Mode & Beauty alle pijlers

Pittige kleding moet mogen?

24-06-2016 01:04 125 berichten
Zojuist heb ik een aflevering van hotter than my daughter gezien. Wauw, wat een lef.

Ik heb daar toch wel respect voor. Lekker schijt aan alles, heerlijk. Misschien moet ik dat ook eens gaan doen, als ik nu iets aantrek denk ik vaak wat zou een ander daarvan vinden. Wat ik vaak hoor is dat 'maarjaatje je ziet er altijd netjes uit'.

Ik vind die kledingadviezen in dat programma trouwens totaal waardeloos. Ik denk eerder dat we met zn allen wel wat pittiger gekleed mogen gaan eigenlijk, wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:sprokkelientje schreef op 24 juni 2016 @ 02:28:

Laten we pittige kleding alsjeblieft niet verwarren met ordinair, trashy, goedkoop, te bloot te latex en te slechtzittend.Nou, inderdaad! Niks mis met pittige kleding, maar wat die dames in HTMD dragen is meestal meer geschikt voor in een parenclub dan in de supermarkt.
Nu in London en mensen zien er een stuk afwisselender gekleed uit dan in Amsterdam. Leuk om te zien. Zie hier veel meer goedgeklede mensen. In Amsterdam val je al snel op als je een net jurkje aan hebt. In Nederland lijkt het credo vaak 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'.
Wat moet ik me voorstellen bij pittige kleding?
Ik vind wel dat de doorsnee Nederlandse vrouw zich over het algemeen tuttig en behoudend kleedt.

Denk wel dat wij meer een voorbeeld kunnen nemen aan dames in andere landen zoals Spanje en Italië etc.

Maar pittig kleden zoals in htmd is natuurlijk volledig de plank mis. Je zet jezelf voor lul en dat die vrouwen dat niet doorhebben is nog het ergst eigenlijk.

Er is ook nog ergens een tussenweg.
quote:boylichtenstein schreef op 24 juni 2016 @ 01:46:

De deelnemers van het programma hebben bijna allemaal een persoonlijkheidsstoornis. Het dragen van uitdagende kleding past bij het ziektebeeld. Hoewel het dragen van uitdagende kleding door sommige personen smerig is, snap ik niet dat RTL deze zieke mensen uitbuit voor een miljoenenpubliek. Een bezoekje van de psychiater zou beter zijn dan een make over door de eerste de beste dombo. RTL brengt dit soort mensen verder de vernieling in om geld binnen te kunnen harken via hun sponsors. Ik vind het een grote schande! Het programma mag van mij zo snel mogelijk van de buis.

Dit soort programma's zijn de moderne versie van de freakshow die je vroeger op de kermis had.

Dat werd op een gegeven moment mensonterend gevonden, dus nu bekijken we ze op tv.
Ik vind de nieuwe outfits meestal wel leuk maar het heeft voor die vrouwen in veel gevallen geen nut omdat het zo afwijkt van hun stijl dat ze het toch niet gaan dragen.

Velen staan dan ook heel ongelukkig voor de spiegel.

Als ik dit programma zie dan denk ik wel vaak : de boerka is zo'n slechte uitvinding nog niet.

Maar iedereen mag aantrekken wat hij/zij wil, het maakt mij niet uit, ik loop niet voor schut.

Alleen dat de dochters het niet fijn vinden dat hun moeders worden uitgelachen, dat kan ik begrijpen.
Mijn reactie is anders dan van Gordon (?), publiek en vermoedelijk ook dochter, hoewel ik me de reactie van de dochter kan voorstellen. Zo'n kind identificeert zich met familieleden en wil zich niet hoeven schamen.

Ikzelf vind dat die mensen er wel apart uitzien. Anders dan anders en als ze zich zo fijn voelen dan mag het voor mij zo blijven. Er is meer aan te beleven zegmaar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:honingbijtje schreef op 24 juni 2016 @ 07:50:

Pff waar maakt iedereen zich druk om. Als het aan mij lag zou iedereen in zijn blote kont mogen lopen alleen is dat tegen de wet schijnbaar. Waarom moet iedereen aan een soort norm voldoen? Laat ze lekker. Wat kleur en fleur en opzienbarends on het straatbeeld. Gelijk veroordelen, hoerig noemen, ze gek vinden, dat zegt meer over jou dan over hen.Maar ik kan me wel voorstellen dat die kinderen het dus echt niet leuk vinden. En daar draait het toch ook wel een beetje om?
De nieuwe outfits zuigen altijd.

De oorspronkelijke outfits zou ik wel aantrekken in Cap d' Agde, mits mijn blubberbuik bedekt is.

Ik vind sommige deelnemers echt coole wijven, en anderen sneu, zoals een keer een dame bij mij in de buurt die het leuk vind om haar pruim te flashen in de supermarkt. Maar we zapren ook een keer langs Passie in de Polder. Onze eerste reactie was: "Cool, dat ze dat aantrekt". De afknapper kwam toen het hunebed werd onteerd.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Tuurlijk straal je iets uit maar vaak word geroepen het staat je niet, maar dan is het ik vind het niet mooi maar als ik iets niet mooi vind kan een andere iets wel staan ik hou ook niet van ordinair maar blijkbaar voelen mensen zich op hun gemak wie ben ik dan om daar iets van te vinden ?

