testen kan dus niet.
Heeft 1 van jullie ervaring met een moederfiets op de fietsendrager?
Heeft er iemand op het forum ervaring met een transportfiets / moederfiets op een fietsendrager?
Wij laten een trekhaak op de auto zetten met maximale kogeldruk van 60KG.
Mijn fiets is een Cortina Roots transport / moederfiets met zeer forse kunststof mand voorop. De fiets zonder mand is 22,5 KG en de mand ongeveer 1KG (kan er eventueel af, maar een heel gedoe).
Mijn man heeft een normale heren fiets. Van 19.7 KG
We willen graag een inklapbare fietsendrager omdat we thuis geen garage ofzo hebben om hem op te bergen. En ook onze kofferruimte is klein. Veel dragers zijn te zwaar, maar een aantal slechts 14KG
Nu zegt de ene winkel dat een fiets zoals die van mij niet op een inklapbare drager kan en een andere winkel weer van wel. We ‘ moeten’ online bestellen omdat dit honderden euro’s scheelt en er hier weinig zaken zijn die alle soorten verkopen.
Echt testen kan dus niet.
Heeft 1 van jullie ervaring met een moederfiets op de fietsendrager?
donderdag 23 juni 2016 om 13:42
Wij hebben een inklapbare van thule...die was echt geen honderden euro's. Wel is het eigenlijk voor herenfietsen want je h gat hem op aan de stang. Wij hebben er een stang bijgekocht om op damesfietsen te monteren ( is zo gebeurd hoor) maar mijn dochters fiets past er eigenlijk niet op omdat haar stangen veel breder zijn dan gewone fiets. Zou zo maar kunnen dat dit bij een moederfiets ook het geval is. Niemand die je kent die zo'n ding heeft? Wij hebbenhem overigens bij halfords gekocht
donderdag 23 juni 2016 om 13:50
Hoe oud zijn je kinderen? Toen mijn jongste ongeveer 4 was, heb ik die loei zware moederfiets de deur uit gedaan en een lichte fiets gekocht met een simpel zitje achterop. Als je toch met deze op stap wil, zou ik me meer richten op dragers voor elektrische fietsen; die zijn ook wat zwaarder. Thule is inderdaad een prima merk, maar de prijs is wat minder prima.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
donderdag 23 juni 2016 om 13:56
Hij ziet er zo uit : https://www.fietsenwinkel ... oots-transport-2016-dames maar dan dus met kunststof mand voorop.
Ik ken helaas niemand met een fietsenrek.
We willen hem gebruiken om dagtochtjes te maken in NL en dan te gaan fietsen. Dus gaan er wel de snelweg mee op.
donderdag 23 juni 2016 om 14:15
Waarom huur je dan niet gewoon een fiets op de plek van bestemming? Kost je vaak maar iets van een tientje per fiets. Heb je geen gedoe met manden eraf enzo. En je kunt toch fietsen.
Of wat Belle zegt. Als je geen kinderen hebt, is het zonde van je energie om je helemaal de schompus te trappen.
Of wat Belle zegt. Als je geen kinderen hebt, is het zonde van je energie om je helemaal de schompus te trappen.
Aan het typen...............
donderdag 23 juni 2016 om 14:25
donderdag 23 juni 2016 om 14:30
Wij hebben een twinnyload, maar die is niet opklapbaar. Ik heb dezelfde fiets als jij.
Vroeger hadden we bij mijn ouders thuis zo'n fietsendrager die je openklapt en door de druk naar beneden op de trekhaak vast zat. Heel handig ding, met 2 haken waar je 2 fietsen aan kon hangen. Moest je wel met spanbanden enzo aan de slag, maar ik vond dat een heel handig rek en heel klein op te bergen. Ik ga even zoeken of ik die nog kan vinden.
Vroeger hadden we bij mijn ouders thuis zo'n fietsendrager die je openklapt en door de druk naar beneden op de trekhaak vast zat. Heel handig ding, met 2 haken waar je 2 fietsen aan kon hangen. Moest je wel met spanbanden enzo aan de slag, maar ik vond dat een heel handig rek en heel klein op te bergen. Ik ga even zoeken of ik die nog kan vinden.
donderdag 23 juni 2016 om 14:31
Deze bedoel ik : https://www.obelink.nl/fi ... -tab-productspecificaties
donderdag 23 juni 2016 om 14:34
quote:Belle73 schreef op 23 juni 2016 @ 13:50:
Hoe oud zijn je kinderen? Toen mijn jongste ongeveer 4 was, heb ik die loei zware moederfiets de deur uit gedaan en een lichte fiets gekocht met een simpel zitje achterop. Als je toch met deze op stap wil, zou ik me meer richten op dragers voor elektrische fietsen; die zijn ook wat zwaarder. Thule is inderdaad een prima merk, maar de prijs is wat minder prima.Hier na 2 jaar al de moederfiets de deur uit gedaan. Voor baby van 8 maanden en zoon van 3 gebruik ik nu een fietskar achter mijn gewone fiets. Inklapbaar, dus als je een dagje gaat fietsen kan hij zo de auto in.
Hoe oud zijn je kinderen? Toen mijn jongste ongeveer 4 was, heb ik die loei zware moederfiets de deur uit gedaan en een lichte fiets gekocht met een simpel zitje achterop. Als je toch met deze op stap wil, zou ik me meer richten op dragers voor elektrische fietsen; die zijn ook wat zwaarder. Thule is inderdaad een prima merk, maar de prijs is wat minder prima.Hier na 2 jaar al de moederfiets de deur uit gedaan. Voor baby van 8 maanden en zoon van 3 gebruik ik nu een fietskar achter mijn gewone fiets. Inklapbaar, dus als je een dagje gaat fietsen kan hij zo de auto in.
donderdag 23 juni 2016 om 14:46
quote:-Belle- schreef op 23 juni 2016 @ 14:30:
Wij hebben een twinnyload, maar die is niet opklapbaar. Ik heb dezelfde fiets als jij.
Vroeger hadden we bij mijn ouders thuis zo'n fietsendrager die je openklapt en door de druk naar beneden op de trekhaak vast zat. Heel handig ding, met 2 haken waar je 2 fietsen aan kon hangen. Moest je wel met spanbanden enzo aan de slag, maar ik vond dat een heel handig rek en heel klein op te bergen. Ik ga even zoeken of ik die nog kan vinden.Die mogen niet meer.
Vroeger hadden we bij mijn ouders thuis zo'n fietsendrager die je openklapt en door de druk naar beneden op de trekhaak vast zat. Heel handig ding, met 2 haken waar je 2 fietsen aan kon hangen. Moest je wel met spanbanden enzo aan de slag, maar ik vond dat een heel handig rek en heel klein op te bergen. Ik ga even zoeken of ik die nog kan vinden.Die mogen niet meer.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 23 juni 2016 om 19:04