Dagjes weg Limburg
vrijdag 24 juni 2016 om 15:33
Binnenkort passen wij twee weken op het huis van mijn nicht in Midden Limburg.
Nu komen wij daar niet uit de buurt en zijn wij op zoek naar leuke daguitstapjes die te doen zijn met een (relatief makkelijke) peuter. Het mag best een stukje rijden zijn.
Maastricht zijn we pas nog geweest dus dat valt af. Ik denk dat we sowieso een dagje Toverland doen en een dagje Dusseldorf (als er veel leuke tips komen kunnen we die laatste schrappen tot een volgende vakantie, is toch nog een eind volgens mij).
Ik ben op zoek naar leuke tips! Van leuke (buiten)zwembaden tot bezienswaardigheden of leuke dorpjes of steden? Kom maar op!
Nu komen wij daar niet uit de buurt en zijn wij op zoek naar leuke daguitstapjes die te doen zijn met een (relatief makkelijke) peuter. Het mag best een stukje rijden zijn.
Maastricht zijn we pas nog geweest dus dat valt af. Ik denk dat we sowieso een dagje Toverland doen en een dagje Dusseldorf (als er veel leuke tips komen kunnen we die laatste schrappen tot een volgende vakantie, is toch nog een eind volgens mij).
Ik ben op zoek naar leuke tips! Van leuke (buiten)zwembaden tot bezienswaardigheden of leuke dorpjes of steden? Kom maar op!
vrijdag 24 juni 2016 om 15:52
Aardbeienland
NP de Meinweg
NP de Grote Peel
Steinerbos ( grote speeltuin) bij Stein
Gaia Zoo
Wildpark Gangelt (net over de grens bij Sittard)
Tierpark Brüggen ( net over de grens bij Roermond)
Speeltuin Kitskensberg Roermond
Binnenzwembad en binnenspeeltuin bij Landal de Lommerbergen in Reuver
Speeltuin Klein Zwitserland bij Venlo
Lekker fietsen langs de Maas of de Maasplassen en paar keer met pontje over
Dagje shoppen in Roermond
Valkenburg, en dan met de kabelbaan naar boven en evt rodelen. Of pretpark de Valkenier
Wat verder: dagje Aken of Luik. Je kunt vanuit Maastricht ook met de boot een dagtocht naar Luik maken.
NP de Meinweg
NP de Grote Peel
Steinerbos ( grote speeltuin) bij Stein
Gaia Zoo
Wildpark Gangelt (net over de grens bij Sittard)
Tierpark Brüggen ( net over de grens bij Roermond)
Speeltuin Kitskensberg Roermond
Binnenzwembad en binnenspeeltuin bij Landal de Lommerbergen in Reuver
Speeltuin Klein Zwitserland bij Venlo
Lekker fietsen langs de Maas of de Maasplassen en paar keer met pontje over
Dagje shoppen in Roermond
Valkenburg, en dan met de kabelbaan naar boven en evt rodelen. Of pretpark de Valkenier
Wat verder: dagje Aken of Luik. Je kunt vanuit Maastricht ook met de boot een dagtocht naar Luik maken.
vrijdag 24 juni 2016 om 16:33
vrijdag 24 juni 2016 om 16:43
quote:lisbeth schreef op 24 juni 2016 @ 16:18:
bokrijk
hasselt is ook wel leuk alleen niet zo groot
sprookjesbos vind ik persoonlijk ech vergane glorie, de valkenier is op zich wel leuk.
en wat wij vorig jaar ontdekt hebben, Irrland. erg leukIs ook vergane glorie net als de valkenier, maar mijn zoontje vindt ze allebei leuk. Al is hij voor het sprookjesbos nu wel te groot aan het worden, het is wel een fijn uitje voor een peuter en relatief goedkoop.
bokrijk
hasselt is ook wel leuk alleen niet zo groot
sprookjesbos vind ik persoonlijk ech vergane glorie, de valkenier is op zich wel leuk.
en wat wij vorig jaar ontdekt hebben, Irrland. erg leukIs ook vergane glorie net als de valkenier, maar mijn zoontje vindt ze allebei leuk. Al is hij voor het sprookjesbos nu wel te groot aan het worden, het is wel een fijn uitje voor een peuter en relatief goedkoop.
vrijdag 24 juni 2016 om 17:02
Oh en in Valkenburg ook de grotten.
Kasteeltuinen in Arcen.
Wandelen op de Brunssumerheide in Brunssum en een bezoekje aan het Schutterspark. Dat is een kinderboerderij met speeltuin .
En verder is het nu de tijd van de kermissen in Midden Limburg. Ik weet niet waar je zit, maar er zal dan vast wel ergens een kermis in de buurt zijn.
Kasteeltuinen in Arcen.
Wandelen op de Brunssumerheide in Brunssum en een bezoekje aan het Schutterspark. Dat is een kinderboerderij met speeltuin .
En verder is het nu de tijd van de kermissen in Midden Limburg. Ik weet niet waar je zit, maar er zal dan vast wel ergens een kermis in de buurt zijn.
vrijdag 24 juni 2016 om 17:04
vrijdag 24 juni 2016 om 18:22
O ja.... In Zuid-Limburg heb je nog een stoomtrein. Meen met vertrek vanuit Simpelveld.
Tierpark Bruggen vond ik verschrikkelijk. Zou mijn geld liever besteden aan GaiaZoo. Is duurder, maar het geld waard.
Achter ijssalon Clevers heb je trouwens terras met uitzicht op het water.
Fijne weken gewenst.
Tierpark Bruggen vond ik verschrikkelijk. Zou mijn geld liever besteden aan GaiaZoo. Is duurder, maar het geld waard.
Achter ijssalon Clevers heb je trouwens terras met uitzicht op het water.
Fijne weken gewenst.
vrijdag 24 juni 2016 om 18:29
vrijdag 24 juni 2016 om 18:29
quote:damas schreef op 24 juni 2016 @ 18:09:
Wat een goede tips! Het duurt nog een paar weken maar heb er alleen maar meer zin in gekregen. We gaan ons zeker niet vervelen! Leuke kindvriendelijke restaurant tips zijn zeker ook nog welkom.Dan is het misschien toch handig om te vertellen waar je ongeveer zit.
Wat een goede tips! Het duurt nog een paar weken maar heb er alleen maar meer zin in gekregen. We gaan ons zeker niet vervelen! Leuke kindvriendelijke restaurant tips zijn zeker ook nog welkom.Dan is het misschien toch handig om te vertellen waar je ongeveer zit.
vrijdag 24 juni 2016 om 19:09
Bij deze eetgelegenheid is een speeltuintje. Je kunt vanaf daar (of auto meenemen naar de eerste (kleine) parkeerplaats iets verderop aan de rechterkant van de weg, richting Brüggen Duitsland), wandeling maken door bos en vennengebied (Elmpter Schwalmbruch). Is ca. 10-15 minuten rijden vanaf Reuver.
Wil je misschien even je pb-functie aanzetten?
Wil je misschien even je pb-functie aanzetten?
vrijdag 24 juni 2016 om 22:18
http://www.draaksteken.nl/draaksteken-2016/
Eens in de zeven jaar vind in Beesel het Draaksteken plaats. Volgens mij is er ook van alles om heen te doen. staat al een paar jaar in mijn agenda en ben heel benieuwd nu ik er dit jaar eindelijk naar toe kan
Eens in de zeven jaar vind in Beesel het Draaksteken plaats. Volgens mij is er ook van alles om heen te doen. staat al een paar jaar in mijn agenda en ben heel benieuwd nu ik er dit jaar eindelijk naar toe kan