Ik vind dat je best over straat kan ook In gotic kleding of in een leren jurk en oke je moet wel tegen opmerkingen of starende blikken kunnen.

Maar om nou gelijk te zeggen dat mensen een psychische stoornis hebben ?

Ik draag aparte kleding omdat ik niet van doorsnee hou maar wel van apart hoeft niet altijd iets achter te zitten...

Ik draag ook een jurk met spiderman erop ik vind dat leuk anderen misschien niet maar ik zit daar niet mee en ik zou me ook niet laten ,veranderen ook niet Door zo'n programma
Natuurlijk laten ze in dat programma extremen zien. Maar dan nog zie ik liever iemand die aandacht aan haar kleding & uiterlijk besteed, al dan niet aso, dan iemand die het totaal niet uitmaakt, geen moeite er voordoet er leuk uit te zien. Die zie ik dagelijks, en dat kan ik dan weer niet begrijpen.
quote:Maarjaatje schreef op 24 juni 2016 @ 09:08:

dan iemand die het totaal niet uitmaakt, geen moeite er voordoet er leuk uit te zien. Die zie ik dagelijks, en dat kan ik dan weer niet begrijpen.Sommige mensen vinden het niet belangrijk of hebben er geen energie voor door een zwaar leven(werk,kinderen ,gezondheid noem het maar op).
Mijn buurvrouw kleedt zich best wel pittig. Het gevolg is dat ze nogal wat aandacht trekt van mannen. En dan komt ze bij mij mopperen. Toegegeven, sommige mannen gaan echt te ver. Vorig jaar droeg ze laklaarzen tot over de knie met een flinke hak. Ze moest ergens zijn en was met de trein gegaan. Op het station loopt een man achter haar die haar een flinke pets op haar kont geeft met de woorden `wat een lekkere billen`.

Dat hij dat deed, niet netjes, maar met zo´n laarzen .... Maar buuf stond net voor een trap en die is ze afgedonderd. Onder de blauwe plekken en meneer haalde zijn schouders op en maakte dat ie wegkwam. Wees dan verd*mme ook mans genoeg om de vrouw weer op te rapen.

Afijn, buuf kleedt zich pittig maar op het randje. Veel dingen zou ik absoluut niet aan durven. Ze zouden me ook niet staan. En dat heeft niks met figuur te maken want we zijn beide appel, met dezelfde lengte, hetzelfde gewicht en dezelfde maat. Ik ga liever op in de massa, zij niet. Maar ze zal een kort rokje met pittige laarzen niet combineren met een strak truitje, maar met een wijdvallende blouse. Terwijl een ´suffe´ spijkerbroek wordt opgeleukt met iets in knalrood waarbij je flink inkijk hebt.

Er zijn heus meer methodes om iets anders te dragen dan de rest. Maar dat betekent niet dat je eruit moet zien als een stoephoer die haar dag niet heeft.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Het-groepje schreef op 24 juni 2016 @ 07:05:

[...]

Ik vind de 'verbeteringen' vaak ook niet beter. En in de nl versie minder, maar in de andere versie ook weleens mensen die gewoon een heel aparte stijl hebben. Niet perse bloot maar dan bijv graag in hoepelrokken of gothic jurken ofzoiets lopen.

Ik hou zo van dat soort mensen. Moeten ze ook een miss etam sloom outfitje aan van die 'deskundigen'.

Dus deels wel eens.Precies. Met apart is niets mis zolang het niet aanstootgevend is.
Ik vind hier dingen van.
Misschien moet TO effe wat meer afleveringen kijken.
Vooral die afleveringen van die dames die zonder ondergoed gaan winkelen en dan de hele tijd gaan bukken om spullen te pakken. En die arme pubers ernaast.
Ik denk ook dat hun manier van kleden een reactie zou kunnen zijn op een eerder "braaf" huwelijk waarin ze heel veel rekening hielden met de partner. Maar ik heb onvoldoende afleveringen gezien om te concluderen dat dit bij iedereen het geval is.

Ik vind hun levenslust echt indruk maken. Ik denk dat het best weleens bij sommigen een fase kan zijn. Of je hen ooit in een bloemetjesjurk zal zien betwijfel ik, omdat ze bovengemiddeld met kleding bezig zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:honingbijtje schreef op 24 juni 2016 @ 07:50:

Pff waar maakt iedereen zich druk om. Als het aan mij lag zou iedereen in zijn blote kont mogen lopen alleen is dat tegen de wet schijnbaar. Waarom moet iedereen aan een soort norm voldoen? Laat ze lekker. Wat kleur en fleur en opzienbarends on het straatbeeld. Gelijk veroordelen, hoerig noemen, ze gek vinden, dat zegt meer over jou dan over hen.

Nou inderdaad. Er wordt vaak geroepen dat iedereen lekker moet dragen waar 'ie zich prettig in voelt, maar ondertussen?

Dat hun eigen kinderen er een mening over delen, oké. Maar dat er een stel grijze dakduiven zo'n vrouw zitten te bashen voor dat grote straatscherm vind ik echt tenenkrommend.
Sorry maar wat is pittig kleden? Hoerig en zonder zelfrespect zoals in de serie? Maar dan mrt een kort rood kapsel ofzo? De verbeteringen zijn misschien niet je smaak maar de uitstraling is wel 30.000 X beter. Worden die mensen ook eens een X aan gekeken als mens ipv prostituee of ex-junkie ofzo. Want zo zagen ze er eerst verdomd vaak uit in mijn ogen.
Variatie in het straatbeeld is leuk, dus wat dat betreft ben ik het met je eens.

Maar wat jij saai of onverzorgd vindt, vindt een ander misschien lekker nonchalant. Wat de een klassiek vindt, vindt de ander degelijk. Hip: fantasieloos modepopje. Alternatief: stoffig en moeke-achtig. Preppy: truttige kak. Sportief: niet netjes genoeg. Sexy: hoerig. Stoer: te mannelijk en lomp.

En in het echte leven hebben veel mensen nou eenmaal andere prioriteiten dan tot de puntjes verzorgd en kleur-gecoördineerd rondlopen. Al zie ik genoeg mensen die er eigenzinnig en inspirerend uitzien.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Oh en overigens mag dat van mij hoor. En ben het eens met het bashen op dat grote scherm op straat echt niet kan. Ik kijk het eigenlijk ook nooit.

Maar als ik zo'n soort vrouw zie lopen en je vraagt me wat ik denk dat ze doet of hoe haar leven er uitziet dan is dat bovenstaande.

Daar moet je niet over mekkeren. Als he met een mes rondloopt vind ik je er gevaarlijk uitzien, als je met je billen onder je te korte broek uitloopt vind ik je er hoerig uitzien.
Qua make-overs vind ik 'What not to wear' trouwens een leuk programma. Juist omdat ze daar goed uitleggen dat kleding/uiterlijk een bepaalde boodschap afgeeft die je in je voordeel kunt gebruiken, en dat het altijd gaat om je goed voelen in wat je draagt.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Wellicht woon in dan in een saaie gemeente maar hier zie ik het niet, dames die zich zo kleden. Wat ik wel zie, op het schoolplein bijvoorbeeld, zijn vrouwen die er totaal geen moeite (meer) voor doen er leuk uit te zien. En dan heb ik niet niet over een uitzondering. En dat zijn dan mensen die ik al jaren ken, nu kinderen hebben, zo ongeveer 20kg zwaarder zijn en op een of andere manier zich wegcijferen voor .. ja voor wat eigenlijk? Ik begrijp dat totaal niet.
quote:tyche schreef op 24 juni 2016 @ 09:33:

Qua make-overs vind ik 'What not to wear' trouwens een leuk programma. Juist omdat ze daar goed uitleggen dat kleding/uiterlijk een bepaalde boodschap afgeeft die je in je voordeel kunt gebruiken, en dat het altijd gaat om je goed voelen in wat je draagt.

Ik vind "Love lust or run" (ook met Stacy London, in ben fan!) ook goed, daar wordt ook meer gekleed in dezelfde stijl die de dames hebben.

Zoals hier:

Love lust or run
quote:Maarjaatje schreef op 24 juni 2016 @ 09:08:

Natuurlijk laten ze in dat programma extremen zien. Maar dan nog zie ik liever iemand die aandacht aan haar kleding & uiterlijk besteed, al dan niet aso, dan iemand die het totaal niet uitmaakt, geen moeite er voordoet er leuk uit te zien. Die zie ik dagelijks, en dat kan ik dan weer niet begrijpen.

Er is niet alleen zwart en wit hè? Er zijn zat mensen die er niet bijlopen alsof ze net van een sm-feest/carnavalsoptocht komen, maar toch aandacht besteden aan hun uiterlijk. En er zijn ook zat programma's die de 'slonzen' onder handen nemen.

Daarbij interesseert het mij vrij weinig wat mensen aantrekken, maar het verwondert mij wel dat de dames uit htmd het vaak oprecht mooi vinden wat ze aanhebben, terwijl het meestal echt niet past bij hun leeftijd, figuur en de gelegenheid. Ik ben absoluut niet preuts of behoudend wat kleding betreft, maar ik geloof wel dat het vaak handig is om je te kleden naar gelegenheid, leeftijd, figuur etc. En dan kun je er echt nog steeds wel sexy bijlopen. Let wel: ik vind niet dat het móet of dat iedereen dat interessant of belangrijk moet vinden.

Vind de meeste stylisten in Nederland (die op de tv te zien zijn althans) slechte adviezen geven, zo ook bij htmd; past vaak helemaal niet bij die mensen en je weet toch al dat ze het nooit aan zullen trekken in het echte leven. Ook bij de styling bij programma's als Idols denk ik vaak Bij What not to wear vind ik de make-overs vaak wel geslaagd inderdaad, al heeft Stacy wel echt iets dictatoriaals. Die Trinny en Susanna vind ik meestal ook wel ok (qua styling dan hè).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven